Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa päähän, kun keskustelee maalla asuvien sukulaisten kanssa. Niiden mielestä ihmisen tulee asua omakotitalossa. Piste.

Vierailija
12.09.2018 |

Olemme keskimääräistä varakkaampia ihmisiä ja meillä oli varaa ostaa Helsingin keskustasta melkein 100 neliön kerrostaloasunto. Haaveilimme sellaisesta pitkään ja teimme töitä, että saimme säästettyä käsirahan. Ostimme remonttikuntoisen huoneiston, jota on huolellisesti remontoitu pitkään.

Emme ole koskaan halunneet omakotitaloa rasittavine puutarha- ja ulkotöineen. Ei edes paritaloa, eikä rivitaloa. Ei haluta parveketta eikä pihaa. Me _haluamme_ asua kerrostalossa kaupungin keskustassa.

Joka ikinen kerta maalla asuvien sukulaisten kanssa keskustellessa he ihmettelevät, miksi _vieläkin_ asumme kerrostalossa. Että eikö jo kolmen lapsen kanssa pitäisi muuttaa omakotitaloon - onhan meillä varaakin. He eivät millään käsitä sitä, että joku tieten tahtoen haluaa asua kerrostalossa. Kun jokaisella lapsiperheellä pitäisi olla se oma piha, jossa lapset voi juosta.

Rasittavaa. Onko joku muu törmännyt tällaiseen? Pitäisi olla välittämättä, mutta kun eivät usko puhetta ja tätä jatkuu vuodesta toiseen.

Kommentit (645)

Vierailija
421/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se vain on että kaikilla joilla on varaa, eivät taatusti asu kerrostalossa! Mieluummin se omakotitalo vaikkapa sitten siitä viereiseltä asuinalueelta.

Siihen hintaan, millä oman kotikaupungin keskustasta saa uudesta kerrostalosta huoneiston, saa hulppeita omakotitaloja kauempaa. Itse haluan asua keskustan hissillisessä kerrostalossa, jossa kävelyetäisyydellä on kaikki palvelut vaikka kävely olisi rollaattorin kanssa hissuttelua. Asuin lapsuuteni omakotitalossa ja ainakin vanhemmista sai vaikutelman, miten sitä hommaa riittää jatkuvasti.

Vierailija
422/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun vanhemmille ja isovanhemmillekkin on ollut aina suuri ylpeyden aihe kotikylässä,että mulla ja siskollani on virat ja osakkeet Helsingin keskustassa😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se vain on että kaikilla joilla on varaa, eivät taatusti asu kerrostalossa! Mieluummin se omakotitalo vaikkapa sitten siitä viereiseltä asuinalueelta.

Siihen hintaan, millä oman kotikaupungin keskustasta saa uudesta kerrostalosta huoneiston, saa hulppeita omakotitaloja kauempaa. Itse haluan asua keskustan hissillisessä kerrostalossa, jossa kävelyetäisyydellä on kaikki palvelut vaikka kävely olisi rollaattorin kanssa hissuttelua. Asuin lapsuuteni omakotitalossa ja ainakin vanhemmista sai vaikutelman, miten sitä hommaa riittää jatkuvasti.

Mitä ne ovat ne palvelut joissa täytyy rampata kävellen? Kaupassako? Itse en ainakaan viitsisi kantaa kauppakasseja kävellen vaan kuljetan ostokset autolla kotiin. Kirjastossa käyn harvakseltaan. Konserteissa kerran parissa kuukaudessa. Työpaikka on 4km päässä keskustassa ja autolla kuljen töihin, samalla voi käydä kaupassa ja postissa tai vaikka kirjastossa. Omakotitalo hyvältä rauhalliselta pientaloalueelta on paras asumismuoto eikä omakotitalossakaan tarvitse tehdä mitään jos ei halua. Ruuatkin voi tilata netistä kotiin jos huvittaa. Kerrostalossa joudut alistumaan taloyhtiön sääntöihin. Oma velaton talo omalla tontilla on paras valinta jos haluaa olla itsenäinen oman itsensä herra tai rouva. Ei ole myöskään huolena vuokranmaksu, vastike tai lainanlyhennys. Kerrostaloissa on kesällä usein tuskallisen kuumakin eikä ilmalämpöpumppuja viilennystä varten saa asentaa. Lisäksi joudut maksamaan vastikkeessa naapurien lämmöntuhlaamisesta, joudut alistumaan hiljaisuussääntöihin, ei voi grillata, samoin joudut maksumieheksi tai naiseksi naapurin vesivahingon sattuessa esim. naapurin sammuessa suihkuun tms. mitä kaikkea taloyhtiössä voikaan sattua. Kaveri asensi itse tiskikoneen huonosti ja hana oli jäänyt auki kaverin poistuessa kotoa, liitäntä oli pettänyt ja vesi valui alempaan asuntoon saakka, kiva ylläri jos yöllä alkaa makuuhuoneen katosta tippua vettä jonkun muun mokan takia. Eniten ihmettelen mitä ne "palvelut" ovat joita tarvitsee kävelyetäisyyden päässä jatkuvasti. Toki jos haluaa maksimoida laiskuuden niin asuu kävelymatkan päässä töistä ja tilaa ruuat netistä ja kyyhöttää hiljaa kämpässään, musiikkiakaan ei voi harrastaa kerrostalossa muuta kuin kuuntelemalla kuulokkeilla. Myöhään illalla tv:täkin joutuu katsomaan kuulokkeet päässä jos haluaa kunnon äänenvoimakkuuden esim. myöhäisillan elokuvaan. Toisaalta saatat joutua sopeutumaan naapurin pianoharjoituksiin päiväsaikaan, normaaleiksi elämisen ääniksi saatetaan katsoa jopa tuntikausien ammattimuusikon harjoittelu päivässä.

Vierailija
424/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole koskaan halunneet omakotitaloa rasittavine puutarha- ja ulkotöineen.

En ota kantaa ei asumismuotojen paremmuuten, enkä myöskään ole koskaan törmännyt aloittajan kertomaan "ihmettelyyn". Jokainen asukoon siellä missä tykkää asua.

Sen kuitenkin haluaisin näin yli 30 vuotta omakotitalossa asuneena tietää, että mitä ihmettä ovat nämä rasittavat puutarha- ja ulkotyöt, joihin omakotiasukas ilmeisesti ainakin aloittajan mukaan on pakotettu?

Olisi siis ihan kiva näin kymmenien vuosien asumisen jälkeen tietää, että minäkin osaisin tehdä niissä oman velvollisuuteni jos ja kun kerran pakollisia ovat.

Kovin innolla kerrostaloasukkaat tuots kommenttiani alapeukuttivat, mutta yksikään ei osaa kertoa, mitä nuo rasittavat pakkotyöt mahtavat olla :)

No ihan jokainen tietää ne omakotitaloon liittyvät pakkotyöt.

Sinäkin, vaikka muuta esitätkin.

Etkö muka koskaan talvisin lapioi ja kolaa lumia pihaltasi? Kuljet koko talven heti ovelta alkaen hirveissä kinoksissa?

Pihallasi rehottaa siis jonkinlainen viidakko? Vai veditkö muka koko tontin asvaltille?

Tai, voitko vaan soittaa yhden puhelun ja jättää asian murehtimisen sikseen, kun:

- Ikkunaruutu hajoaa,

- Vesivaraaja/öljylämmityskattila/maalämpöpumppu tekee tenän,

- Vessanpönttösi ottaa osumaa ja halkeaa,

- Katto vuotaa yms yms?

Jos ikkuna hajoaa voin soittaa yhdellä puhelulla korjaajan paikalle, tosin ei ole hajonnut. Samoin jos kaukolämpölaitteisto tekee tenän voin soittaa yhdellä puhelulla korjaajan paikalle. Tosin huoltovapaa laitteisto on ja kestää yli 30 vuotta ainakin eikä ole mitään vikaa ilmennyt. Katto ei vuoda uudessa ok-talossa tyypillisesti koskaan, ei ainakaan 50 vuoteen pitäisi näin käydä tiukkojen rakennusmääräysten takia. Vessanpönttö ei ole haljennut ja senkin voin vaihdattaa yhdellä puhelulla jos niin oudosti kävisi. Toki itse leikkaan nurmikkoni mutta senkin voisi teettää kuten taloyhtiöissä ja maksaa siitä kuten taloyhtiössä on pakko. Lumitöitä teen minimimäärän kun ne lumet sulavat kuitenkin pois keväällä, ei ole pakkomiellettä lumitöihin ja nekin voi halutessaan teettää. Jotkut lukiolaistytöt oikein mainostavat lähikaupan ilmoitustaululla tulevansa pikkukorvausta vastaan haravoimaan lehdet jne.

Vierailija
425/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa asuvat vain narkit, juopot, yh:t ja eltaspak.

Haha. Kerrostaloasuntooni verrattuna koko Suomesta löytyy myynnistä noin 170 omakotitaloa, joita en voisi kerrostaloasuntoni hinnalla ostaa. Halvempia on taas yli 12000.

Ehkä olen narkki, juoppo eltaspak? En tiedä. Ei ole edes kalleinmasta päästä oma kämppä.

Silti halvimmat asunnot ovat kerrostaloasuntoja ja kalleimmat omakotitaloja. Keskimäärin omakotitaloissa asuu varakkaampaa väkeä ja valtaosa vuokralaisista asuu kerrostaloissa, myös pääosa syrjäytyneistä ja tukien varassa elävistä asuu kerrostalossa. Toki äärihalpoja ja äärikalliita löytyy molemmista asuntotyypeistä, mutta noin keskimäärin. Uudet kerrostaloasunnot ovat kyllä törkeän hintaisia etkä edes omista asuntoasi silloinkaan varsinaisesti vaan vain taloyhtiön osakkeita jotka oikeuttavat hallitsemaan huoneistoa taloyhtiössä. Uudet omakotitalot ovat vielä kalliimpia hyvällä tontilla hyvällä sijainnilla esim. omalla rannalla, mutta silloin omistat kiinteistön eli rakennukset, maata ja jopa vesialuetta mahdollisesti.

Vierailija
426/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisten mielestä, yleensä niiden, jotka on oktalossa kasvaneet, omakotitalo on ainut oikea asumismuoto. Itse olen kasvanut kerrostalossa ja toistaiseksi en muuta kahden lapsen kanssa kaipaakaan. Omakotitalossa sekä kulut että työn määrä on huomattavasti suurempi, kuin kerrostalossa. Mökin voisin huolia lomailuun, mutta sitäkin ennemmin vuokraan, kuin huolehdin omasta vuosikymmeniä.

Omakotitalossa asumisen kulut ovat kylläkin pienemmät kuin kerrostalossa, kerrostalossa kun on vastike joka voi isossa perheasunnossa olla helposti esim. 350€/kk, omassa omakotitalossa asuessa ei tarvitse maksaa vastiketta eikä vuokraa. Uuden talon kohdalla ei remontteja tarvita ja kerrostaloissa taas tulee huippukalliit remontit ajastaan, omakotitalon putkiremontti voi olla vain kymmenesosan kerrostalon putkiremontista, esim. 5.000€ omakotitalon putkiremontti ja kerrostalon 50.000€.

Maksamme vuokraa suhteellisen uudesta kerrostaloasunnosta, jossa ei rempan tarvetta nyt ole. Olemme keskituloinen perhe, eikä tarvitse yksikään kuukausi laskeskella pennosia, kuten oktalossa asuvien ystävien, joilla korkea lainanlyhennys ja sähkölaskut ynnä muut kulut. En näe kyllä mitään positiivista loppuelämän lainassa ja talossa, josta huomattavasti vaikeampi päästä eroon, kuin vuokra-asunnosta. Kun lapset kasvaa, voimme helposti vaihtaa pienempään ja laittaa ylimääräiset pennoset matkusteluun ynnä muuhun hemmotteluun :)

Sähköä menee kerrostalossakin eikä se sisälly yleensä vuokraan. Omakotitalo voi lämmetä muullakin kuin sähköllä ja vuokrassasi maksat vastikkeen + tuoton vuokraisännälle sijoitukselleen. Asuntolainaa ei tarvitse ottaa loppuelämäksi, itse asun omassa velattomassa ok-talossa, velaton olen ollut jo 32-vuotiaana, tosin tulotkin ovat hyvät. Ei tarvitse laskea pennosia eikä maksaa vuokraa eikä vastiketta eikä lyhennellä lainoja. Voi laittaa ylimääräiset rahat harrastuksiin, toiseen autoon (avomersu), veneeseen ja sijoituksiin, en laskisi Suomen eläkejärjestelmän varaan pelkästään vanhuudenturvaa ottaen huomioon kestävyysvaje ja tulevien eläkkeenmaksajien vähyys. Jo vuokran verran esim. 860€/kk säästämällä osakkeisiin 28 vuotta on yli miljoona säästössä eläkeiässä ja ne rahat saa käyttää kuten haluaa eikä työeläkeyhtiö voi yksipuolisella päätöksellä leikata eläkettä tai nostaa eläkeikää jolloin sitä aletaan maksaa jne. Itselläni on velattoman talon ansiosta hyväpalkkaisessa työssä mahdollisuus säästää 4000€/kk jos kulutan 2000€/kk (yksityinen työterveyslääkäri), laskennallinen säästö osakkeisiin on 28 vuodessa jo 2000€/kk sijoittamisella jos alkupääomaa laittaa 65.000€ yli 3.000.000€ ja voisin tuhlata silti 4.000€/kk jos tavoite olisi tuo kolme miljoonaa säästössä eläkeiän aikoihin.

Vierailija
427/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ne ovat ne palvelut joissa täytyy rampata kävellen? Kaupassako? Itse en ainakaan viitsisi kantaa kauppakasseja kävellen vaan kuljetan ostokset autolla kotiin. Kirjastossa käyn harvakseltaan. Konserteissa kerran parissa kuukaudessa. Työpaikka on 4km päässä keskustassa ja autolla kuljen töihin, samalla voi käydä kaupassa ja postissa tai vaikka kirjastossa. Omakotitalo hyvältä rauhalliselta pientaloalueelta on paras asumismuoto eikä omakotitalossakaan tarvitse tehdä mitään jos ei halua. Ruuatkin voi tilata netistä kotiin jos huvittaa. Kerrostalossa joudut alistumaan taloyhtiön sääntöihin. Oma velaton talo omalla tontilla on paras valinta jos haluaa olla itsenäinen oman itsensä herra tai rouva. Ei ole myöskään huolena vuokranmaksu, vastike tai lainanlyhennys. Kerrostaloissa on kesällä usein tuskallisen kuumakin eikä ilmalämpöpumppuja viilennystä varten saa asentaa. Lisäksi joudut maksamaan vastikkeessa naapurien lämmöntuhlaamisesta, joudut alistumaan hiljaisuussääntöihin, ei voi grillata, samoin joudut maksumieheksi tai naiseksi naapurin vesivahingon sattuessa esim. naapurin sammuessa suihkuun tms. mitä kaikkea taloyhtiössä voikaan sattua. Kaveri asensi itse tiskikoneen huonosti ja hana oli jäänyt auki kaverin poistuessa kotoa, liitäntä oli pettänyt ja vesi valui alempaan asuntoon saakka, kiva ylläri jos yöllä alkaa makuuhuoneen katosta tippua vettä jonkun muun mokan takia. Eniten ihmettelen mitä ne "palvelut" ovat joita tarvitsee kävelyetäisyyden päässä jatkuvasti. Toki jos haluaa maksimoida laiskuuden niin asuu kävelymatkan päässä töistä ja tilaa ruuat netistä ja kyyhöttää hiljaa kämpässään, musiikkiakaan ei voi harrastaa kerrostalossa muuta kuin kuuntelemalla kuulokkeilla. Myöhään illalla tv:täkin joutuu katsomaan kuulokkeet päässä jos haluaa kunnon äänenvoimakkuuden esim. myöhäisillan elokuvaan. Toisaalta saatat joutua sopeutumaan naapurin pianoharjoituksiin päiväsaikaan, normaaleiksi elämisen ääniksi saatetaan katsoa jopa tuntikausien ammattimuusikon harjoittelu päivässä.

Sinäpä pillastuit. Yksi syy minulla on se, että pääsen autosta eroon. Lisäksi nuo uudet talot ovat sen verran kalliita, että asukkaat osaavat asua ihmisiksi. Nykyisessä asunnossa me ollaa asuttu pitkään eikä täällä naapurit melua. Enemmän nuo tuen toisella puolella asuvat okt-asujat aiheuttavat melua ja häiriötä.

Vierailija
428/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun vanhemmille ja isovanhemmillekkin on ollut aina suuri ylpeyden aihe kotikylässä,että mulla ja siskollani on virat ja osakkeet Helsingin keskustassa😊

Ap:n tilanteessa kysymys onkin kateudesta.Hyvin saa mennä,mutta ei liian hyvin.

On ihan ok lähteä etelään töiden perässä ja käydä jopa yliopisto.Silti pitäis tajuta sen verran,että asunto sijaitsee Tuusulassa tai Järvenpäässä eikä jossain entisten presidenttien naapurissa.

Vierailija
429/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää välittäkö

Vierailija
430/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihme omakotitaloasujien keskinäinen kehumiskerho täällä on. Ymmärrän hyvin, että joku tykkää. Ei pidä kuvitella, että kaikki tykkäisivät. Minä pidän vanhassa kivikerrostalossa asumisesta Helsingin keskustassa. Joku ihmetteli, mihin sitä pitää kävellen päästä. No, ihan kohta astun ulos rapusta ja kävelen lähiravintolaan syömään illallista. Kävelen myös työmatkat (alle kilometri). Minusta on mukavaa lähteä ulos ja olla kaiken keskellä. Viihdyn kaupungissa. Kiva, kun posti putoaa eteisin matolle, eikä tarvitse könytä postilaatikolle soratienhaaraan, pieniä iloja. :D

Vierailija
431/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä yhteyttä sukulaisiin, jotka ovat idiootteja.

Vierailija
432/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myös koskaan muuttaisi omakotitaloon. Ei kiinnosta ns. työleiri. Asun isossa kaupungissa keskustan läheisyydessä yksin kaksiossa. Minuutin kävelymatkan päässä on puisto ja järvi. Siinä on minulle tarpeeksi luontoa.

En tarvitse autoa, koska busseja kulkee koko ajan. Siinä säästää paljon. Ei ole rasittavia pihatöitä töiden jälkeen. Voin vaan olla.

Vanhemmilla on omakotitalo ja iso piha. Eli jatkuvasti tekemistä. Ei kiitos.

Haluan elää tämän elämäni suht rennosti ja nauttien. Eikä siihen kuulu pihatyöt. :D

Vierailija
433/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalojen haukkujia täällä miinustelee ilmeisestikin muutama aatteellinen kommunisti. Järkikin sen sanoo ettei kukaan rauhallista elämää haluava tahdo elää missään kerrostalossa kaikenlaisen ihmisroskan keskellä. Meteliä, örveltämistä, radion huudattajia, ulisevia ja päälle käyviä eläimiä, kolistelijoita, ilkivaltaa, nistejä, juoppoja, mielenterveysongelmaisia, rikollisia ja kaikenlaisia mahdollisia hiippareita, joista osaa voi tosissaan joutua varomaankin.

Vierailija
434/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalojen haukkujia täällä miinustelee ilmeisestikin muutama aatteellinen kommunisti. Järkikin sen sanoo ettei kukaan rauhallista elämää haluava tahdo elää missään kerrostalossa kaikenlaisen ihmisroskan keskellä. Meteliä, örveltämistä, radion huudattajia, ulisevia ja päälle käyviä eläimiä, kolistelijoita, ilkivaltaa, nistejä, juoppoja, mielenterveysongelmaisia, rikollisia ja kaikenlaisia mahdollisia hiippareita, joista osaa voi tosissaan joutua varomaankin.

Oot tainnut liikaa katsoa jenkkilän poliisisarjoja. ;D

Sanotaan nyt näin, että kerrostaloalue jossa itse asun on rauhallisempi kuin vanhempieni asuttama omakotialue. Täällä on hiljaista, kun taas vanhempani joutuvat kuuntelemaan päivittäin naapurin koiran räksytystä.

Vierailija
435/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihme omakotitaloasujien keskinäinen kehumiskerho täällä on. Ymmärrän hyvin, että joku tykkää. Ei pidä kuvitella, että kaikki tykkäisivät. Minä pidän vanhassa kivikerrostalossa asumisesta Helsingin keskustassa. Joku ihmetteli, mihin sitä pitää kävellen päästä. No, ihan kohta astun ulos rapusta ja kävelen lähiravintolaan syömään illallista. Kävelen myös työmatkat (alle kilometri). Minusta on mukavaa lähteä ulos ja olla kaiken keskellä. Viihdyn kaupungissa. Kiva, kun posti putoaa eteisin matolle, eikä tarvitse könytä postilaatikolle soratienhaaraan, pieniä iloja. :D

Vanhassa kivikerrostalossa on ne seinät kyllä sellaista luginomassaa eli rakennusalan slangilla "kanankakkaa", betonista on tehty vasta uudempia taloja. Lisäksi vanhoissa taloissa on sokeritoukkia ja kaikkea muuta mukavaa. Itselläni menee lähiravintolaan autolla ajaen noin 7 minuuttia. Alkoholia en käytä eli voin kulkea autolla aina halutessani. Postilaatikko on kadunvarressa, siihen kun jätän autoni katokseen tai autotalliin joutuu samalla kävelemään n. 10 ylimääräistä askelta postilaatikolle, sen jaksan tehdä saadakseni olla oman itseni herra, oma tupa, oma lupa!

Vierailija
436/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en myös koskaan muuttaisi omakotitaloon. Ei kiinnosta ns. työleiri. Asun isossa kaupungissa keskustan läheisyydessä yksin kaksiossa. Minuutin kävelymatkan päässä on puisto ja järvi. Siinä on minulle tarpeeksi luontoa.

En tarvitse autoa, koska busseja kulkee koko ajan. Siinä säästää paljon. Ei ole rasittavia pihatöitä töiden jälkeen. Voin vaan olla.

Vanhemmilla on omakotitalo ja iso piha. Eli jatkuvasti tekemistä. Ei kiitos.

Haluan elää tämän elämäni suht rennosti ja nauttien. Eikä siihen kuulu pihatyöt. :D

Jotkut tykkäävät pihatöistä eli ihan harrastelevat pihan laittoa. Pakko pihatöitä ei ole tietenkään tehdä, pihan voi teettää helppohoitoiseksi myös jos ei halua jokaista hommaa teettää, sekin on toki mahdollista. Jopa postinkantajia on palkattu nurmikonleikkuuseen viime vuosina.

Vierailija
437/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa ovat. Ei ihmisen kuulu kyhjöttää kaupungissa neljän seinän sisällä.

Vierailija
438/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan nyt näin, että kerrostaloalue jossa itse asun on rauhallisempi kuin vanhempieni asuttama omakotialue. Täällä on hiljaista, kun taas vanhempani joutuvat kuuntelemaan päivittäin naapurin koiran räksytystä.

Omakotitalossa harvemmin tarvitsee kuunnella naapurin koiran haukkumista omaan taloonsa sisälle saakka mutta kerrostalossa naapurin koiran haukkuminen kyllä kuuluu ihan omaan asuntoon saakka sisälle.

Vierailija
439/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhassa kivikerrostalossa on ne seinät kyllä sellaista luginomassaa eli rakennusalan slangilla "kanankakkaa", betonista on tehty vasta uudempia taloja. Lisäksi vanhoissa taloissa on sokeritoukkia ja kaikkea muuta mukavaa. Itselläni menee lähiravintolaan autolla ajaen noin 7 minuuttia. Alkoholia en käytä eli voin kulkea autolla aina halutessani. Postilaatikko on kadunvarressa, siihen kun jätän autoni katokseen tai autotalliin joutuu samalla kävelemään n. 10 ylimääräistä askelta postilaatikolle, sen jaksan tehdä saadakseni olla oman itseni herra, oma tupa, oma lupa!

Eli sinun asumisen mahdollistaa auto. Entäpä jos tulee tilanne, että lääkäri toteaa autolla ajelun jäävän historiaan, niin mitä teet? Tilaatko taksin joka kerta, kun haluat jonnekin?

Vierailija
440/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa harvemmin tarvitsee kuunnella naapurin koiran haukkumista omaan taloonsa sisälle saakka mutta kerrostalossa naapurin koiran haukkuminen kyllä kuuluu ihan omaan asuntoon saakka sisälle.

Meidän seinänaapurilla oli kaksi isoa koiraa. Ei niiden haukkuminen kuulunut meille tai sitten ne eivät haukkuneet ikinä. Omakotiasujat taas pitävät koiransa ulkona häkeissä vuorokaudet ympäri ja ne s**tanan rakit ulvoo yötä myöten. Ikkunoita ei voi pitää kesällä auki, kun se ulvominen häiritsee - myös niitä heidän naapureitaan.