Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäidit, mitä OIKEASTI teette päivän aikana kotona? Ei kait se koko päivä kulu siihen lapsen hoitamiseen ja kotitöiden tekemiseen?

Vierailija
10.09.2018 |

Toki voi mennäkin jos on useampi lapsi ja paikat jatkuvasti hujan hajan.

Mutta onko se oikeasti kotiäideillä pelkkää lastenhoitoa ja kotitöiden tekemistä vai kerkeättekö tekemään ja puuhastelemaan muutakin sen aikana kun puoliso on töissä ja te lasten kanssa kotona?

Kommentit (288)

Vierailija
121/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaan ex-koti-isänä: Luin/opiskelin, urheilin, nukuin, katselin leffoja, kuuntelin musaa jne. Tietysti peruskotityöt, mutta ei mitään raatamista tai neuroottisen pikkutarkkaa puunaamista. Hyvin jää aikaa. 

taisit ollakin työttömänä 😂

Ei vaikuta siltä, että lapsi /lapset mahtuisi tohon mukaan...tai ovat pahasti laiminlyötyjä!!

Joo, tee äkkiä lasu. Ihan sairasta. Kuulostaa demoni-isältä

Vierailija
122/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis mihin ne lapset voi pistää muka siksi aikaa että itse tekee jotain muuta? Toki päiväuni aikaan ”olen vapaalla” eli tunnin päivässä. Muuten lasten kanssa on kyllä oltava koko ajan, vaikkei mitään ihmeellistä tekisikään.

Lapsesi ovat ilmeisesti tyhmiä, koska eivät osaa edes leikkiä itsekseen? Äidin täytyy näyttää joka ainut hetki kädestä pitäen, mitä tehdään?

Ei aivan pienet lapset (alle 2v) osaa kauan leikkiä itsekseen. Kyllä ne tarvitsee aikuisen läsnäolon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt. Eikö siinä voi jotain verkko-opintoja suorittaa samalla, avointa yliopistoa tms.?

Ihan samaa oon miettinyt! Sama pätee päiväkotien työntekijöihin, kun heillä ei ole niitä kotitöitäkään, vain lasten vahtimista – miksi he eivät tee verkko-opintoja työnsä ohessa?

Kyllä heilläkin kotityöt siellä kotona odottaa pitkän työpäivän jälkeen.

Vierailija
124/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siis mihin ne lapset voi pistää muka siksi aikaa että itse tekee jotain muuta? Toki päiväuni aikaan ”olen vapaalla” eli tunnin päivässä. Muuten lasten kanssa on kyllä oltava koko ajan, vaikkei mitään ihmeellistä tekisikään.

Lapsesi ovat ilmeisesti tyhmiä, koska eivät osaa edes leikkiä itsekseen? Äidin täytyy näyttää joka ainut hetki kädestä pitäen, mitä tehdään?

Typerä kommmentti ihmiseltä, jolla ei ilmeisesti ole lapsia. Haluat selvästi provosoida.

Vierailija
125/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koti-isänä meni päivä leppoisasti. Aamulla vaunulenkki, sisälle tekeen ruokaa, lapsi päiväunille, kotityöt, kahvia rauhassa, päikkärit ehkä, lapsi herää niin ulos, välipalaa, leikkimistä, ruokaa, kotitöitä, iltatoimet, nukkumaan. Koko ajan tekee vähän niin ei ole koskaan kiire tai stressiä. Lapsen takia siellä kotona ollaan, se on silloin työ. Asiat voi hoitaa hyvin tai huonosti. Tärkeintä on tuntea itsensä ja pitää huolta omasta jaksamisestaan, loppu meneekin sitten melkein kuin automaattisesti.

Vierailija
126/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt. Eikö siinä voi jotain verkko-opintoja suorittaa samalla, avointa yliopistoa tms.?

Ihan samaa oon miettinyt! Sama pätee päiväkotien työntekijöihin, kun heillä ei ole niitä kotitöitäkään, vain lasten vahtimista – miksi he eivät tee verkko-opintoja työnsä ohessa?

Niin ja ne lapset haetaan päiväkodista niin kuin muissakin työtehtävissä. Ilta menee siltä päiväkodinkin tädiltä ihan omien lasten päiväkuulumisten kuulemiseen ja kotitöiden tekemiseen.

Vierailija
127/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä kommmentti ihmiseltä, jolla ei ilmeisesti ole lapsia. Haluat selvästi provosoida.

Jotkut lapset nyt kuitenkin osaavat leikkiä ja puuhailla itsekseenkin. Tuo äiti kirjoitti, että lasten kanssa täytyy olla koko ajan, ja mitään omaa ei voi silloin tehdä.

Vierailija
128/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ne lapset viihdy yhtään yksin tai keskenään esim lastenhuoneen lattialla legoilla tai poneilla leikkien? Eihän heidän kanssaan joka sekunti tarvitse olla.

Riippuu tietysti lapsen iästä ja persoonallisuudesta. Toiset viihtyy enemmän itsekseen toiset taas riippuu enemmän äidissä ja isässä kiinni.

Pieni lapsi ei viihdy kovin kauaa yksin. Vaikka lapsi leikkisikin toisessa huoneessa, niin vähän väliä sieltä kuuluu äiti tuu kattoon. Jätätkö sinä menemättä ja jätät lapsen huutelemaan turhaan?

Ei varmaan viihdykään, jos opetat hänet siihen.

Miten opetat lasta viihtymään yksin omassa huoneessa? Kyllä se lapsi ottaa sen huomion, mitä tarvitsee (ellei sitten ole jo jotenkin lamaantunut, kun tarpeeseen ei vastata). Minkä taaskseen jättää, niin jossain vaiheessa ja jossain muodossa se tulee eteen.

Vierailija
129/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin rohkaisen lasta keksimään omat leikit, vaikka onkin vielä pieni. Hyvin pelaa mielikuvitus ja välillä voin kommentoida väliin tai osallistua, jos lapsi pyytää.

Vierailija
130/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut lapset nyt kuitenkin osaavat leikkiä ja puuhailla itsekseenkin. Tuo äiti kirjoitti, että lasten kanssa täytyy olla koko ajan, ja mitään omaa ei voi silloin tehdä.

No kyllä pienten lasten kanssa täytyykin olla koko ajan. Ei siinä hirveesti mitään omaa puuhaa.

Vierailija
131/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta miksi päiväkotien työntekijät eivät opiskele työaikana? Kyllähän ne lapset ilman hoitoa pärjää, leikkivät vain keskenään.

Vierailija
132/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona pääsee huomattavasti helpommalla kuin töissä. Paskalla asenteella ei pärjää missään.

Vierailija
133/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koti-isänä meni päivä leppoisasti. Aamulla vaunulenkki, sisälle tekeen ruokaa, lapsi päiväunille, kotityöt, kahvia rauhassa, päikkärit ehkä, lapsi herää niin ulos, välipalaa, leikkimistä, ruokaa, kotitöitä, iltatoimet, nukkumaan. Koko ajan tekee vähän niin ei ole koskaan kiire tai stressiä. Lapsen takia siellä kotona ollaan, se on silloin työ. Asiat voi hoitaa hyvin tai huonosti. Tärkeintä on tuntea itsensä ja pitää huolta omasta jaksamisestaan, loppu meneekin sitten melkein kuin automaattisesti.

Jos sinulla on siinä lisäksi kaksi leikki-ikäistä, niin päivä ei kulukkaan enää niin rennosti. :)

Vierailija
134/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Hetkellisesti. Yks pien liikkumaton vauva.

Vierailija
135/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sinulla on siinä lisäksi kaksi leikki-ikäistä, niin päivä ei kulukkaan enää niin rennosti. :)

Tämän takia suorastaan nautin siitä, että päätimme olla hankkimatta usemapia lapsia. Emme tarvitse montaa mukulaa yhtään mihinkään ja nyt voi vaan nauttia elämästä lapsen ensimmäiset kolme vuotta olemalla tämän kanssa kotona. Ihanan rauhallista kun on vain yksi lapsi, kotityötkin on ihan helppo hoitaa tässä sivussa.

Vierailija
136/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan koska vain. Olen nykyään yhisä ja en ymmärrä valitusta raskaasta lapsiarjesta. Elämänhallinta ei ole kunnossa jos ei pärjää.

Vierailija
137/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ainakin rohkaisen lasta keksimään omat leikit, vaikka onkin vielä pieni. Hyvin pelaa mielikuvitus ja välillä voin kommentoida väliin tai osallistua, jos lapsi pyytää.

Joo tässä varmaan nyt kukaan ei tarkoittanutkaan, että lapsen touhuihin pitäisi koko ajan puuttua ja ohjailla. Mutta no kyllä te tiedätte. Eihän se pari vuotias kauan leiki yksin omassa huoneessaan. Että ei siinä saa mitään rauhallista tuntia omille touhuille. Ja vuorovaikutuksessa se lapsi oppii. Vai meinaatteko, että vaan sitten vuorovaikutetaan, kun aikuiselle sopii.

Vierailija
138/288 |
10.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan koska vain. Olen nykyään yhisä ja en ymmärrä valitusta raskaasta lapsiarjesta. Elämänhallinta ei ole kunnossa jos ei pärjää.

Joo sä olet se yks mulkku joka paasaa täällä aina. Kuka on valittanut ettei pärjää?

Vierailija
139/288 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmereseptimiehen paluu?

Vierailija
140/288 |
11.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä välissä ehtii tehdä muuta tai on fyysisesti mahdollista tehdä muuta kuin olla lasten kanssa? Vai annatteko vauvojen huutaa itsekseen tuntikausia? Mun on pakko välillä jättää vauva huutamaan tai isomman viihdytettäväksi kun käyn vessassa tai tarvin jossain vaiheessa ruoanlaittoa kaksi kättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme