Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaa päähän, kun keskustelee maalla asuvien sukulaisten kanssa. Niiden mielestä ihmisen tulee asua omakotitalossa. Piste.

Vierailija
12.09.2018 |

Olemme keskimääräistä varakkaampia ihmisiä ja meillä oli varaa ostaa Helsingin keskustasta melkein 100 neliön kerrostaloasunto. Haaveilimme sellaisesta pitkään ja teimme töitä, että saimme säästettyä käsirahan. Ostimme remonttikuntoisen huoneiston, jota on huolellisesti remontoitu pitkään.

Emme ole koskaan halunneet omakotitaloa rasittavine puutarha- ja ulkotöineen. Ei edes paritaloa, eikä rivitaloa. Ei haluta parveketta eikä pihaa. Me _haluamme_ asua kerrostalossa kaupungin keskustassa.

Joka ikinen kerta maalla asuvien sukulaisten kanssa keskustellessa he ihmettelevät, miksi _vieläkin_ asumme kerrostalossa. Että eikö jo kolmen lapsen kanssa pitäisi muuttaa omakotitaloon - onhan meillä varaakin. He eivät millään käsitä sitä, että joku tieten tahtoen haluaa asua kerrostalossa. Kun jokaisella lapsiperheellä pitäisi olla se oma piha, jossa lapset voi juosta.

Rasittavaa. Onko joku muu törmännyt tällaiseen? Pitäisi olla välittämättä, mutta kun eivät usko puhetta ja tätä jatkuu vuodesta toiseen.

Kommentit (645)

Vierailija
461/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ok-taloasuja kirjoitti:

Itse asumme omakotitalossa, jonka ympärillä on noin 3000 neliön tontti.Tontti on suurimmaksi osaksi nurmikkoa...

(lyhensi lainauksen, koska viesti oli liian pitkä)

No johan oli vuodatus :D Ainut vaan, että noista vuodattamistasi asioista ei ole pakollisia itse tehdä. Kaikelle löytyy tekijät myös omakotitaloissa, jos ei halua, tai kerkiä itse tehdä.

Omakotitaloissa on aivan samat hommat, kuin kerrostaloissakin ja aivan samoin kuin kerrostaloissakin, ne työt voi ostaa palveluntarjoajilta.

Nuo esimerkkisi oli niin naurettavia, että en malta olla kommentoimatta ;)

"Itse asumme omakotitalossa, jonka ympärillä on noin 3000 neliön tontti. Tontti on suurimmaksi osaksi nurmikkoa Joten - nurmikko on leikattava säännöllisesti, jotta se pysyy kauniina."

Nurmikko ei ole lainkaan pakollinen edes kaava-alueilla saatika maaseudulla. Monet ei laita uusiin oktaloihin nurmikkoa ollenkaan. Tuhansien neliöiden nurmikko on aivan älytön ihmiselle, jota ei nurmikon leikkuu kiinnosta. 

"Kukkia ei tietenkään ole pakko hankkia, mutta onpa niitäkin koristukseksi tullut hankittua"

Ei niin, eikä niiden hoidolla ole mitään tekemistä pakkotyön kanssa

Maan parannusta pitäisi tehdä pihamaalla, sillä routa on tehnyt vaurioita ja pihatie "kallistelee". 

Jätä nyt hyvä ihminen se pihatien korjaus ammatti-ihmisille, kun et selvästikään sitäkään osaa. Minulla on savipohjalle tehty pihatie, jolle ei ole tarvinut tehdä yhtään mitään kymmeniin vuosiin. Ei roudi eikä kallistele.

"Koska sähkö on turkasen kallista, olemme lämmittäneet puilla suurimmaksi osaksi. Puut pitää hankkia. Jos ne ostaa vierailta (omalta tontilta ei niin paljoa saa), ne on ensin kuskattava liiteriin. Sieltä sitten tarpeen tullen sisälle kolmen uunin tarpeisiin."

Tuo on sinun valintasi, eikä liity pakkotyöhön mitenkään. Jos sinua ei puusavotat kiinnosta, eikä perse kestä lämmittää sähköllä, niin vaihda hyvä ihminen lämmitysjärjestelmäsi.

"Talvella on lumityöt tehtävä. Vähäisimmilläänkin ne vievät tunnista kahteen tuntiin kerralla."

Kolaatko sä paljaaksi koko tontin, vai miten ihmeessä saat lumitöihin menemään parituntia kerralla???

Hommaa nyt hyvä ihminen joku hoitamaan ne lumityöt, jos se sinulle noin valtava urakka on :D Itselläni homman hoitaa paikallinen maajussi, joka ottaa koko talvelta muutaman kympin

"Kyllähän hommaa on vaikka kuinka. Tottakai ihminen voi asua kuten sinä, elää vain kuin pellossa ja räkii kattoon. Useimmat omakotiasujat kuitenkin haluavat huolehtia kodistaan ja sen ympäristöstä."

No joko nyt loppui argumentit, kun tarvi lähteä säälittävälle solvausten tielle, voi pientä ;)

Hommaa on juuri niin paljon, kuin ketäkin kiinnostaa tehdä. Kaiken voi tehdä itse, jos haluja riittää, mutta kaiken voi myös teettää, jos ei kiinnosta. 

"En ole itse valittanut työn määrää, sillä kukaan ei ole pakottanut muuttamaan tällaiseen taloon.

Etkö kukenut lainkaan lainaamaasi viestiä, vai etkä vain ymmärtänyt lukemaasi??? Sinulle siis kotihommat ei ole pakkotyötä lainkaan ja kuitenkin teit valtavan vuodatuksen, jossa yritit vastata kysymykseeni, jossa kyselin, että mitä ihmettä nämä omakotalon pakkotyöt oikein on. Sinähän se harvinaisen hauska heppu olet :D

Sinä nyt olet niin urpo, että tuskin kannattaisi edes kirjoittaa mitään. 

Sen nurmikon tilalle siis pitäisi panna soraa tai betonia? Ei kiitos. 

Mistä sinä tiedät, etteikö meillä osata maanparannustöitä? Hommaa ei ole vielä tehty, koska juuri muutama kuukausi sitten muutimme. 

Lumitöihin menee kuule aikaa, koska talon pihalta on pitkä matka maantielle. Ulkorakennuksille pitää kolata myöskin tiet. Ymmärrän kyllä, että sinun vähäinen aivokapasiteettisi ei riitä tällaisen ajatteluun. 

Kyllä, on oma valintamme esim. lämmittää puilla, eikä maksaa mahtavia sähkölaskuja siirtomaksuineen. Kaikilla katsos ei ole rahaa kasapäin lapioida. Miksi ihmeessä olisimme muuttaneet ok-taloon, jos kaikki työt teettäisimme jollakin muulla? Ennen kai asuisin kerrostalossa. 

Siksi kysynkin, miksi sinä asut omakotitalossa? Mitään et halua tehdä, vaan teettää kaiken muilla. 

Vierailija
462/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en myös koskaan muuttaisi omakotitaloon. Ei kiinnosta ns. työleiri. Asun isossa kaupungissa keskustan läheisyydessä yksin kaksiossa. Minuutin kävelymatkan päässä on puisto ja järvi. Siinä on minulle tarpeeksi luontoa.

En tarvitse autoa, koska busseja kulkee koko ajan. Siinä säästää paljon. Ei ole rasittavia pihatöitä töiden jälkeen. Voin vaan olla.

Vanhemmilla on omakotitalo ja iso piha. Eli jatkuvasti tekemistä. Ei kiitos.

Haluan elää tämän elämäni suht rennosti ja nauttien. Eikä siihen kuulu pihatyöt. :D

Jotkut tykkäävät pihatöistä eli ihan harrastelevat pihan laittoa. Pakko pihatöitä ei ole tietenkään tehdä, pihan voi teettää helppohoitoiseksi myös jos ei halua jokaista hommaa teettää, sekin on toki mahdollista. Jopa postinkantajia on palkattu nurmikonleikkuuseen viime vuosina.

Miten huolellista työtä ne postijakajat tekevät? Ottavatko he myös kukkapenkkien ja pihakivetysten reunat vai ajavatko vain suurin piirtein? Mikä juju siinä omakotiasumisessa on, jos kaikki piha- ja huoltotyöt pitää ulkoistaa?

Omakotiasumisessa on juju vaikka ei olisi pihaa ollenkaan. Suurin juju on se että kyseessä ei ole asunto-osakeyhtiö eli kommuuni vaan kyseessä on oma talo, jossa saat itse määrätä tekemisesi ja olemisesi, ei ole häiriöitä naapureista eikä tarvitse pelätä naapurien häiriintymistä jos vaikka harrastat musiikkia.

Kaikki meistä ei elä kuin elukat pellossa ja tarvitse omakotitaloa voidaksemme olla äänekkäitä.

Tämä vastaus oli taas hyvä esimerkki siitä, kuinka ihmiset  - halutessaan  -  puhuvat toistensa ohi.  Ei haluta ymmärtää sitä, mitä toinen viestittää, vaan vedetään kaikki ääripäihin ja siitä sitten huudellaan.

Yksinkertainen totuus tässäkin kuitenkin on se, että omakotitalossa on oma vapaus.  Naapureita ei tarvitse ottaa huomioon samalla tavalla kuin kerrostalossa.  Jos tähän joku pystyy täysin vedenpitävän vasta-argumentin antamaan, niin siitä vaan yritystä peliin.  Kerrostalon piha on kaikkien yhteinen.   Koittakaa vääntää se valheeksi, jos voitte.  Kerrostalon piha on yhteinen ja sillä siisti.  Ja sillä on merkityksensä.  Se on sitten eri asia, välittääkö ihminen siitä, että joutuu käyttämään kaikkien yhteistä pihaa.  Tai että onko pihalla edes mitään merkitystä heille.  Monille kuitenkin on, ja heille omakotitalo on silloin aivan verrattomasti miellyttävämpi asumismuoto.

Minä olen ollut kerrostalon pihalla silloin, kun lapset olivat pieniä. Nyt en ole edes käynyt siellä vuosiin, kun ei ole ollut syytä. En pidä minkäänlaisista puutarhatöistä. Meillä on iso parveke, joka on sinne pihalle päin ja jossa minulla on pari amppelikukkaa. Tuo riittää minulle ihan hyvin.

Lapsilla on meidän kodista hyviä muistoja, kun kavereita löytyi joka lähtöön. Itse asuin lapsuuteni rauhallisella alueella olevassa omakotitalossa. Olin yksinäinen, koska lähimmät koulukaverit asuivat parin kilometrin päässä eikä äiti päästänyt minua yksin niin kauaksi. Naapurustossa asui eläkeläisiä ja vanhemmat oli koko ajan hyssyttelemässä, että naapurit ei häiriinny. En tosin ymmärrä, miten olisin yksikseni edes melua saanut aikaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmeen väliä sillä on jos maalla asuvat sukulaiset ovat sitä mieltä? Antaa heidän sitten olla ymmärtämättä.

Miksi sun pitäisi selitellä edes koko asiaa? Eikö riitä että sanoo vaan lyhyesti että tykkäät asua enemmän kerrostalossa, ihmiset on erilaisia.

Vierailija
464/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuuko ne sukulaiset Turun lähellä?

Vierailija
465/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä mitä kukakin sanoo? Jokainen asuu siellä missä tykkää, jotkut asuu siellä mihin on varaa.

Itse olen asunut vaikka ja missä, nykyään omakotitalossa täysin maalla omassa rauhassa, ja tää on mun valinta.

Vierailija
466/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kehuu jotka asuu ok-taloissa "tein tsi tehtiin",tosiassa mies on se joka ajaa ruohot,rakentaa terassit,tekee kukkapenkit ja tienaa rahat tähän kalliiseen harrastukseen.

Terveys menee nopeammin kuin kaupunkiasukeilla.

Vierailija
467/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orjatyömaamiehelle kirjoitti:

Naiset kehuu jotka asuu ok-taloissa "tein tsi tehtiin",tosiassa mies on se joka ajaa ruohot,rakentaa terassit,tekee kukkapenkit ja tienaa rahat tähän kalliiseen harrastukseen.

No niin, josko ottaisit taas pään pois sieltä hanuristasi ja katselisit maailmaa vähän muutenkin, kuin niillä paskan värittämillä naisvihamielisillä laseillasi.

Minä olen mies. Siis ihan oikea mies, en mikään vässykkä naisvihaaja ja en allekirjoita noita höpöpuheitasi lainkaan.  

Meidän perheessä molemmat tienaa suurin piirtein saman verran. Itseasiassa juuri tällä hetkellä vaimo hieman enemmän, mutta se on vaihdellut eri aikoina. Välillä olen itse tienannut enemmän, välillä taas vaimo, mutta pitkässä juoksussa se menee aikalailla samoihin.

Mitä sitten talon erinäisiin hommiin tulee, niin aika paljon molemmat tekee kaikkea. Meillä myös vaimo leikkaa nurmikkoa, sekä osallistuu talon remppoihin. Kukkapenkit on oikeastaan ainut jotka on kokonaan vaimon hommia, niihin en ole puuttunut milläänlailla, koska hän nimenomaan haluaa tehdä ne itse ja toisaalta itseäni ne taas ei kiinnosta juuri lainkaan. On toki jotain hommia, taas mitä minä tykkään tehdä ja vaimo ei, joten ne taas teen sitten yksin. Mutta aikalailla talon hommat menee tasan, eikä ole koskaan ollut minkäänlaista kitinää puolin eikä toisin siitä, että hommat eivät menisi tasan.

Tällaiset "miesasiamiesten" katkerat höpinät on pääasiassa niiden jorinoita, jotka itse eivät ole koskaan edes parisuhteessa olleet ja purkavat katkeruuttaan sitten tällaisilla täysin turhilla vatakkainasetteluilla.

M43

Vierailija
468/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalojen haukkujia täällä miinustelee ilmeisestikin muutama aatteellinen kommunisti. Järkikin sen sanoo ettei kukaan rauhallista elämää haluava tahdo elää missään kerrostalossa kaikenlaisen ihmisroskan keskellä. Meteliä, örveltämistä, radion huudattajia, ulisevia ja päälle käyviä eläimiä, kolistelijoita, ilkivaltaa, nistejä, juoppoja, mielenterveysongelmaisia, rikollisia ja kaikenlaisia mahdollisia hiippareita, joista osaa voi tosissaan joutua varomaankin.

Tässä kyllä näkee selvästi, että joillakin maalla omakotitalossa kasvaneilla ja sieltä kaupunkiin opiskelemaan saapuneilla on varmaan jäänyt päälle käsitys kerrostaloelämästä sen opiskeluaikaisen vuokramurjun perusteella.

Ei kai kukaan järjissään oleva ihminen missään lähiössä spurgujen ja hullujen kanssa haluakaan asua.

Mutta oletko kuullut, että on sellaisiakin kerrostaloja, joissa asukkaat omistavat osakkeensa itse? Kerrostalo ei ole synonyymi kaupungin vuokrakasarmille.

Kerrostalossa voi asua hiljaista, rauhallista, kunnollista ja mukavaa väkeä.

Ja jos nyt kaikki sen omakotitalon edullisuudesta vänkäävät laskisivat sitten niiden kahden autonsa hinnat, vakuutukset, korjaukset, bensat ja muun asiaankuuluvan vielä niiden asumiskustannustensa päälle, niin ruvettaisiin varmaan olemaan oikeammissa lukemissa.

Minun ei tarvitse, koska pärjään mainiosti ilman autoakin, kaikki palvelut ovat kävelymatkan päässä.

Toisin on siellä savipellolle raivatuilla pikkutonteilla vieri vieressä tonttejaan ruohonleikkurin ja kakaroiden mölyssä ja naapurin grillinkäryissä rassaavilla omakotiasujilla, jotka joutuvat joka jumalan asian takia pakkautumaan autoonsa ja kaasuttamaan sillä matkaan.

Omakotiasumisen "edullisuus" kostautuu siinä, että lähes aina sitten kuitenkin omakotiasutaan jossain hevonperseessä, jossa palveluista ei ole kuultukaan. Ellei sitä 2 kilometrin päässä olevaa k-markettia sitten sellaiseksi lasketa.

Vierailija
469/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en myös koskaan muuttaisi omakotitaloon. Ei kiinnosta ns. työleiri. Asun isossa kaupungissa keskustan läheisyydessä yksin kaksiossa. Minuutin kävelymatkan päässä on puisto ja järvi. Siinä on minulle tarpeeksi luontoa.

En tarvitse autoa, koska busseja kulkee koko ajan. Siinä säästää paljon. Ei ole rasittavia pihatöitä töiden jälkeen. Voin vaan olla.

Haluan elää tämän elämäni suht rennosti ja nauttien. Eikä siihen kuulu pihatyöt. :D

Jotkut tykkäävät pihatöistä eli ihan harrastelevat pihan laittoa. Pakko pihatöitä ei ole tietenkään tehdä, pihan voi teettää helppohoitoiseksi myös jos ei halua jokaista hommaa teettää, sekin on toki mahdollista. Jopa postinkantajia on palkattu nurmikonleikkuuseen viime vuosina.

Miten huolellista työtä ne postijakajat tekevät? Ottavatko he myös kukkapenkkien ja pihakivetysten reunat vai ajavatko vain suurin piirtein? Mikä juju siinä omakotiasumisessa on, jos kaikki piha- ja huoltotyöt pitää ulkoistaa?

Omakotiasumisessa on juju vaikka ei olisi pihaa ollenkaan. Suurin juju on se että kyseessä ei ole asunto-osakeyhtiö eli kommuuni vaan kyseessä on oma talo, jossa saat itse määrätä tekemisesi ja olemisesi, ei ole häiriöitä naapureista eikä tarvitse pelätä naapurien häiriintymistä jos vaikka harrastat musiikkia.

Kaikki meistä ei elä kuin elukat pellossa ja tarvitse omakotitaloa voidaksemme olla äänekkäitä.

Tämä vastaus oli taas hyvä esimerkki siitä, kuinka ihmiset  - halutessaan  -  puhuvat toistensa ohi.  Ei haluta ymmärtää sitä, mitä toinen viestittää, vaan vedetään kaikki ääripäihin ja siitä sitten huudellaan.

Yksinkertainen totuus tässäkin kuitenkin on se, että omakotitalossa on oma vapaus.  Naapureita ei tarvitse ottaa huomioon samalla tavalla kuin kerrostalossa.  Jos tähän joku pystyy täysin vedenpitävän vasta-argumentin antamaan, niin siitä vaan yritystä peliin.  Kerrostalon piha on kaikkien yhteinen.   Koittakaa vääntää se valheeksi, jos voitte.  Kerrostalon piha on yhteinen ja sillä siisti.  Ja sillä on merkityksensä.  Se on sitten eri asia, välittääkö ihminen siitä, että joutuu käyttämään kaikkien yhteistä pihaa.  Tai että onko pihalla edes mitään merkitystä heille.  Monille kuitenkin on, ja heille omakotitalo on silloin aivan verrattomasti miellyttävämpi asumismuoto.

Tässähän löytyi juuri yksi tärkeä pointti. Hyvä!

Kyse on pitkälti nimenomaan siitä, että minä en välitä "omasta pihasta". Enkä välitä siitäkään, että kerrostalomme piha (jonka ohitan päivittäin) on yhteinen. Asia on minulle aivan yhdentekevä, koska en sitä pihaa tarvitse yhtään mihinkään.

Joillekin sillä on jotain väliä ja jotkut tykkäävät jopa siellä jotain puskia ja nurmikoita rassata. Itse kun en moisesta tykkää, niin en oikein ymmärrä, että minkä takia minun pitäisi sitten omakotitalossa asuakaan.

Vierailija
470/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin, josko ottaisit taas pään pois sieltä hanuristasi ja katselisit maailmaa vähän muutenkin, kuin niillä paskan värittämillä naisvihamielisillä laseillasi.

Minä olen mies. Siis ihan oikea mies, en mikään vässykkä naisvihaaja ja en allekirjoita noita höpöpuheitasi lainkaan.  

Meidän perheessä molemmat tienaa suurin piirtein saman verran. Itseasiassa juuri tällä hetkellä vaimo hieman enemmän, mutta se on vaihdellut eri aikoina. Välillä olen itse tienannut enemmän, välillä taas vaimo, mutta pitkässä juoksussa se menee aikalailla samoihin.

Mitä sitten talon erinäisiin hommiin tulee, niin aika paljon molemmat tekee kaikkea. Meillä myös vaimo leikkaa nurmikkoa, sekä osallistuu talon remppoihin. Kukkapenkit on oikeastaan ainut jotka on kokonaan vaimon hommia, niihin en ole puuttunut milläänlailla, koska hän nimenomaan haluaa tehdä ne itse ja toisaalta itseäni ne taas ei kiinnosta juuri lainkaan. On toki jotain hommia, taas mitä minä tykkään tehdä ja vaimo ei, joten ne taas teen sitten yksin. Mutta aikalailla talon hommat menee tasan, eikä ole koskaan ollut minkäänlaista kitinää puolin eikä toisin siitä, että hommat eivät menisi tasan.

Tällaiset "miesasiamiesten" katkerat höpinät on pääasiassa niiden jorinoita, jotka itse eivät ole koskaan edes parisuhteessa olleet ja purkavat katkeruuttaan sitten tällaisilla täysin turhilla vatakkainasetteluilla.

M43

Voi, kun olen nainen,naimisissa ollut 22 vuotta.

Sivusta seurannut näitä vässyköitä jotka eukkojaan.

Vierailija
471/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseutu voittaa Helsingin keskustan 10-0.

Vierailija
472/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä pakko miesten on niitä omakotitaloja ostella ja puutarhaa perustella jos ei nappaa ollenkaan? Ja vielä sellaisten naisten kanssa, joilla ei ole tuloja euron vertaa? Kumpi pää se sinullakin päätökset tekee?

Vierailija
473/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luulin, että maalaiset ahdistuvat, kun kaupungissa asutaan kerrostalossa. Se oli harhaluulo. Eivät he ahdistu, vaan ovat kateellisia, kun kaupunkilaisilla on kaikkea mukavaa elämää ympärillä, kun he kuopivat perunapenkeissään sormet mullassa.

Vierailija
474/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä lasten henkistä pahoinpitelyä pakottaa heidät asumaan jossain periferiassa mistä ei minnekään pääse, eikä kavereita ole. Brrrrr….

Vierailija
475/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

479/474 perusteluja mielipiteellesi.

Vierailija
476/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

VierailijaOttaa päähän, kun keskustelee maalla asuvien sukulaisten kanssa. Niiden mielestä ihmisen tulee asua omakotitalossa. Piste.[/quote kirjoitti:

Onpa sulla tyhmiä sukulaisia.

Vierailija
477/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maaseutu voittaa Helsingin keskustan 10-0.

Ja laji oli? :)

Vierailija
478/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässähän löytyi juuri yksi tärkeä pointti. Hyvä!

Kyse on pitkälti nimenomaan siitä, että minä en välitä "omasta pihasta". Enkä välitä siitäkään, että kerrostalomme piha (jonka ohitan päivittäin) on yhteinen. Asia on minulle aivan yhdentekevä, koska en sitä pihaa tarvitse yhtään mihinkään.

Joillekin sillä on jotain väliä ja jotkut tykkäävät jopa siellä jotain puskia ja nurmikoita rassata. Itse kun en moisesta tykkää, niin en oikein ymmärrä, että minkä takia minun pitäisi sitten omakotitalossa asuakaan.

Ei sen oman talon suurin juju olekaan se oma piha vaan se että kyseessä on oma talo, oma kiinteistö omalla maapohjalla, ero on huikea verrattuna taloyhtiöpaskaan jota näissä kommuuneissa saa sietää. Omassa talossa olet oman itsesi herra. Autoharrastajalle omakotitalon oma talli ja omat tilat asua elää ja harrastaa ovat tärkeitä. Samoin musiikin harrastajalle se ettei tarvitse miettiä häiriintyvätkö naapurit musiikista. Jne. jne. Tietenkin on mukavaa myös grillailla omalla pihalla kesäiltana. Mutta ei se piha ole tärkeintä vaan se oma rauha ja oma tupa, oma lupa. Omakotitaloissa on kaikenlaisia tiloja joita ei kerrostaloissa ole. Itselläni on olohuone, kirjasto/työhuone, makuuhuone, elokuvahuone (samalla vierashuoneena toimii tämä), lapsen huone, aulatila (yläkerrassa), vaatehuone, sauna, pesuhuone, 2 x wc, eteinen, eteisaula, kodinhoitohuone, ruokailutila (erkkeri), keittiö, autotalli, 2 eri varastotilaa, vintti, parveke, terassit 3kpl, patio takapihalla ja vielä autokatos tallin yhteydessä. Lisäksi se oma suojainen piha. Kerrostalossa on tyypillisesti olohuone ja 1-3 makuuhuonetta sekä keittiö. Pesuhuoneessa usein samassa yhteydessä vessanpönttö. Auto kadunvarressa tai ehkä hallipaikalla.

Vierailija
479/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä lasten henkistä pahoinpitelyä pakottaa heidät asumaan jossain periferiassa mistä ei minnekään pääse, eikä kavereita ole. Brrrrr….

Kyllä kavereita lapsilla on parhaiten lapsiperheiden suosimalla pientaloalueella ja kaverit samasta hyvästä sosiaaliluokasta. Kerrostalokasarmeilla lähiöissä on vaarallisempaa laskea pieni lapsi ulos itsekseen. Itse asuinaluetta valitessani katsoin että koko alueella ei ole yhtäkään kerrostaloa tai edes rivitaloa vaan vain pientaloja.

Vierailija
480/645 |
23.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, huvittavaa kuinka jotkut jaksavat suoltaa valtavan pitkiä tekstejä omaa asumisjärjestelyä kehuakseen.. ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän