Mitä voi tehdä, kun henkilö, jota moitit syystä sanoo "mulle tuli paha mieli siitä mitä sanoit"
Siis aaarrghht, aivan kuin alkaisimme siinä nyt sitten hempeillä sitä, miltä hänestä tuntuu. Miten ilmaista se, että minua ei nyt kiinnosta, mille hänestä tunuu?
Kommentit (329)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet törkeä. Hylkäät vanhan linnun ensin miehen ja lasten kanssa asumaan ja nyt jonkun sille tuntemattoman perheen! Eläinparka.
Mieluummin lintu lasten ja miehen kanssa jatkoi asumistaan, kuin ois kököttänyt yksin päivät minun ollessani töissä! :D Lapset ovat linnun mieleen varsinkin, tuovat eloa parveen.
Ap
Ja sinun omisi pitänyt hoitaa lintua. Et jaksa! Mien ja lapset muutti pois syksyllä ja eläimet jäi ylsin taloon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet törkeä. Hylkäät vanhan linnun ensin miehen ja lasten kanssa asumaan ja nyt jonkun sille tuntemattoman perheen! Eläinparka.
Mieluummin lintu lasten ja miehen kanssa jatkoi asumistaan, kuin ois kököttänyt yksin päivät minun ollessani töissä! :D Lapset ovat linnun mieleen varsinkin, tuovat eloa parveen.
ApJa sinun omisi pitänyt hoitaa lintua. Et jaksa! Mien ja lapset muutti pois syksyllä ja eläimet jäi ylsin taloon
Olin muuttamassa takaisin tuohon taloon, ja lintu pitää seurasta, siksi jätin sen vielä sinne. Itse olen töissä ja muissa menoissa paljon enemmän, kuin nämä toiset. Ja linnun siellä olo oli toivomus, ei vaatimus, ja kaveri feilasi senkin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Samoin jatkossa toivomus on, että ei avaa ikkunoita enää ollenkaan, jos se ei käy, niin sitten ei tehdä vuokrasoppariakaan. Itse asuimme siinä melkein kymmenen vuotta aukomatta ikkunoita talvisin. Ne ovat typerät ikkunat, mutta ikkunat on. En vain tajua, kuka haluaa maksaa 5-600 euroa kuukaudessa siitä, että saa pitää ikkunoita auki. Onneksi itse en ole niin rajoittunut.
Ap
Tämä on juuri se että sinun talossasi on liian kallista asua. Ei saa edes ikkunaa avata. Jokainen maksaa mielummin vuokraa jollekin toiselle kuin on sinun arnoillasi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin jatkossa toivomus on, että ei avaa ikkunoita enää ollenkaan, jos se ei käy, niin sitten ei tehdä vuokrasoppariakaan. Itse asuimme siinä melkein kymmenen vuotta aukomatta ikkunoita talvisin. Ne ovat typerät ikkunat, mutta ikkunat on. En vain tajua, kuka haluaa maksaa 5-600 euroa kuukaudessa siitä, että saa pitää ikkunoita auki. Onneksi itse en ole niin rajoittunut.
ApTämä on juuri se että sinun talossasi on liian kallista asua. Ei saa edes ikkunaa avata. Jokainen maksaa mielummin vuokraa jollekin toiselle kuin on sinun arnoillasi
No makselkoot, jos on niin rajoittunut. Talossa on aivan hyvä sisäilma, kuten hirsitaloissa on ja kolmen tulisijan ilmanvaihtokanavat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään ihmettele, ettei ihmiset auta toisiaan, tästäkin saisin vain pahan mielen, jos jatkaisin hänen kestämistäön, kun hänen on aina saatava tehdä kaikki silleen kuin hänestä tuntuu. Ja samalla silti tukeutuu muihin. Muillekin siis pitäisi jatkuvasti sopia se, miten hän haluaa, että kaikessa toimitaan.
Ap
Tästä syystä ihmisillä on oma koti. Ei tarvitse kysyä lupaa ikkunan avaamiseen tai lattian pesuun. Et sinäkään tykkäisi että sinun asumiseen(ja siivottomuuteen) puututaan
Mutta tällä kaverilla on kaikki niin "vaikeaa" aina.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Jokainen lintu sairastuu vedosta ja kyllä tuossa välillä oli jo viileitä iltoja ja yölläkin ihan kylmä. Ei ole enää 20.30 kovin valoisaa, aurinko laskee 20.08 esim. tänään!
Ap
Meillä oli viimeksi eilen illalla yhdeksän jälkeen vielä ovi auki. Silloin vasta alkoi ulkona olemaan sen verran viileää, että se helpotti lämpöä sisällä. Ja tottakai siivotessa on normaalia pitää kunnon läpivetoa samalla. Talo rakastuu, itselle ei tule niin kuuma ja lattiakin kuivuu pesun jälkeen nopeammin. Tuttavasi on käyttäytynyt ihan normaalisti.
Mutta koska talo on sinun, niin toki sinä saat määritellä kuinka siellä tulee elää. Nämä asiat sinun pitää sopia ihan selkokielellä etukäteen, ei niin että toinen ei tiedä, että jopa tuulettamiseen pitäisi pyytää sinulta lupa. Jos haluat tällaisista asioista määrätä, teet asiasta kirjallisen sopimuksen.
Eläinten hoidosta sen verran, että mikäli sinusta ystäväsi ei saa itse päättää normaaleista asumiseen liittyvistä asioista ja on teillä vieraana, ei sinun eläimistäsi huolehtiminen kuulu hänelle. Tilanne olisi eri, jos olisitte sopineet että hän saa asua sinun talossasi eläimistä huolehtimista vastaan. Mutta koska hän ei saa vapaasti asua talossasi vaan on ainoastaan sinun vieraanasi ja sinun määräysvaltasi alla, eivät eläimet kuulu hänen vastuulleen. Hän on tehnyt sinulle ison palveluksen huolehtimalla sinun eläimistäsi vaikkei olisi tarvinnut. Ei todellakaan ole kohtuullista että sinä sen sijaan että kiittäisit, alatkin häntä moittimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä yhtään ihmettele, ettei ihmiset auta toisiaan, tästäkin saisin vain pahan mielen, jos jatkaisin hänen kestämistäön, kun hänen on aina saatava tehdä kaikki silleen kuin hänestä tuntuu. Ja samalla silti tukeutuu muihin. Muillekin siis pitäisi jatkuvasti sopia se, miten hän haluaa, että kaikessa toimitaan.
ApTästä syystä ihmisillä on oma koti. Ei tarvitse kysyä lupaa ikkunan avaamiseen tai lattian pesuun. Et sinäkään tykkäisi että sinun asumiseen(ja siivottomuuteen) puututaan
Hän on ja oli ihan vapaa sieltä ulkomailta käsin etsimään asunnon, jota ei ole nähnytkään ja maksamaan siitä. Ei tartte tulla kenenkään kotiin yrittämään elää normaalisti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApTästä syystä ihmisillä on oma koti. Ei tarvitse kysyä lupaa ikkunan avaamiseen tai lattian pesuun. Et sinäkään tykkäisi että sinun asumiseen(ja siivottomuuteen) puututaan
Hän on ja oli ihan vapaa sieltä ulkomailta käsin etsimään asunnon, jota ei ole nähnytkään ja maksamaan siitä. Ei tartte tulla kenenkään kotiin ilmaiseksi yrittämään elää normaalisti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa sinun omisi pitänyt hoitaa lintua. Et jaksa! Mien ja lapset muutti pois syksyllä ja eläimet jäi ylsin taloon
Olin muuttamassa takaisin tuohon taloon, ja lintu pitää seurasta, siksi jätin sen vielä sinne. Itse olen töissä ja muissa menoissa paljon enemmän, kuin nämä toiset. Ja linnun siellä olo oli toivomus, ei vaatimus, ja kaveri feilasi senkin.
Ap
Lintu asui talossa talven yksin kissojen kanssa
Muuta itse taloon! Ehkä sitten on varaa maksaa elatusmaksut
Lapset on päivt koulussa. Sinä teet osa-aikatyötä. Muun ajan yksin yksiössä
Mutta et jaksa omasta linnusta huolehtia. Pitäisi tehdä jotain!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen lintu sairastuu vedosta ja kyllä tuossa välillä oli jo viileitä iltoja ja yölläkin ihan kylmä. Ei ole enää 20.30 kovin valoisaa, aurinko laskee 20.08 esim. tänään!
ApMeillä oli viimeksi eilen illalla yhdeksän jälkeen vielä ovi auki. Silloin vasta alkoi ulkona olemaan sen verran viileää, että se helpotti lämpöä sisällä. Ja tottakai siivotessa on normaalia pitää kunnon läpivetoa samalla. Talo rakastuu, itselle ei tule niin kuuma ja lattiakin kuivuu pesun jälkeen nopeammin. Tuttavasi on käyttäytynyt ihan normaalisti.
Mutta koska talo on sinun, niin toki sinä saat määritellä kuinka siellä tulee elää. Nämä asiat sinun pitää sopia ihan selkokielellä etukäteen, ei niin että toinen ei tiedä, että jopa tuulettamiseen pitäisi pyytää sinulta lupa. Jos haluat tällaisista asioista määrätä, teet asiasta kirjallisen sopimuksen.
Eläinten hoidosta sen verran, että mikäli sinusta ystäväsi ei saa itse päättää normaaleista asumiseen liittyvistä asioista ja on teillä vieraana, ei sinun eläimistäsi huolehtiminen kuulu hänelle. Tilanne olisi eri, jos olisitte sopineet että hän saa asua sinun talossasi eläimistä huolehtimista vastaan. Mutta koska hän ei saa vapaasti asua talossasi vaan on ainoastaan sinun vieraanasi ja sinun määräysvaltasi alla, eivät eläimet kuulu hänen vastuulleen. Hän on tehnyt sinulle ison palveluksen huolehtimalla sinun eläimistäsi vaikkei olisi tarvinnut. Ei todellakaan ole kohtuullista että sinä sen sijaan että kiittäisit, alatkin häntä moittimaan.
Hänen toivottiin pitävän eläimistä huolta olisi todella törkeää, jos siitä olisi pitänyt tehdä oikein sopimus, että hän myös tekee sen. Kyllä jos haluaa asua ilmaiseksi jossain ja jotain toivotaan eikä sano ei on silloin suostunut hoitamaan asian siten. Ja ongelma hänen käytöksessään ei ollut eläintenhoito sinänsä, ymmärrän, ettei maallikolle tule mieleen, että lintu voi vilustua. Sen sijaan sitä en aivan ymmärrä, ettei kissanomistajana tajua, että kissoja pitää ruokkia, ja jos hän muuttaakin suunnitelmia, eikä palaakaan yöksi "kotiin", niin me voimme sitten ruokkia kissat, kun tiedämme asiasta.
Mutta ei me tuostakaan hermostuttu, vaan se että hermostuin oli siksi, että hän asetti sen, että voi tuulettaa sen edelle, pääsenkö mä terapiaan ja harrastukseeni kun kuitenkin lintu oli hänen takiaan sairastunut.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on ja oli ihan vapaa sieltä ulkomailta käsin etsimään asunnon, jota ei ole nähnytkään ja maksamaan siitä. Ei tartte tulla kenenkään kotiin ilmaiseksi yrittämään elää normaalisti.
Ap
Hän oletti että olet normaali. Nyt hän tietää paremmin
Vierailija kirjoitti:
Ap
Harvinaista että jollakulla on vaikeaa sinun kanssasi. Yleensä tulet niin hyvin toimeen toisten ihmisten kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on ja oli ihan vapaa sieltä ulkomailta käsin etsimään asunnon, jota ei ole nähnytkään ja maksamaan siitä. Ei tartte tulla kenenkään kotiin yrittämään elää normaalisti.
Ap
Ja juuri tämä oli se, mikä olisi ollut hänelle ehkä kynnyskysymys tulla Suomeen. Ei hän olisi kyennyt sellaista päätöstä tekemään. Hän siis itki puhelimessa sitä, että haluaa palata Suomeen, mutta tietyt asiat pidättelivät häntä siellä, joista hän halusi riuhtaista itsensä irti. Autoin häntä siinä, että saa riuhtaistua itsensä irti ja se vauhdittui siitä, että oli paikka, mihin tulla.
Ap
Onko tämä kaveri serkkusi? Ainoa jonka kanssa olet ollut tekemisissä on ulkomailla asuva serkkusi
Hänen vanhemmillaan on varmaan rahaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHarvinaista että jollakulla on vaikeaa sinun kanssasi. Yleensä tulet niin hyvin toimeen toisten ihmisten kanssa
Ei hänellä minun kanssani ole vaikeaa, vaan itsessään hänellä on kaikki aina niin vaikeaa. Ei voi vuokrata asuntoa, jos ei tiedä, onko siellä hometta ja ei voi mennä (edes tilapäisesti) kerrostaloon, koska joku voi meluta ja ei voi sitä ja ei voi tätä. Ja samalla kuitenkin ei voi olla edellisessäkään paikassa, koska haluaa Suomeen ja blaa blaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä kaveri serkkusi? Ainoa jonka kanssa olet ollut tekemisissä on ulkomailla asuva serkkusi
Hänen vanhemmillaan on varmaan rahaa...
Hänen äitinsä auttaa häntä ruhtinaallisesti joka kuulausi ja on hänellä itselläänkin rahaa, koska sai onneksi talonsa myytyä. Mutta ei sitä niin paljon ole, koska ammatti puuttuu.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApJa juuri tämä oli se, mikä olisi ollut hänelle ehkä kynnyskysymys tulla Suomeen. Ei hän olisi kyennyt sellaista päätöstä tekemään. Hän siis itki puhelimessa sitä, että haluaa palata Suomeen, mutta tietyt asiat pidättelivät häntä siellä, joista hän halusi riuhtaista itsensä irti. Autoin häntä siinä, että saa riuhtaistua itsensä irti ja se vauhdittui siitä, että oli paikka, mihin tulla.
Ap
Nyt hän on palannut takaisin. Jos tulee vielä Suomeen, ehkä äitinsä on apuna
Ole huoleti, hän pärjää kyllä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApHarvinaista että jollakulla on vaikeaa sinun kanssasi. Yleensä tulet niin hyvin toimeen toisten ihmisten kanssa
Ei hänellä minun kanssani ole vaikeaa, vaan itsessään hänellä on kaikki aina niin vaikeaa. Ei voi vuokrata asuntoa, jos ei tiedä, onko siellä hometta ja ei voi mennä (edes tilapäisesti) kerrostaloon, koska joku voi meluta ja ei voi sitä ja ei voi tätä. Ja samalla kuitenkin ei voi olla edellisessäkään paikassa, koska haluaa Suomeen ja blaa blaa.
Ap
Sinulla ei ole mitään vaikeutta hänen tai muiden kanssa
Ap