Jättää katkeraksi se, kun elättää/maksaa kumppanille tietyn ajanjakson ja sitten tuleekin jätetyksi
Itse nuorena ja tyhmänä maksoin AIVAN KAIKEN vätysmiehelle, joka syyti omat rahansa "pulassa olleelle" veljelleen ja vippaili loput kavereilleen. Rakkaus on todellakin sokea. Herralle ei kelvannut edes halpisruoat, vaan aterioiden piti aina sisältää laadukkaita(KALLIITA!) lihoja ja paljon herkkuja. Yksinäni olisin elänyt halpisruoilla tarjouksesta tarjoukseen. Hän sai minut ostamaan itselleen yli parin tonnin huipputietokoneen, joka oli "itsestäänselvä valinta", auton hänen nimiinsä (jolla toki kuljetti minua suhteen aikana), sekä kalliin karaokesysteemin isoine telkkarineen ja hyvine kaiutinsetteineen.
Hän oli tosi hyvä puhuja. Karaokesetti tietysti oli kaikkien yhteiseksi iloksi, juhlien keskipisteeksi ja koko lähipiirin iloksi. Minä siis en itse laula lainkaan karaokea, joten hänen jätettyään minut oli jotenkin itsestäänselvää laitteiston menevän miehelle. Olin niin shokissa ja sumussa, etten osannut erossa pitää lainkaan puoliani. Minähän omistin käytännössä kotonamme ihan kaiken ja olin vieläpä maksanut miehen pystyyn lähes kaikkia vaatteitaan ym. myöten, mutta silti jaoimme omaisuutta kuten normipariskunta. Tuo ero-ositus, sekä tietysti koko suhteen ajan menettämäni rahat kyseiseen mieheen jättivät valtavan katkeruuden.
Helpottaisi kuulla muidenkin kokemuksia rahallisista menetyksistä kumppaneihin, jotka ovatkin jättäneet sitten tai ero on tullut muuten, ihan sama. Sitä kuvittelee maksaessaan suhteen olevan ikuinen ja toisen hyvittävän sen hetkisen rahallisen panokseni korvaamalla sen takaisin myöhemmin. Sitten sitä "myöhempää" ei koskaan tulekaan, koska tuleekin ero! En kaipaa haukkuja, kadun jo muutenkin tarpeeksi. Olin nuori ja tyhmä, mutta opin läksyni.
Kommentit (84)
Apua miten ihmisiä voi olla noin helppo huijata 😂
Kaikissa noissa esimerkeissä jutun olisi saanut katkaistua heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa miesten elämään. Tuota se on aina ollut ja tulee olemaan ympäri maapalloa, miehet maksaa aina enemmän.
Kun tulee se yksi poikkeus että nainen maksaa,niin siitä saadaan pitkät jutut ja miesten syyllistämiset.
Toisaalta monin paikoin maailmaa miehet myös haluavat, että vaimo on kotiäiti. On yllättävää miten paljon vastustusta naisten työtäkäymistä kohtaan on, ottaen huomioon että se vähentää miehenkin rahallista taakkaa huomattavasti.
Vähentää?? Mitä ihmettä. LISÄÄ ja huomattavasti. Yhden tuloilla ja äidin saamilla tuilla on paljon kapeampi leipä, kuin jos olisi kahden tulot. Vaikka miinustaisi päiväkotikulut.
Itse kun palasin töihin niin yhtäkkiä oli rahaa ruhtinaallisesti edelliseen verrattuna. Säästöä tuli siitäkin, että lapset söivät päiväkodissa.
Vierailija kirjoitti:
Mä kustansin vuoden mun miehen ja sen lapsen elämiset (autoa myöten, että mies voi viedä lapsen tarhaan, vaikka se olinkin minä joka sitä lasta koko ajan omalla autolla kuskasi).
Ero jätti aika katkeraksi, vaikka mies olisi kahden viikon päästä taas halunnutkin minut (lapsen vahdiksi ja elättäjäksi), mutta en enää suostunut.
Se ostamani autokin meni terapiasta kun sai vähän romuttaa menemään.
T. Jotku rikkoo erossa poikaystävien pleikkarit, minä aviomieheni auton.
Jestas miten lapsellista. Hieno esimerkki lapselle miten aikuiset ihmiset EI hoida asioita.
Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa miesten elämään. Tuota se on aina ollut ja tulee olemaan ympäri maapalloa, miehet maksaa aina enemmän.
Kun tulee se yksi poikkeus että nainen maksaa,niin siitä saadaan pitkät jutut ja miesten syyllistämiset.
Tämä on niin totta. Oon itse nainen, mut naurattaa nämä. Nää esimerkithän on ihan miesten arkea. Sit kun sattuu jollekin naiselle, niin hirveä vääryys 😂
Vierailija kirjoitti:
Mä kustansin vuoden mun miehen ja sen lapsen elämiset (autoa myöten, että mies voi viedä lapsen tarhaan, vaikka se olinkin minä joka sitä lasta koko ajan omalla autolla kuskasi).
Ero jätti aika katkeraksi, vaikka mies olisi kahden viikon päästä taas halunnutkin minut (lapsen vahdiksi ja elättäjäksi), mutta en enää suostunut.
Se ostamani autokin meni terapiasta kun sai vähän romuttaa menemään.
T. Jotku rikkoo erossa poikaystävien pleikkarit, minä aviomieheni auton.
Sius ilmeisesti auto oli sinun nimissäsi eli et ostanut hänelle autoa plus olit niin pöhkö, että hajotit oman autosi.
Koska jos se oli miehen nimissä tuo oli rikos senkin uuvatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä nillitä, vaikka olet asiat ostanut, omistitte ne puoliksi.
Sama tilanne on yleensä toisin päin, kun mies käy töissä hankkien elannon ja nainen leikkii kotia.
Tarkoitat nyt ilmeisimmin niitä tilanteita, joissa nainen hoitanut kotona yhteisiä lapsia ja näin mahdollistanut miehelle sekä isyyden, että uraputken katkeamattomuuden.
Jos nyt oikein tavaat aloituksen, huomaat olennaisen eron, että tässä tarinassa kukaan ei ole ollut hoitamassa lapsia kotona, vaan kotona on vain oleiltu itsekseen.
Mahdollistanut isyyden... jep jep.
No mutta, lain silmissä ei ole eroa onko maannut sohvalla lapsen kanssa vai ilman. Epäreilua kun yksi miljoonasta menee näin päin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta monin paikoin maailmaa miehet myös haluavat, että vaimo on kotiäiti. On yllättävää miten paljon vastustusta naisten työtäkäymistä kohtaan on, ottaen huomioon että se vähentää miehenkin rahallista taakkaa huomattavasti.
Vähentää?? Mitä ihmettä. LISÄÄ ja huomattavasti. Yhden tuloilla ja äidin saamilla tuilla on paljon kapeampi leipä, kuin jos olisi kahden tulot. Vaikka miinustaisi päiväkotikulut.
Itse kun palasin töihin niin yhtäkkiä oli rahaa ruhtinaallisesti edelliseen verrattuna. Säästöä tuli siitäkin, että lapset söivät päiväkodissa.
Siis kirjoitin, että naisen työssäkäyminen vähentää miehen rahallista TAAKKAA, eli toisin sanoen naisen työssäkäynti lisää tuloja. Ilmaisin itseäni vähän kömpelösti.
Ite hölmöyksissäni toimin kanssa miehelle lapsenlikkana sekä elämän kustantajana joten tiedän miten helppoa siitä on katkeroitua. Älysin häippästä onneksi viimehetkellä ennenkuin omatkin maksut alkoi kusta tuon onnenonkijan takia. Piehtaroin hetken katkeruudessa maksellessani tuon suhteen jälkipyykkejä, mutta sitten totesin että veloista sentään pääsee maksamalla, mutta jätkä joutuu heräämään rosvo-rottana joka aamu :D
Mulla oli nuorena mies, joka kuppasi rahaa ihan huolella.
Kun muutettiin yhteen, ostettiin osamaksulla huonekaluja (silloin ei kirppiksillä ollut mitään kunnollista, sillä kierrättäminen ei ollut muodikasta). Minä maksoin oman osuuteni, eli puolet hinnasta käsirahana.
Mies otti kuukausilyhennykset, vaikka oli silloin ihan hyväpalkkaisessa työssä.
Ei kuitenkaan maksanut yhtään lyhennystä, vaan jätti ne minun huolekseni.
Eipä hän osallistunut vuokran maksuunkaan. Hänelle vuokranmaksu tuli joka kuukausi yllätyksenä, eikä juuri silloin sattunut olemaan rahaa.
Käytännössä se mies eli täysin minun rahoillani. Köyhäähän se oli kun kaksi aikuista eli opiskelijan tuloilla.
Mies pisti rahansa autoon ja omiin juttuihinsa. Se auto oli aivan turha. Ei sitä kaupungissa mihinkään tarvinnut, parkkipaikastakin piti maksaa erikseen. Mutta kyllähän miehellä auto piti olla.
Kaksi vuotta katselin sitä touhua ennenkuin tajusin ettei se kuppaaminen tule loppumaan.
Kun erottiin, jaettiin tavarat puoliksi. Lähinnä siitä syystä, että olin huolissani siitä että miten mies pärjää yksin. Rahankäyttönsä kun oli täysin holtitonta.
Eroaminen oli kuitenkin minulle vain suuri helpotus.
Olin iloinen siitä, että olin kuitenkin aika vähällä päässyt ja onnistunut säilyttämään luottotietoni. Luottotietoja se mies yritti minulta saada pois vaatimalla yli varojen elämistä ja holtitonta velkaantumista. Sainkin monet kerrat kuulla olevani vastuuntunnoton kun en suostunut ottamaan hänen vaatimiaan luottoja tai ostamaan osamaksulla ties mitä turhia vimpaimia tai jotain auton osia.
Eron jälkeen näin monta vuotta painajaisia siitä, että en ollutkaan eronnut. Niissä painajaisissa mietin aina jotain pakosuunnitelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit sugar mama. Et sentään tehnyt onneksi lasta suhteeseen. Arvaa moniko mies jekuttaa naisen paksuksi ja häippää elareita maksamatta yms. vastuitaan hoitamatta?
Minä olin se osapuoli, joka oli miestä 5 vuotta nuorempi.. :/
Niille ihmettelijöille, miksi annoin maksamani tavarat miehelle. Sitä itsekin ihmettelen. Toisaalta auto tosiaan olikin suoraan hänen nimiinsä, en laula lainkaan karaokea, joten se laitteisto ei kiinnostanut minua. Erossa en osannut yhtään miettiä rahallisia asioita, koska olin liian shokissa tullessani jätetyksi.
AP
Olitteko te naimisissa? Aloituksessa puhuit vain erosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama tilanne on yleensä toisin päin, kun mies käy töissä hankkien elannon ja nainen leikkii kotia.
Tarkoitat nyt ilmeisimmin niitä tilanteita, joissa nainen hoitanut kotona yhteisiä lapsia ja näin mahdollistanut miehelle sekä isyyden, että uraputken katkeamattomuuden.
Jos nyt oikein tavaat aloituksen, huomaat olennaisen eron, että tässä tarinassa kukaan ei ole ollut hoitamassa lapsia kotona, vaan kotona on vain oleiltu itsekseen.
Mahdollistanut isyyden... jep jep.
No mutta, lain silmissä ei ole eroa onko maannut sohvalla lapsen kanssa vai ilman. Epäreilua kun yksi miljoonasta menee näin päin?
No kaveripiirissäni kuppaaja on aina ollut mies, sillä niistähän löytyy näitä kuninkaaksi kasvatettuja, joilla ei ole mitään rajoja. En tunne ketään miestään kupannutta naista.
Eikä tämä ole ihmekään, sillä elämänhallintaongelmaisia on miehissä paljon naisia enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit sugar mama. Et sentään tehnyt onneksi lasta suhteeseen. Arvaa moniko mies jekuttaa naisen paksuksi ja häippää elareita maksamatta yms. vastuitaan hoitamatta?
Minä olin se osapuoli, joka oli miestä 5 vuotta nuorempi.. :/
Niille ihmettelijöille, miksi annoin maksamani tavarat miehelle. Sitä itsekin ihmettelen. Toisaalta auto tosiaan olikin suoraan hänen nimiinsä, en laula lainkaan karaokea, joten se laitteisto ei kiinnostanut minua. Erossa en osannut yhtään miettiä rahallisia asioita, koska olin liian shokissa tullessani jätetyksi.
AP
Olitteko te naimisissa? Aloituksessa puhuit vain erosta.
Emme. Avoliitto.
AP
Vierailija kirjoitti:
"Jekuttaa paksuksi"...? Kyllä jokaisen naisen pitäisi tietää miten tullaan raskaaksi ja miten ei.
Pätee kyllä toki miehiinkin, joten tuosta vastuuttomuudesta olen samaa mieltä.
naiset on hölmöjä se vaan on elämän yksi lainalaisuuksia ettekä voi sille mitään.
Vierailija kirjoitti:
Avoliitossa tavara on sen, joka sen on maksanut. Aloittaja saa nillittää miten paljon tahansa. Jos sinun avovaimosi ei edes halua mennä töihin, niin miksi sinä maksat kaiken? Eikö hän saa edes työttömyyspäivärahaa?
Hmmm...ja ukot huutaa kilpaa lompakkoloisista, kun itse ovat niitä pahimpia.
No niin, nyt leuka alas ja kohti uusia pettymyksiä.
Sitä kyllä ihmettelen miksi suomalaiset naiset aina osaa valita ne paskimmat miehet.
Minä taas joka olen ihan kunnollinen naiset kohtelivat aina todella tylysti. Heti joo tiesivät että täys kusipää kyseessä kun on tavallinen suomalainen naama.
Noh, ulkomailla sitten olikin ylläri kun vientiä löytyi kunnolla. Ja en puhu mistään thaimaan huorakaduista.
Vierailija kirjoitti:
Sitä kyllä ihmettelen miksi suomalaiset naiset aina osaa valita ne paskimmat miehet.
Minä taas joka olen ihan kunnollinen naiset kohtelivat aina todella tylysti. Heti joo tiesivät että täys kusipää kyseessä kun on tavallinen suomalainen naama.
Noh, ulkomailla sitten olikin ylläri kun vientiä löytyi kunnolla. Ja en puhu mistään thaimaan huorakaduista.
Jos suomalaisilla naisilla on ne paskimmat miehet, niin mitä se kertoo suomalaisista miehistä?
Nämä on kaikki esimerkit täällä olleet omaa tyhmyyttä. Toinen on ehkä ollut huijari, mutta te olette kaikki olleet tyhmiä. En tiedä kannattaako sitä mainostaa.