Riku Rantala: ”Miehuus nousee pelosta, ja tätä naiset eivät ymmärrä.”
Kommentit (486)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suora lainaus tuosta kirjoituksesta ei mennyt palstan sensuurin läpi.
Joo, mulle kävi samoin. Olisin vain lisännyt häviäjän leimoihin uli-mies ja epämies.
Mutta miksi muuksikaan naisia kaikesta syyllistävää ja haukkuvaa miestä voisi oikein kutsua? Yksinäiset miehet herättävät minussa huolta, mutta haukkujat/syyllistäjät eivät empatiaani saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miehet kyllä pelastaa naisen pulasta? Minulle on miehet sanoneet että olen liian synkkä ja ongelmainen, epäonnistunut, ulkonäkökin tietenkin ihan väärä. En todellakaan ole tullut "pelastetuksi" kenenkään taholta..
Täytyy muistaa, että kunnmiehet puhuvat naisista tällä tarkoitetaan 18-25 - vuotiasta, kaunista ja isorintaista yksilöä, muitahan ei lasketa miesten silmissä naisiksi. Näille oikeille naisille on kyllä pelastajia jonoksi asti.
Tämä.
Puhutaan kelpaamattomista miehistä, mutta kyllä meitä kelpaamattomia naisiakin on. :(
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Kyllä, ja aiheellisesta pelosta.
Ellet ole tunnettu TV-kasvo, taiteilija tai muusikko, sinulla ei ole varaa luopua "toksisesta maskuliinisuudesta". Jos haluat pariutua, sinun on oltava entisaikojen vahva ja jämerä mies nykymiehen lisävarusteilla.
Miettikääpä seksisymboleja. Nainen voi olla kodin hengetär tai toimintasankaritar, mies vain toimintasankari.
Miehet uskovat syystäkin että feminismi on kaikkien aikojen suurin p*skatesti. Voit olla pehmomies, mutta ellet ole poikkeusellinen menestyjä, elämänkumppanisi tulee olemaan se joku nainen siellä jossain, ja arvostusta saat niiltä joiltain ihmisiltä sitten joskus.
Mutta juuri minä haluan sen vahvan ja jämerän maskuliinisen miehen.Älä viitsi miehenä esittää tietäväsi mitä minä naisena haluan. Et voi tietää sitä.
Uskon, että pikkukakkonen ihan oikeasti haluaa juuri tuollaisen miehen. Voi kun hän rohkeasti sen itsekin ymmärtäisi.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt miehiä rohkeina, jokainen näkee että ovat heikompi sukupuoli. Murtuvat paljon pienemmästä kuin naiset.
Nainen ei voi niin vaan murtua, koska se yleensä huolehtii jostain muusta ihmisestä/ihmisistä.
Jep, suurin osa miehistä on tuollaisia. Mun isäni ei kuitenkaan ole, ja olen pohtinut johtuuko siitä kun joutui jo teinipoikana huolehtimaan vanhemmistaan. Isälleen tuli keuhkoahtaumatauti ja äidille rintasyöpä. Isäänsä joutui saattohoitamaan, äitinsä onneksi selvisi ja eli vielä pitkään.
Isäni on aina auttanut mua: kuskannut harrastuksiin ja sairaalaan kun sairastelin, antanut rahaa ja vielä aikuisena mm. avittanut muutoissa. Isäni työkaverit ovat monesti ihmetelleet hänelle, että "Minkä takia viitsit tunkea nokkaasi aikuisen lapsesi elämään, ja ylipäätään miten perhe voi kiinnostaa?" "Mikset vaan pakannut kamoja ja lähtenyt?" ihmeteltiin silloin kun sairastuin vakavasti ja koko perheemme elämä meni mullin mallin, myös vanhempien parisuhde.
Isä itsekin on sanonut mulle, että suurimpaan osaan miehistä ei voi luottaa ja sitä ei uskokaan mitä ukkoporukat keskenään jupisevat naisista. Hän on myös itse kyllästynyt mieskavereihin ja ei näe työajan ulkopuolella kuin veljeään.
Mikä ihmeen miehet vastaan naiset villitys on menossa?
Onko meidän mammat ollut niin katkeria miehilleen että ovat meidän naistenkin mielen tällä ajatuksella myrkyttäneet. Ja miehet ovat kuulleet isiltään ettei naisista oo kun haittaa.
121212 kirjoitti:
Kyllä, ja aiheellisesta pelosta.
Ellet ole tunnettu TV-kasvo, taiteilija tai muusikko, sinulla ei ole varaa luopua "toksisesta maskuliinisuudesta". Jos haluat pariutua, sinun on oltava entisaikojen vahva ja jämerä mies nykymiehen lisävarusteilla.
Miettikääpä seksisymboleja. Nainen voi olla kodin hengetär tai toimintasankaritar, mies vain toimintasankari.
Miehet uskovat syystäkin että feminismi on kaikkien aikojen suurin p*skatesti. Voit olla pehmomies, mutta ellet ole poikkeusellinen menestyjä, elämänkumppanisi tulee olemaan se joku nainen siellä jossain, ja arvostusta saat niiltä joiltain ihmisiltä sitten joskus.
Mutta juuri minä haluan sen vahvan ja jämerän maskuliinisen miehen.
Entä sitten? Pääasia on, että "se joku nainen siellä jossain" on mukava, luotettava ja tajunnanräjäyttävä seksikumppani. Ketä kiinnostaa joku arvostus jos saa säännöllisesti hyvää seksiä?
Sen kaarnavene episodin jälkeen en ole ottanut Riku Rantalan juttuja enää kovinkaan tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulle kävi samoin. Olisin vain lisännyt häviäjän leimoihin uli-mies ja epämies.
Mutta miksi muuksikaan naisia kaikesta syyllistävää ja haukkuvaa miestä voisi oikein kutsua? Yksinäiset miehet herättävät minussa huolta, mutta haukkujat/syyllistäjät eivät empatiaani saa.
Nimenomaan yksinäisiä, naisten kanssa hieman ujoja miehiä, jotka kaipaavat naista haukutaan täällä alituiseen uli-miehiksi, ja epämiehiksi ja heidän tunteitaan vähätellään ja pilkataan, vaikka eivät ketään syyllistäisi tai haukkuisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai miehet kyllä pelastaa naisen pulasta? Minulle on miehet sanoneet että olen liian synkkä ja ongelmainen, epäonnistunut, ulkonäkökin tietenkin ihan väärä. En todellakaan ole tullut "pelastetuksi" kenenkään taholta..
Täytyy muistaa, että kunnmiehet puhuvat naisista tällä tarkoitetaan 18-25 - vuotiasta, kaunista ja isorintaista yksilöä, muitahan ei lasketa miesten silmissä naisiksi. Näille oikeille naisille on kyllä pelastajia jonoksi asti.
Nimenomaan. Miehillä on olevinaan niin hirvittävät vaatimukset kelvatakseen naisille, kun taas ne naiset saavat tuosta noin vaan, simsalabim, kunnollisen, kiltin, työssäkäyvän ja vielä varmaan hyvännäköisenkin miehen pelastamaan kaikilta ongelmiltaan ja varmaan vielä elättämäänkin ja sitten ratsastetaan yhdessä auringonlaskuun ja loppuelämä on yhtä onnentäyteistä avioliittoa, koska eiväthän miehet naisista eroa eikä miesten takia suhteisiin tule ylitsepääsemättömiä ongelmia. Naisen ulkonäöllä, menestyksellä tai millään muullakaan ei luonnollisesti ole mitään merkitystä pariutumisen helppouden kannalta, kun ei vaan oltaisi niin nirsoja! Tuosta listasta ei muuten saa unohtaa lapsetonta, koska moni mieshän ei sellaista naista ota, jolla on jo lapsi jonkun kanssa tullut tehtyä, vaikka muuten saisi itsensä tuohon naisen rooliin kuin ihmeen kaupalla mahdutettuakin. Sitten sitä taas valitellaan, miten "kuka vaan" kelpaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen miehet vastaan naiset villitys on menossa?
Onko meidän mammat ollut niin katkeria miehilleen että ovat meidän naistenkin mielen tällä ajatuksella myrkyttäneet. Ja miehet ovat kuulleet isiltään ettei naisista oo kun haittaa.
Vanhempien huono suhde opetti ainoastaan sen, että kumppani on valittava tarkasti. Ja kun näin olen toiminut, niin ei tarvitse käydä kotona mitään sukupuolten välistä sotaa.
Hienoa! Vihdoin jopa punavihreät "feministi"miehet ovat joutuneet tunnustamaan, että suomalaisia miehiä kohdellaan törkeästi ja hyvinvointiyhteiskunnan loppu häämöttää tällä menolla. Herätkää naiset!
Vierailija kirjoitti:
Hienoa! Vihdoin jopa punavihreät "feministi"miehet ovat joutuneet tunnustamaan, että suomalaisia miehiä kohdellaan törkeästi ja hyvinvointiyhteiskunnan loppu häämöttää tällä menolla. Herätkää naiset!
Mulle ei vaan vieläkään avautunut millä tavalla konkreettisesti miehiä kohdellaan törkeästi ja miten voisimme parantaa miesten oloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei vaan vieläkään avautunut millä tavalla konkreettisesti miehiä kohdellaan törkeästi ja miten voisimme parantaa miesten oloja.
Lopetatte sen nirsoilun puolison valinnassa ja hyväksytte sen ettei yhteiskuntaan tehdä keinotekoisia miehen asemaa huonontavia naisia suosivia muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rantalan kirjoitus oli harvinaisen sekava. Tuntui kuin kirjoittajalta olisi johtoajatus katkennut kesken. Kyseessä oli vain sekalainen kokoelma lauseita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetatte sen nirsoilun puolison valinnassa ja hyväksytte sen ettei yhteiskuntaan tehdä keinotekoisia miehen asemaa huonontavia naisia suosivia muutoksia.
Oli mies tai nainen,saa olla juuri niin nirso kuin tahtoo. Tai vaikka yksin loppuelämänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolison valinta perustuu vapaaseen tahtoon. Voi kuinka monta kertaa itsekin olen pahoittanut mieleni kun minun sijastani valitaankin paljon nuorempi ja kauniimpi nainen, mutta eipä siinä auta kuin niellä pettymyksensä. Miehet ovat ihan samalla tavalla nirsoja mitä tulee kumppanin valintaan. Kaikki haluavat "parhaimman" mitä voivat saada.
Mitä muuten nämä keinotekoiset miesten asemaa huonontavat muutokset muuten ovat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin yksin kuin vääränlaisen miehen kanssa. Tutkitusti avioliitto parantaa miehen elämänlaatua mutta huonontaa naisen. Miksiköhän....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan yksinäisiä, naisten kanssa hieman ujoja miehiä, jotka kaipaavat naista haukutaan täällä alituiseen uli-miehiksi, ja epämiehiksi ja heidän tunteitaan vähätellään ja pilkataan, vaikka eivät ketään syyllistäisi tai haukkuisikaan.
Niin tässähän on se, että jos täällä haluaisi kertoa omista huonoista kokemuksista naisten kanssa ja kritisoida heidän parinvalintakriteerejään, jostain syystä naiset ottavat sen henkilökohtaisena loukkauksena. Sitten taas jos joku nainen valittelee miesten kranttuudesta niin yläpeukkuja satelee ja alkaa hillitön bondaus. Auttaisihan se varmaan, jos miehenäkin saisin haukkujen sijaan samanlaista henkistä bondausta ja tukea, edes jossain. Onko tämä nyt sitä toksista maskuliinisuutta sitten. vai sukupuolten välistä sotaa.
Vierailija kirjoitti:
En päässyt oikein kiinni siihen, mikä on kirjoituksen varsinainen tarkoitus. Teksti tuntui sekavalta.
Heh, Rantalaa ja Milonoffin tuotokset ovat puhdasta Gonzo-journalismia, jonka tyylilajiin keskeisesti kuuluu sekava kerronta, jota korostetaan omilla kokemuksilla, sanomaa painotetaan kärjistyksillä ja menevillä ilmaisuilla.