Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelma-ammattisi ja mikset ole nyt unelma-ammatissasi?

Vierailija
11.09.2018 |

Unelma-ammattini on kirjailija. Ja miksen ole: en ole niin hyvä kirjoittamaan, että pystyisin elättämään sillä edes itseäni.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitness-urheilija/bloggaaja. Olisin hyvässä kunnossa, voittaisin kisoja, saisin ilmaiseksi hienoja vaatteita ja kokemuksia, tekisin valmennuksia, postaisin kroppakuvia ja tilille kilisi rahaa. Miksi en ole? Näitä on jo liikaa, työllä pitäisi elää ja valitsin äitiyden eli nyt raskaana ja kroppa kaukana timmistä ainakin seuraavan vuoden tai pari ja keskittymiseni tulee menemään tulevaan lapseeni.

Vierailija
42/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkkitehti. En edes yrittänyt hakea opiskelemaan alaa, kun ajattelin ettei minulla ole siihen rahkeita. Hain kyllä muualle ja pääsin. Nykyinen työni liippaa lähelle, mutta eri ala kuitenkin. Työni on ihan ok ja tiedän myös, että monelle unelma. Joskus on vaan mentävä sinne minne tie vie.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimusmatkailija.

Väärä aikakausi.

Merenpohja on tutkimatta ja vaikket pääse ehkä lentämään avaruuteen, kyllä sitä kartoittaa pitää.

Vierailija
44/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein mikä tahansa, mikä jollain tavalla liippaisi akateemista koulutustaustaani tai muuta erityisosaamistani. Juuri olin rekryprosessissa, jossa pääsin kolmen parhaan joukoon sadasta hakijasta, mutta tunti sitten tuli hylsy. Viime viikolla tuli "ei kiitos" kolmeen muuhun hakemukseeni. Yhden kohtalo tällä hetkellä avoin. Pakko vaan yrittää.

t. Pitkäaikaistyötön

Vierailija
45/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piensijoittaja kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinteistösijoittaja. Matkalla siihen suuntaan, toivottavasti jo ensi vuoden puolella pääsee konkreettisesti aloittamaan.

Aika pitkä ja kivinen tie, ellet sitten johonkin Oravaan pistä ropoja kiinni.

No ei se mikään hetken huumassa mietitty asia olekaan. Tarkoitus on tehdä aluksi pienimuotoisesti että pääsee käyntiin ja oman päätyön ohella koko ajan. Jos kaikki menee hyvin niin pitkässä juoksussa mahdollisesti kokoaikaisesti.

Osallistut pitkän matkan juoksuun?

Vierailija
46/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri

Koska olen laiska. Enkä ole jaksanut istua laskemassa ja lukemassa tarpeeksi pitkään, että se tuottaisi tulosta. 

Vaikka joku sanoi tässäkin keskutelussa, että siihen kouluun pääsevät vain fysiikassa lahjakkaimmat, niin ei se kyllä ihan niinkään mene. Lukiofysiikan voi oppia myös "tyhmempi" henkilö, jos on motivaatiota ja niitä pääskykokeiden soveltavia tehtäviä oppii ratkaisemaan kovalla työllä. Ne saattavat aluksi näyttää vaikeilta, mutta itse ratkaisut ovat usein helppoja, jopa helpompia kuin ylioppilaskokeiden tehtävät. 

Ehkä kuitenkin vähättelet vaikeutta. Suurin osa pyrkijöistä ei pääse.

Vierailija
47/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin olla lääkäri, mutta olin liian huono matematiikassa ja fysiikassa, jotta olisin selvinnyt pääsykokeista. Siispä olen toimistosihteeri ja vihaan tätä.

Vierailija
48/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentoemäntä. Olen kyllä hakenut koulutukseen mutta en ole päässyt edes haastatteluun.

Vierailija
49/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaslääkäri.Unohdin mennä olikohan psykologian kokeeseen enkä mä kyllä olisi sisään päässyt.Tuli sitten insinööri.Ei ketuta.

Vierailija
50/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri

Koska olen laiska. Enkä ole jaksanut istua laskemassa ja lukemassa tarpeeksi pitkään, että se tuottaisi tulosta. 

Vaikka joku sanoi tässäkin keskutelussa, että siihen kouluun pääsevät vain fysiikassa lahjakkaimmat, niin ei se kyllä ihan niinkään mene. Lukiofysiikan voi oppia myös "tyhmempi" henkilö, jos on motivaatiota ja niitä pääskykokeiden soveltavia tehtäviä oppii ratkaisemaan kovalla työllä. Ne saattavat aluksi näyttää vaikeilta, mutta itse ratkaisut ovat usein helppoja, jopa helpompia kuin ylioppilaskokeiden tehtävät. 

Ne tuntuu helpoilta niistä, jotka tajuavat fyssaa. Sinäkin kuulut niihin.

Vierailija
51/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattimuusikko. Olen jo ehkä liian vanha ja turvallisuushakuinen. Yökeikkailu kävisi turhan rankaksi. 

Vierailija
52/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri/oikeuslääkäri oli ja on unelma. En ole tarpeeksi hyvä matikassa ja fyssassa/kemiassa, että pääsisin lääkikseen.

Vierailija
53/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä haluaisin olla tavallinen toimistotyöntekijä, joka saa tehdä työtä tietokoneella vaikka etänä, välillä psykologi, joka kuuntelee työkseen ihmisiä. Olen röntgenhoitaja, ehkä se on ihan hyvä keskitie.

Vierailija
54/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjailija. En ole, koska kirjailijana menestyminen on varmaan epätodennäköisempää kuin lottovoiton saaminen lottoamatta.

Vierailija
55/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lentoemäntä. Olen kyllä hakenut koulutukseen mutta en ole päässyt edes haastatteluun.

Oletko kysynyt syytä?

Vierailija
56/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kirjailijoiksi haluavat, voittehan kirjoittaa harrastuksena. Ammatiksi siitä on niin harvalle, mutta jos on tarve ja palo kirjoittaa, niin miksi sitä estelemään?

Vierailija
57/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjailija. En ole, koska kirjailijana menestyminen on varmaan epätodennäköisempää kuin lottovoiton saaminen lottoamatta.

Miksi pitäisi olla MENESTYSkirjailija?

Vierailija
58/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä haluaisin myös olla kirjailija, mutta olen liian laiska jaksaakseni oikein tosissani ja tavoitteellisesti kirjoittaa jotain isompaa ja liian lahjaton, että tuskin kustantajia sen enempää kuin suurtakaan yleisöä jaksaisi kiinnostaa. Lapsena haaveilin balettitanssijan urasta, mikä on suorastaan hihityttävän huvittava ajatuskin kun tätä mun habitustani katselee. 😂

Vierailija
59/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi olla MENESTYSkirjailija?

Jotta sillä tienaisi elantonsa?

Vierailija
60/111 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikosetsivä. En kuitenkaan ole lainkaan fyysinen tai liikunnallisesti lahjakas. Olen lyhyt, rakenteeltani heikko ja siro. En olisi koskaan pääsyt poliisikouluun.

Olen sosiaalityöntekijä kriminaalihuollossa, joten edes vähän sinne päin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan