Mitä voi tehdä, kun henkilö, jota moitit syystä sanoo "mulle tuli paha mieli siitä mitä sanoit"
Siis aaarrghht, aivan kuin alkaisimme siinä nyt sitten hempeillä sitä, miltä hänestä tuntuu. Miten ilmaista se, että minua ei nyt kiinnosta, mille hänestä tunuu?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään ihmettele, ettei ihmiset auta toisiaan, tästäkin saisin vain pahan mielen, jos jatkaisin hänen kestämistäön, kun hänen on aina saatava tehdä kaikki silleen kuin hänestä tuntuu. Ja samalla silti tukeutuu muihin. Muillekin siis pitäisi jatkuvasti sopia se, miten hän haluaa, että kaikessa toimitaan.
ApTästä syystä ihmisillä on oma koti. Ei tarvitse kysyä lupaa ikkunan avaamiseen tai lattian pesuun. Et sinäkään tykkäisi että sinun asumiseen(ja siivottomuuteen) puututaan
Hän on ja oli ihan vapaa sieltä ulkomailta käsin etsimään asunnon, jota ei ole nähnytkään ja maksamaan siitä. Ei tartte tulla kenenkään kotiin yrittämään elää normaalisti.
ApJa juuri tämä oli se, mikä olisi ollut hänelle ehkä kynnyskysymys tulla Suomeen. Ei hän olisi kyennyt sellaista päätöstä tekemään. Hän siis itki puhelimessa sitä, että haluaa palata Suomeen, mutta tietyt asiat pidättelivät häntä siellä, joista hän halusi riuhtaista itsensä irti. Autoin häntä siinä, että saa riuhtaistua itsensä irti ja se vauhdittui siitä, että oli paikka, mihin tulla.
ApNyt hän on palannut takaisin. Jos tulee vielä Suomeen, ehkä äitinsä on apuna
Ole huoleti, hän pärjää kyllä
Ei ole ihan noin yksinkertainen tilanne. Muta kuvittele sä mitä haluat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä kaveri serkkusi? Ainoa jonka kanssa olet ollut tekemisissä on ulkomailla asuva serkkusi
Hänen vanhemmillaan on varmaan rahaa...
Hänen äitinsä auttaa häntä ruhtinaallisesti joka kuulausi ja on hänellä itselläänkin rahaa, koska sai onneksi talonsa myytyä. Mutta ei sitä niin paljon ole, koska ammatti puuttuu.
Ap
No hyvä. Sinun ei tarvitse olla huolissaan
Saiko hän mummosi perintöä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä kaveri serkkusi? Ainoa jonka kanssa olet ollut tekemisissä on ulkomailla asuva serkkusi
Hänen äitinsä auttaa häntä ruhtinaallisesti joka kuulausi ja on hänellä itselläänkin rahaa, koska sai onneksi talonsa myytyä. Mutta ei sitä niin paljon ole, koska ammatti puuttuu.
ApNo hyvä. Sinun ei tarvitse olla huolissaan
Oli saanut sen jo aiemmin juurikin sen talon ostoon jonka nyt möi.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ilman ammattia Suomessa? Ettenkö olisi huolissaan. Tosin vaikka olisin niin mitä sitten?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos kissojenruokintapalkalla saa asua meillä ilmaiseksi, niin ei luulisi olevan liikaa vaadittu. Eikä sekään ollut vaatimus. Mutta en kieltämättä alkanut kyselemään häneltä, että haluaako eläimiä sinne, vaan oletin, että sanoo itse, jos se ei käy. Koska ei voi olla liian paljon toivottu.
Ap
Asumisesta kissojenruokintapalkalla sovitaan erikseen. Tämä on ihan normaali käytäntö kissojen omistajilla esimerkiksi lomamatkojen aikana, että joku sukulainen tai kaveri tulee asuntoon asumaan ja nimenomaan kissojen hoitajaksi isäntäväen lomamatkan ajaksi. En ole koskaan kuullut ettei tuolloin olisi sovittu, että kaverin on tarkoitus nimenomaan huolehtia eläinten tarpeista. Monesti kaverille on vielä maksettu vaivan palkkaakin, tosin tämä tuskin on tarpeen, jollei kissojenhoitajalla olisi muutakaan asuntoa jossa olla sinä aikana.
Meillä on tällaisia eläintenhoitajia ohjeistettu tuulettamisesta sen verran, että jättää tuuletusikkunat niin pienesti rakoselleen, ettei kissat mahdu raosta ulos. Terassille johtavaa ovea saa pitää vapaasti auki, koska kissat saavat oleskella terassilla eivätkä pääse sieltä karkuun. Muuten on kyllä tuulettamiset ihan kissanhoitajan oman harkinnan varassa. Ei minulle tulisi mieleenkään alkaa kieltämään tuulettamista tai määräämään mihin kellonaikaan ja mistä ikkunasta saa tuulettaa. Älytön ajatuskin.
Vierailija kirjoitti:
Siis aaarrghht, aivan kuin alkaisimme siinä nyt sitten hempeillä sitä, miltä hänestä tuntuu. Miten ilmaista se, että minua ei nyt kiinnosta, mille hänestä tunuu?
Mitäpä jos lopettaisit muiden moittimisen ja yrittäisit käyttäytyä asiallisesti.
Moittimisen ei kuulu aikuisten väliseen kommunikointiin.
Vierailija kirjoitti:
Mua raivostuttaa se, kun ihmiset keskittyvät moitteita saadessaan puolustelemaan itseään sen sijaan, että koittaisivat ymmärtää, mistä moitteet tulivat. Jos ei tajua, että hätääntyminen omista oikeuksista tuulettaa on loukkaavaa, kun on itse mennyt sairastuttamaan jonkun lemmikin, niin miten mikään ystävyys voi edetä? Että ehkä sen verran voi, että kun toisella nyt vain sattuu olemaan päivä jo buukattu täyteen, että elää asian kanssa valittamatta siitä toiselle.
Oikesti vituttti jo sekin, että talossa eletään niin, että lintu sairastuu, se on ollut minulla 20 vuotta ja ollut vilustunut vain kerran aikaisemmin. Kun siis ovien aukipitäminen myöhään illalla on epänormaalia. Mutta en syyttänyt häntä mistään, en sanonut siitä mitään, mutta en vain kiirehtinyt taas helpottamaan HÄNEN elämäänsä siinä vitutuksessa ja viestitellyt oma-aloitteisesti, että eläinlääkäri on varattuna, KOSKA AJOIN AUTOA. Niin sitten ehtii tulla puhelua jossa alkaa komennella minua.
Ap
Olitko antanut linnun hoito-ohjeet asukkaalle. Ja maininnut, että lintu vilustuu helposti jos on vetoa/ovet auki? Minulle ei-lintuihmisenä tuollainen ei tulisi mieleenikään, että lintu voi vilustua.
Ovien pitäminen auki illalla on aivan normaalia, esimerkiksi meillä on usein terassin välinen ovi auki myöhään, koska siinä kuljetaan ja ollaan terassilla.
Vela -72 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta jos kissojenruokintapalkalla saa asua meillä ilmaiseksi, niin ei luulisi olevan liikaa vaadittu. Eikä sekään ollut vaatimus. Mutta en kieltämättä alkanut kyselemään häneltä, että haluaako eläimiä sinne, vaan oletin, että sanoo itse, jos se ei käy. Koska ei voi olla liian paljon toivottu.
ApAsumisesta kissojenruokintapalkalla sovitaan erikseen. Tämä on ihan normaali käytäntö kissojen omistajilla esimerkiksi lomamatkojen aikana, että joku sukulainen tai kaveri tulee asuntoon asumaan ja nimenomaan kissojen hoitajaksi isäntäväen lomamatkan ajaksi. En ole koskaan kuullut ettei tuolloin olisi sovittu, että kaverin on tarkoitus nimenomaan huolehtia eläinten tarpeista. Monesti kaverille on vielä maksettu vaivan palkkaakin, tosin tämä tuskin on tarpeen, jollei kissojenhoitajalla olisi muutakaan asuntoa jossa olla sinä aikana.
Meillä on tällaisia eläintenhoitajia ohjeistettu tuulettamisesta sen verran, että jättää tuuletusikkunat niin pienesti rakoselleen, ettei kissat mahdu raosta ulos. Terassille johtavaa ovea saa pitää vapaasti auki, koska kissat saavat oleskella terassilla eivätkä pääse sieltä karkuun. Muuten on kyllä tuulettamiset ihan kissanhoitajan oman harkinnan varassa. Ei minulle tulisi mieleenkään alkaa kieltämään tuulettamista tai määräämään mihin kellonaikaan ja mistä ikkunasta saa tuulettaa. Älytön ajatuskin.
Joo no sä voit vaikeilla kissojesihoidosta ihan niin paljon kuin haluat, meillä on luotettu tuttaviemme omaan älyyn asioissa. Todella nöyryyttävää vaatia keneltäkään hoitamaan kissoja "kuten minä haluan", kun kyse ei mistään kissojen hoidosta edes ollut, vaan siitä, että ne nyt vain sattuivat kuulumaan pakettiin ja ihminen hyväksyi sen. Ei ole noin vaikeaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos lopettaisit muiden moittimisen ja yrittäisit käyttäytyä asiallisesti.
Moittimisen ei kuulu aikuisten väliseen kommunikointiin.
Ei kuulu komentelukaan, ja sitä juuri tämä ihminen harrasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ilman ammattia Suomessa? Ettenkö olisi huolissaan. Tosin vaikka olisin niin mitä sitten?
Ap
Eikö teidän suku olekaan rahvaan yläpuolella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEikö teidän suku olekaan rahvaan yläpuolella
On, mutta ei ammatittomuus ole rahvasta sinänsä. VAan se, tuleeko omaisuudellaan toimeen.
Ap
Ei isoäidillänikään ollut ammattia, mutta ei hänen elämänsä pitkäveteiseksi siitä jäänyt, päinvastoin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
"No sitten voisit koittaa käyttäytyä/tehdä niin ettei sua tarvitse moittia".
Kuka oikeasti moittii ketään toista tasavertaisessa ihmissuhteessa?
Minusta voi vaan puhua siitä, miltä toisen toiminta tuntuu itsestä ja mitä toivoo toiselta. Kommunikaatio, jossa "minä moitin sinua" kuulostaa ihan älyttömän toimimattomalta. En usko, että tuollaisella saavuttaa yhtään mitään hyvää.
En moittinut hänelle hänen elämäntyyliään sanallakaan, mutta kerroin, missä asiassa pahoitin mieleni. Ja se oli se, että hän alkoi komennella minua tulemaan hakemaan lintu pois, että hän saa jatkaa elämistään kuten haluaa. Siis että olisin vaikka heti kääntynyt hakemaan lintua, vaikka olin ajamassa terapiaani yli 100km päähän. Sekö olisi ollut tuolle itsekkäälle ihmiselle reilu peli?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On, mutta ei ammatittomuus ole rahvasta sinänsä. VAan se, tuleeko omaisuudellaan toimeen.
Ap
No eihän serkullasi sitten ole hätää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo eihän serkullasi sitten ole hätää!
No ei se, että on omistusasunto Suomessa vielä ketään ammattitaidotonta iloiseksi tee. Saa ehkä hankittua vielä pienen sijoitusasunnonkin, mikä on toki hyvä, mutta verottaja vie siitäkin koko ajan ison siivun ja koska haluaa välttis ostaa vähintään rivarin/okt:n tulee maksuja menemään siitäkin kokoajan, pahimmillaan isoja. Ja kyseessä on 6 ällän yo, eli mikään ihan hanttihomma ei takuulla anna mitään jne.
Ap
Eli siinä on sarkaa päästä itseään miellyttävästä elämänsyrjästä kiinni todellakin. Korkeakoulututkinto on melkein poissuljettu, jos nyt tienata haluaa, kun ensin pitäisi opiskella ihan saaaatanan monta vuotta ja siis työelämään pääsy ei todellakaan olisi itsestäänselvää.
Ap
Uhriutuminen, mikä mukava tapa hoitaa asioita.
Heh, onkohan meidän äidit salaisia sielun siskoja! Mulla oli täsmälleen sama tilanne kesällä. Asia ratkesi kun en ollut hänen mykkäkoulusta tietääksenikään, soittelin ja juttelin nii kuin ennenkin. En minä anteeksi pyytele asiasta sanomista. Varsinkaan kun se on asiallisesti sanottu.