Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä hemmetin oikeus perheellisillä on saada parhaimmat loma-ajat??

Vierailija
04.05.2006 |

Taas jälleen kerran on se aika vuodesta, jolloin lomalistoja pähkäillään työpaikallamme. Ihmetyttää vain kovasti eräiden tiettyjen mammojen asenne. Jos ei ole lapsia, niin se on kuulemma ihan sama mihin aikaan vuodesta sen kesälomansa pitää. Siis täh?! Asenteena meidän työpaikalla näyttää olevan, että, perheellisten pitää saada aloittaa kesälomansa juhannuksesta ja siitä sitten 4 viikkoa eteenpäin. Muut saavat tyytyä jämäaikoihin eli käytännössä toukokuun lopusta juhannukseen tai heinäkuun lopusta elokuuhun. Ihankuin muilla kuin heillä ei olisi mitään elämää tai menoja.

Aion ihan vittuillakseni laittaa kesälomatoiveekseni juhannuksesta neljä viikkoa. Kyllä on muillakin oikeus nauttia parhaasta loma-ajasta!

Kommentit (359)

Vierailija
281/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän tarkoittaa sitä, että joku muu joutuu pitämään koko lomansa jonain muuna ajankohtana. Mielestäni kenellekään ei pitäisi myöntää KOKO heinäkuuta (ellei se tapahdu niin, että se sopii kaikille osapuolille). Paras tapa on jakaa lomat kesä-heinäkuu ja heinä-elokuu ajoille eli kaikki saa pari viikkoa heinäkuusta. On makuasia kumpi on parempi, alku- vai loppukesä. Itse olen huomannut, että preferenssit menee ihmisillä tässä kohtaa aika tasan eli jokaiselle löytyy jotakin.

Tämä on vaan suomalaista utopiaa että pidetään yksi pitkä, yhtäjaksoinen loma! Ajatelkaa nyt sitäkin, että kun lomaa jakaa osiin (vaikka 2+2 vkoa tai 1+3 vkoa) niin todennäköisyys hyviin säihin kasvaa huomattavasti!!!

Älkää viitsikö olla niin itsekkäitä, sekä lapsettomat että lapselliset!!! !!!

Vierailija
282/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Paras tapa on jakaa lomat kesä-heinäkuu ja heinä-elokuu ajoille eli kaikki saa pari viikkoa heinäkuusta. On makuasia kumpi on parempi, alku- vai loppukesä. Itse olen huomannut, että preferenssit menee ihmisillä tässä kohtaa aika tasan eli jokaiselle löytyy jotakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-perheellinen-

Vierailija
284/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

la!

Se, että ap oikein laittoi meiliä kaikille lapsettomille asiasta (ei siis kaikille, vaan vain " omalle rintamalleen" ) vaikuttaa jo tosi inhottavalta juonittelulta ja taisteluasetelman rakentamiselta. Eikö olisi paljon parempi yrittää ratkaista nämä asiat kaikki yhdessä ja kertoa omista ajatuksistaan rehellisesti kaikille -niin lapsellisille kuin lapsettomille. Tuo on todella vastenmielistä, että kipitetään sopimaan pomon kanssa asioita ilman yhteistä keskustelua.

En sano, että ap:n asia on väärä, mutta toimintatavat on epämiellyttäviä. Joko ap:n työpaikalla on jo valmiiksi todella huono henki tai sitten ap on yksi varsinainen " hengenluoja" paikallaan!!!

Vierailija
285/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukaudet

kesä

heinä

elo

joka vuosi siirtyy kuukaudella loma-ajankohta. esim. 2004kesäkuun, 2005 heinäkuun ja 2006 elokuun ja taas kierto alusta.

Vierailija
286/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään kyseenalaistaa heidän perustettaan ehdottomaan oikeuteen pitää loma heinäkuussa?

Vierailija
287/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loma tulee paljon tehokkaammin käytettyä kaikkeen kivaan kun siitä ei tule sellaista monen viikon maraton-sessiota, jonka aikana ehtii jo tylsistyä. Ja lomaltapaluukaan ei ole niin kamalaa, kun tietää että on saman kesän aikana vielä toinen lomapätkä edessä.

Harmittaa vaan, kun itse on valmis pilkkomaan lomaa (samoin aika moni muukin työkaveri) mutta sitten on aina jotkut jotka vaatii sen 4 viikkoa putkeen. Ja silloin tuntuu aika kohtuuttomalta, jos itse ei tämän vuoksi saa edes sitä 1 viikkoa heinäkuusta!!!

Vierailija
288/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella turhauttavaa. Kun on ihan oikeasti kesiä, kun joku ihan vapaaehtoisesti haluaa ottaa lomaa kesäkuussa (esim. puolison loma on silloin). Se on kaikkein typerintä, että kesä- heinä- elokuut määräytyy vuorotellen vaikka itse kunkin tilanteet muuttuu.

Vierailija
289/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kierrolla jokainen saisi tasa-arvoisesti lomavuoronsa, jonka vaihtakoon toisen vaihtoon halukkaan kanssa ihan miten keskenään sumplivat.

Vierailija
290/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surkuhupaisin esimerkki on omalta työpaikalta: Yksi rouva halusi AINA pitää lomansa elokuussa. Ilmeisesti miehen loma oli aina silloin tms. Sitten yhtenä kesänä alkoi purnata kun ei saa koskaan heinäkuuta lomaa -olisi ilmeisesti sinä vuonna sitten halunnut. Koska koko heinäkuulle ei voinut lomaa myöntää, todettiin vaan kylmänrauhallisesti, että kukaan ei ollut pakottanut ottamaan lomaa aina elokuussa. Loman jakamisessa suosittiin sitten rouvan sijasta henkilöä, joka edellisenä kesänä oli joutunut pitämään loman kesäkuussa. Eli mielestäni heinäkuun vahtaamisen sijaan pitäisi seurata pikemminkin sitä, kuka on useimmin saanut pitää loman HALUAMAANSA aikaan -oli se ajankohta mikä hyvänsä. Jos joku on aina saanut loman silloin kun on halunnut, on luonnollista, että tämä ristiriita tilanteessa saa vähän joustaa!

Vierailija
291/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen ihmisen kulloisenkin tilanteen määrittää ?

Vierailija
292/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi pitää osittain heinäkuussa, osittain kesä- tai elokuussa. Jos kesä jaetaan kuukausittain osiin, on tyytymättömien joukko joka vuosi suurin! Jos taas katsotaan, että mahdollisimman monelle järjestetään osa heinäkuusta, niin ihmiset on tyytyväisiä. Ja vähemmän karkea jaottelu kesän osiin helpottaa myös puolisoiden kanssa sumplimista.

Vierailija
293/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on toiminut se, että ihmiset on rehellisesti kertoneet kesäsuunnitelmistaan ja mahdollisuuksistaan joustaa -sen sijaan että kaikki väittävät juuri sen heinäkuun olevan ehdottoman tärkeä! (Melkein kaikki pystyvät halutessaan vähän joustamaan. Kokemus on osoittanut!)

Vierailija
294/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

la!

Se, että ap oikein laittoi meiliä kaikille lapsettomille asiasta (ei siis kaikille, vaan vain " omalle rintamalleen" ) vaikuttaa jo tosi inhottavalta juonittelulta ja taisteluasetelman rakentamiselta. Eikö olisi paljon parempi yrittää ratkaista nämä asiat kaikki yhdessä ja kertoa omista ajatuksistaan rehellisesti kaikille -niin lapsellisille kuin lapsettomille. Tuo on todella vastenmielistä, että kipitetään sopimaan pomon kanssa asioita ilman yhteistä keskustelua.

En sano, että ap:n asia on väärä, mutta toimintatavat on epämiellyttäviä. Joko ap:n työpaikalla on jo valmiiksi todella huono henki tai sitten ap on yksi varsinainen " hengenluoja" paikallaan!!!

He itse pitävät niin tiukasti yhtä, että muilla ei ole ennen ollut sanan sijaa. Pomohan se on, joka näistä asioista päättää, miksi pitäisi muiden kanssa vääntää kättä, kun tietää, miten hommassa käy. Ja pomo ymmärtää minun ajamani kannan.

ap

Vierailija
295/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

todella turhauttavaa. Kun on ihan oikeasti kesiä, kun joku ihan vapaaehtoisesti haluaa ottaa lomaa kesäkuussa (esim. puolison loma on silloin). Se on kaikkein typerintä, että kesä- heinä- elokuut määräytyy vuorotellen vaikka itse kunkin tilanteet muuttuu.

Ikävä kyllä, perheelliset ovat itse tämän tilanteen aiheuttaneet neuvottelukyvyttömyydellään, joten nyt saavat sitten kärsiä seuraukset.

ap

Vierailija
296/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheelliset ilmoittavat, että me pidämme lomat siihen ja siihen aikaan, muille varmaan taas käy nämä muut ajat. Kysymättä muilta mitään. Ja sen yhden perheellisen tytär ei taatusti ole enää tarhaikäinen, taitaa olla yläasteella... Eli tehdään niinkuin on aina ennenkin tehty, mitenkään kyseenalaistamatta toimintamallia. No, nyt kyseenalaistetaan.

ap

Vierailija
297/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Perheelliset ilmoittavat, että me pidämme lomat siihen ja siihen aikaan, muille varmaan taas käy nämä muut ajat. Kysymättä muilta mitään. Ja sen yhden perheellisen tytär ei taatusti ole enää tarhaikäinen, taitaa olla yläasteella... Eli tehdään niinkuin on aina ennenkin tehty, mitenkään kyseenalaistamatta toimintamallia. No, nyt kyseenalaistetaan.

ap

kuin tuo " hemmetin mammat" -asenne. Kuulun niihin, jotka vaativat joitakin joustoja elämäntilanteen mukaan, mutta tietenkin tasapuolisesti niin, että kun lapset on kasvaneet isommiksi, niin silloin on taas sen äidin vuoro joustaa.

Vierailija
298/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemaan mielestään siinä tilanteessa, että heillä olisi aihetta joustaa.

Moni näyttää unohtaneen, että toukokuukin on lomakuukausi. :-)

Vierailija
299/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai sitten olen itse vain yksinkertaisen typerä;).

Miksei vuoron perään joustaminen voisi toimia?

Vierailija
300/359 |
05.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Kaikki päiväkodit eivät ole heinäkuussa kiinni,aina

on näitä päivystäviä jotka ovat auki koko kesän.

Ja sieltä omasta päiväkodista menee aina muutama

tuttu hoitaja sinne päivystävään päiväkotiin

hoitamaan niitä " omia" lapsia...

" Muutama" tuttu hoitaja, my ass! Ei välttämättä mene yksikään, eli siellä on sitten liuta jopa alle 3-vuotiaita, jotka ovat toisilleen vieraita ja vieraiden tätien kanssa. Jep jep.

eise ole tosiaan meidän lapsettomien päänvaiva. Hoitasit itse pentusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi