Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Joku jätti 3-vuotiaan ja vauvan kadulle virumaan Turussa - poliisi epäilee: Isä lähti junalla pois

Vierailija
13.09.2018 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809132201196243_u0.shtml

Siis ihan kamalaa. Onneksi lapsille ei ehtinyt tapahtua mitään.

Kommentit (459)

Vierailija
261/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummo myöhässä mutta olisi tietenkin pitänyt odottaa että mummo saapuu ja mennä seuraavaan junaan. Voi niitä mummuja. 

Vierailija
262/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten näy junalaiturilta parkkiselle Kupittaalla. Pitää kulkea rappuset tai käyttää hissiä ylös parkkiselle päästäksekseen. Toisekseen laitureita ko. paikalla vain muutama ja parkkipaikalta sinne niin lyhyt matka, ettei sitä montaa minuuttia kyllä kävele. Kuljen usein junalla Helsinki-Turku väliä, joten kupittaalta ohi mennyt monet kerrat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti oikein teki hän joka hälytti poliisin. Ei noin pieniä lapsia jätetä kahdestaan. Oliko mummu edes tulossa tai tiennyt että hänen täytyy olla asemalla. Tai mummu unohtanut että piti mennä asemalle. 

Vierailija
264/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tapaus on nyt ratkennut.

- Asian tarkemmassa selvittelyssä kävi ilmi, että lasten isoäidin piti hakea lapset rautatieasemalta. Koska juna saapui, niin isä oli mennyt junaan ja antanut lapsille ohjeeksi odottaa isoäitiään asemalaiturilla, poliisi kertoo tiedotteessa.

Poliisin mukaan isä oli nähnyt, kun isoäiti tuli autollaan rautatieasemalle.

- Asemalaiturilla isoäiti ei kuitenkaan nähnyt lapsia, koska he olivat muiden ihmisten ympäröimänä.

Lapset ovat päässeet isoäitinsä hoiviin, ja poliisin mukaan tilanne on raiteillaan.

Ei hyvänen aika millanen idiootti tämä isä.

Vierailija
265/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa isällä kiire päästä lapsista eroon ettei voinut seuraavaa junaa vartoa. Pikkasen väljemmillä aikatauluilla kannattaisi olla sekä mummon että isän liikkeellä. Voi tietysti olla ettei isän tän jälkeen tarvitse paljoa miettiä näitä.

Vierailija
266/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä että tuo miekkonen joutuu vähän syynättäväksi, kovin pitkälle onkin päässyt vaikka jokainen häntä vähänkin tietävä tietää että on vähintäänkin todella outo

Vierailija
267/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna-asemalla kukaan normaali ihminen ei päästä pikkulapsia näkyvistään. Se on sekunti kun tippuvat raiteille.

Kyllä tolle isälle pitää joku rangaistus heitteillejätöstä tulla, vaaransi omien lastensa hengen.

Vierailija
268/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on perheselvityksessä. Eli sossu selvittää perhetilanteen. Tapaa lapsia jä käy lasten kotona.

Ne asiat vaan ei kuulu meille koska eivät saa antaa mitään tietoja.

Älä? Luulitko ettei joku tiennyt? Tämähän on päivänselvä asia! Se nyt vielä puuttuisi että lastensuojelu ei tekisi mitään! Tottakai perheen tilanne selvitetään perinpohjin. Noin pahaa mokaa vanhemmudessa ei todellakaan paineta villaisella!

Vierailija
269/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei ole kännykkää niin täytyy odottaa että mummu saapuu ja antaa lapset hänelle. Isällä oli kiire junaan ja mummo oli ties missä. 

Vierailija
270/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäköhän tässäkin on taustalla... Onkohan isä jossain psykoosissa vai mikä saa toimimaan noin?

Mun ystävällä oli elämänhallinta ongelma niin jätti lapset 3 ja 4 vuotiaat yksin kotiin ja lähti juomaan.

Siis häipyi kun lapset nukkuivat.

Lapset oli ulos päässy ja naapurit oli löytäny ne pihalta kun olivat alkaneet itkemään ku ulko ovi oli lukossa.

Kiireellinen huostaanotto ku ei saatu äitiä kiinni.

Siis lapset tuli lukitun oven läpi tuosta vaan? Ovea alkoi itkemään eikä äitiään? Tässä haiskahtaa juksatun tarinan lemu..

Vierailija
271/459 |
13.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai poliisi osaa epäillä isän tarinaa. Tai sossut. Itse en hyväksy lasten jättämistä, mutta ymmärrän kuinka joku ajattelee, ettei siinä voi mennä mikään vikaan.

Vierailija
272/459 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärsin, että isä oli nähnyt mummon auton ja mummon lähestyvän, sitten hypännyt junaan kun olisi muuten myöhästynyt. Mä en ikinä jättäisi lapsiani sekunniksikaan yksin, olisin mummon ripittänyt kun tulee niin hilkulla että myöhästyin junasta. Lasten jättäminen yksin hetkeksikään ei pitäisi olla vaihtoehto.

Vierailija
273/459 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärsin, että isä oli nähnyt mummon auton ja mummon lähestyvän, sitten hypännyt junaan kun olisi muuten myöhästynyt. Mä en ikinä jättäisi lapsiani sekunniksikaan yksin, olisin mummon ripittänyt kun tulee niin hilkulla että myöhästyin junasta. Lasten jättäminen yksin hetkeksikään ei pitäisi olla vaihtoehto.

Jutussa on vain se mutta että sieltä tuon aseman laiturilta ei näe tuon aseman parkkikselle. Eli isä valehtelee.

Ja mummo valehtelee koska asema on niin pieni ettei siellä voi olla näkemättä lapsia, jos siellä on.

Vierailija
274/459 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miettikää sen äidinkin hätää kun sossut soittaa, että sun lapset on hylätty parkkipaikalle.

Äiti perustelee, miksei ollut ajoissa paikalla.

Mä keksin heti ainakin 2 syytä. Liikenneonnettomuus reitillä ja ruuhka. Itse oon ollut viidesti myöhässä vaihdosta, kun tiellä on ollut porotokka, jonka läpi pääsyssä voi oikeasti kestää, kun ne urpot eläimet vaan tuijottaa ja jos osaisivat niin näyttäisivät varmaan keskaria että fuck you autoilija.

Vierailija
275/459 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,"viemään" on siinä taas otsikootu heikosti. Provosointoa

Vierailija
276/459 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun poikani hälyytti apua kun oli 4-v. Olin joutunut onnettomuuteen ja tajuton. Ei se ollut joutunut ottamaan vastuuta tai ollut yksin vaan oli käyty läpi mitä tehdä jos jollekin sattuu jotain. Se siis huusi apua, kertoi nimensä ikönsö ja kuka olen ja mitä kävi. Ei lapsen reippaus välttämättä ole huolestuttavaa.

Hälyytti 😅

Näille ilmeisesti palohälytinkin on palohälyytin 😅

Ei ku palohällyytin.

Vierailija
277/459 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei näe jotakuta kupittaan asemalla, on kuin ei näkisi jotakuta vastaantulevaa tyhjällä 50m tienpätkällä. Jokainen voi miettiä, miten realistista tuo on.

Mummo valehtelee ja isä valehtelee. Ikävä kyllä vanhemmat saavat sössiä hyvin paljon ja silti katsotaan sormien läpi. Todennäköisesti tämäkään tapaus ei tule vaikuttamaan isän oikeuteen nähdä lapsiaan (oletan, että ovat eroperhe - ainakin tämän jälkeen). Masentavaa.

Oma eksäni kerran roudasi lapsiaan umpikännissä ruuhkaisessa junassa 2 tunnin matkan. Kukaan ei puuttunut asiaan. Tilanne selvisi minulle vasta, kun ex lapsineen saapui meille. Järkyttävää.

Vierailija
278/459 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän asia olisi tyylikkäämmin hoitunut kuin heti hätäkeskukseen soittamalla. Soittaja oli nähnyt isän jättävän lapset ja menevän junaan. Normaalilla järjellä varustettu olisi kyllä tajunnut että siinä odotetaan jotakuta joka on myöhässä. Mennyt itse lasten turvaksi ja yhdessä oltaisiin pari minuuttia odoteltu noutajaa.

Nyt tultiin pillit huutaen paikalle usean viranomaisen voimin niin ettei lapsia noutanut mummo edes löytänyt heitä väentungoksessa. Paljon melua tyhjästä. Viranomaisten ajan haaskausta. Tällaisiin sivullisten ilmiantajien kuviteltuihin tapauksiin. Ja oikeisiin lastensuojelutapauksiin ei sitten riitä resursseja.

Mistä erottaa sitten oikean tarpeen? Siitä että se tapahtuu oikeasti ja paljon on jo tapahtunut. Erotukseksi sellaisesta jossa vaan mielikuvitus tuottaa mahdollisia uhkakuvia mitä olisi voinut tapahtua. Ei tunnu ihmiset tajuavan tätä eroa.

Vierailija
279/459 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se Kupittaan väentungos on? Viisi ihmistä.

Vierailija
280/459 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua epäilyttää se isöäidin oleminen siellä Kupittaan asemalla. Ainakin IS: jutun mukaan syy lasten hylkäämiseen selvisi parissa tunnissa isän nähtyä uutisjutun. Luulis nyt, että se isöäiti olisi ottanut yhteyttä mieheen, jos ei lapsia näkynyt. Toisaalta myös jos lapset kateissa ois mennyt niiden poliisien tykö siinä laiturilla. En usko Turussakaan niin nopeata palvelua, että soiton jälkeen muutamassa minuutissa ois poliisit ollut paikalla ja sosiaalipäivystäjä ois just sattunut olemaan siinä asemalla poliisien soittaessa, ettei senkään paikalle tulo ois kestänyt sekunttiakaan.