Riku Rantala: ”Miehuus nousee pelosta, ja tätä naiset eivät ymmärrä.”
Kommentit (486)
Itse ajattelisin, että miehuus nousee pelkojen voittamisesta ja suuruuden tavoittelusta omien taipumusten raameissa. Miehuutta voi olla sekin, että tunnustaa pelkäävänsä ja sitten kuitenkin tekee liikkeitä siitä huolimatta.
Naisen tehtävä taas on tukea miestä erilaisissa projekteissa ja toimia kenttäsairaalana miehelle elämän taisteluissa. Ja sitten se lasten tekeminen.
Jos halutaan sloganeita lähteä vääntämään, se olisi jotain tuollaista.
121212 kirjoittaa asiaa.
Mä lisään myös asian jonka hän mainitsi yhdessä ketjussa....eli miehet voi pariutua pulassa olevan naisen kanssa, mut naiset ei pariudu vastaavien miesten kanssa vaan vaatii että miehellä on homma hallussa vähintään yhtä hyvin kuin naisella.
Tää vaikuttaa ihan h-vetisti siihen kuinka paljon on syrjäytyneitä...miehet pelastaa naisia parisuhteeseen mutta ei päin vastoin.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt miehiä rohkeina, jokainen näkee että ovat heikompi sukupuoli. Murtuvat paljon pienemmästä kuin naiset.
Nainen ei voi niin vaan murtua, koska se yleensä huolehtii jostain muusta ihmisestä/ihmisistä.
Nainen huolehtii lapsista ja mies naisista ja yhteiskunnasta. Tämä heijastuu yhteiskuntarakenteissa ammattien yms. jakautumisen myötä.
Naiset voivat helpommin päästää irti ohjaimista, kun olettavat miesten kuitenkin tulevan pelastamaan viime hetkellä.
Turha tätäkään on varsinaisesti hieroa naisten naamaan, koska naiset ovat sellaisia kuin ovat ja eivät voi olla mitään muuta, joten on parempi ymmärtää naisten luontoa eikä kuvitella sen voivan olla jotain muuta, koska se johtaa turhautumiseen. Valitettavasti feminismin myötä tällaiset maan pinnalle palauttavat näpäytykset ovat välillä tarpeellisia.
vaativatnaiset kirjoitti:
121212 kirjoittaa asiaa.
Mä lisään myös asian jonka hän mainitsi yhdessä ketjussa....eli miehet voi pariutua pulassa olevan naisen kanssa, mut naiset ei pariudu vastaavien miesten kanssa vaan vaatii että miehellä on homma hallussa vähintään yhtä hyvin kuin naisella.
Tää vaikuttaa ihan h-vetisti siihen kuinka paljon on syrjäytyneitä...miehet pelastaa naisia parisuhteeseen mutta ei päin vastoin.
Puppua. Miehet tekevät naisia enemmän itsemurhia. Mies jättää naisen ja lapsensa pulaan. Tämäkö on reippaan sankarin teko? Surkean ressukan, minä sanoisin. Nainen jää tällöin siivoamaan miehen aiheuttamaa sotkua, ensin toista pitkään tuettuaan.
Vierailija kirjoitti:
Rantalan on helppo jeesustella kun elämä on jo valmis: On talo, fyrkkaa, mainetta ja lapset tehtynä. Ei tarvii enää esittää mitään. Vaan teepäs se kun et omista mitään noista niin seuraa et varmasti saa.
Tietty.
Mä tunnen kaksi miestä jotka linkkaa FB:ssä Laasasen juttuja minkä kerkiää ja heittää samaa läppää ku S24-palstalla.
Toinen on julkisuudessakin pyörinyt politiikkaa kokeillut yrittäjämiljonääri Henri ...(piip)... ja toinen kanssa ytmi jolla on rahaa kuin roskaa, tyttöystävä ja lapset tehtyinä.
Tavismiehen pitää vaan ottaa se miehen rooli ja opetella femakkomantrat päälle. Muuten ei tuu pildeä eikä jälkeläisiä.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan pitänyt miehiä rohkeina, jokainen näkee että ovat heikompi sukupuoli. Murtuvat paljon pienemmästä kuin naiset.
Nainen ei voi niin vaan murtua, koska se yleensä huolehtii jostain muusta ihmisestä/ihmisistä.
Eii huoleehdi. Naiiseet ovaat päää pilvissä eläviää nykyisiin he ovaat niitä "sikoja" t. Mes.
121212 kirjoitti:
Kyllä, ja aiheellisesta pelosta.
Ellet ole tunnettu TV-kasvo, taiteilija tai muusikko, sinulla ei ole varaa luopua "toksisesta maskuliinisuudesta". Jos haluat pariutua, sinun on oltava entisaikojen vahva ja jämerä mies nykymiehen lisävarusteilla.
Miettikääpä seksisymboleja. Nainen voi olla kodin hengetär tai toimintasankaritar, mies vain toimintasankari.
Miehet uskovat syystäkin että feminismi on kaikkien aikojen suurin p*skatesti. Voit olla pehmomies, mutta ellet ole poikkeusellinen menestyjä, elämänkumppanisi tulee olemaan se joku nainen siellä jossain, ja arvostusta saat niiltä joiltain ihmisiltä sitten joskus.
Mutta juuri minä haluan sen vahvan ja jämerän maskuliinisen miehen.
Olet sulkenut itsesi sellaiseen maailmaan, jossa mies voi olla vain toimintasankari ollakseen seksisymboli. Sen perusteella kuvittelet, että tätä kaikki muutkin haluavat. Täällä arvoliberaalimmalla puolella feministien parissa totuus onkin toinen.
Ihan samalla tavalla naisella se elämänkumppani on joku jossain, ja arvostusta tulee joiltain ihmisiltä joskus – jos koskaan.
121212 kirjoittaa asiaa.
Mut onhan kyllä sellainen ilmiö, että miehellä menee huonosti ja ryyppää ym. ja hoivaajatyyppi halua pelastaa tämän.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoittaa asiaa.
Tää vaikuttaa ihan h-vetisti siihen kuinka paljon on syrjäytyneitä...miehet pelastaa naisia parisuhteeseen mutta ei päin vastoin.Puppua. Miehet tekevät naisia enemmän itsemurhia. Mies jättää naisen ja lapsensa pulaan. Tämäkö on reippaan sankarin teko? Surkean ressukan, minä sanoisin. Nainen jää tällöin siivoamaan miehen aiheuttamaa sotkua, ensin toista pitkään tuettuaan.
Aika monet itsemurhista tapahtuvat avioeron jälkeen. Ja avioeroista 80% tapahtuu naisen aloitteesta.
Tuohon on syy, eikä se liity rohkeuteen vaan miehen rooliin.
Naista pidetään selviytyjänä. Jo se että selviää erosta ja rakentaa elämänsä uusiksi on Go Girl supernainen tehotyttölevelin suoritus josta saa ylistystä. Eikä parinvalinnassa ole ongelma jos rahat ovat vähissä. Pelastajia löytyy. Siis, jos olet nainen.
Se mies joka on tehnyt aivan samat asiat, ei saa osakseen kannustusta. Mies on menettänyt asemansa, tehtävänsä, perheenisänä ja on nyt pelkkä luuseri.
Lienee selvää miksi mies on näistä se joka hakee K-raudasta pätkän köyttä.
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Itse ajattelisin, että miehuus nousee pelkojen voittamisesta ja suuruuden tavoittelusta omien taipumusten raameissa. Miehuutta voi olla sekin, että tunnustaa pelkäävänsä ja sitten kuitenkin tekee liikkeitä siitä huolimatta.
Naisen tehtävä taas on tukea miestä erilaisissa projekteissa ja toimia kenttäsairaalana miehelle elämän taisteluissa. Ja sitten se lasten tekeminen.
Jos halutaan sloganeita lähteä vääntämään, se olisi jotain tuollaista.
Kuulostaa hirveältä kohtalolta naiselle. Toivottavasti kukaan itseään kunnioittava nainen ei suostu tuhlaamaan ainoaa elämäänsä palvelemalla ja taluttamalla eteenpäin elämässä aikuista ihmistä, joka ei yksin pärjää.
Toki eri asia on kannattaako se, jos palkintona on merimiehen tavoin kiroileva ja linnakundin tavoin tatuoitu ylipainoinen nykynainen, joka on enemmän B-luokan versio miehestä kuin A-luokan versio naisesta.
Wow luulin että tässä puhutaan Rikusta mutta yllätit mut täysin tuolla "nykynainen"-sanalla.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoittaa asiaa.
Tää vaikuttaa ihan h-vetisti siihen kuinka paljon on syrjäytyneitä...miehet pelastaa naisia parisuhteeseen mutta ei päin vastoin.Puppua. Miehet tekevät naisia enemmän itsemurhia. Mies jättää naisen ja lapsensa pulaan. Tämäkö on reippaan sankarin teko? Surkean ressukan, minä sanoisin. Nainen jää tällöin siivoamaan miehen aiheuttamaa sotkua, ensin toista pitkään tuettuaan.
Aika monet itsemurhista tapahtuvat avioeron jälkeen. Ja avioeroista 80% tapahtuu naisen aloitteesta.
Tuohon on syy, eikä se liity rohkeuteen vaan miehen rooliin.
Naista pidetään selviytyjänä. Jo se että selviää erosta ja rakentaa elämänsä uusiksi on Go Girl supernainen tehotyttölevelin suoritus josta saa ylistystä. Eikä parinvalinnassa ole ongelma jos rahat ovat vähissä. Pelastajia löytyy. Siis, jos olet nainen.
Se mies joka on tehnyt aivan samat asiat, ei saa osakseen kannustusta. Mies on menettänyt asemansa, tehtävänsä, perheenisänä ja on nyt pelkkä luuseri.
Lienee selvää miksi mies on näistä se joka hakee K-raudasta pätkän köyttä.
Isänikö täällä avautuu? Selitteli aivan samoja asioita kuin sinä myös alaikäisille lapsilleen. Että hirteen pitäisi mennä, kun on joskus vastatuulta elämässä. Varsinainen oman elämäsi sankari taidat olla sinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa, samaistun kyllä näin naisenakin tuohon tekstiin, paitsi että minulla ei ole sattunut niitä hyviä työpaikkoja, suhteita vastakkaiseen sukupuoleen jne mitä Riku kertoo pelastuksekseen...
Mies kirjaimellisesti sanoo, että naiset eivät ymmärrä, mutta kuitenkin samaistutaan?
Mies vain luuli, ettei naisilla ole samoja ongelmia, ja sisäistä vihaa, vaan kaikkien naisten elämä on yhtä cosmopolitania ja shoppailua.
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
Kyllä, ja aiheellisesta pelosta.
Ellet ole tunnettu TV-kasvo, taiteilija tai muusikko, sinulla ei ole varaa luopua "toksisesta maskuliinisuudesta". Jos haluat pariutua, sinun on oltava entisaikojen vahva ja jämerä mies nykymiehen lisävarusteilla.
Miettikääpä seksisymboleja. Nainen voi olla kodin hengetär tai toimintasankaritar, mies vain toimintasankari.
Miehet uskovat syystäkin että feminismi on kaikkien aikojen suurin p*skatesti. Voit olla pehmomies, mutta ellet ole poikkeusellinen menestyjä, elämänkumppanisi tulee olemaan se joku nainen siellä jossain, ja arvostusta saat niiltä joiltain ihmisiltä sitten joskus.
Mutta juuri minä haluan sen vahvan ja jämerän maskuliinisen miehen.Olet sulkenut itsesi sellaiseen maailmaan, jossa mies voi olla vain toimintasankari ollakseen seksisymboli. Sen perusteella kuvittelet, että tätä kaikki muutkin haluavat. Täällä arvoliberaalimmalla puolella feministien parissa totuus onkin toinen.
Ihan samalla tavalla naisella se elämänkumppani on joku jossain, ja arvostusta tulee joiltain ihmisiltä joskus – jos koskaan.
Olen kyllä nähnyt omin silmin mitä tuo tarkoittaa.
Tuo tarkoittaa toimintasankarimiestä joka on sen lisäksi pehmomies. Ihan varmasti pitkä, komea, menestynyt, vahva, jämerä ja maskuliininen mies saa olla pehmomies.
Se ei tarkoita että pehmomies saisi olla pehmomies. Puhumattakaan siitä että piinkova uranainen olisi valmis liittoon jossa roolit käntyvät toisin päin. Vain vähintään yhtä menestynyt, itsevarma, määrätietoinen ja kunnianhimoinen, naista isompi ja korkkarivaralla pidempi mies kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eii huoleehdi. Naiiseet ovaat päää pilvissä eläviää nykyisiin he ovaat niitä "sikoja" t. Mes.
Menit sitten juomaan väkeviäkin, vaikka sovittiin vaan kuudesta kaljasta. Ja taas oot tossa kunnossa!
Ai miehet kyllä pelastaa naisen pulasta? Minulle on miehet sanoneet että olen liian synkkä ja ongelmainen, epäonnistunut, ulkonäkökin tietenkin ihan väärä. En todellakaan ole tullut "pelastetuksi" kenenkään taholta..
En olee lukenut tuotaa artilkelia, muttata joss suomii tulee pysymään pystyssä silllä etttä meillä on adhd lukutaiidottomiaa poikia ja pilvilinnoiissa elääviää kirjaimellisessti ymmmärtäviää aiikuiisiactyttölapsiaa niin kylllä heiikolta näytttää tulevaaisuus. Vielääkö siinää on vanhusäitiiliini vaiipoisssa vinkumassa apuaa niin ei vttu.
Ihan hyvä kirjoitus. Minusta tuntuu kuitenkin että edistystä entiseen on tapahtunut koska nykymiehet vähemmän määrittelevät oman miehuutensa naisten kautta tyyliin mies=ei-nainen. Ja silloin kun poika on saanut hyvän miehen mallin oikeasta miehestä, hänellä on paljon paremmat eväät olla vihaamatta ja pelkäämättä sitä että hän onkin liian nainen. Sellainen pelko näyttäytyy epävarmuutena, naisvihana, pelkoina ja katkeruutena.
Voi että kun on miehillä rankkaa. Maskuliinisuuden paineista ahdistunut mies voi lähteä viikonlopuksi vetämään viinaa samalla, kun muija jää kotiin hoitamaan pieniä, yhteisestä päätöksestä tehtyjä lapsia ja maskuliinisuuden paineista lamautuneen miehenkin osuuden kotihommista. Nainenhan on toki hyötynyt feminismistä niinkin paljon, että entisten velvollisuuksiensa lisäksi käy päivätyössäkin. Miehellä on vaikka justiinsa perhe-elämän käydessä liian kuormittavaksi huomattavasti useammin mahdollisuus vain livetä paikalta ilman sen kummempia seuraamuksia kuin naisella tai paeta ahdistavaa elämäänsä päihteisiin, harrastuksiin tai muuhun huvitteluun. Jos nainen tekee saman, hän on ihmisroskaa yhteiskunnan silmissä (ei toki sillä, että moisen toiminnan pitäisikään olla mitenkään ihailtavaa). Naisen on vain kestettävä, vaikka ongelmia ja stressiä onkin.
Nimenomaan! Miehet vain häipyvät tiukan paikan tullen. Siksi muun muassa naiset käyvät hoitamassa masennustaan ja miehet tekevät vastaavassa tilanteessa itsemurhan.