Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelma-ammattisi ja mikset ole nyt unelma-ammatissasi?

Vierailija
11.09.2018 |

Unelma-ammattini on kirjailija. Ja miksen ole: en ole niin hyvä kirjoittamaan, että pystyisin elättämään sillä edes itseäni.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydenhoitaja ja kosmetologi.

Vierailija
2/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennelentäjä. Näkö huononi jo nuorena, joten ei onnistu. Silmäleikkauskaan ei auta, leikattu ei pääse lentäjäkoulutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveydenhoitaja ja kosmetologi.

Mikset ole terveydenhoitaja tai kosmetologi? Nuo on nyt vielä melko helppoja unelmia.

Vierailija
4/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijä: olen liian ruma, ei kokemusta ja sos tilanteiden pelko

Lottovoittaja: omistan maailman pskimman tuurin enkä koskaan voita mitään

Naida rikas mies: en ole koskaan elämässäni saanut miestä koska olen ruma ja tissitön nainen

Syntyminen rikkaaseen perheeseen: juu ei

Vierailija
5/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkimusmatkailija.

Väärä aikakausi.

Vierailija
6/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla työssä, jossa käyttäisin aikuisten ihmisten siistejä vaatteita, kuten siistejä sisäkenkiä ja kauluspaitoja. Haluaisin tehdä töitä aikuisten ihmisten kanssa.

Olen lastenhoitaja. Ei ole tässä iässä (42v) enää intoa tai rahaa lähteä opiskelemaan. Ei tämä työ hassumpaa ole, mutta joskus kuolan, itkun ja rään kyllästämiä vaatteita pestessäni pohdin, millaista elämäni olisi toimistotyössä.

Vierailija
7/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri

Sairastuin kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön.

Vierailija
8/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naida rikas mies: en ole koskaan elämässäni saanut miestä koska olen ruma ja tissitön nainen

Vain yksi näistä on ammatti..

Vierailija
9/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokanopettaja. Siihen aikaan en voinut kuvitellakaan mitään tuon tyyppistä. Olin koulukiusattu ja menin alalle jossa ei tarvitse olla niin paljoa ihmisten kanssa tekemisissä.

Vierailija
10/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole unelma-ammattia, koska äärilaiskana ihmisenä en haluaisi tehdä mitään työtä.

Vierailija
11/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unelma-ammattini: lääkäri.

Miksi en ole unelma-ammatissani: Lääkikseen on vaikeaa päästä, koska sinne hakee vuosi vuodelta enemmän porukkaa=kilpailu kovenee. Lisäksi pitää olla lahjakas fysiikassa ja kemiassa, koska varsinkin fysiikka erottaa jyvät akanoista. Ei riitä, että todistuksessa on hyvät arvosanat ko. aineissa, pitää olla oikeasti lahjakas, että voi ratkoa soveltavia pääsykoetehtäviä. Eli sisäänpääsykilpailu on eräänlainen fysiikka/kemia-SM-kisat.

Vierailija
12/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mikä on unelma-AMMATTISI"

"Syntyminen rikkaaseen perheeseen"

Jaa, että se on nykyään ihan ammatti, että synnytään rikkaaseen perheeseen tai ollaan lottovoittajia.

Vierailija
13/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Mua ei kiinnostaisikaan ammattina mikään muu kuin näyttelijän työ. Olen tehnyt nyt huonopalkkaista työtä 10 vuotta ja olen täysin kypsä tähän. Vielä 40 vuotta jäljellä. I'd rather die.

Vierailija
14/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaaja oli nainen.

Nainen voi tienata kuten miehet, olemalla taitava ja ahkera (miehet ovat tässä yksinkertaisesti parempia).

Tai omaamalla nätit kasvot, hyvät tissit ja pyöreän pepun jotka vaihtuvat miehen rahoihin ja statukseen.

Vierailija
15/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Mua ei kiinnostaisikaan ammattina mikään muu kuin näyttelijän työ. Olen tehnyt nyt huonopalkkaista työtä 10 vuotta ja olen täysin kypsä tähän. Vielä 40 vuotta jäljellä. I'd rather die.

Miksi et mene näyttelemään? Tosin onhan niitä todella huonopalkkaisia näyttelijöitäkin. Taidat tarkoittaa "rikas ja menestyvä näyttelijä"

Vierailija
16/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet, jos olet jo tehnyt töitä 10 vuotta, mutta 40 vielä jäljellä? Oletko opiskellut missään välissä mitään? Ehkäpä toimeentulosi nousisi, jos olisi peruskoulun jälkeen opiskellut edes jotain..?

Vierailija
17/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutkija. Miksen ole siinä? Voisin olla, mutta en jaksa jatkuvaa apurahahakemusten tehtailua, kilpailua niukista resursseista, taloudellista ja elämän epävarmuutta.

Vierailija
18/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammasteknikko. Tajusin koko ammatin olemassa olon vasta muutama vuosi sitten ja siihen voi opiskella vain Helsingissä ja näin parin pienen lapsen äitinä on aika mahdoton ajatus käydä opiskelemassa sadan kilometrin päässä ja muutto ei ole mahdollista enkä haluaisikaan. 

Vierailija
19/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen olet, jos olet jo tehnyt töitä 10 vuotta, mutta 40 vielä jäljellä? Oletko opiskellut missään välissä mitään? Ehkäpä toimeentulosi nousisi, jos olisi peruskoulun jälkeen opiskellut edes jotain..?

Eiköhän hän ole kolmekymppinen. Mulla on kymmenen vuotta enemmän ikää, ja tavoitteellinen eläkeikä 70. Unen näkevät: olen omasta pikkupalkastani sijoittanut pitkän aikaa, ja nyt on ollut varaa lyhentää työaika jo puoleen. Loput leikkaantuvat pois viimeistään perinnön myötä. Suosittelen edellisellekin, ei pienellä palkalla kannata ainakaan eläkkeen takia tehdä töitä.

Vierailija
20/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on ollut myös kirjailija. Minulle on ihan siitä lähtien sanottu, kun olen kirjoittanut, että minusta tulee kirjailija. Jo pienenä kirjoitin aivan valvatia määriä tekstiä (ihan kirjan pituisia) joita kaikki aina lukivat. Opettajatkin sanoivat, että minussa on selkeästi kirjailijan piirteitä ja osaamista. Miksi sitten en ole? En oikeastaan tiedä. Yhdessä vaiheessa masennuin pahasti ja kirjoittamiseni loppui. Kaikki tarinat ja ideat eivät ole koskaan loppuneet päästäni, vaan mieleni jatkuvasti luo uusia tarinoita ja vie edellisiä eteenpäin. Joskus mietin olikohan se syy, että masennuin, koska en enää tee sitä mikä minulle oli niin luontevaa ja mistä nautin. 

Ehkä aloitan sen uudelleen, kun en ole niin kiireinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä