Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1381/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään korvapuustista ja tiikerikakusta ennemmin kuin juustokakuista. Itse asiassa en ole oikein koskaan maistanut hyvää juustokakkua. Makuja on monia. Anoppi haluaa osallistua ja olka mukaba, tuntea itsensä tärkeäksi. Ole aikuinen ja pyydä tekemään joku leivonnainen, win win.

Toisen perhe ei ole se taho, joka terapoi anoppia. Pitää hakea hoito muualta. Että oppii aikuiseksi.

Vierailija
1382/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tykkään korvapuustista ja tiikerikakusta ennemmin kuin juustokakuista. Itse asiassa en ole oikein koskaan maistanut hyvää juustokakkua. Makuja on monia. Anoppi haluaa osallistua ja olka mukaba, tuntea itsensä tärkeäksi. Ole aikuinen ja pyydä tekemään joku leivonnainen, win win.

Ja sinä olet siis lapsi menossa lasten synttäreille? kolmen lapsen äitinä voin kertoa, että siellä ei todellakaaan mene juustokakut eikä tiikerikakut.

Lasten kaverisynttäreillä ainakin meillä parhaiten menee kaupaksi karkit, jätski, popparit, sipsit, oreot. Aika turha leipoa mitään isoja juttuja. Sukulaossynttäreillä on ebsin ruoka, joten makeaa menee silloinkin heikosti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä olet siis lapsi menossa lasten synttäreille? kolmen lapsen äitinä voin kertoa, että siellä ei todellakaaan mene juustokakut eikä tiikerikakut.

Lasten kaverisynttäreillä ainakin meillä parhaiten menee kaupaksi karkit, jätski, popparit, sipsit, oreot. Aika turha leipoa mitään isoja juttuja. Sukulaossynttäreillä on ebsin ruoka, joten makeaa menee silloinkin heikosti. 

Juurikin näin. Se ns täytekakku on ollut meillä yleensä kaupan Dajm-kakku, jotta on jokin kakku josta puhalletaan kynttilät. 

Vierailija
1384/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa mainitaan, kuinka anopin "tavoite" on säästää ap "liian kovalta vaivalta".

Tätä vaivaa munkin anoppi on käyttänyt tekosyynä yrittää ujuttautua osaksi järjestelyjä. Mä en koe järjestelyjä vaivaksi. Tykkään leipoa ja laittaa kotia nätiksi, siivota täytyy muutenkin. En kutsu enempää ihmisiä kuin jaksan kestitä. Ainoa mikä tekee itseni vaivautuneeksi (ja välillä myös ahdistuneeksi) lasten synttäreihin liittyen on anoppi. 

Vierailija
1385/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloituksessa mainitaan, kuinka anopin "tavoite" on säästää ap "liian kovalta vaivalta".

Tätä vaivaa munkin anoppi on käyttänyt tekosyynä yrittää ujuttautua osaksi järjestelyjä. Mä en koe järjestelyjä vaivaksi. Tykkään leipoa ja laittaa kotia nätiksi, siivota täytyy muutenkin. En kutsu enempää ihmisiä kuin jaksan kestitä. Ainoa mikä tekee itseni vaivautuneeksi (ja välillä myös ahdistuneeksi) lasten synttäreihin liittyen on anoppi. 

Se niskaan hönkiminen ja jatkuva saman asian jankkaaminen ja se että pitää päästä väkisin pilaamaan alun perin iloinen asia.

Meillä ei mummo sitten voi tulla sukulaiskahveille silloin kun on kutsuttu vaan säätää ja säätää ja sitten ilmestyy. Ja viimeksi sai hysteerisen kohtaulsen kun häbelle tarjottiin vain kakun loppua. Kuvitteliko hän että vedetään ne kahvit kokonaan uudestaan? Ei vedetä. 

Vierailija
1386/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon saanut sen anopin pois hönkimästä niskaan pitämällä kunnon hajurakoa. Mutta eihän se kekseliästä huomioh****a estä yrittää saada sitä mitä kaipaa eniten. Nykyään tulee juhliin vähintään puoli tuntia myöhässä, tietenkään ei ilmoita asista etukäteen. Kun tulee, niin pitää kauheaa meteliä selitellen että kävi jonkun luona myymässä tekemänsä maton, ja jäi suustaan kiinni ja päläpäläpälä. Joskus on vähän suutahtanutkin, kun esim kynttilöiden puhaltaminen on jo tehty, eikä hän saa kuvaa. Mun äidin ottama kuva tilanteesta ei anopille kelpaa. 

