Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En uskalla tehdä lapsia kun pelkään niin h e lvetisti synnytystä!

Vierailija
10.09.2018 |

Mulla on monta synnyttänyttä tuttua.... Kavereita, kavereiden kavereita, työkavereita, sukulaisia, luokkalaisia..... He KAIKKI joiden kanssa asia tullut puheeksi, ovat sanoneet että synnytys on aivan hirveää. Kuulemma niin hirveää ja järkyttävää ettei sitä pysty kukaan synnyttämätön edes kuvittelemaan. Onko herranjumala ihan oikeasti tosiaan näin? Olen kuullut ihan kauheita juttuja. Ja sektio se vasta kauhea onkin, joten turha ehdottaa sitä "helpotuksena". Minä pelkään sektiota vielä ennemmän kuin alatiesynnytystä.

Onko adoptointi ihan mahdollista? Onko se valtavan suuri projekti? Voisin hyvinkin adoptoida lapsen, sillä haluaisin lapsia mutta synnyttää en taida uskaltaa.

Kommentit (1071)

Vierailija
501/1071 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua mietityttää se, että miten suuri vaikutus suurella vauvalla on synnytyksen sujuvuuteen.

Olemme mieheni kanssa molemmat todella pitkiä, ja olimme myös syntyessämme molemmat isoja (minä yli 4,3kg, mies kaiketi vieläkin enemmän). Kyllä tuo välillä putkahtaa mieleen että mitä jos meidän vauva syntyy yli 4,5 kiloisena korstona, mahtuuko sellainen edes ulos ilman että jotain repeää ja pahasti. Tai että joudutaan hätäsektioon, koska vauva ei vaan fyysisesti mahdu ulos.

Mutta eipä näitä voita ennakoida, ken tietää jos sieltä tuleekin vähän reilu 3kg vauva ilman suurempia ongelmia.

Vierailija
502/1071 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taikamaana kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää väitellä täällä. Tiedän vain, että meidän kolmaskin syntyy alateitse ja toivottavasti se ja palautuminen sujuu yhtä hyvin kuin edellisten kahden kanssa. Se taas jos joku valitsee sektion ei haittaa minua yhtään ja toivotan heillekin onnea odotukseen, ihanaa vauva-aikaa ja onnea loppu elämäksi. Eipä näiden läskeiksi julistautuvien ei-synnyttäjien kommentit minun pilluani muuta vaikka kudokset varmaan iän mukana vielä muuttuu. Oma äiti ei ainakaan ole valittanut laskeumista tms. ja valitettavasti tiedän seksielämänsä olevan liiankin hyvää vielä 60-vuotiaana. Jatkakaa salaliittoteorioitanne, mukavaa illanjatkoa!

Kyllä se kolmas luiskahtaa sieltä velhon viitasta varmasti paremmin ulos kuin edeltäjänsä. Onnea sinulle ja tietysti myös supervelho äidillesi myös tulevaisuuteen!

Sinä luulet voittaneesi tämän, mutta minä voitan oikeassa elämässä :D

Oletko sinä siis sellainen trolli? Eikö tarinasi ollut totta ja oikeaa elämää? No, ei se siltä kuulostanutkaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/1071 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä 16v ja edelleen perseestä tunkee ulos jotain mitä sieltä ei pitäisi tulla. Peräsuolen esiinluiskahdus joka ei ole kiva asia. Repeämiskipukaan ei ollut kiva. Imukuppi oli s****nasta. Kätilö oli elämäänsä kyllästynyt epäystävällinen b***h. Sektio meni loistavasti toisen lapsen kohdalla, mutta pelkopolille oli helkkarin vaikea päästä. se syyllistäminen..... Huoh.

Vierailija
504/1071 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vispis kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos elämässä jotain haluaa, yleensä sen eteen täytyy tehdä jotain. On vaan punnittava kumpi on pahempi, lapsettomuus vai synnytys.

Mutta kun on vaihtoehtona myös suunniteltu sektio, miksi tieten tahtoen ottaa riski asiassa, joka merkitsee itselle paljon? Ensisijaisesti minä haluan elää kivutta ja nauttia yhdyntäorkuista. Niiden kanssa mukaan sopii myös lapsi.

Ja valtaosa ihan tavallisista naisista saa lapsia, elää kivutta ja nauttii yhdyntäorkuista, vaikka ovatkin synnyttäneet alakautta. Jos haluat välttämättä sektion, koska kuvittelet sen suojaavan alapääsi ja orkkusi, ihan vapaasti - kunhan maksat sen itse.

Niin eli kyseessä on rahakysymys.

Julkisen puolen = vero/lainarahoilla kustannetun terveydenhoidon kuuluu tarjota terveydelle välttämätön hoito, mutta ei sellaista, mikä on kivaa ekstraa.  

Sektio ei ole kivaa, ei extraa. Sektio on inhimmillinen ja turvallinen tapa synnyttää, se on vaihtoehto, jonka synnyttäjä voisi valita jos ei halua jäädä hoitamatta. Lääketiede on keksinyt keinon ja kykenee nykyään hoitamaan synnytyksen, sen ei enää tarvitse hoitaa pelkkiä oireita eli kipuja. Jos potilas eli äiti haluaa synnyttää luomusti/vanhanaikaisesti, hänellä on siihen oikeus, mutta yhtä suuri oikeus on äidillä saada parasta mahdollista hoitoa, mitä lääketieteellä on tarjota.

Vierailija
505/1071 |
15.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksestä 16v ja edelleen perseestä tunkee ulos jotain mitä sieltä ei pitäisi tulla. Peräsuolen esiinluiskahdus joka ei ole kiva asia. Repeämiskipukaan ei ollut kiva. Imukuppi oli s****nasta. Kätilö oli elämäänsä kyllästynyt epäystävällinen b***h. Sektio meni loistavasti toisen lapsen kohdalla, mutta pelkopolille oli helkkarin vaikea päästä. se syyllistäminen..... Huoh.

Sama vika. Pelkopolille oli todella vaikea päästä ja kun sinne pääsin, tuntui kuin olisin maailman pahin luuseri, kun selkeästi kerroin, ettei alatiesynnytys tule kuuloonkaan. Kokemus oli ahdistava, alentava, masentava, en keksi tarpeeksi tuskaisia adjektiiveja kuvaamaan kokemustani.

Vierailija
506/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä pelkäsin enemmän sektiota, se oli suurin pelkoni varsinkin kun tokasta lapsesta epäiltiin että olisi perätilassa. Eka syntyi ja sattuihan se kyllä mutta ehdin hyvin saamaan kivunlievitystä eikä ollut niin paha. Toinen syntyikin sitten niin nopeasti etten ehtinyt saada mitään kivunlievitystä ja kivut olivat helvetilliset, parissa tunnissa kun aukes 0 -->10cm. Kivut loppu mulla onneksi siihen kun lapsi oli ulkona. Mutta toka synnytys oli niin kivulias että kolmatta en edes ajatellut enää.

Vierailija
507/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää näitä.

Vierailija
508/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anjail kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annaleenalll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla naisilla ei palaudu emätin synnytyksen jälkeen. Ystäväni synnytti kaksi vuotta sitten ja sanoo ettei kireys palautunut. Virtsan karkailua ja pidätys ongelmia. Seksi ei tunnu miltään. Rehellisesti kertoo asiasta. Onneksi itse en halua lapsia eikä mieskään halua ottaa riskiä, että kireys katoaa...

Niin. Siinäpä se, kun asioista ei puhuta rehellisesti ja avoimesti. Ja uskon myös, että osa lapsia saaneista naisista, ei edes tiedä mitä on tyydyttävä seksielämä, ovat vaan alkaneet lapsia syytää, niin on jäänyt omaan itseen tutustumatta. Heidän mielipiteensä alatiesynnytyksen muutoksista on hieman jäävi.

Olen tässä samoilla linjoilla. Jos naisista n. 30% saa yhdynnässä orgasmin, niin eihän sillä 70% ole edes käsitystä mikä on vialla jos tämä jää puuttumaan.

Toisaalta vaikka saisi orkun joka yhdynnässä 20-35-vuotiaana, viiskymppisenä voit pitää yllättäen aivan muita asioita tärkeämpinä.

Olen yli viisikymppinen ja pidän yhä orgasmin saamista yhtenä elämäni tärkeimmistä asioista. Vaikka kaikki muu kaatuisi ympäriltä ja menisi pieleen, voin muutamassa minuutissa saavuttaa hetkellisen, täydellisen onnen.

Kyllä minullekin orgasmit tärkeää edelleen elämässä, olen 62 v. Kyllä on outoa porukkaa palstalla, luulevat seksin jotenkin loppuvan kun ikää tulee.

Ja juuri näinhän tuossa sanottiin. No ei sanottu. Viitsisitte edes yrittää lukea.

Ei täällä nyt haluta ymmärtää, tällä palstalla on pari aktiivista trollia, jotka eivät jaksa lukea selkokielellä kirjoitettuja tekstejä jokaisen naisten yksilöllisestä fysiikasta tai alatiesynnytyksen ja sektion kulusta. He jaksavat kommentti toisensa jälkeen ilmoittaa, että heidän pillunsa on maailman eniten ummessa = tyydyttävä seksielämä, ja synnytys on tuhonnut tämän joka ikiseltä synnyttäneeltä.

Uskon ja toivon, että tätä ketjua lukevat synnytyspelkoiset jättävät nämä halventavasti ja perusteettomasti synnyttäneiden alapäistä huutelevat omaan arvoonsa, löytävät oikeaa faktaa ja valitsevat synnytystapansa sen mukaan.

Niin ja tosiaan kyky saada orgasmi yhdynnästä on yksilöllinen ja sitä selittävät naisten fysiologiset erot, eivät synnyttäminen tai synnyttämättömyys. Siitä lukee aiempana, jos joku nyt orgasmikykynsä puolesta pelkää niin pari sivua taaksepäin vain.

Kuinka joku voi olla näin vieraantunut todellisuudesta ja totuudesta. Kirjoitin ketjuun viestin alatiesynnyksestäni, joka jätti elinikäiset vaivat. En voi enää edes unelmoida huolettomasta, kivuttomasta ja tyydyttävästä seksielämästä. Viesti oli täyttä totta ja sinä yksilöllisine eroinesi loukkaat minua niin paljon, ettei sille ole edes sanoja. En pysty kuvailemaan vihan ja inhon tunteita, joita tunnen, kun luen viestejä joissa minua väitetään valehtelijaksi tai trolliksi. No tähän väheksyntään olen saanut tottua myös hakiessani apua vaivoihini.

Vierailija
509/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytystä voi muuten helpottaa. Terveellinen ruokavalio ja jumppa (varsinkin alakehon jumppa on hyödyksi) koko raskauden aikana ja jopa sitä ennenkin. 

Olen kuullut, että varsinkin urheilijoilla synnytys on ollut huomattavasti nopeampaa verrattuna huonokuntoisiin. 

Ei sitä kannata pelätä. Se on pelkkää kipua, unohtuu yllättävän nopeasti ja siellä on myös kipulääkkeet. 

monet kertovat kauheista 30 tunnin synnytyksistä, mutta onhan niitä sellaisia tapauksia jossa synnytys on kestänyt ensimmäisestä supistuksesta tunnin verran. 

Vierailija
510/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kunto on eduksi, mutta olen kuullut että näillä ylikireillä vatsalihaksilla varustetuilla fitness-ihmisillä on ollut synnytyksessä ongelmia?

Vierailija
511/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triinu1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anjail kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annaleenalll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla naisilla ei palaudu emätin synnytyksen jälkeen. Ystäväni synnytti kaksi vuotta sitten ja sanoo ettei kireys palautunut. Virtsan karkailua ja pidätys ongelmia. Seksi ei tunnu miltään. Rehellisesti kertoo asiasta. Onneksi itse en halua lapsia eikä mieskään halua ottaa riskiä, että kireys katoaa...

Niin. Siinäpä se, kun asioista ei puhuta rehellisesti ja avoimesti. Ja uskon myös, että osa lapsia saaneista naisista, ei edes tiedä mitä on tyydyttävä seksielämä, ovat vaan alkaneet lapsia syytää, niin on jäänyt omaan itseen tutustumatta. Heidän mielipiteensä alatiesynnytyksen muutoksista on hieman jäävi.

Olen tässä samoilla linjoilla. Jos naisista n. 30% saa yhdynnässä orgasmin, niin eihän sillä 70% ole edes käsitystä mikä on vialla jos tämä jää puuttumaan.

Toisaalta vaikka saisi orkun joka yhdynnässä 20-35-vuotiaana, viiskymppisenä voit pitää yllättäen aivan muita asioita tärkeämpinä.

Olen yli viisikymppinen ja pidän yhä orgasmin saamista yhtenä elämäni tärkeimmistä asioista. Vaikka kaikki muu kaatuisi ympäriltä ja menisi pieleen, voin muutamassa minuutissa saavuttaa hetkellisen, täydellisen onnen.

Kyllä minullekin orgasmit tärkeää edelleen elämässä, olen 62 v. Kyllä on outoa porukkaa palstalla, luulevat seksin jotenkin loppuvan kun ikää tulee.

Ja juuri näinhän tuossa sanottiin. No ei sanottu. Viitsisitte edes yrittää lukea.

Ei täällä nyt haluta ymmärtää, tällä palstalla on pari aktiivista trollia, jotka eivät jaksa lukea selkokielellä kirjoitettuja tekstejä jokaisen naisten yksilöllisestä fysiikasta tai alatiesynnytyksen ja sektion kulusta. He jaksavat kommentti toisensa jälkeen ilmoittaa, että heidän pillunsa on maailman eniten ummessa = tyydyttävä seksielämä, ja synnytys on tuhonnut tämän joka ikiseltä synnyttäneeltä.

Uskon ja toivon, että tätä ketjua lukevat synnytyspelkoiset jättävät nämä halventavasti ja perusteettomasti synnyttäneiden alapäistä huutelevat omaan arvoonsa, löytävät oikeaa faktaa ja valitsevat synnytystapansa sen mukaan.

Niin ja tosiaan kyky saada orgasmi yhdynnästä on yksilöllinen ja sitä selittävät naisten fysiologiset erot, eivät synnyttäminen tai synnyttämättömyys. Siitä lukee aiempana, jos joku nyt orgasmikykynsä puolesta pelkää niin pari sivua taaksepäin vain.

Kuinka joku voi olla näin vieraantunut todellisuudesta ja totuudesta. Kirjoitin ketjuun viestin alatiesynnyksestäni, joka jätti elinikäiset vaivat. En voi enää edes unelmoida huolettomasta, kivuttomasta ja tyydyttävästä seksielämästä. Viesti oli täyttä totta ja sinä yksilöllisine eroinesi loukkaat minua niin paljon, ettei sille ole edes sanoja. En pysty kuvailemaan vihan ja inhon tunteita, joita tunnen, kun luen viestejä joissa minua väitetään valehtelijaksi tai trolliksi. No tähän väheksyntään olen saanut tottua myös hakiessani apua vaivoihini.

Tosiaan jos luit tarkkaan niin sanoin: "He jaksavat kommentti toisensa jälkeen ilmoittaa, että heidän pillunsa on maailman eniten ummessa = tyydyttävä seksielämä, ja synnytys on tuhonnut tämän joka ikiseltä synnyttäneeltä."

Vastasin vain näille trolleille, jotka kirjoittivat jokaisen synnyttäneen alapäähän mahtuvan koripallon vaivatta ja alapään menettävän iäksi tuntonsa. En tarkoittanut vähätellä sinun kokemuksiasi... Toisaalta alkaa jo tuntua epälyttävältä vastata kellekään, joka käyttää nimimerkkiä, yleensä paljastuvat pahimmiksi v-tuilijoiksi ja trolleiksi. Tietenkin jollain synnytys tuhoaa kropan täysin tai ainakin melkein, suurin osa kuitenkin palautuu ja sen koitin vaan tehdä selväksi ja ehkä sinä et ole Trollikka eri nimimerkillä, hope so.

Tosiaan jos luet ne pari sivua siitä taaksepäin, niin siellä on ihan asiatietoa miksi kaikki eivät saa ikinä orgasmia pelkästä yhdynnästä ja miksi toiset saavat aina. Ei se tietenkään siihen vaikuta, että sinulla synnytys on vaikuttanut näin, en sitä kiellä. Vastaus ei edes ollut sinulle suunnattu ja provosoiduit täysin turhaan.

Vierailija
512/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksestä en osaa oikein mitään sanoa, kun siitä ei ole kokemuksia. Mutta mielestäni adoptio voi olla ihan hyvä vaihtoehto. Tosin toki siinä voi joutua odottamaan joitain vuosia eli siihen kannattaa varautua. Mutta kokonaisuudessaan pidän adoptiota erittäin hyvänä vaihtoehtona, jos ei halua itse synnyttää lasta. Oikeastaan harmillista, miten harvoin naisilla tuntuu tulevan mieleen ajatus adoptiosta. Usein olen kuullut naisten harmittelevan sitä, että jäävät kokonaan lapsettomiksi jos eivät jostain syystä voi kantaa ja synnyttää omaa lastaan. Vaikka vaihtoehtoja todellakin on, eikä se biologinen lapsi tosiaankaan ole ainoa vaihtoehto.

Vierailija
513/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytyksestä en osaa oikein mitään sanoa, kun siitä ei ole kokemuksia. Mutta mielestäni adoptio voi olla ihan hyvä vaihtoehto. Tosin toki siinä voi joutua odottamaan joitain vuosia eli siihen kannattaa varautua. Mutta kokonaisuudessaan pidän adoptiota erittäin hyvänä vaihtoehtona, jos ei halua itse synnyttää lasta. Oikeastaan harmillista, miten harvoin naisilla tuntuu tulevan mieleen ajatus adoptiosta. Usein olen kuullut naisten harmittelevan sitä, että jäävät kokonaan lapsettomiksi jos eivät jostain syystä voi kantaa ja synnyttää omaa lastaan. Vaikka vaihtoehtoja todellakin on, eikä se biologinen lapsi tosiaankaan ole ainoa vaihtoehto.

Itse harkitsin nuorempana adoptiota juuri lapsettomuuden pelossa. Sellaiseen ei ehditty ryhtyä kun pamahtelen paksuksi ehkäisystä huolimatta, onneksi on sellainen elämäntilanne, että lapset on saaneet tulla. :)

mutta joo olen samaa mieltä, ettei adoptiota pidä poissulkea. Tosin monelle (älkää lukeko "kaikille") raskaus on ihana kokemus kun tuntee lapsen liikkeet ja siinä herää hormonienkin takia niitä äidillisiä piirteitä itsessä mitkä valmistaa äitiyteen. Voit myös itse vaikuttaa raskausaikaasi ja lapsen kehitykseen ensimmäisinä vuosina, tiedät mitä mahdollisia perinnöllisiä sairauksia on suvuissanne jne. Lapsi ei tule aivan yhtä yllätyksenä kun tiedät suunnilleen lähtökohdat. Tämä saattaa vähentää adoptiohaluja varsinkin jos voi saada oman biologisen lapsen.

Toisaalta olen kuullut, en tiedä, että se on aika monimutkainen ja pitkä prosessi, johon voi kuulua paljon pettymyksiä ja ymmärrän myös jos monet eivät siihen halua ryhtyä jos omia ei tule ja niitäkin on jo ehditty yrittää pitkään.

Vierailija
514/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Synnytystä voi muuten helpottaa. Terveellinen ruokavalio ja jumppa (varsinkin alakehon jumppa on hyödyksi) koko raskauden aikana ja jopa sitä ennenkin. 

Olen kuullut, että varsinkin urheilijoilla synnytys on ollut huomattavasti nopeampaa verrattuna huonokuntoisiin. 

Ei sitä kannata pelätä. Se on pelkkää kipua, unohtuu yllättävän nopeasti ja siellä on myös kipulääkkeet. 

monet kertovat kauheista 30 tunnin synnytyksistä, mutta onhan niitä sellaisia tapauksia jossa synnytys on kestänyt ensimmäisestä supistuksesta tunnin verran. 

En ole huippukuntoinen urheilija, mutta mun synnytykset kestoltaan olleet tunnin luokkaa. Siinä ei muuten kerkeä saamaan mitään kipulääkettä. Saa tuntea jokaisen sentin, jonka kohdunkaula aukeaa. Supistukset tulee ilman taukoja. Mutta eipä kestä kauaa...

Vierailija
515/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Triinu1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anjail kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annaleenalll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosiaan jos luit tarkkaan niin sanoin: "He jaksavat kommentti toisensa jälkeen ilmoittaa, että heidän pillunsa on maailman eniten ummessa = tyydyttävä seksielämä, ja synnytys on tuhonnut tämän joka ikiseltä synnyttäneeltä."

Vastasin vain näille trolleille, jotka kirjoittivat jokaisen synnyttäneen alapäähän mahtuvan koripallon vaivatta ja alapään menettävän iäksi tuntonsa. En tarkoittanut vähätellä sinun kokemuksiasi... Toisaalta alkaa jo tuntua epälyttävältä vastata kellekään, joka käyttää nimimerkkiä, yleensä paljastuvat pahimmiksi v-tuilijoiksi ja trolleiksi. Tietenkin jollain synnytys tuhoaa kropan täysin tai ainakin melkein, suurin osa kuitenkin palautuu ja sen koitin vaan tehdä selväksi ja ehkä sinä et ole Trollikka eri nimimerkillä, hope so.

Tosiaan jos luet ne pari sivua siitä taaksepäin, niin siellä on ihan asiatietoa miksi kaikki eivät saa ikinä orgasmia pelkästä yhdynnästä ja miksi toiset saavat aina. Ei se tietenkään siihen vaikuta, että sinulla synnytys on vaikuttanut näin, en sitä kiellä. Vastaus ei edes ollut sinulle suunnattu ja provosoiduit täysin turhaan.

En ole provosoitunut vaan alati ja jatkuvasti yhtä järkyttynyt tästä epäkohdasta suomalaisessa terveydenhuollossa. Toivon, että mahdollisimman moni nainen, joka suunnittelee raskautta törmää tähän ketjuun ja herää. Itse olisin toivonut rehellistä keskustelua synnytysvaihtoehdoista, enkä painostusta alatiesynnytyksen, joka todellakin vaikuttaa jokapäiväiseen elämääni loppuelämäni ajan ja ketään se ei tunnu kiinnostavan.

Ja lopuksi vielä, toivoisin todella olevani trolli nimimerkin takana. Ikävä kyllä todellisuus on paljon karumpaa. Hope so, ettet sinä joudu koskaan siihen todellisuuteen tutustumaan.

Vierailija
516/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on monta synnyttänyttä tuttua.... Kavereita, kavereiden kavereita, työkavereita, sukulaisia, luokkalaisia..... He KAIKKI joiden kanssa asia tullut puheeksi, ovat sanoneet että synnytys on aivan hirveää. Kuulemma niin hirveää ja järkyttävää ettei sitä pysty kukaan synnyttämätön edes kuvittelemaan. Onko herranjumala ihan oikeasti tosiaan näin? Olen kuullut ihan kauheita juttuja. Ja sektio se vasta kauhea onkin, joten turha ehdottaa sitä "helpotuksena". Minä pelkään sektiota vielä ennemmän kuin alatiesynnytystä.

Onko adoptointi ihan mahdollista? Onko se valtavan suuri projekti? Voisin hyvinkin adoptoida lapsen, sillä haluaisin lapsia mutta synnyttää en taida uskaltaa.

Eihän lapsia ole pakko hankkia.

Vierailija
517/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just olikin Iltalehdessä (tai is) karmeita kuvia synnytyksistä.

Käypä vilkaisee

Vierailija
518/1071 |
16.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Triinu1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anjail kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annaleenalll kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinäpä se et näköjään kärjistä asioita ja trollaa. Oma näkemyksesi on näköjään se ainut oikea ja toisin asian kokeva on väärässä tai valehtelee. Olisiko sinulla peiliin katsomisen paikka tässä, olet jos aiheuttanut riidanhaastamisellasi yhdelle kommentoijalle mielipahaa. Varsinkin kun kommenttisi eivät näköjään perustu faktatietoon, kannattaisi nyt vetää henkeä ja lukea näitä viestejä läpi ajatuksella ennen kuin öykkäröit enempää.

Vierailija
519/1071 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin ketjun ja aloin itkeä. Olen pelännyt synnytystä varmaan teinistä saakka, mutta lapsen haluaisin ja aika alkaa nyt yli 30-vuotiaana olla käsillä, jos on ollakseen. Pelkään aivan kaikkea: kipua eniten, mutta sen lisäksi itse raskausaikaa oireineen, epäempaattista tai liian kiireistä hoitohenkilökuntaa, pelon vähättelyä, kontrollin menetystä, paniikkia h-hetkellä (olen paljon vähemmästäkin mennyt hysteeriseksi), pahoja vaurioita, sektiota... Synnytyksessä ja raskaudessa ei ole mitään osaa mitä en pelkäisi. Lisäksi pelkään jo lähtökohtaisesti sairaaloita, ja esim. ajatus epiduraalin laittamisesta on kerran saanut minut oksentamaan.

Mitenköhän näistä lähtökohdista voisi selvitä ko. koettelemuksesta?

Anteeksi jo etukäteen tätä kommenttiani. Äitiyden janalla synnytys on vain yksi pikkiriikkinen osio. Lapsesta huolehtiminen on paljon vaativampaa ja stressaavanpaa kuin synnytys, jossa sentään on ammattilaiset avustamassa.

Vierailija
520/1071 |
17.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ylen uutinen synnytysvaurioista. Pahoja vaurioita tapahtuu 0,6% Suomessa. Ruotsissa enemmän 3%

https://yle.fi/uutiset/3-6332610