Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä voi tehdä, kun henkilö, jota moitit syystä sanoo "mulle tuli paha mieli siitä mitä sanoit"

Vierailija
09.09.2018 |

Siis aaarrghht, aivan kuin alkaisimme siinä nyt sitten hempeillä sitä, miltä hänestä tuntuu. Miten ilmaista se, että minua ei nyt kiinnosta, mille hänestä tunuu?

Kommentit (329)

Vierailija
121/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet törkeä. Hylkäät vanhan linnun ensin miehen ja lasten kanssa asumaan ja nyt jonkun sille tuntemattoman perheen! Eläinparka.

Vierailija
122/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi ikkuna jätettiin raolleen hänen lähtiessään pois päiväksi (ja olikin yönkin poissa sanomatta siitä mitään meille kissojen ruokintaa ajatellen) koska hänen äitinsä oli polttanut jotain kattilassa pohjaan. Hän ehti sitä ennen itsekin polttaa jotain toisessa kattilassa pohjaan. Eli kaksi kattilaa noin kahdessa päivässä palanut pohjaan, ei hyvin mene, ei.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet törkeä. Hylkäät vanhan linnun ensin miehen ja lasten kanssa asumaan ja nyt jonkun sille tuntemattoman perheen! Eläinparka.

Mieluummin lintu lasten ja miehen kanssa jatkoi asumistaan, kuin ois kököttänyt yksin päivät minun ollessani töissä! :D Lapset ovat linnun mieleen varsinkin, tuovat eloa parveen.

Ap

Vierailija
124/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne joutuvat tuulettamaan ja siivoamaan yötä myöten, koska sinä tai miehesi ette siivonneet kunnolla vuosikausiin.

Vierailija
125/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, se tästä vielä puuttuisi, että hän nyt olettaa meidän olevan asiassa jotenkin samalla viivalla, siis mieltenpahoituksessa. Ei todellakaan olla, minä sanoin asiasta ja hän käyttäytyi ensin niin, että pahoitti mieleni eli sanoin siitä. Kun hän itse kysyi "olenko ok?" Vastasin, että olen kyllä, mutta olen pahoittanut mieleni.

Ap

Minusta molemmatovat toimineet tilanteessa väärin ja molempien mieli on pahoitettu. Tulevaisuudessa mieti myös omaa käyttäytymistäsi, mikä saa sinut toimimaan tuolla lailla? EIköhän ole vain aika sopia tuo, pyytää molemmin puolin anteeksi ja jatkaa eteenpäin. Kummatkin asiat olivat kuitenkin loppupeleissä mitättömiä pikkuasioita, eivätkä parane jälkikäteen murehtimalla.

En ole toiminut mitenkään väärin häntä kohtaan.

Ap

Vierailija
126/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä illalla tuohon aikaan on ollut ihan lämmintä en ymmärrä miksi ei voi ovia auki pitää?

Linnuista en tiedä mitään, mutta onko teillä sopimus, että lintu saa olla talossa?

Tuulettamisesta senverran vielä, että jos asun talossa, niin haluan myös itse päättää tuulettamisesta.

Ellei sitten ole siitäkin jotain omaa sopimusta.

Tässä on nyt ehkä käynyt niin, että tämä ihminen on muuttanut siihen taloon ja nyt vasta tajuaa, että on näitä erikoistoivomuksia sinulla.

Jos käytöksesi on yhtä sekavaa ja epäloogista kuin kirjoitustyylisi, niin en ihmettele, että asukas ei ymmärrä viestintääsi yhtään.

Ja hermostuu.

Oliko lintu siis sairas jo ennen vai sairastuiko nyt vasta kun *tuuletettiin*?

Jos kertoisit tarinan aikajärjestyksessä mitä on tapahtunut, niin vastauksetkin olisivat parempia.

Kuten sanottu, minäkään en ymmärrä mitä oikein on tapahtunut ja miksi.

Sairastui vedosta. Kyllä jokainen ihminen ihan maalaisjärjellä ymmärtää, että ovia pidetään kiinni jo kello 20.30, kun on ihan pimeää ja ei ollut mikä.n ihan lämmin, se ovi oli auki niin että minä sen näin aikaisemmin, kun lintu sairastui. Varmaan on sen jälkeenkin pidetty auki. En minä häntä siitä moiti, että lintu sairastui, mutta missä oli hänen pahoittelunsa oudosta elämäntyylistään, jonka takia lintu sairastui? Sellainen olisi ennemmin ollut paikallaan, kuin alkaa komennella minua. Sai asua meillä ilmaiseksi. Jos se ei merkitse mitään, voi häipyä.

Ap

Milloin on ollut viileää illalla? Miksi ovea ei saa pitää auki 20.30. Missä on pimeää siihen aikaan. Mikä lintu sairastuu vedosta

Te ette siivonneet koskaan talossa... ettekä tuulettaneet

Vierailija
127/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano sille että et voi hiljaa hyväksyä sitä että edes ystävä toimii väärin. Ja että nyt jatketaan eteenpäin, ei jatkossa mokailla eikä jäädä märehtimään asiaa. 

Entä jos toinen ei tajua tekevänsä väärin ja odottaa, että minä pyytäisin anteeksi. 

3

Et voi muuttaa muita ihmisiä. Voit sanoa, että heidän toimintansa on ikävää ja loukkaa sinua, mutta jos he eivät näe toiminnassaan väärää eivätkä näe syytä muuttua, niin sitten sinä olet se joka joko yrität sopeutua tai nostat kytkintä.

Vierailija
128/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattioiden pesuaika ei kuulu sinulle mitenkään.

Lapsi voi mennä nukkumaan vaikka joku pesee lattiaa, mun mielestä tai sitten valvoa, jos vanhempi niin on ajatellut.

Sinä et voi sanella toisten elämää sillä varjolla, että olet antanut asua talossasi, ne ovat kaksi eri asiaa.

Ymmärrän, että tuo ihminen loukkaantui jos olet näitä samoja asioita moitti nyt ääneen hänelle kuin nyt täällä.

Saati sitten vatvonut ja veivannut muitakin.

Yhtä hyvin kun sinä pahastut myöhäisestä ovien aukipitämisestä ja muusta hän on voinut loukkaantua sinun myöhäisestä tulosta taloon. Varsinkin jos siitä ei ole sovittu.

Jos itse olet kovin arvosteleva, määräillä ja tuomitseva, niin metsä vastaa kuin sille huutaa.

Vierailija
129/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen lintu sairastuu vedosta ja kyllä tuossa välillä oli jo viileitä iltoja ja yölläkin ihan kylmä. Ei ole enää 20.30 kovin valoisaa, aurinko laskee 20.08 esim. tänään!

Ap

Vierailija
130/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattioiden pesuaika ei kuulu sinulle mitenkään.

Lapsi voi mennä nukkumaan vaikka joku pesee lattiaa, mun mielestä tai sitten valvoa, jos vanhempi niin on ajatellut.

Sinä et voi sanella toisten elämää sillä varjolla, että olet antanut asua talossasi, ne ovat kaksi eri asiaa.

Ymmärrän, että tuo ihminen loukkaantui jos olet näitä samoja asioita moitti nyt ääneen hänelle kuin nyt täällä.

Saati sitten vatvonut ja veivannut muitakin.

Yhtä hyvin kun sinä pahastut myöhäisestä ovien aukipitämisestä ja muusta hän on voinut loukkaantua sinun myöhäisestä tulosta taloon. Varsinkin jos siitä ei ole sovittu.

Jos itse olet kovin arvosteleva, määräillä ja tuomitseva, niin metsä vastaa kuin sille huutaa.

MENIN HEILLE VIEMÄÄN HÄNELLE ERÄÄN TAVARAN, etkö sä osaa lukea? Hänen tavaransa, hänen pyynnöstään. Ja en ole anonut hänelle tuosta epänormaalista elämisestä yhtään mitään. Se ei kuulu tähän, vaan se, että hän komentli minua ja olisi velvoittanut minut kääntymään takaisin siksi, että hän saa elää juuri niin kuin tahtoo!

Ap

Vierailija
131/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siellä siis joku lintu ja myös sinun kissoja?

Mitä olette sopineet niistä?

Älä kerro tipoittain kun emme voi tietää!

Vierailija
132/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siellä siis joku lintu ja myös sinun kissoja?

Mitä olette sopineet niistä?

Älä kerro tipoittain kun emme voi tietää!

Olin kertonut hänen ollessaan vielä ulkomaila, että talossa asuu kissat ja lintu. Että emme ole ottaneet niitä mieheni kanssa (vielä) muualle asumaan. Ei hänellä mitään sitä vastaan ollut.

Ap

Vierailija
133/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emmekä me velvoittaneet häntä houtamaan eläimiä kuin omiaan. Mutta varmaan paikallaolevana kykenee antamaan kissoille 2 kertaa päivässä ruokaa, ja lintua täytyy hoitaa noin 3 päivän välein. Se onnistui meiltäkin, kun sen verran paikalla kävimme.

Ap

Vierailija
134/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ RAIVOA, KUN ITSE KERROT SEKAVASTI!

Vierailija
135/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ÄLÄ RAIVOA, KUN ITSE KERROT SEKAVASTI!

No raivoan, jos oletusarvo on se, että minä olen tässä toiminut YHTÄÄN väärin ketään kohtaan.

Ap

Vierailija
136/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän eläimet, se on eri asia, että *onnistui teiltäkin*.

Täytyyhän teidän selkeästi sopia kuka niitä ruokkii, ei se riitä, että oletat heidän ruokkivan.

Vierailija
137/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teidän eläimet, se on eri asia, että *onnistui teiltäkin*.

Täytyyhän teidän selkeästi sopia kuka niitä ruokkii, ei se riitä, että oletat heidän ruokkivan.

Ei ole noin vaikeaa, tässä ei nyt ole mistään ruokkimisista kysymys. Hän hyväksyi eläimet siellä, kenen aivoihin ei silloin mene, että antaa niille ruokaa ilman sen kummempaa "sopimusta"? Ostin ruuat valmiiksi ja laitoin kissojen määristä ohjeet, siinä ois ollut hetki sanoa, että ei tämä käykään.

Ap

Vierailija
138/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos kissojenruokintapalkalla saa asua meillä ilmaiseksi, niin ei luulisi olevan liikaa vaadittu. Eikä sekään ollut vaatimus. Mutta en kieltämättä alkanut kyselemään häneltä, että haluaako eläimiä sinne, vaan oletin, että sanoo itse, jos se ei käy. Koska ei voi olla liian paljon toivottu.

Ap

Vierailija
139/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin jatkossa toivomus on, että ei avaa ikkunoita enää ollenkaan, jos se ei käy, niin sitten ei tehdä vuokrasoppariakaan. Itse asuimme siinä melkein kymmenen vuotta aukomatta ikkunoita talvisin. Ne ovat typerät ikkunat, mutta ikkunat on. En vain tajua, kuka haluaa maksaa 5-600 euroa kuukaudessa siitä, että saa pitää ikkunoita auki. Onneksi itse en ole niin rajoittunut.

Ap

Vierailija
140/329 |
09.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä jos olisi valmis kiipeilemään tikkaille ja sulkemaan aina ne ikkunat ulkoapäin, niin sitten. Mutta epäilenpä, että haluaa.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi