Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1v10kk imetys, kaikki käskevät lopettamaan

Vierailija
12.09.2018 |

Niin imetän vielä 1v10kk ikäistä lastani ja tuttuni, mieheni ym pitävät sitä outona ja sanovat vähän väliä ettei ole normaalia imettää enää tuon ikäistä. Onko täällä muita jotka imettäneet yli vuoden? Olisin mielelläni jatkanut vielä muutaman kuukauden kun lapsellekin niin tärkeää.

Kommentit (168)

Vierailija
1/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin imetyksen kun poikamme oli pikkuisen yli 2v. En saanut kuulla mitään kommentteja että miksi imetin niin pitkään. Joten neuvoisin tekemään ihan miten itsestä tuntuu

Vierailija
2/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin imetyksen kun poikamme oli pikkuisen yli 2v. En saanut kuulla mitään kommentteja että miksi imetin niin pitkään. Joten neuvoisin tekemään ihan miten itsestä tuntuu

Hyvä etten ole ainoa. Saan kuulla jokaiselta joka nähnyt minun imettävän asiasta. Häiritsee enemmän muita kun minua :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet just niinku ite haluat. Imetys on sun ja sun lapsesi välinen asia, ei kenenkään muun. Siitä ei tutkitusti ole haittaa lapselle, mutta ei tosin varsinaisia terveyshyötyjäkään.

Tää on ihan sama homma ku se jos joku ei halua imettää vastasyntynyttä. Se on oma asia eikä ulkopuolisilla tulisi olla asiaan mitään sanomista.

Vierailija
4/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin itse lopettamaan imetyksen terveydellisistä syistä kun vauva oli 11kk. Olisin niin halunnut jatkaa ihan niin pitkään kun lapsi olisi halunnut.. :/

Älä välitä mitä muut sanoo, jatka vain. Se hyväksi sinun ja lapsesi terveydelle ja lisäksi on teidän yhteinen läheinen hetki.

Vierailija
5/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, varmasti saat kuulla. Muut on niin tietävinään, ettei se lapsi tissiä tarvitse. Mä tandemimetän 8kk vauvaa ja 2v1kk taaperoa ja aika monta kertaa on ties keltä kummin kaimalta kuultu, ettei se isompi tarvitse tissiä. Lapselle sanotaan jopa suoraan, että et kai sä vauvan maitoa juo ja oot niin iso, ettet tarvitse tissiä. Minusta tuo on loukkaavaa sille lapselle. Tämä on aiheuttanut sen, etten juuri kehtaa julkisesti imettää taaperoa ja väistän usein aihetta sukulaisten kanssa. En aio kuitenkaan lopettaa, vaikka muut kritisoivat. Lapselle rinta on tärkeä ja sisarussuhteen kannalta on ollut mielestäni suotuisaa imettää molempia samaan aikaan, eikä vain sysätä pois isompaa lasta.

Vierailija
6/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettaminen on sun oma asiasi. Henkilökohtaisesti en kyllä halua imettää noin isoa lasta (joka pystyy sanallisesti rintaa pyytämään). Tuossahan joutuu jo ihan oikeasti lapselle selittämään sitten lopettamista, mutta noin pieni ei toisaalta ymmärrä kuitenkaan.

Vierailija
7/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen kesto on vain äidin ja lapsen asia, ei pitäisi kuulua muille. Kurjaa että siitä sinulle huomautellaan. Voimia!

Vierailija
8/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teet just niinku ite haluat. Imetys on sun ja sun lapsesi välinen asia, ei kenenkään muun. Siitä ei tutkitusti ole haittaa lapselle, mutta ei tosin varsinaisia terveyshyötyjäkään.

Tää on ihan sama homma ku se jos joku ei halua imettää vastasyntynyttä. Se on oma asia eikä ulkopuolisilla tulisi olla asiaan mitään sanomista.

Jos itsekkäistä syistä ei imetä vastasyntynyttä niin kyllä minä ainakin sitä ihmettelen. Eri asia jos terveydellisen syyn vuoksi on imettämättä. Tiedän näitä jotka eivät imetä vaan siksi jotta voisivat polttaa ja pitävät itseään sitten parempina äiteinä vaikka raskaana jo poltettu.

Vierailija
9/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo jo aika outoa. Lapsi on kuitenkin jo leikki-iässä. 

Vierailija
10/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti-madonna-kompleksi. 

Vierailija
11/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole kenenkään muun asia kuin sinun. Itse imetin 2v11kk (pitkään tietty vaan aamumaidot enää lopuksi), onneksi kukaan lähipiiristä ei kommentoinut negatiivisesti vaan ne harvat jotka jotain sanoivat, olivat kannustavia.

Vierailija
12/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ihmetyttää, mikä se HYÖTY on? Tyydyttää äidin läheisyyden kaipuuta?

Vierailija
13/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumman tarvetta noin pitkällä imetyksellä tyydytetään? Äidin vai lapsen? Lapsi ei tuossa iässä enää tarvitse rintaa. Sitä läheisyyttä ja sylittelyä voi harrastaa ilman, että tissi on lapsen suussa.

Vierailija
14/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikki-ikäinen on yli 3v. 1v10kk on vielä aika pieni taapero.

Vierailija
15/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1. Ei ole outoa eikä edes epätavallista.

2. Leikki-ikä alkaa vasta 3-vuotiaana.

Vierailija
16/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä niitä, jotka luulee maidon muuttuvan sokerilitkuksi? Ota asioista selvää, äidinmaidossa on vaikka mitä hyödyllisiä aineita, eikä ne siitä vauva-ajan jälkeen katoa. Muuttuu vaan maito "tiiviimmäksi" eli pienemmästä määrästä lapsi saa jopa enemmän hyötyä.

Vierailija
17/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä niitä, jotka luulee maidon muuttuvan sokerilitkuksi? Ota asioista selvää, äidinmaidossa on vaikka mitä hyödyllisiä aineita, eikä ne siitä vauva-ajan jälkeen katoa. Muuttuu vaan maito "tiiviimmäksi" eli pienemmästä määrästä lapsi saa jopa enemmän hyötyä.

Näin on

Vierailija
18/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kiittää kaikista asiallisista kommenteista 😊

Vierailija
19/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole. Olen niitä, jotka tietää että lapsi saa tuossa iässä kaiken tarvittavan samasta ravinnosta kuin muukin perhe.

Vierailija
20/168 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kiittää kaikista asiallisista kommenteista 😊

Ihquuu<3

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän