Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä hemmetin oikeus perheellisillä on saada parhaimmat loma-ajat??

Vierailija
04.05.2006 |

Taas jälleen kerran on se aika vuodesta, jolloin lomalistoja pähkäillään työpaikallamme. Ihmetyttää vain kovasti eräiden tiettyjen mammojen asenne. Jos ei ole lapsia, niin se on kuulemma ihan sama mihin aikaan vuodesta sen kesälomansa pitää. Siis täh?! Asenteena meidän työpaikalla näyttää olevan, että, perheellisten pitää saada aloittaa kesälomansa juhannuksesta ja siitä sitten 4 viikkoa eteenpäin. Muut saavat tyytyä jämäaikoihin eli käytännössä toukokuun lopusta juhannukseen tai heinäkuun lopusta elokuuhun. Ihankuin muilla kuin heillä ei olisi mitään elämää tai menoja.

Aion ihan vittuillakseni laittaa kesälomatoiveekseni juhannuksesta neljä viikkoa. Kyllä on muillakin oikeus nauttia parhaasta loma-ajasta!

Kommentit (359)

Vierailija
1/359 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on paljon hyvää, mutta asioiden sumpliminen ja kompromissien tekeminen ei kyllä kuulu niihin. Kaikki vaan haalivat silmät kiiluen itselleen sitä, mikä heille " kuuluu" .

Vierailija
2/359 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja moni muukin perheellinen puolustetaan täälläkin tasapuolisuutta lomajakoon käyttämällä esim. sitä monesti mainittua lomien kiertoa. Ei sitä pelkästään sinkut puolusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/359 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toukokuussa tai elokuussa, kun lapset on koulussa? en minä ainakaan!

Vierailija
4/359 |
06.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat ja haluat, mutta mikä merkitys sillä on että sulle sopii loma vaan kesä- ja heinäkuussa? Hei kuka nyt hei edes haluis lomailla muulloin kun silloin parhaat kelit ja kesän monet tapahtumat.

Ja sinkuilla suurimmaksi osaksi ei ole lapsia, koska eivät niitä ole tahtoneet hankkia. Sinulla äidillä lapsen paras anti onkin että häntä voi jättää tekosyynä kaikkeen.

Vierailija
5/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin, jos joku oli lomalla kesäkuussa, hän saa nyt olla heinäkuussa tms.

Vierailija
6/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet päiväkodit sulkevat ovensa juhannuksena.

Vierailija
7/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo ennenkaikkea!

Vierailija
8/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän perheen kesken voi mitenkään lomailla elokuussa. Siis miksei muka?

t. ap

Vierailija
9/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kyllä tavattoman lapsellinen, ap. Minä joustin vuosia tuossa loma-asiassa nurkumatta, koska ymmärrän hyvin, että kaikilla ei ole kamalasti joustomahdollisuuksia.

Vierailija
10/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siinä ole tarpeeksi, että niska limassa raadamme mammojen hommia, kun he hoitavat sairaita lapsiaan?

Vierailija
11/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan on yleensä parhaat kelitkin!

Vierailija
12/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin saisi lapset lomailla 8 viikkoa.

Tuon on kyllä oikeasti maailman huonoin peruste sille että koska kesälomat täytyy saada. Hiihtolomat on eriasia silloin kun on pikku koululaisia.

Vierailija
13/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eihän perheen kesken voi mitenkään lomailla elokuussa. Siis miksei muka?

t. ap

Vierailija
14/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meillä joustetaan kyllä ympäri vuoden lastenhoito-ongelmien yms. tiimoilta. En hitto vie rupea enää kesälomiani uhraamaan, meilläkin onneksi siirryttiin taannoin kiertävään lomalistaan, ei sitä vikinää jaksanut kukaan enää kuunnella.

Ja siis juu, mulla nykyään lapsi, mutten todellakaan oleta et minun pitäis AINA saaada lomailla heinäkuu...

Vierailija
15/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joustakoot itse ja ajoittakoot lomansa niin, että vain toinen on kotona.

Vierailija
16/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsettoman ongelma, jos hoitopaikka on suljettu heinäkuussa.

t . työssäkäyvä äiti

Vierailija
17/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Silloin saisi lapset lomailla 8 viikkoa.

Tuon on kyllä oikeasti maailman huonoin peruste sille että koska kesälomat täytyy saada. Hiihtolomat on eriasia silloin kun on pikku koululaisia.

Vierailija
18/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsettomilla voi olla ihan yhtä hyvät syyt pitää lomat tiettyihin aikoihin kuin lapsellisilla. Se on väärin ja epäreilua, jos pitää joka vuosi ottaa loma sellaiseen aikaan, jota ei itse toivo, eikä halua. Lapselliset, älkää luulko, että lapsettomia voi perhesyillä perustellen kohdella miten vain. Lapset eivät ole ainoa hyvä ja oikea syy pitää lomaa parhaaseen loma-aikaan!

Vierailija
19/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aina maailma pyöri lapsellisten ympärillä!!! Se on teidän oma ongelmanne, miten päivähoidon järjestätte, kun olette kerran niitä lapsia tehneet! Olisitten miettineet etukäteen. Se on ihan omaa tyhmyyttä ja kiltteyttä jos on joskus joustanut loma-ajoissa.

Vierailija
20/359 |
04.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluikäisten vanhemmat sen sijaan voisivat yhtä hyvin lomailla kesäkuussakin.

Meilläpäin ainakin se heinäkuun sijaishoitopk on kaukana ja aivan outo lapsille. En halua sinne viedä pieniä lapsia.

Onneksi meillä on mukavammat työkaverit kuin ap.

Ja itse joustin toistakymmentä vuotta, kun ei ollut lapsia. Ja joustan osaltani taas, kun lapset on isompia.