Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En uskalla tehdä lapsia kun pelkään niin h e lvetisti synnytystä!

Vierailija
10.09.2018 |

Mulla on monta synnyttänyttä tuttua.... Kavereita, kavereiden kavereita, työkavereita, sukulaisia, luokkalaisia..... He KAIKKI joiden kanssa asia tullut puheeksi, ovat sanoneet että synnytys on aivan hirveää. Kuulemma niin hirveää ja järkyttävää ettei sitä pysty kukaan synnyttämätön edes kuvittelemaan. Onko herranjumala ihan oikeasti tosiaan näin? Olen kuullut ihan kauheita juttuja. Ja sektio se vasta kauhea onkin, joten turha ehdottaa sitä "helpotuksena". Minä pelkään sektiota vielä ennemmän kuin alatiesynnytystä.

Onko adoptointi ihan mahdollista? Onko se valtavan suuri projekti? Voisin hyvinkin adoptoida lapsen, sillä haluaisin lapsia mutta synnyttää en taida uskaltaa.

Kommentit (1071)

Vierailija
901/1071 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä lapset tekemättä. Selviät helpommalla!

Vierailija
902/1071 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

turun yliopiston julkaisu kätilön toiminnasta ja lopputuloksesta sekä naisen seksuaalinen tyytyväisyydestä.

https://www.utupub.fi/bitstream/handle/10024/123436/AnnalesC422Mietola-…

”Aikaisemmissa tutkimuksissa on havaittu, että synnytystavalla ei ollut merkitsevää yhteyttä seksuaalitoimintojen muutokseen. (Hosseini ym. 2012; Dabiri ym. 2014; Yeniel & Petri 2014; De Souza ym. 2015; Eid ym. 2015). Verrattaessa spontaania alatiesynnytystä ja suunniteltua keisarileikkausta ryhmien välillä ei ollut eroa seksuaalisissa toiminnoissa (halu, kiihottuminen, emättimen kostuminen, orgasmin saanti, kipu ja tyytyväisyys) ennen raskautta tai kuuden ja 24 kuukauden kuluttua synnytyksestä (Hosseini ym. 2012). Myös tässä tutkimuksessa havaittiin, että alateitse ja keisarileikkauksella synnyttäneiden naisten välillä ei ollut tilastollisesti merkitseviä eroja tarkasteltaessa sukupuolista halukkuutta, tyytyväisyyttä seksielämään tai suhdetta puolisoon kolmen,

kuuden ja kahdentoista kuukauden kuluttua synnytyksestä verrattuna aikaan ennen raskautta ja

synnytystä.

Raskaus, synnytys ja lapsivuodeaika aiheuttavat suuria muutoksia naisen kehossa (Webb 2008). Tämän tutkimuksen naisista 60 % raportoi sukupuolisen halukkuutensa olevan huonompaa kuin ennen raskautta ja synnytystä koko ensimmäisen vuoden ajan synnytyksestä. Myös aikaisemmissa tutkimuksissa on havaittu, että naisten seksuaalinen toiminta vähenee koko raskauden aikana ja huononee raskauden edetessä. Kolmen ensimmäisen kuukauden aikana synnytyksestä vähentynyt halu paranee vähitellen kuuden kuukauden ajalla synnytyksestä. (Yeniel & Petri 2014.)”

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1071 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tiivistelmä tuosta barretin tutkimuksesta https://onlinelibrary.wiley.com/doi/abs/10.1111/j.0730-7659.2005.00388.x

Vierailija
904/1071 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa.. olen hoikka, pieni lantioinen 24v nainen ja ajattelin että synnytykseni on varmaan aivan kauheaa tuskaa. No ei ollut ollenkaan.. kipu oli kyllä kauheaa, mutta koko touhu oli 5 tunnissa ohi. Eikä se kipu NIIN kauheaa ollut mitä olisin kuvitellut etukäteen. Eli itse kuvittelin paljon pahempaa mitä totuus oli. Toinen lapsi on haaveissa lähivuosina. Ei jäänyt traumoja :)

Viidessä TUNNISSA ohi ikään kuin se olisi jokin helpotus!? Mä en kestä menkkakipuja viittä minuuttia.

Viisi tuntia on ensisynnyttäjälle sangen lyhyt aika. Todella harvinaista, että menee noin nopeasti koko homma. Kyllä siinä yleensä vuorokausi vierähtää kivuliaiden supistuksien kanssa, mutta siihen saa onneksi epiduraalin. Joillain menee kauemminkin. Kivuliaat (ei niin kivuliaat kuin itse synnytyksessä) supistukset voivat alkaa muutama vuorokausi ennen kuin lapsi syntyy.

Vierailija
905/1071 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

”Synnytystavan vaikutuksia seksuaaliseen toimintaan ovat tutkineet Klein ym. (2009) sekä Barrett, Peacock, Victor ja Manyonda (2005). Kleinin ym. (2009) mukaan ala- teitse synnyttäneillä naisilla esiintyy useammin dyspareuniaa (kivuliaita yhdyntöjä), kuin keisarileikkauksella synnyttäneillä naisilla ensimmäisten kuuden kuukauden ai- kana synnytyksestä. Teoreettisesti dyspareuniaa voitaisiin vähentää keisarileikkauksilla, mutta merkittävää eroa sen esiintymisessä ei ole enää kuuden kuukauden jälkeen synnytyksestä (Klein ym. 2009). Barrettin ym. (2005) mukaan eroja seksuaalisessa toiminnassa ei ole enää kolmen kuukauden jälkeen synnytyksestä, joten keisarileikkausta ei voida suositella naisen seksuaalisten toimintojen suojelemiseksi. Kummankin tutkimuksen mukaan vuoden kuluttua synnytyksestä synnytystavalla ei ole merkitystä seksuaaliseen toimintaan.”

Edellisestä lopputyöstä löytynyt tutkimus.

Öö en oo tutkijamiehiä, mutta mitä tuolla tiedolla tekee jos asiasta ei puhuta polilla ja miten se auttaa naista makuuhuoneen puolella?

Vierailija
906/1071 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs se vagina? Palautuuko se samoihin mittoihin?

Olen oikeasti kireä, gynekologikin sanonut. Joten pelottaa, että vagina repeää tuusan nuusaksi enkä enää tunne ja nauti seksistä.

Vierailija
907/1071 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
908/1071 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

De sousa

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/m/pubmed/25752211/

Ei eroa 12kk jälkeen seksuaalisessa kanssakäymisessä, joten ihme alatiepelottelija täällä kirjoittelee.

Vierailija
909/1071 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen oikeasti kireä, gynekologikin sanonut. Joten pelottaa, että vagina repeää tuusan nuusaksi enkä enää tunne ja nauti seksistä.

Jumppaamalla eli käyttämällä kegel-palloja alapään voimistuminen on mahdollista.

Yleensä lääkäri tekee viiltoja skalpellilla liian kovan repeytymisen estämiseksi.

Vierailija
910/1071 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jumppaamalla eli käyttämällä kegel-palloja alapään voimistuminen on mahdollista.

Yleensä lääkäri tekee viiltoja skalpellilla liian kovan repeytymisen estämiseksi.

Ei ne käytä skalpellia vaan teräviä leikkaussaksia kun epiosotomia tehdään. Skalpellia käytetään kun vatsa aukaistaan sektiossa.

Vierailija
911/1071 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt ihan samaa, että iso osa alatiesynnytyksen "vaurioista" ei varmaan edes näy missään tilastoissa. Mulla on nyt jo yli vuosi synnytyksestä ja edelleen lantio vinksallaan niin, että en pysty pitkiä matkoja kävelemään, virtsankarkailua (osin tuosta lantion virheasennosta johtuvaa) sekä pysyvät irvokkaat koko vatsan peittävät raskausarvet. Näistä mitään ei ole kirjattu mihinkään ja synnytys meni paperilla ihan hyvin, vaikka itse siitä traumatisoiduin. Oon kuitenkin samalla kiitollinen, että selvisin näinkin vähillä vaurioilla, sen verran raju ja kivulias oli synnytys.

Vierailija
912/1071 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainuu pelättävä on pelko itessää

Vierailija
913/1071 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

De sousa

Ei eroa 12kk jälkeen seksuaalisessa kanssakäymisessä, joten ihme alatiepelottelija täällä kirjoittelee.

Kyllähän seksi onnistuu mutta ei tuossa tutkimuksessa kerrota miltä tuntuu. Puhutaan seksuaalisesta toiminnasta ettå se on palautunut ennalleen.

Vierailija
914/1071 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole raamatussakin maininta, että kivulla sinun tulee synnyttää, jotenkin niin.

Vierailija
915/1071 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

De sousa

Kyllähän seksi onnistuu mutta ei tuossa tutkimuksessa kerrota miltä tuntuu. Puhutaan seksuaalisesta toiminnasta ettå se on palautunut ennalleen.

Ehkäpä se seksuaalinen toiminta olisi kyselyssä ilmoitettu huonoksi ja vähenee jos mikään ei enää tuntuisi miltään. Yksilöillä voi käydä niin, mutta ei koske kaikkia.

Vierailija
916/1071 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

De sousa

Ehkäpä se seksuaalinen toiminta olisi kyselyssä ilmoitettu huonoksi ja vähenee jos mikään ei enää tuntuisi miltään. Yksilöillä voi käydä niin, mutta ei koske kaikkia.

Eikun kaikki alateitse synnyttävät varjelevat tätä kiusallista salaisuutetta viimeiseen asti koska haluamme, että kaikki muutkin "löystyvät" ja menettävät tuntonsa ja miehensä etsivät uuden "kireän" sektiosynnyttäjän tilalleen.

Siksi itsekin aion synnyttää myös kolmantemme alakäyttä (toive ainakin on). En siksi että olen palautunut alatiesynnytyksistä hyvin, en halua altistaa vauvaa ylimääräisille riskeille kun aimpien synnytysteni kohdalla alateitse on ollut vauvalle parempi enkä halua turhaan isoon leikkaukseenkaan. Haluan vain salata muilta naisilta tiedon, ettei tästä ehjänä voi selvitä.

Jos aihe oikeasti kiinnostaa niin joku juuri laittoi kasapäin hyviä linkkejä, kannattaisi vilkaista edes.

Vierailija
917/1071 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa yhdessä tutkimuksessa tyytymättömyyttä puolisoon oli kyselyssä 27% 12kk synnytyksen jälkeen ja tämän prosentti tuli sektiosynnyttäjiltä. Eli ei se sektio ole kaikki kaikessa ja kaiken pelastava operaatio, eikä takaa mitään miten tuntee puolisoaan kohtaan. Kannatan sektiota silloin kun se tarvitaan, eli lääketieteellisistä syistä, pelkodiagnoosikin kuuluu niihin.

Vierailija
918/1071 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä lapset tekemättä. Selviät helpommalla!

Tässä on totuutta, vaikka vähän kärkkäästi sanottu. Pelon syy pitää selvittää, paniikkihäiriö voi olla yksi syy mikä aiheuttaa tällaisia tuntemuksia tai joku muu vastaava. Jos pelkäät ajatus synnytyksestä pelottaa, niin miten mahtaa sujua raskaus (keskenmenon pelko, onko lapsi terve yms), saati sitten kun vauva on syntynyt (kätkykuolema ja tapaturmat kuitenkin ovat niitä mitä vauvan kohdalla pitää huomioida ja näiden estämiseksi neuvolassa annetaan ohjeita). En todellakaan suosittele että raskaus on suunnitelmissa ennen kuin olet saanut apua itsellesi.

Vierailija
919/1071 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh.

"Pelon syy pitää selvittää".

On TÄYSIN LUONNOLLISTA PELÄTÄ HIRVITTÄVÄN KOVAA KIPUA, joka osuu kehon arimpaan ja intiimeimpään paikkaan, kontrollin menetystä tilanteessa, muiden ihmisten suhtautumista omaan elämän isoimpaan tapahtumaan täysin paljaana, sitä, meneekö kaikki hyvin ja syntyykö lapsi terveenä, jääkö itselle isojakin vaurioita, kuoleeko.

Synnytys on luonnollista, samoin pelko.

Vierailija
920/1071 |
09.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee, adoptoi. Maailmassa on aivan jumalattoman paljon lapsia vailla rakastavia vanhempia ja kotia.