Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1601/1602 |
06.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan kakku voi pudota lattialle, kun pöytään tuodaan tarjolle. 

Helpommalla pääsisi, kun sitä kakkua ei yksinkertaisesti olisi. Ehkä ainakin mun anopin tapauksessa turhan dramaattinen vaihtoehto, liikaa huomiota huomioh:lle. 

Vierailija
1602/1602 |
26.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen ymmärtäväni mitä ap tarkoitti.

Itsellä oli anoppi, joka tiesi aina kaikkien asiat paremmin kuin asianomainen itse ja suuttui suuresti, jos asioita ei tehty hänen haluamallaan tavalla eikä juhlia järjestetty niinkuin hän olisi halunnut - hänellä kun oli runsaasti kokemusta hienojen juhlien järjestelyistä, joita kaikki olivat kehuneet.  Hän ei onneksi ollut hyvä eikä innokas leipomaan, olisin todellakin loukkaantunut jos olisi tarjottavatkin tunkenut päättämään puolestani.

Anopin perheetön sisko sen sijaan oli aivan ihana, herttainen ihminen.  Hän oli innokas leipuri, teki mm. maailman parhaat riisi- ja perunapiirakat, karjalan evakko kun oli.  Niitä hän toi uunituoreina pyytämättä jokaisiin juhliin, joihin tuli.  Ne otettiin aina kiitoksin vastaan ja laitettiin tarjolle, sopipa tilaisuuden luonteeseen tai ei.

Esikoisen lakkiaisiin oli lisäksi tehnyt ylioppilas-pikkuleipiä.  Ne eivät olleet oikein onnistuneen näköisiä, mutta kovasti kiiteltiin ja pöytään laitettiin.  Koska hän teki nuo rakkaudella ja auttamisen halusta, ei päsmäröidäkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi