Unelma-ammattisi ja mikset ole nyt unelma-ammatissasi?
Unelma-ammattini on kirjailija. Ja miksen ole: en ole niin hyvä kirjoittamaan, että pystyisin elättämään sillä edes itseäni.
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Liikennelentäjä. Näkö huononi jo nuorena, joten ei onnistu. Silmäleikkauskaan ei auta, leikattu ei pääse lentäjäkoulutukseen.
pääsee
Laitekuljettaja. Miksen ole nyt? No kyllähän kaikki tietää, miten huvipuistoille käy syksyllä. :(
Aineenopettaja. Olen liian nuori, en ole vielä ehtinyt opiskella. Onneksi pääsin puoleksi vuodeksi palkkatukitöihin kouluun, tätä lähemmäs unelma-ammattiani en vielä toistaiseksi pääse.
N20
Olisi hienoa olla matkailu-bloggari. Kierrellä ympäri maailmaa, ottaa kuvia ja kirjoitella juttuja. Miljoonat ihmiset lukisivat kokemuksistani ja mainostilasta kilpailtaisiin suurilla rahoilla.
Tosiasiassa minulla ei ole siihen uskallusta, älyä, kokemusta, eikä tuuria. Niinpä olen siinä unelma-ammatissani, johon älyni ja ahkeruuteni lukion jälkeen riitti. Olen mielestäni edelleenkin hyvin onnekas, että olen saanut edes tällaisen työn.
Kemisti, mutta paha kahvikuppinouroosi estää labrahommat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitaja ja kosmetologi.
Mikset ole terveydenhoitaja tai kosmetologi? Nuo on nyt vielä melko helppoja unelmia.
Oon vielä nuori. Menossa näitä kohti.
Oikee unelma-ammatti ois lentäjä.
Oopperalaulajatar. Sääli vain, että minulla on hirveä lauluääni. Mutta noh, erittäin hyvä ammatti minulla on silti :)
Olenko ainut joka ei ole koskaan tiennyt mikä olisi unelma-ammatti tai ylipäätänsä mitä haluaisi opiskella?
Ikää jo 32v ja takana vain jotain sellaisia 2100€/kk duuneja.
Pakko opiskella jotain mutta mihin riittäisi motivaatio ja rahkeet..
Vierailija kirjoitti:
Kemisti, mutta paha kahvikuppinouroosi estää labrahommat
Onko tuo muka pysyvä haitta? Eikö propral auttaisi?
Kiinteistösijoittaja. Matkalla siihen suuntaan, toivottavasti jo ensi vuoden puolella pääsee konkreettisesti aloittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistösijoittaja. Matkalla siihen suuntaan, toivottavasti jo ensi vuoden puolella pääsee konkreettisesti aloittamaan.
Aika pitkä ja kivinen tie, ellet sitten johonkin Oravaan pistä ropoja kiinni.
Eläinlääkäri. Ei ole tarpeeksi älliä opiskeluun eikä henkinen kantti kestäisi kaikkea mitä joutuu näkemään.
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se mikään hetken huumassa mietitty asia olekaan. Tarkoitus on tehdä aluksi pienimuotoisesti että pääsee käyntiin ja oman päätyön ohella koko ajan. Jos kaikki menee hyvin niin pitkässä juoksussa mahdollisesti kokoaikaisesti.
Mulla ei ole unelma-ammattia. Valitsin siis sellaisen, joka sopii arvoihini, taitoihini ja elämäntapaani. Olen tyytyväinen ja tykkään siitä, vaikkei se ihan unelma kuitenkaan ole.
Lääkäri
Koska olen laiska. Enkä ole jaksanut istua laskemassa ja lukemassa tarpeeksi pitkään, että se tuottaisi tulosta.
Vaikka joku sanoi tässäkin keskutelussa, että siihen kouluun pääsevät vain fysiikassa lahjakkaimmat, niin ei se kyllä ihan niinkään mene. Lukiofysiikan voi oppia myös "tyhmempi" henkilö, jos on motivaatiota ja niitä pääskykokeiden soveltavia tehtäviä oppii ratkaisemaan kovalla työllä. Ne saattavat aluksi näyttää vaikeilta, mutta itse ratkaisut ovat usein helppoja, jopa helpompia kuin ylioppilaskokeiden tehtävät.
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei se mikään hetken huumassa mietitty asia olekaan. Tarkoitus on tehdä aluksi pienimuotoisesti että pääsee käyntiin ja oman päätyön ohella koko ajan. Jos kaikki menee hyvin niin pitkässä juoksussa mahdollisesti kokoaikaisesti.
Aiotko siis ostaa remontoitavia asuntoja, remontoida ne itse ja myydä voitolla? Se voi jossain jo bisnes ollakin, kunhan on pääomaa ja vähintään vakuuksia ensimmäisen hankkimiselle.
Vierailija kirjoitti:
Näyttelijä: olen liian ruma, ei kokemusta ja sos tilanteiden pelko
Lottovoittaja: omistan maailman pskimman tuurin enkä koskaan voita mitään
Naida rikas mies: en ole koskaan elämässäni saanut miestä koska olen ruma ja tissitön nainen
Syntyminen rikkaaseen perheeseen: juu ei
Ainostaan ensimmäinen on ammatti.
Miksi annat sen haitata ettei sinulla ole kokemusta? Harvalla lääkärilläkään on kokemusta lääkärintyöstä ennen opiskelua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama.
Olen kyllä tällä hetkellä unelma-ammatissani mutta näin aikuisiällä olen ruvennut haaveilemaan kiinteistösijoittajan hommista nykyisen duunini ohella.
En oikein tiedä. Olen sairaanhoitaja ja tämä on kyllä unelma-ammattini (unelmatyöpaikassani en kuitenkaan ole), toisaalta haluaisin myös ehkä kätilöksi/terveydenhoitajaksi. Vähän niinkuin ”samalla tasolla” uudelleenkouluttautua :D
Opettaja. Minulta puuttuu pedagoginen pätevyys työhön. Olen kuitenkin toiminut sekä sijaisena, että opettajana aikuiskoulutuksessa, jossa ko. seikka ei estänyt työtäni. (Kyseessä ei ollut julkisin varoin rahoitettu opetus, vaan yksityinen.)
Olen saanut aina erinomaista palautetta pitämästäni opetuksesta/koulutuksesta, mutta pidemmän pestin saaminen ilman muodollista pätevyyttä ei onnistu. Olen kuitenkin pyrkimässä opiskelemaan ensi keväänä, joten mahdollisesti tilanne muuttuu ja olen kohta hieman lähempänä unelmaani.