Jotain edistystäkin on tapahtunut lahjojen suhteen, kiitos covid. Anoppi monisairaana ei enää saavu epämääräisen lahjaröykkiön kanssa kun välttelee kaupoissa juoksentelua, vaan tuo lahjakortin. 

Vierailija
1387/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkäävätkö vieraat hänen leipomuksistaan? Jos ne käyvät kaupaksi, niin mikset antaisi hänen tehdä pari kuivakakkua. Ei tarvisi riidellä turhanpäiväisestä asiasta ja kenenkään pahoittaa mieltään. 

Harvemmin nämä hänen kuivakakkunsa ovat kenellekkään maistuneet, kun tarjolla on muutakin kuten juustokakkua. Ap

Itse syön mielummin kuivakakkua kuin juustokakkua. Tuntuu, että kaikki rakastavat juustokakkuja ja itse yäk en.

Siis oikeasti noita juustokakusta ei ainakaan vanhempi väki tykkää, eikä ainakaan miehet. En tiedä yhtään vanhaa miestä, joka tykkää juustokakuista. Tämä siis ihan töissä nähtyä, kun vanhusten kanssa työskentelen. 

Tuttava mies tä

On  juustokakkuja ja on juustokakkuja. Ihan kuten on naisia ja naisia. Kaikki erilaisia, toiset mauttomampia ja kuivempia korppuja kuin toiset.

Vierailija
1388/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä mielelläni ottaisin pari voileipäkakkua juhliini. 

Vierailija
1389/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvakaa aikuisiksi, muutaman anopin tekemän leivonnaisen ei pitäis kaataa koko elämää, jos on hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen. Ottakaa vastaan, kiittäkää, laittakaa pöytään. Jos kukaan ei syö, viekää sitten töihin/pakastakaa vierasvaraksi/heittäkää kaikessa hiljaisuudessa menemään jos mikään ei käy. Elämässä pitää oppia luovimaan. Turha pahoittaa kenenkään mieltä. Nuorillakin naisilla näyttää olevan huonot ihmissuhdetaidot.

Vierailija
1390/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvakaa aikuisiksi, muutaman anopin tekemän leivonnaisen ei pitäis kaataa koko elämää, jos on hyvällä itsetunnolla varustettu ihminen. Ottakaa vastaan, kiittäkää, laittakaa pöytään. Jos kukaan ei syö, viekää sitten töihin/pakastakaa vierasvaraksi/heittäkää kaikessa hiljaisuudessa menemään jos mikään ei käy. Elämässä pitää oppia luovimaan. Turha pahoittaa kenenkään mieltä. Nuorillakin naisilla näyttää olevan huonot ihmissuhdetaidot.

Ymmärtämätön olet, jos luulet että se ongelman ydin on joku leivonnainen. 

Vierailija
1391/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on rajoista ja vallankäytöstä. Miksi miniän mielen saa pahoittaa?

Vierailija
1392/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon saanut sen anopin pois hönkimästä niskaan pitämällä kunnon hajurakoa. Mutta eihän se kekseliästä huomioh****a estä yrittää saada sitä mitä kaipaa eniten. Nykyään tulee juhliin vähintään puoli tuntia myöhässä, tietenkään ei ilmoita asista etukäteen. Kun tulee, niin pitää kauheaa meteliä selitellen että kävi jonkun luona myymässä tekemänsä maton, ja jäi suustaan kiinni ja päläpäläpälä. Joskus on vähän suutahtanutkin, kun esim kynttilöiden puhaltaminen on jo tehty, eikä hän saa kuvaa. Mun äidin ottama kuva tilanteesta ei anopille kelpaa. 

Jotain edistystäkin on tapahtunut lahjojen suhteen, kiitos covid. Anoppi monisairaana ei enää saavu epämääräisen lahjaröykkiön kanssa kun välttelee kaupoissa juoksentelua, vaan tuo lahjakortin. 

Näytöstyyliin, aina myöhässä, narsistianoppi.

Vierailija
1393/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samoin sinulle, eipä tunnu olevan sinullakaan muuta tekemistä pääsiäisenä kuin "arvostella" ihmisten kirjoituksia😈!!! Suomessa on kaikilla sananvapaus😅!!! 

Vierailija
1394/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten itse teet tällä sivustolla?!?

Kommentoit myöskin itse..... 

Vierailija
1395/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän elämästä näköjään enemmän kuin sinä, ymmärrän erittäin hyvin pointin. Elämässä ei vaan kannata kakkuihin juuttua. Voi tulla isompiakin asioita eteen. Miniät on huonoilla ihmissuhdetaidoilla ja huonolla itsetunnolla varustettuja, kun eivät osaa pyörittää anoppia niin että molemmat on tyytyväisiä. 

Vierailija
1396/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli ihanaa kun mummo lipoi piirakkaa ja kakkuja ja syötiin juhlissa koko iso porukka. Maku oli niin mainio ja ne klassiset syötävät olivat parasta. Lastenkutsut menivät myös vanhan kaavan mukaan.

Mitä tulee anoppiin, niin hän aina antoi eväspaketin pojalleen kun oltiin heillä kylässä. Muutenkin toi ruokia mukanaan kun päiväseltään kävi. Meillä, tai kai pääasiassa pojallaan, oli moneksi päiväksi syömistä.

En sitä silloin aikoinaan niin kunnioittanut, mutta kun ajattelen niin ruuat oli hänen elämänsä ja minä olisin voinut vielä enemmän ottaa vastaan hänen tarjoiluitaan.

Tänä päivänä on minun tehtävä meille kaikki itse ja se rasittaa minua jo.

Vierailija
1397/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Se ns täytekakku on ollut meillä yleensä

Onpa nykyään yksinkertaista tarjottavaa, ei tuohon ainakaan väsy tekemisten osalta. Muoti on muoti, mutta herkkuja varmasti, ihanvarmasti söisi moni lapsi ja vanhempi henkilökin. Ei ole hyvä niitä sipsipusseja ja keksipaketteja hankkia.

Vierailija
1398/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttavainen anoppi. Kerro hänelle, mitä toivot hänen leipovan, niin tulee mielestä ja tarpeeseen.

Vierailija
1399/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa nykyään yksinkertaista tarjottavaa, ei tuohon ainakaan väsy tekemisten osalta. Muoti on muoti, mutta herkkuja varmasti, ihanvarmasti söisi moni lapsi ja vanhempi henkilökin. Ei ole hyvä niitä sipsipusseja ja keksipaketteja hankkia.

- Nykyään? Tuollaisia ne lastensynttärien tarjottavat on olleet jo kolmisenkymmentä vuotta.

- Mistä ihmeen vanhemmista henkilöistä sinä puhut???? Ei siellä ole sellaisia. Yleensä joku vanhempi jää kahville tai juo kahvia hakiessaan. He on yleensä aina kaikki vailla jotain suolaista ja ruokaisampaa, joten tarjolla on suolainen quiche ja vihersalaatti.

- Se kakku on ainoastaan kynttilöiden puhaltamista varten.

- Nykyään panostetaan juhlien teemaan ja erilaiseen tekemiseen.

- Vaivaa ennen juhlia menee juurikin siihen koristelemiseen ja teeman miettimiseen (lasten kanssa), pinjatan tekemiseen ja karkkipussien väsäämiseen sinne sisälle, jätskibaari pitää myös miettiä ja valmistella, samaten meillä on yleensä pihalla jokin temppurata tms. esikoisen keväisillä synttäreillä, kuopuksen synttäreillä on yleensä jotain jouluista, esmerkiksi piparien koristelua. Välillä on myös esimerkiksi pikkupizzojen tekemistä ohjelmanumerona.

- Ennen juhlia tehdään yhdessä kutsukortit ja minä päivystän niiden vastaukset, kirjaan ylös ketkä tulee, mitä allergioita on jne.

Ja ennen ja jälkeen pitää siivota ja järjestellä.

Vierailija
1400/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän elämästä näköjään enemmän kuin sinä, ymmärrän erittäin hyvin pointin. Elämässä ei vaan kannata kakkuihin juuttua. Voi tulla isompiakin asioita eteen. Miniät on huonoilla ihmissuhdetaidoilla ja huonolla itsetunnolla varustettuja, kun eivät osaa pyörittää anoppia niin että molemmat on tyytyväisiä. 

Hyvin on anoppi elämän kolhuilta välttynyt, kun ne kuivakakut on elämää suurempi asia hänelle. Ja miksi istä anoppia pitäisi jotenkin pyörittää, kun asia ei kuulu hänelle mitenkään?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi