Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa päähän, kun keskustelee maalla asuvien sukulaisten kanssa. Niiden mielestä ihmisen tulee asua omakotitalossa. Piste.

Vierailija
12.09.2018 |

Olemme keskimääräistä varakkaampia ihmisiä ja meillä oli varaa ostaa Helsingin keskustasta melkein 100 neliön kerrostaloasunto. Haaveilimme sellaisesta pitkään ja teimme töitä, että saimme säästettyä käsirahan. Ostimme remonttikuntoisen huoneiston, jota on huolellisesti remontoitu pitkään.

Emme ole koskaan halunneet omakotitaloa rasittavine puutarha- ja ulkotöineen. Ei edes paritaloa, eikä rivitaloa. Ei haluta parveketta eikä pihaa. Me _haluamme_ asua kerrostalossa kaupungin keskustassa.

Joka ikinen kerta maalla asuvien sukulaisten kanssa keskustellessa he ihmettelevät, miksi _vieläkin_ asumme kerrostalossa. Että eikö jo kolmen lapsen kanssa pitäisi muuttaa omakotitaloon - onhan meillä varaakin. He eivät millään käsitä sitä, että joku tieten tahtoen haluaa asua kerrostalossa. Kun jokaisella lapsiperheellä pitäisi olla se oma piha, jossa lapset voi juosta.

Rasittavaa. Onko joku muu törmännyt tällaiseen? Pitäisi olla välittämättä, mutta kun eivät usko puhetta ja tätä jatkuu vuodesta toiseen.

Kommentit (645)

Vierailija
401/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se lapsille aika ikävää asua jossain hikisessä kerrostalossa :( omakotitalossa saa juosta ulos niinkuin haluaa ja leikkiä ulkona myöhäänkin kesällä... vanhemmat voi istua terassilla ja grillata.. saa myös leikkiä kunnolla eikä tarvi koko ajan ajatella naapureita ja rajoittaa omaa elämäänsä.

Vierailija
402/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia sukulaisia, jos joka kerta heitä tavatessaan alkaa tuollainen vääntö.  Epäilen koko stooria.  

Todennäköisimmin yksi ihminen on yhden kerran jotain sanonut, toisella kertaa joku toinen on sanonut jotain, sitten ei enää kukaan ole puhunut mitään pitkiin pitkiin aikoihin, mutta nämä pari sanomista on jäänyt nuoren rouvan aivojen syövereihin kytemään, ja nyt sitten vuosien päästä yksi henkilö on maininnut jotain kerrostaloasumisesta verrattuna omakotitaloasumiseen ja PANG!  Sukulaiset jatkuvasti marisevat, miksi asumme kerrostalossa emmekä omakotitalossa!  Ja vielä pitää lisätä, että VAIKKA meillä on tuota varaa.

Yleensä tämä on se kaava, jonka mukaan mennään.  Asioita liioitellaan aivan valtavasti.  Ihmiset pitävät itseään suunnattoman merkityksellisinä ihmisinä, ja ovat mielestään toisten mielenkiinnon kohteena, tai ainakin tahtoisivat olla.   Siksi jokainen pienikin mainittu arvelu tai kysely otetaan suurena ja tärkeänä.  Tuollahan jo alussa joku kysyi, miksi ap haluaa tehdä asiasta numeron.  Numero tehdään siksi, koska halutaan.

Ketään ei loppupeleissä oikeasti kiinnosta toisten asumistavat.  Vaikka joskus kysyisikin, että no miksi ette muuta vaikka rivariin tai omakotitaloon, se ei oikeasti kuitenkaan heitä kiinnosta eikä heille ole mitään merkitystä sillä, kuka missäkin asuu.  

Oltiin yhdessä kylässä ja siellä oli nuorella miniällä hienot rakennekynnet, oikein säihkyvät.  Miehensä veljen vaimo huomasi ne ja tokaisi, että onpas sulla kirkkaat kynnet.  Kun oltiin sitten pienemmällä porukalla, tämä miniä purki vihaansa, kuinka hän saa-ana saa laittaa ihan sellaiset kynnet kuin haluaa, vi--uaks se kenellekään kuuluu muti muti muti jne.    Ei siis tarvittu kuin yksi ihan normaali huomiointi, niin jo oli herne nenussa.  Voiskohan tämä kerrostalo-omakotitalo   -jupakkakin olla ihan vain tätä luokkaa.

Tai sitten asiasta käydään tosiaan valtavaa sotaa.  Kyllä jotain tarttis tehdä sitten....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun pihalla traktori ajaa lunta niin olen niin kiitollinen ettei aamulla tarvi alkaa lumitöihin.

Samoin kun kiinteistöhuolto ajaa nurmikkoa.

Samoin kun aamun lehti kopsahtaa eteisen lattialle, eikä tarvitse lähteä postilaatikolle.

Tai kun soitan talonmiehen korjaamaan vaikka lämpöpatteria, eikä itse tarvitse korjata.

Kaikille ei se pientaloasuminen sovi. Ja minun taloni alakerrassa on kauppa ja kampaamo. En edes autoa tarvitse. Maailmakin pelastuu.

Ap voi sanoa sukulaisille että eikö se heidänkin olisi jo aika muuttaa ihmisten ilmoille sieltä landelta? Sivistyksen raja kulkee Bulevardin kohdalla.

Vierailija
404/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole koskaan halunneet omakotitaloa rasittavine puutarha- ja ulkotöineen.

En ota kantaa ei asumismuotojen paremmuuten, enkä myöskään ole koskaan törmännyt aloittajan kertomaan "ihmettelyyn". Jokainen asukoon siellä missä tykkää asua.

Sen kuitenkin haluaisin näin yli 30 vuotta omakotitalossa asuneena tietää, että mitä ihmettä ovat nämä rasittavat puutarha- ja ulkotyöt, joihin omakotiasukas ilmeisesti ainakin aloittajan mukaan on pakotettu?

Olisi siis ihan kiva näin kymmenien vuosien asumisen jälkeen tietää, että minäkin osaisin tehdä niissä oman velvollisuuteni jos ja kun kerran pakollisia ovat.

Itse asumme omakotitalossa, jonka ympärillä on noin 3000 neliön tontti. Tontti on suurimmaksi osaksi nurmikkoa (emme ole itse rakentaneet taloa). Lähellä on muita vastaavia ok-taloja. Yleensä on tapana pitää pihat kunnossa, eikä elää kuin pellossa. Joten - nurmikko on leikattava säännöllisesti, jotta se pysyy kauniina. 

Kukkia ei tietenkään ole pakko hankkia, mutta onpa niitäkin koristukseksi tullut hankittua. Ne on hoidettava. Kasvimaallekin olisi paikka, mutta sitä en sentään ole perustanut - vielä. 

Tontilla on paljon erilaisia pensaita ja puita. Osa on marjapensaita sekä omenapuita. Pensaita ja puita pitää leikata, jotteivat ne kovin villiintyisi. Omenat ja marjat on syytä ottaa syksyllä talteen. 

Koska sähkö on turkasen kallista, olemme lämmittäneet puilla suurimmaksi osaksi. Puut pitää hankkia jostain. Jos ne ostaa vierailta (omalta tontilta ei niin paljoa saa), ne on ensin kuskattava liiteriin. Sieltä sitten tarpeen tullen sisälle kolmen uunin tarpeisiin. 

Talvella on lumityöt tehtävä. Vähäisimmilläänkin ne vievät tunnista kahteen tuntiin kerralla. 

Taloa on korjattava, jotta se pysyisi kunnossa. Aina on jotain remppaa, jos ei isompaa, niin pientä. Nyt pitäisi tehdä maalaustöitä ja tarkistaa katon tilanne. 

Maan parannusta pitäisi tehdä pihamaalla, sillä routa on tehnyt vaurioita ja pihatie "kallistelee". 

Kyllähän hommaa on vaikka kuinka. Tottakai ihminen voi asua kuten sinä, elää vain kuin pellossa ja räkii kattoon. Useimmat omakotiasujat kuitenkin haluavat huolehtia kodistaan ja sen ympäristöstä. 

En ole itse valittanut työn määrää, sillä kukaan ei ole pakottanut muuttamaan tällaiseen taloon. Tämän ketjun aloittajalla on täysi oikeus valita, missä hän asuu, eikä se joillekin maalaisserkuille kuulu pätkän vertaa. 

Jotkut ovat aloittajaa haukkuneet huonoksi vanhemmaksi, kun lapsille ei ole tarjottu maalla asumista. Paskan marjat sanon minä. Kun itse olin lapsi ja teini, olisin halunnut asua kaupungissa kerrostalossa. Valitettavasti vanhempani eivät suosineet sellaista asumista. Nyt sitten olen itsekin tottunut asumaan ok-talossa, joskin olen asunut myös kerros- ja rivitaloissa, eikä niissäkään mitään vikaa ollut. 

Vierailija
405/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eihän kerrostaloluukko kenenkään haave ole. Sinne joudutaan jos parempaa ei saa.

Vierailija
406/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä ihmiset saavatkin ihmeellisistä asioista rakenneltua itselleen pahan mielen? Että jollakin on eriävä mielipide, niin siitä pitää pään sisällä rakentaa kriisi? Ota vaikka hieman enemmän viinaa, jottei tuollaiset pikkujutut häiritse sinua!

Vierailija
407/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, oikeassahan ne sukulaisenne ovat. Antaa teistä laiskan ja osaamattoman kuvan tuo nykyinen tyyli. Ja kun lapsiakin on, niin 100neliön kerrostalo kämppä ei ole kummoinen, kun ei ole sitä omaa pihaa varastoja yms...

Mutta voittehan sanoa että olette sen verran reppanoita, että teistä ei ole asumaan muualla, niin ehkä sukulaiset sitten ovat asiasta hiljaa ainakin teidän kuullenne.

Jos haluaa trollotella niin se pitää tehdä maltillisesti, näin yliampuva kommentti on liian silmiinpistävä eikä siihen silloin kukaan tartu kiinni. Ihan tulevaisuuden varalle pieni vinkki.

Ap:n aloitus taisi kuitenkin olla se trolli. Noin laiskaa perheen äitiä/isää ei luulisi olevan olemassa.

Tämä se jaksaa minua ihmetyttää.

Miksi se on ongelmallista, että joku on laiska?

Mitä pahaa siinä on?

Jos joku on laiska niin sitten on.  Miten se on sinulta pois?

Jollain on punainen tukka, jollakulla ruskea, kolmannella musta. Mitä sitten?

Miksi se laiskuus pitää edelleen arvottaa negatiiviseksi asiaksi, vaikkei enää edes eletä missään agraariyhteiskunnassa tai kommuuneissa?

Vierailija
408/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa asuvat vain narkit, juopot, yh:t ja eltaspak.

Vierailija
409/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juntit ovat yksinkertaisia, niiden on vaikea ymmärtää jos jotkut elävät toisin. Ei auta vaikka vääntäisi rautalangasta, sama jankkaus jatkuu.

Vierailija
410/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ota kantaa ei asumismuotojen paremmuuten, enkä myöskään ole koskaan törmännyt aloittajan kertomaan "ihmettelyyn". Jokainen asukoon siellä missä tykkää asua.

Sen kuitenkin haluaisin näin yli 30 vuotta omakotitalossa asuneena tietää, että mitä ihmettä ovat nämä rasittavat puutarha- ja ulkotyöt, joihin omakotiasukas ilmeisesti ainakin aloittajan mukaan on pakotettu?

Olisi siis ihan kiva näin kymmenien vuosien asumisen jälkeen tietää, että minäkin osaisin tehdä niissä oman velvollisuuteni jos ja kun kerran pakollisia ovat.

Kovin innolla kerrostaloasukkaat tuots kommenttiani alapeukuttivat, mutta yksikään ei osaa kertoa, mitä nuo rasittavat pakkotyöt mahtavat olla :)

No ihan jokainen tietää ne omakotitaloon liittyvät pakkotyöt.

Sinäkin, vaikka muuta esitätkin.

Etkö muka koskaan talvisin lapioi ja kolaa lumia pihaltasi? Kuljet koko talven heti ovelta alkaen hirveissä kinoksissa?

Pihallasi rehottaa siis jonkinlainen viidakko? Vai veditkö muka koko tontin asvaltille?

Tai, voitko vaan soittaa yhden puhelun ja jättää asian murehtimisen sikseen, kun:

- Ikkunaruutu hajoaa,

- Vesivaraaja/öljylämmityskattila/maalämpöpumppu tekee tenän,

- Vessanpönttösi ottaa osumaa ja halkeaa,

- Katto vuotaa yms yms?

Vierailija
411/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostaloissa asuvat vain narkit, juopot, yh:t ja eltaspak.

Haha. Kerrostaloasuntooni verrattuna koko Suomesta löytyy myynnistä noin 170 omakotitaloa, joita en voisi kerrostaloasuntoni hinnalla ostaa. Halvempia on taas yli 12000.

Ehkä olen narkki, juoppo eltaspak? En tiedä. Ei ole edes kalleinmasta päästä oma kämppä.

Vierailija
412/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok-taloasuja kirjoitti:

Itse asumme omakotitalossa, jonka ympärillä on noin 3000 neliön tontti.Tontti on suurimmaksi osaksi nurmikkoa...

(lyhensi lainauksen, koska viesti oli liian pitkä)

No johan oli vuodatus :D Ainut vaan, että noista vuodattamistasi asioista ei ole pakollisia itse tehdä. Kaikelle löytyy tekijät myös omakotitaloissa, jos ei halua, tai kerkiä itse tehdä.

Omakotitaloissa on aivan samat hommat, kuin kerrostaloissakin ja aivan samoin kuin kerrostaloissakin, ne työt voi ostaa palveluntarjoajilta.

Nuo esimerkkisi oli niin naurettavia, että en malta olla kommentoimatta ;)

"Itse asumme omakotitalossa, jonka ympärillä on noin 3000 neliön tontti. Tontti on suurimmaksi osaksi nurmikkoa Joten - nurmikko on leikattava säännöllisesti, jotta se pysyy kauniina."

Nurmikko ei ole lainkaan pakollinen edes kaava-alueilla saatika maaseudulla. Monet ei laita uusiin oktaloihin nurmikkoa ollenkaan. Tuhansien neliöiden nurmikko on aivan älytön ihmiselle, jota ei nurmikon leikkuu kiinnosta. 

"Kukkia ei tietenkään ole pakko hankkia, mutta onpa niitäkin koristukseksi tullut hankittua"

Ei niin, eikä niiden hoidolla ole mitään tekemistä pakkotyön kanssa

Maan parannusta pitäisi tehdä pihamaalla, sillä routa on tehnyt vaurioita ja pihatie "kallistelee". 

Jätä nyt hyvä ihminen se pihatien korjaus ammatti-ihmisille, kun et selvästikään sitäkään osaa. Minulla on savipohjalle tehty pihatie, jolle ei ole tarvinut tehdä yhtään mitään kymmeniin vuosiin. Ei roudi eikä kallistele.

"Koska sähkö on turkasen kallista, olemme lämmittäneet puilla suurimmaksi osaksi. Puut pitää hankkia. Jos ne ostaa vierailta (omalta tontilta ei niin paljoa saa), ne on ensin kuskattava liiteriin. Sieltä sitten tarpeen tullen sisälle kolmen uunin tarpeisiin."

Tuo on sinun valintasi, eikä liity pakkotyöhön mitenkään. Jos sinua ei puusavotat kiinnosta, eikä perse kestä lämmittää sähköllä, niin vaihda hyvä ihminen lämmitysjärjestelmäsi.

"Talvella on lumityöt tehtävä. Vähäisimmilläänkin ne vievät tunnista kahteen tuntiin kerralla."

Kolaatko sä paljaaksi koko tontin, vai miten ihmeessä saat lumitöihin menemään parituntia kerralla???

Hommaa nyt hyvä ihminen joku hoitamaan ne lumityöt, jos se sinulle noin valtava urakka on :D Itselläni homman hoitaa paikallinen maajussi, joka ottaa koko talvelta muutaman kympin

"Kyllähän hommaa on vaikka kuinka. Tottakai ihminen voi asua kuten sinä, elää vain kuin pellossa ja räkii kattoon. Useimmat omakotiasujat kuitenkin haluavat huolehtia kodistaan ja sen ympäristöstä."

No joko nyt loppui argumentit, kun tarvi lähteä säälittävälle solvausten tielle, voi pientä ;)

Hommaa on juuri niin paljon, kuin ketäkin kiinnostaa tehdä. Kaiken voi tehdä itse, jos haluja riittää, mutta kaiken voi myös teettää, jos ei kiinnosta. 

"En ole itse valittanut työn määrää, sillä kukaan ei ole pakottanut muuttamaan tällaiseen taloon.

Etkö kukenut lainkaan lainaamaasi viestiä, vai etkä vain ymmärtänyt lukemaasi??? Sinulle siis kotihommat ei ole pakkotyötä lainkaan ja kuitenkin teit valtavan vuodatuksen, jossa yritit vastata kysymykseeni, jossa kyselin, että mitä ihmettä nämä omakotalon pakkotyöt oikein on. Sinähän se harvinaisen hauska heppu olet :D

Vierailija
413/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovin innolla kerrostaloasukkaat tuots kommenttiani alapeukuttivat, mutta yksikään ei osaa kertoa, mitä nuo rasittavat pakkotyöt mahtavat olla :)

Etkö muka koskaan talvisin lapioi ja kolaa lumia pihaltasi? Kuljet koko talven heti ovelta alkaen hirveissä kinoksissa?

Pihallasi rehottaa siis jonkinlainen viidakko? Vai veditkö muka koko tontin asvaltille?

Tai, voitko vaan soittaa yhden puhelun ja jättää asian murehtimisen sikseen, kun:

- Ikkunaruutu hajoaa,

- Katto vuotaa yms yms?

Saisko lisää näitä yy äm ässiä!  Kun vielä yksikään noista ei ole kohdannut minua tässä omakotiasumisen piirissä v:sta 1987, jolloin tähän muutin.  Sitä ennenkin olen asunut omakotitalossa, mutta välissä oli viiden vuoden kerrostalojakso.

Lumenluonti on ainoa asia, mutta sitä ei ole paljon ja senkin tekee mies, koska se on sen tehtävä.  Ja tekee mielellään, tai lumilinkohan sen tekee.  Mies rakastaa härveleitä ja ulkona olemista.

Ei pihalla rehota viidakko.  Se on ihan tavallinen piha, vähän siinä on mitään tekemistä, koska asumme luonnon keskellä.  Pieni haravointi ja oksien keräily syksyllä tekee hyvää terveydelle.  Ulkoilma on aina hyväksi.  Mutta minun ei tarvitse miettiä edes päällepantavaa, kun lähden tästä pihamaalle.  Menen vaikka yöpaidassa istumaan kuistille ja kuuntelemaan lintujen laulua.  Metsänreunasta haen nokkoskeiton ja salaatin aineet eikä kukaan vahtaa ikkunoistaan.  Koira saa olla ulkona vaikka koko päivän ja ihan vapaana, koska tilaa on.  Kerrostalokoira kulkee narun nenässä ihmisen viemänä, jos se edes siellä saa asua.  Aina on kerrostalossa ihminen, jota kaikki haittaa.  Äiti asuu kerrostalossa ja siihen muutti ärsyttävä puliveivari äijä, joka istuu pihassa koko päivän ja kommentoi kaikkia ohikulkevia.  Ei voi valita ihmisiä, jotka samassa talossa ja pihapiirissä asuu.  Minä voin.

Vierailija
414/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Ikkunaruutu hajoaa,

- Katto vuotaa yms yms?

En kulje kinoksissa. Minulla käy ammattilainen joka hoitaa lumityöt. Hoidan siis lumityöt ostopalveluna, eikä maksa paljoa.

Ei rehota viidakko. Osa pihasta on nurmikolla koska pidän nurmikonleikkuusta. Jos en pitäisi nurmikonleikuusta, hoitaisin ammattilaisen hoitamaan senkin, tai antaisin pihan olla luonnontilassa, kuten naapurini on tehnyt. Hän on siis valinnut niin, että hänellä on suurin osa luonnonpihaa ja osa terassia, sekä osa pihakivetystä. Jokainen voi valita kuten haluaa ja se omakotitalossa onkin parasta. Nurmikko ja istutukset eivät ole lainkaan pakollisia omakotitalossakaan, eikä niitä monissa uusissa omotitaloissa enää olekaan.

Voin soittaa yhden puhelun mainitsemissasi tapauksissa ihan niin kuin kerrostalossakin. Soitan siis aina kulloisellekin ammattimiehelle ja hän tulee paikalle ja hoitaa homman. Ihan kuten tapahtui juuri tänä keväänä, kun 30 vuotta vanha kaivonpumppu tuli tiensä päähän. Soitin lvi-alan liikkeeseen, josta samantien tuli ammattimies ja vaihtoi uuden pumpun tilalle. Kerrostalostakin on ihan riittävästi kokemusta. Patterin korjaajaa sain odottaa viikkokaupalla ja se vaati useamman soiton isännöitsijälle, ennen kuin se vätys sai aikaiseksi hoitaa ammattimiehen paikalle.

Omakotitalossa on se hyvä puoli, ettei hommien korjaamiseen tarvita mitään välikäsiä, vaan voit aina itse soittaa suoraan ammattilaiselle, joten korjaustoimenpiteet eivät pitkity tarpeettomasti, vaan tulevat heti hoidettua. Toki on myös valinnanvapaus, eli voit tehdä myös itse jos ammattitaitoa ja halua riittää. Tätä valinnanmahdollisuutta ei kerrostalossa ole.

Et siis sinäkään osannut kertoa, mitä ne pakkotyöt oikein on. No eipä yllättänyt ;)

Vierailija
415/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on niitä huolettomia omakotiasujiakin. Itse ehkä ainoa sellainen.

En ymmärrä tätä esteettiseen ympäristöön liittyvää standardia. Enkä laajoja nurtsipihoja jotka esittelevät asukkaan yhteiskuntakelpoisuutta.

1) ruoho saa olla pitkä, voikukat on ok ja korte on ja pysyy - live with it. Leikkaat ne kuitenkin kun taas on sopiva hetki.

2) istutukset voi tehdä myös sitkeistä lajeista, ei vaadi hoitoa - unohda lajisnobbailu

3) kolaaminen on pakollista vain niiltä osin, että liikut ja liikut turvallisesti kun liikut.

Osta työt ja korjaukset jos et itse osaa.

Itse viihtyisin kaupungin ytimessä ( jos partsi) tai maalla. En kuitenkaan ole peltorivarityyppiä naapurikyttäilyn vuoksi.

Vierailija
416/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi järjestää joku loukkaantujien kilpailu.

Ei taida olla enää yhtään asiaa mistä ei joku vaatis traumaterapiaan pääsyä.

Vierailija
417/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se vain on että kaikilla joilla on varaa, eivät taatusti asu kerrostalossa! Mieluummin se omakotitalo vaikkapa sitten siitä viereiseltä asuinalueelta.

Vierailija
418/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, maalaiset nyt vain ovat tolloja. Olen kuullut heidän päästelevän suustaan sellaista, mitä kukaan sivistynyt ja kohtelias ihminen ei kuunaan sanoisi heidän ympäristöstään. Ja nämä ihmiset usein luulevat, että Helsinki sijaitsee juna-aseman ja Makkaratalon välissä.

Vierailija
419/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin se vain on että kaikilla joilla on varaa, eivät taatusti asu kerrostalossa! Mieluummin se omakotitalo vaikkapa sitten siitä viereiseltä asuinalueelta.

Tää on just tätä. Maalaisilla nyt vaan ei ole riittävää kapasiteettia ymmärtää mitään muuta kuin omaa asumismuotoaan.

Vierailija
420/645 |
22.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloissa asuvien tupakoitsijoiden mielestä ei-tupakoitsijoiden pitäisi asua maalla tai muuttaa pois. Elämä olisi kyllä yhtä muuttamista, kun jatkuvasti sääntöjä rikkovat tupakoitsijat häätävät ei-tupakoitsijat asunnoistaan, ja haukkuvat heitä, jotka eivät tupakoi. Loukkaantuvat ja suuttuvat heti, jos huomautat, että voisitko poistua parvekkeeni alta muualle sauhuttelemaan. En voi maksamassani asunnossani parvekkeella nauttia aamukahviani ollenkaan, enkä pitää ovea auki lainkaan, vaikka asunto on kuinka kuuma :(

Kun muutin, olin iloinen, että minulla on parveke, mutta enpä ole enää. Edes lasta ei voi tuolla nukuttaa lainkaan :(