Unelma-ammattisi ja mikset ole nyt unelma-ammatissasi?
Unelma-ammattini on kirjailija. Ja miksen ole: en ole niin hyvä kirjoittamaan, että pystyisin elättämään sillä edes itseäni.
Kommentit (111)
Arkkitehti. En edes yrittänyt hakea opiskelemaan alaa, kun ajattelin ettei minulla ole siihen rahkeita. Hain kyllä muualle ja pääsin. Nykyinen työni liippaa lähelle, mutta eri ala kuitenkin. Työni on ihan ok ja tiedän myös, että monelle unelma. Joskus on vaan mentävä sinne minne tie vie.
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusmatkailija.
Väärä aikakausi.
Merenpohja on tutkimatta ja vaikket pääse ehkä lentämään avaruuteen, kyllä sitä kartoittaa pitää.
Melkein mikä tahansa, mikä jollain tavalla liippaisi akateemista koulutustaustaani tai muuta erityisosaamistani. Juuri olin rekryprosessissa, jossa pääsin kolmen parhaan joukoon sadasta hakijasta, mutta tunti sitten tuli hylsy. Viime viikolla tuli "ei kiitos" kolmeen muuhun hakemukseeni. Yhden kohtalo tällä hetkellä avoin. Pakko vaan yrittää.
t. Pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Piensijoittaja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinteistösijoittaja. Matkalla siihen suuntaan, toivottavasti jo ensi vuoden puolella pääsee konkreettisesti aloittamaan.
Aika pitkä ja kivinen tie, ellet sitten johonkin Oravaan pistä ropoja kiinni.
No ei se mikään hetken huumassa mietitty asia olekaan. Tarkoitus on tehdä aluksi pienimuotoisesti että pääsee käyntiin ja oman päätyön ohella koko ajan. Jos kaikki menee hyvin niin pitkässä juoksussa mahdollisesti kokoaikaisesti.
Osallistut pitkän matkan juoksuun?
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri
Koska olen laiska. Enkä ole jaksanut istua laskemassa ja lukemassa tarpeeksi pitkään, että se tuottaisi tulosta.
Vaikka joku sanoi tässäkin keskutelussa, että siihen kouluun pääsevät vain fysiikassa lahjakkaimmat, niin ei se kyllä ihan niinkään mene. Lukiofysiikan voi oppia myös "tyhmempi" henkilö, jos on motivaatiota ja niitä pääskykokeiden soveltavia tehtäviä oppii ratkaisemaan kovalla työllä. Ne saattavat aluksi näyttää vaikeilta, mutta itse ratkaisut ovat usein helppoja, jopa helpompia kuin ylioppilaskokeiden tehtävät.
Ehkä kuitenkin vähättelet vaikeutta. Suurin osa pyrkijöistä ei pääse.
Haluaisin olla lääkäri, mutta olin liian huono matematiikassa ja fysiikassa, jotta olisin selvinnyt pääsykokeista. Siispä olen toimistosihteeri ja vihaan tätä.
Lentoemäntä. Olen kyllä hakenut koulutukseen mutta en ole päässyt edes haastatteluun.
Hammaslääkäri.Unohdin mennä olikohan psykologian kokeeseen enkä mä kyllä olisi sisään päässyt.Tuli sitten insinööri.Ei ketuta.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri
Koska olen laiska. Enkä ole jaksanut istua laskemassa ja lukemassa tarpeeksi pitkään, että se tuottaisi tulosta.
Vaikka joku sanoi tässäkin keskutelussa, että siihen kouluun pääsevät vain fysiikassa lahjakkaimmat, niin ei se kyllä ihan niinkään mene. Lukiofysiikan voi oppia myös "tyhmempi" henkilö, jos on motivaatiota ja niitä pääskykokeiden soveltavia tehtäviä oppii ratkaisemaan kovalla työllä. Ne saattavat aluksi näyttää vaikeilta, mutta itse ratkaisut ovat usein helppoja, jopa helpompia kuin ylioppilaskokeiden tehtävät.
Ne tuntuu helpoilta niistä, jotka tajuavat fyssaa. Sinäkin kuulut niihin.
Ammattimuusikko. Olen jo ehkä liian vanha ja turvallisuushakuinen. Yökeikkailu kävisi turhan rankaksi.
Lääkäri/oikeuslääkäri oli ja on unelma. En ole tarpeeksi hyvä matikassa ja fyssassa/kemiassa, että pääsisin lääkikseen.
Välillä haluaisin olla tavallinen toimistotyöntekijä, joka saa tehdä työtä tietokoneella vaikka etänä, välillä psykologi, joka kuuntelee työkseen ihmisiä. Olen röntgenhoitaja, ehkä se on ihan hyvä keskitie.
Kirjailija. En ole, koska kirjailijana menestyminen on varmaan epätodennäköisempää kuin lottovoiton saaminen lottoamatta.
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä. Olen kyllä hakenut koulutukseen mutta en ole päässyt edes haastatteluun.
Oletko kysynyt syytä?
Te kirjailijoiksi haluavat, voittehan kirjoittaa harrastuksena. Ammatiksi siitä on niin harvalle, mutta jos on tarve ja palo kirjoittaa, niin miksi sitä estelemään?
Vierailija kirjoitti:
Kirjailija. En ole, koska kirjailijana menestyminen on varmaan epätodennäköisempää kuin lottovoiton saaminen lottoamatta.
Miksi pitäisi olla MENESTYSkirjailija?
Minä haluaisin myös olla kirjailija, mutta olen liian laiska jaksaakseni oikein tosissani ja tavoitteellisesti kirjoittaa jotain isompaa ja liian lahjaton, että tuskin kustantajia sen enempää kuin suurtakaan yleisöä jaksaisi kiinnostaa. Lapsena haaveilin balettitanssijan urasta, mikä on suorastaan hihityttävän huvittava ajatuskin kun tätä mun habitustani katselee. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla MENESTYSkirjailija?
Jotta sillä tienaisi elantonsa?
Rikosetsivä. En kuitenkaan ole lainkaan fyysinen tai liikunnallisesti lahjakas. Olen lyhyt, rakenteeltani heikko ja siro. En olisi koskaan pääsyt poliisikouluun.
Olen sosiaalityöntekijä kriminaalihuollossa, joten edes vähän sinne päin.
Fitness-urheilija/bloggaaja. Olisin hyvässä kunnossa, voittaisin kisoja, saisin ilmaiseksi hienoja vaatteita ja kokemuksia, tekisin valmennuksia, postaisin kroppakuvia ja tilille kilisi rahaa. Miksi en ole? Näitä on jo liikaa, työllä pitäisi elää ja valitsin äitiyden eli nyt raskaana ja kroppa kaukana timmistä ainakin seuraavan vuoden tai pari ja keskittymiseni tulee menemään tulevaan lapseeni.