Onko tässä sopivasti vai liikaa 3,5-vuotiaalle joululahjoja???
Eli ollaan hommattu tytölle seuraavat lahjat:
-Duplo prinsessalinna + 2 kpl liittyviä pikkupakkauksia
-Muumitalo
-Muumit ja lumikuningatar
-Elias pelastuslaiva
-Prinsessarooliasu
-FP:n lääkärilaukku
-Sleich eläimiä 2 kpl
-Muumilotto
-Pieni Transformers-robotti
-Muumi pc-peli Syysjuhla
Minun mielestäni tossa alkaa olla jo liikaa, mutta miehen mielestä sopivasti. Mitä mieltä olette?
Kommentit (99)
muut lahjat tulevat usealta kummilta, isovanhemmilta ja joiltan sukulaisilta.
viime vuonna poika sai vissiin 11 pakettia, ei jaksanut niistä avata kuin pari.
viime vuonna toivoi pukilta kahta lahjaa. sai ne ja oli tyytyväinen niihin, muihin ei koskettu aatona lainkaan.
tänä vuonna on toivonut robottia ja nosturia. toisen on ostanut kummi, toisen mummi.
itse ajattelimme ostaa jotain lego juttuja.
Joka tapauksessa kyllä tuossa on paljon leluja yhdellä kertaa.
Toki lapset tykkää leluista, mutta ehkä jotain toiminnallisia lahjojakin voisi ajatella leluvuoren sijaan. Esim. askartelutarvikkeita? Urheiluvälineitä? Kirjoja? Liput Muumi-konserttiin, tms.? Lahjakortti poniratsastukseen/kotieläintilalle,tms. minkä voisi toteuttaa jo joulun aikana tai välipäivinä?
Tuntuu vaan et on liikaa lahjoja kun on mennyt niihin 300 ¿. Tekis mieli käydä palauttaa osa, mut kaikki on lapsen toivomia, ni on vaikeeta...
Eihän sitä sitten voi muuta, kun ostaa kaiken. Meidän tyttö toivoo kovasti punaista autoa ja olllaankin menossa autokauppaan viikonloppuna. Meillä on tosin jo kaksi autoa, mutta kun hän toivoo...
Vierailija:
" Yksi lahja olisi kyllä riittänyt."Oli aivan tosissaan. Tyttö meni nimittäin aivan hämilleen lahjojen suuresta määrästä eikä osannut iloita kuin ensimmäisestä lahjasta; jo toinen lahja keskeytti ensimmäisellä leikkimisen, ja sen jälkeen olikin vain väsynyttä sekoilua. Me vanhemmat avasimme tytön lahjat nro 5-30 (tms järtsi määrä) hiljakseen ja annoimme tytön yrittää leikkiä rauhassa ekoilla uusilla tavaroillaan.
toivomistaan lahjoista, niin tuskin osaa kauheasti kaivata puutuvia juttuja. Jos me ostettais meidän kolmevuotiaalle kaikki, mitä hän haluaisi, niin siihen ei varmasti riittäisi edes 1000¿.
Järki käteen, ei lapsi voi aina saada kaikkea mitä haluaa. Tai jos saakin niin huh, mikä teini teillä tulee aikanaan talossa olemaan...
Me ollaan ostettu pojalle 2 dvd-leffaa ja rattikelkka. Mummulle piti pistää jo stoppia, kun olisi ostanut vaikka ja mitä siihen lisäksi. Viimejouluna poika avasi itse pari pakettia ja me miehen kanssa sitten loput. Liika on liikaa, joulussa kun on tärkeempiäkin asioita ku vaan lahjat.
Mutta älkää nyt enempää ostako.
Me ollaan ostettu 3v baby bron nukke, nukenrattaat ja piirtolevy
1.5v ostettiin junarata, magneettikirja ja sellainen pieni rakennussarja
Ja tuokin tuntuu jo paljolta. Kun lisäksi on isovanhempien ostama kannettava dvd soitin autoon lapsille yhteiseksi
Sekä ties mitä tulee muilta mummoilta ja papoilta sekä kummeilta
ite lapsille kaks pakettia, 1 kalliimpi lahja (kuitenkin max60e)ja yksi ei niin kallis.
Se vuori on aina ollu ihan valtava, ku sukulaisetki ostaa. Vinkkinä vaan kaikille, ettei kannata sit ite ostaa niin valtavasti.
saavat kaikilta sukulaisilta ja siinäkin on aivan liikaa. oikeesti niillä ois mukavinta jos tulis yks tosi kiva lahja jolla leikkiä, saisivat keskittyä eivätkä kävis ylikierroksilla.
Meillä ei kyllä ole asia niin. Pieni suku, joten ei tosiaan ole tulossa ainoatakaan lelua itse ostettujen lisäksi.
Minusta sopiva määrä tuonikäiselle on 3-5 lelua/peliä ja ehkä pari kirjaa sen lisäksi.
Eli minäkin kyllä jättäisin ainakin puolet tuosta pois jos lahjoja on tulossa sukulaisilta ja kummeilta lisää.
Mun mielestä jouluun ei kuulu 1 paketti..ei edes kolme...jokainen tekee niinkuin tykkää..Mun mielestä jouluna lapset saavat mitä toivovat (ei oikeaa helikopteria kuitenkaan;)
Ei ole liikaa! More is more. Kerran vuodessa tai pari kertaa (synttärit) voi mielestäni antaa reippaasti lahjoja, kenelle haluaa. Muulloin voi olla ympäristötietoinen ja välttää turhaa kulutusta.
Itse päätätte teidän perheen tyyliin. Me emme osta leluja kuin jouluna ja synttäreitä, joten erityisesti joulu on aika yltäkylläinen lapsellekin.
Tärkeintä opettaa kuitenkin lapselle kiitollisuutta ja arvostusta läpi vuoden.
2-3 lelua näille ihan pikkuisille ja toki vaatteita ja ulkoiluun liittyviä juttuja (kelkka, luistimet, sukset, kypärä) on kiva antaa. Sukulaisilta ja kavereilta tulee kuitenkin jotain myös.
Kaikkea skeidaa ihmiset ostaa lapselle. Mitä se tekee robotilla. Leikkii sillä 5 minsaa ja sitten unohtaa sen.
kirjoja, palapelejä, liituja, vaatteita, nukkekodin kalusteita yms... Ei todellakaan mitää transformers-romua.