Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokkeilijamies

Starlet
11.09.2018 |

Meillä on pitkä suhde takana ja alussa oli itsestään selvää että kaikki maksetaan puoliksi. Viime vuosina mies on käynyt yhä pihimmäksi, eikä halua osallistua juuri mihinkään yhteisiin kuluihin, kuten ruoka, pesuaineet, lemmikkien ruoat ym päivittäiskulut. Se alkoi kolmisen vuotta sitten, kun mies kassalla kieltäytyi maksamasta sillä verukkeella, että enhän mä käytä tamponeja, enkä syö pekonia tai tuota ja tuota ruokaa ollenkaan. Alettiin jakamaan ostokset kassalla, että maksa sä nuo niin mä maksan nuo. Pitkään homma toimikin näin, about puoliksi meni kulut kumminkin. Kunnes pikkuhiljaa minun osuus kasvoi, että nykyään mies maksaa about 10% siitä mikä kassalle raahataan, aina vedoten siihen ettei käytä tai syö tiettyjä juttuja kärryssämme.

Kuinka ollakaan, ne ruoat kelpaa sit kumminkin, kun ne on kaapissa mun maksamana,

Miehelle on ihan turha soittaa vaikka töistä, että haetko salaattivärkit tai kissanruokaa tms kun pääset, koska hän vastaa aina että hae itse kun pääset töistä, en kerkiä, päätä särkee tms. Ja minä haen, koska ilmankaan ei voi olla. Tai jos oon jo kotona itse ja mies tulossa, niin ei voi pysähtyä kauppaan. Ikinä.

Uusin juttu se, että kun lähdetään yhdessä kauppaan, niin mies jää istumaan parkkipaikalle autoon siksi aikaa kun minä käyn kaupassa!!! Ettei vaan mene rahaa!

Tänään hermostuin viimeinkin kunnolla ja syytin suoraan lokiksi ja selitin ettei ole reilua saati kivaa, että minä yksin maksan kaiken. Mies selitteli, että ostihan hän kurkkua ja paprikaa yms ihan pari päivää sitten! Raivostuin, mulla meni samalla kauppareissulla melkein satanen ruokiin, pesuaineisiin ja muuhun mitä päivittäin menee. Vituttaa oikeasti! Miehellä menee ehkä yhteensä alle satku kuussa, kun mulla 300-400 euroa.

Hän on aina tienannut enemmän, joten senkin takia on ärsyttänyt. Nyt puolet ovat vaihtuneet; minä sain uuden hyväpalkkaisen duunin, kun taas miehen tunteja on vähennetty, joten kerrankin on sellainen olo, että pärjään kyllä yksinkin, ilman miehen maksamaa vuokranpuolikasta. Helvetti, rahaahan säästyy ilman lokkia nurkissa! Niinpä sanoin miehelle tänään, että en halua enää jatkaa tälläistä ”suhdetta”, jossa toinen säästää toisen kustannuksella rahaa, kun toinen käyttää sitä kaksinverroin, ja pyysin muuttamaan pois. Jotenkin kauhean helpottunut olo nyt.

Onko kellään kokemusta vastaavasta ja mitä olette tehneet/tekisitte?

Kommentit (24)

21/24 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei... kirjoitti:

Kuluja tietysti tasattava sen mukaan mikä on tulotasojen ero, mutta ei todellakaan ole reilua että 4500 ja 1500 yhteiseen hyvään, käytössä on oltava prosentti, ei absoluuttinen eurotaso...20% molemmat omaan säästöön, 400 / 1000...kuulostaa jo paremmalta...

Noissahan  on pääpointti se, että yhdessä sovitaan asiat siten että molemmat osapuolet ovat tyytyväisiä, käytännön ratkaisut vaihtelevat.

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

22/24 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai sovitaan yhdessä, sen luulisi olevan itsestäänselvyys.

Mutta kun tässä oli kyse siitä, että mies ei pitänyt kiinni sovituista asioista. 

Mielestäni tuollaisessa tilanteessa on ilman muuta järkevintä pistää kantapäät vastakkain, jos lapsiakaan ei ole. Ja voihan tapailua jatkaa seurustelupohjalta, vaikka ei asuta yhdessä.

Yhteistä arkea tuollaisen ihmisen kanssa en jatkaisi.

🇺🇦🇮🇱

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä aiheesta on jo täällä useita kymmeniä aloituksia, joten kehotan tutustumaan niihin.

Mutta tämä onkin tulossa eri lehteen :D

Vierailija
24/24 |
12.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelaako mies nettipelejä? Hyppiikö viikottain baareissa? Onko luottotietoja?