Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1421/1602 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on jatkunut niin kauan, että on ehdityy viettämään viidet synttärit, joihin tuo fiktiivinen kauhu-anoppi on ehtinyt kenties leipoa viisi kuivakakkua.  Itse olen joutilas vanhus, jolle annetaan lista toivotuista ruuista ja leipomuksista helpottamaan lapsiperheen kiireistä arkea ja ajoittaisia juhlia.  

Niitä lapsia on perheissä usein useampi kuin yksi ja niitä sen miniän perheen juhliakin on vuodessa varmaan enemmän kuin yhdet.

Sinä toimit oikein kun teet mitä pyydetään. Esimerkiksi minun äitini ei tuohon kykene vaan pyrkii pilaamaan kaiken meidän perheen juhliin liittyvän ilon. 

Vierailija
1422/1602 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pyydetään, että älä leivo tai tuo mitään, niin mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Leivo omiin juhliisi kaikki mitä haluat, älä tunge toisten juhliin omia juttujasi. Helppoa, eikös?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1423/1602 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäminä mummot aiheuttavat usein draamaa ja pahaa mieltä ympärilleen, mutta ei se mitään, kun täytyyhän juhlien päätähden saada häärätä ja häslätä mielensä mukaan...

Onneksi ovat vähemmistöä kuitenkin. 

Vierailija
1424/1602 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se nyt kumma ettei voi edes avutonta kuivakakkua ottaa vastaan. Kuivakakku on surulllinen.

Vierailija
1425/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäminä mummot aiheuttavat usein draamaa ja pahaa mieltä ympärilleen, mutta ei se mitään, kun täytyyhän juhlien päätähden saada häärätä ja häslätä mielensä mukaan...

Onneksi ovat vähemmistöä kuitenkin. 

Vähemmistöä kyllä, mutta ei se hirveästi lohduta kun oma anoppi on siitä toisesta ääripäästä.

Toisaalta, ihan hyvä niin, että kaikilla ei ole yhtä vaikea anoppi kuin itsellä. On kyllä sellainen taakka, jota en soisi kenenkään kannttavaksi.

Vierailija
1426/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se nyt kumma ettei voi edes avutonta kuivakakkua ottaa vastaan. Kuivakakku on surulllinen.

Jos sitä kuivakakkua ei kukaan leipoisi, silloin se ei olisi surullinen. Erittäin julmasti tehty anopilta myös kuivakakkua kohtaan. Jos kovasti leivotuttaa, miksei anoppi vie kuivakakkua seurakunnan bingoon palkinnoksi, jos muuta loppusijoituspaikkaa ei avuttomalle kuivakakulle löydy.

Vierailija
1427/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäävätkö vieraat hänen leipomuksistaan? Jos ne käyvät kaupaksi, niin mikset antaisi hänen tehdä pari kuivakakkua. Ei tarvisi riidellä turhanpäiväisestä asiasta ja kenenkään pahoittaa mieltään. 

Harvemmin nämä hänen kuivakakkunsa ovat kenellekkään maistuneet, kun tarjolla on muutakin kuten juustokakkua. Ap

Kuinka vaikeaa se olisi kiittää kauniisti, pistää kakut muiden tarjoamisten joukkoon ja kehua vieraille sivulauseessa ihanaa anoppia, joka teki kuivakakut? Aikuisen ihmisen luulisi olevan sen verran sivistynyt ettei turhaan pahota vanhan ihmisen mieltä tylyllä kieltäytymisellä vain koska itse osaa paremmin. Mitä se haittaisi jos anoppi saisi olla tässä avuksi ja saisi hyvän mielen?

Tämä. Ei tuo anoppi oikein kuulosta maailman paskimmalta ihmiseltä. Haluaa auttaa ja olla osa juhlia, mikset voi vain iloita tästä? Yksinäinen varmaan on.

Vierailija
1428/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin aloituksen ja mieleeni tuli, miksi kaikesta pitää tehdä tällaista jurputusta. Antaa anopin leipoa ja leivo sinäkin. Näin toimitaan monessa eteläisemmässä kulttuurissa, että juhlia valmistellaan yhdessä suvun naisten kesken. Anoppi ja miniä eivät pelkästä periaatteesta vihaa toisiaan :D Ei joku kakun leipominen mitään kilpailua ole, sen pitäisi olla mukavaa. Mitä jos suhtautuisi kiitollisuudella siihen, että toinen nainen haluaa olla mukana valmisteluissa?

Vierailija
1429/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäävätkö vieraat hänen leipomuksistaan? Jos ne käyvät kaupaksi, niin mikset antaisi hänen tehdä pari kuivakakkua. Ei tarvisi riidellä turhanpäiväisestä asiasta ja kenenkään pahoittaa mieltään. 

Harvemmin nämä hänen kuivakakkunsa ovat kenellekkään maistuneet, kun tarjolla on muutakin kuten juustokakkua. Ap

Kuinka vaikeaa se olisi kiittää kauniisti, pistää kakut muiden tarjoamisten joukkoon ja kehua vieraille sivulauseessa ihanaa anoppia, joka teki kuivakakut? Aikuisen ihmisen luulisi olevan sen verran sivistynyt ettei turhaan pahota vanhan ihmisen mieltä tylyllä kieltäytymisellä vain koska itse osaa paremmin. Mitä se haittaisi jos anoppi saisi olla tässä avuksi ja saisi hyvän mielen?

- ei tuo ole auttamishalua

- miniän perhe ei ole mikään terapiataho jonka kuuluu kannatella anopin hyvinvointia ja mielenterveytttä

- jos on yksinäinen, kannattaa miettiä, voisiko opetella käyttäytymään toisin jyräämiswn sijaan

Vierailija
1430/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin aloituksen ja mieleeni tuli, miksi kaikesta pitää tehdä tällaista jurputusta. Antaa anopin leipoa ja leivo sinäkin. Näin toimitaan monessa eteläisemmässä kulttuurissa, että juhlia valmistellaan yhdessä suvun naisten kesken. Anoppi ja miniä eivät pelkästä periaatteesta vihaa toisiaan :D Ei joku kakun leipominen mitään kilpailua ole, sen pitäisi olla mukavaa. Mitä jos suhtautuisi kiitollisuudella siihen, että toinen nainen haluaa olla mukana valmisteluissa?

Miksi aina nää etelän kulttuurit vedetään tähän????

Kyllä ihan jokaisella on oikeus omista asioistaan ka kodistaan päättää.

Miksei se anoppi kutsu sinne OMAAN kotiinsa leipomaan jos yhdessä haluaa leipoa ja ota miniä mestaroimaan OMIA juhliaan jos ruollainen tarve hänellä on?

Vierailija
1431/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Niin paljon ei tämä. Ei se lapsen perhe ole mikään terapialelu. Ja mitä enemmän itsensä pätemisen tarvetta tyrkyttää esim kakkujen muodossa (kielloista huolimatta), niin vaara on, että yksinäisyys lisääntyy. Tuollaista ylikävelyä ei jaksa kukaan. Henkilöä aletaan väktellä, on se sitten äiti, veli, naapuri tai joku muu.

Se mummeli on aikuisena ihmisenä ihan itse vastuussa tunteistaan. Mummoikään mennessä pitäisi olla jo osaamista käsitellä pettymystä, luulisi pahempaakin käyneen tuon ikäiselle kuin kielletty tuomasta toisen juhliin tarjoiluja.  Mummon tunteista ei ole vastuussa hänen lapsensa, näiden puolisot eikä varsinkaan ne lapsenlapset.

Vierailija
1432/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

<

Haluaa auttaa. Mikä siitä halusta tekee arvokkaamman kuin se, että tytär/miniä _haluaa_ omassa kodissaan järjestää juhlat ilman ulkopuolisen tunkeutumista reviirille? 

Vierailija
1433/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen ja ota apu vastaan. 

Vierailija
1434/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni samanlainen anoppi, mutta olen tyytyväinen ja kehuja on tullut.

Ruuanlaitto ei taas ole hänen lajiaan.

kannattaa joissain asioissa antaa periksi.

Muistakaa, lapset muistavat nämä erimielisyydet, jopa aikuisena.

Vierailija
1435/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MIKSI sille anopille pitää antaa periksi oman hyvinvoinnin kustannuksella? Opettaa lapsille että rajattomuus on jees ja äiti pelkkä kynnysmatto ja siivooja ja että äidin ja lasten väliin on ok ulkopuolisen ängetä? Tallettaa lasten mieliin omista synttäreistä paskamuistot ja onneton äiti?

Vierailija
1436/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehuja, että olet anopin kynnysmatto?  Ja siihen olet tyytyväinen? 

Vierailija
1437/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS se anoppi olisi vailla sitä, että hän haluaa bondata miniän kanssa ja tehdä yhdessä jotain, MIKSI sen yhteisen tekemisen pitää olla just siellä miniän kodissa ja liittyä miniän lapsiin? Niin että anoppi tunkee sinne väkisin, vaikka on kielletty?

Eikö silloin se anoppi kutsuisi sinne omaan kotiinsa ja ottaisi mukaan omiin juttuihinsa, jos olisi kyse vilpittömästä halusta olla yhdessä miniän kanssa?

En ymmärrä kyllä sitäkään, että miksi sen anopin pitää just miniän kanssa saada bondata, eikä esimerkiksi sen oman lapsensa.

Vierailija
1438/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anopin kanssa joutuu antamaan joka asiassa periksi, jos tuoll tielle lähtee.

Mitkä erimielisyydet? Tämä anopin tarjoiluiden siirto tehdään tietysti mahdollisimman hienotunteisesti eikä anoppikaan kehtaa ison seurueen edessä päästää itkupotkuraivareita valloilleen. 

Vierailija
1439/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voit kokeilla sitä, että itse leivot ja viet kakun anopille. Menet koko konkkaronkkasi kanssa tai yksin anopille useammin kylään ja viet itse tehtyä tuliaista mukanasi. Leivot mielelläsi niin mikä sen parempi ajatus ja kerrot, että ajattelit anoppia leipoessasi.

Vierailija
1440/1602 |
03.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö tasapuolisesti anoppilassa ja miehesi myös. Voit mennä myös yksin anoppia moikkaamaan  ilman mitään sopimuksia ja viet kakun tai piirakan mukanasi.