Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini
Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?
Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.
Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.
Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.
Kommentit (1602)
Vierailija kirjoitti:
Tykkäävätkö vieraat hänen leipomuksistaan? Jos ne käyvät kaupaksi, niin mikset antaisi hänen tehdä pari kuivakakkua. Ei tarvisi riidellä turhanpäiväisestä asiasta ja kenenkään pahoittaa mieltään.
Tämä vaatisi jo sydämen sivistystä!
Vierailija kirjoitti:
Miksi vit***a et voisi kertoa anopille mitä toivot hänen leipovan, niin tietäisi. Piirakoiden sijaan leipoisi jotain cupcake- suklaamössökermavaahtosokerikuorruteällötystä.
Itse olen huomannut, että piirakat katoavat ensimmäisenä pöydästä.
Ap on kertonut. Monta kertaa. Se ei mene perille.
Ehkä teillä on kyse toisen hyväksynnstä. Anoppi omalla tavallaan haluaa olla osa perhettä. Miksi et hyväksy sitä. On se nyt kumma kun ilmaiseksi saa ruokaa niin se ei kelpaa.
Kerro kuitenkin miten lapset ja vastaavasti aikuiset ja myös tärkeää miten miehesi suhtautuvat pöydän antimiin. Ymmärtäisin teitä avun torjujia paremmin jos mentäisiin tähän asiaan.
Kuka syö mitäkin pöydästä, kertokaa toki??
Vierailija kirjoitti:
Miksi vit***a et voisi kertoa anopille mitä toivot hänen leipovan, niin tietäisi. Piirakoiden sijaan leipoisi jotain cupcake- suklaamössökermavaahtosokerikuorruteällötystä.
Ällötystä? Tiedätkö, ei tuollaisten ihmisten kanssa neuvotella. Ja ensinnäkin miksi ihmeessä sen anopin pitäisi tuoda yhtään mitään!? Miksi!? Jos sanotaan, että ei tarvitse tuoda, älä tee, minä hoidan itse kaiken, niin tätä kuuluu kunnioittaa. Luulenpa, että anoppi ei hirveästi arvostaisi, jos ap tunkisi VÄKISIN omia leipomuksiaan anopin pöytään.
Kerro anoppisi puhelinnumero niin ilmoitan, että minulle voi leipoa, miniälle ei kannata, kun ei halua, vaan somessa anoppiaan moittiin.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä teillä on kyse toisen hyväksynnstä. Anoppi omalla tavallaan haluaa olla osa perhettä. Miksi et hyväksy sitä. On se nyt kumma kun ilmaiseksi saa ruokaa niin se ei kelpaa.
Kerro kuitenkin miten lapset ja vastaavasti aikuiset ja myös tärkeää miten miehesi suhtautuvat pöydän antimiin. Ymmärtäisin teitä avun torjujia paremmin jos mentäisiin tähän asiaan.
Anoppi ei ole osa perhettä.
Saatko kehuja kahvi- tai ruokatarjoilustasi ilman anopin tuotteita vai miten antimet menevät kaupaksi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmwen aikuisia siellä lapsen synttäreillä on? Ja miksi se mies siellä söisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta muu kuin sanoa että asia on hoidossa. Kiitos kuitenkin.
Näin sanonkin aina, mutta silti juhlapäivänä hänen mukanaan saattaa tulla jokin tiikerikakku juhlapöytään... Ap
No yksi kakku nyt siellä tai täällä, mitä väliä!
Vierailija kirjoitti:
Saatko kehuja kahvi- tai ruokatarjoilustasi ilman anopin tuotteita vai miten antimet menevät kaupaksi?
Miksi ihmeessä ei saisi? Harvoin nykyään (jos koskaan) mitään kuivakakkuja erityisemmin kehutaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta muu kuin sanoa että asia on hoidossa. Kiitos kuitenkin.
Näin sanonkin aina, mutta silti juhlapäivänä hänen mukanaan saattaa tulla jokin tiikerikakku juhlapöytään... Ap
No yksi kakku nyt siellä tai täällä, mitä väliä!
Niin. Siksi luulisi että sen voisi jättää tuomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällötystä? Tiedätkö, ei tuollaisten ihmisten kanssa neuvotella. Ja ensinnäkin miksi ihmeessä sen anopin pitäisi tuoda yhtään mitään!? Miksi!? Jos sanotaan, että ei tarvitse tuoda, älä tee, minä hoidan itse kaiken, niin tätä kuuluu kunnioittaa. Luulenpa, että anoppi ei hirveästi arvostaisi, jos ap tunkisi VÄKISIN omia leipomuksiaan anopin pöytään.
Juuri niin ällötystä. Synttäritarjoilut ovat nykyisin sellaista, ettei voi syödä, niin ovat makeita. Ei edes oma lapsi niitä syö, kun ei ole makeaan tottunut. Mutta mummon piirakasta syö ison palasen.
Olisit fiksu ja ehdottaisit kehujen kera esim pari erilaista kuivakakkua. Sanoisit vaikka että häen tekemänään ne nimenomaiset kakut ovat erityisen hyviä ja että muista leipomuksista selviät itse. Vähän psykologiaa!
Olin vähän nyreä kun anoppi toi tavanomaiset kyljyksensä aina mukanaan. Niitä sitten pakastin kun teki niin paljon. Hän kyllä kuulutti, että on Henrikille syötävää kun Liisa on päivät töissä. Hän toki teki talossa kierroksen, josko oli tarpeeksi siistiä ja tarkasti kaapit myös. Istutti kerran marjapensaita toisen paikkaan kun kävi päivällä Henrikkiä tervehtimässä. Henrik tuli joka päivä aikaisemmin kotiin kuin minä.
"Juuri niin ällötystä. Synttäritarjoilut ovat nykyisin sellaista, ettei voi syödä, niin ovat makeita. Ei edes oma lapsi niitä syö, kun ei ole makeaan tottunut. Mutta mummon piirakasta syö ison palasen."
Kyllä meillä vaan uppoaa kaikki, paitsi ne kuivakakut. Myös suolaiset leipomukset, jotka kuuluvat kyllä lähes jokaiseen synttäripöytään eikä ole mummon piirakoita.
Vierailija kirjoitti:
Olisit fiksu ja ehdottaisit kehujen kera esim pari erilaista kuivakakkua. Sanoisit vaikka että häen tekemänään ne nimenomaiset kakut ovat erityisen hyviä ja että muista leipomuksista selviät itse. Vähän psykologiaa!
Lasten synttäreille ei laiteta tarjolle kuivakakkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anopit on. Anoppien leipomiskulttuuriin tietenkin kuuluu myös se, että etukäteen sopimalla asiaa ei hoideta. Ei anopilta voi esimerkiksi "tilata" 50 kpl pieniä nakkipiiloja, lihapiirakoita tai keksejä. Anoppihan tekee just niin kuin tykkää mitään keskustelematta tai kertomatta. Se on sellaista outoa kursailua ja lopuksi vedetään esiin "meidän Markku aina pienenä tykkäs.."
Etukäteen kysymällä saattaa tulla jopa nurinaa hyväksikäytöstä... Ehkä myös sille Tellervolle on kiva paasata kuinka miniä ei saa ilman häntä juhlia järjestettyä. Ja "ei se Markku ole koskaan kyllä mikään leipoja ollut" tai "ei ne miehet nyt mitään sellaisia osaa", kun kerrotaan, että se Markku tekee x ja y, joten hyvin saadaan hommat hoidettua ilman apua, kiitos vaan.
Menee vähän aiheesta sivuun, mutta miten tuokin on selitettävissä, että anoppi luulee ettei poikansa selviä yhdestäkään "naisten" työstä kotona? Kyllä mun mies osallistuu synttärien valmisteluun. Ei leivo, mutta käy kaupassa, siivoaa jne.
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos se miniä tyrkyttää väkisin niitä "cupcake-ällötyksiä" sinne anopin pöytään? Aina vaan kantaa joka kissanristiäisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäminä mummot aiheuttavat usein draamaa ja pahaa mieltä ympärilleen, mutta ei se mitään, kun täytyyhän juhlien päätähden saada häärätä ja häslätä mielensä mukaan...
Onneksi ovat vähemmistöä kuitenkin.
Vähemmistöä kyllä, mutta ei se hirveästi lohduta kun oma anoppi on siitä toisesta ääripäästä.
Toisaalta, ihan hyvä niin, että kaikilla ei ole yhtä vaikea anoppi kuin itsellä. On kyllä sellainen taakka, jota en soisi kenenkään kannttavaksi.
Ja sinussa ei ole mitään vikaa, olet ihana ja kultainen?
Kirjoituksestasi päätellen, olet kostonhaluinen ja kaunainen, jolta ei hyvää sanaa anopille heru. Yök.
Jos haluat anopistasi noin paljon eroon, niin suututa hänet ja kiellä tulemasta. Älä ole enää tekemisissä. Pääset rauhaan ja pääsee anoppisi rauhaan, etsimään parempaa elämää ja seuraa.