Jos ovikelloai soisi juuri nyt tällä hetkellä ja asuntoosi pölähtäisi yllätysvieraita, olisiko sinulla nyt tarjota mitään kahvin kanssa? Tai mitä tarjottavaa sinulla olisi juuri nyt
Joko kahvin kanssa tai ilman?
Itselläni onneksi löytyy american cookies-keksejä kahvin kaveriksi. Ja voileipää jos suolaisempaa haluais. Onneksi tuli käytyä juuri äsken kaupassa.
Kommentit (447)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi YLLÄTYSvieraille pitäisi olla mitään tarjottavaa? Tätä en ymmärrä.
No onhan se kohtelias ele. Tarjota vaikka vesilasillinen jos ei muuta sillä hetkellä löydy.
On epäkohteliasta tulla ilmoittamatta, joten en itsekään olisi sen kohteliaampi. Sanoisin vaikka, että nyt on juuri menoa - olisitte soittaneet ennen kuin tulette.
Mulle tulee joskus joku kaveri yllättäen soittamaan ovikelloa tai huutamaan ikkunasta, että ookkos kotona.
Ovat lähteneet pyöräilemään tai kävelylle ja pistäytyvät pikaisesti.
Mulla olisi nyt kahvia, teetä (hunajaa teehen), mehua ja pari croissanttia.
Maitoa ja sokeriakin löytyy.
On myös pari eineshampurilaista suolaisen nälkään.
Vierailija kirjoitti:
Rypsiöljyä
T. Opiskelija
No sillähän saisi mukavia hetkiä aikaiseksi yllätysvieraan kanssa. 🤗
Vanhanajan mustikkapiirakkaa. Siis pullataikinaan leivottua. Pakkasessa melkein pellillinen.
Vierailija kirjoitti:
Suklaapiirakkaa sattuu olemaan. Melkein toivon että tulis yllärivieraita. Talo on pahasti sekaisin, juuri aloittelen siivousta mutta se ei minua haittaisi. Kotiäidin arkea tämä. Kun koululaiset on saatu kouluun, paikat kuntoon pikkuväen kanssa.
Mun äiti sanoi että kun me olimme pieniä ja juuri silloin kun paikat oli hujan hajan ja kaapit tyhjennetty lattialle tuli yllätysvieraita ovelle. Eli juuri kaikkein kaaoottisimpaan hetkeen. En tiedä tarjosiko silloin vieraille mitään, ei oo tullu kysyttyä. 😁 Ap
Vierailija kirjoitti:
Minkä kahvin? Emme juo kahvia. Kahvinkeitin on jossain komeron perällä ja taloudesta ei taida löytyä kahvinmurentakaan.
No joko kahvin kanssa tai ilman. Ap
Kai tuolta jotain pullaa pakastimesta löytyisi. Anoppi aina antaa ja jää itsellä syömättä. Meillä kyllä yllätysvierailee vaan lähimmät ihmiset ja heillä yleensä on jotain mukanaan jos kahvin kanssa haluavat.
Taitaa olla ainakin jäätelöä ja tuulihattuja pakkasessa, mutta ei väliä sillä en kumminkaan kuule kolkutinta ellen ole ulko-oven puoleisessa päässä taloa ja vaikka kuulisin niin en mene ovelle ellei ole sovittu, että joku tulee kylään.
En ole kotona. Turha rääkätä ovikelloa.
Vierailija kirjoitti:
Lähtisin samalla oven avauksella ulos ja toteaisin, että olin juuri lähdössä. Epäkohteliasta tulla ilmoittamatta.
Onneksi sinun yllätysvieraasi osaavat tulla juuri silloin, kun olet valmiina lähtemään ulos, eivätkä esim, silloin kun olet suihkussa. ;)
En tykkää kun tullaan yllättäen kylään, mutta olisi nyt kyllä tarjota eilen leivottua porkkanapiirakkaa. Harvemmin on mitään, että nyt olisi ainutlaatuinen tilaisuus :D
Kahvia, voileipää, raejuustoa ja saattaa yksi avattu sipsipussi löytyä kaapista. Tervetuloa!
En avaisi ovea yllätysvieraille. Pakastimessa kyllä on tällä hetkellä pullaa, kinkkupiirakkaa ja raparperipiirakkaa.
Hirveän tosissaan ihmiset ottavat tän ketjun.
Kyseessä ei tainnut olla väittely siitä, päästääkö yllätysvieraita sisään tai tuleeko sellaisia ylipäänsä. Tarkoitus oli varmaankin leikkimielisesti kuvitella tällainen hypoteettinen tilanne, että no mitäs siellä kaapissa sattuisi olemaan.
Joka tapauksessa itselläni vieraat joutuisivat tyytymään kuiviin chia-riisikakkuihin ja porkkanoihin, rahkaakin olisi ja siihen pakasteesta mustikoita.
Juuri leivoin rieskoja, kun leipä oli loppu enkä jaksanut kauppaan lähteä. Eli tuoretta rieskaa saisivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi YLLÄTYSvieraille pitäisi olla mitään tarjottavaa? Tätä en ymmärrä.
No onhan se kohtelias ele. Tarjota vaikka vesilasillinen jos ei muuta sillä hetkellä löydy.
Miksi pitäisi vastata kohteliaasti yllätysvierailuun? Vihaan niitä. Onneksi nykypäivänä onkin jo harvinaista. On ihan ok soittaa että voinko tulla vaikka puolen tunnin päästä käymään,jää aikaa pukeutua ja siistiä vähän tai on mahdollisuus sanoa ei.
Pakastimessa jätskiä ja omenapiirakkaa, kahdenlaisia keksejä, kahvia. Suolatikkuja. Ehkä noilla nyt pärjäisi.
Kalakeittoa olisi kohta tarjolla.
Ei olisi, pikakahvia ja cappuccinoa on. Sokeria ja makeutustabletteja. Appelsiinimehua. Miksi vieraille pitäisi edes tarjota mitään erityistä? Ymmärrän, jos harvoin näkee tai jos tulee kaukaa, mutta muuten...
Minä en avaa ovea kenellekään, jos en etukäteen tiedä kuka on tulossa. Onneksi rapun alaovella on koodilukko, niin kukaan ei pääse kovin helposti ovelle asti. Ja syy ei yllätysvieraiden epuuseen ole tarjottavan puute vaan se, että laiskana siivoojana meillä on aina niin saastaista, ettei ketään voi päästää sisään. Ja itse makaan sohvalla tukka rasvaisena eli en edes kehtaisi avata ovea. Nautin omasta rauhasta. Töihin lähtiessä meikkaan ja laittaudun, muuten olen just niin kuin haluan, enkä toivo yllätysvieraita.