Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1401/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Auttavainen anoppi. Kerro hänelle, mitä toivot hänen leipovan, niin tulee mielestä ja tarpeeseen.

Ap:han on kertonut jo monta kertaa. Ei mene perille.

Vierailija
1402/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän elämästä näköjään enemmän kuin sinä, ymmärrän erittäin hyvin pointin. Elämässä ei vaan kannata kakkuihin juuttua. Voi tulla isompiakin asioita eteen. Miniät on huonoilla ihmissuhdetaidoilla ja huonolla itsetunnolla varustettuja, kun eivät osaa pyörittää anoppia niin että molemmat on tyytyväisiä. 

Hyvin on anoppi elämän kolhuilta välttynyt, kun ne kuivakakut on elämää suurempi asia hänelle. Ja miksi istä anoppia pitäisi jotenkin pyörittää, kun asia ei kuulu hänelle mitenkään?

Tätä on tässä ketjussa kysytty jo monta kertaa, miksi kukaan ei vastaa? Jankutetaan vaan kunnioituksesta ja käytöstavoista. Huom! Aloituksen anopilta puuttuu molemmat.

Jos joku vielä kertoisi, miksi sitä miniää saa loukata, mutta anopin tunteita pitää vaalia oman hyvinvointinsa kustannuksella? Ettei mummu vaan pahoita mieltään, kun ei saa taas kerran päällepäsmäröidä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1403/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä on tässä ketjussa kysytty jo monta kertaa, miksi kukaan ei vastaa? Jankutetaan vaan kunnioituksesta ja käytöstavoista. Huom! Aloituksen anopilta puuttuu molemmat.

Jos joku vielä kertoisi, miksi sitä miniää saa loukata, mutta anopin tunteita pitää vaalia oman hyvinvointinsa kustannuksella? Ettei mummu vaan pahoita mieltään, kun ei saa taas kerran päällepäsmäröidä. 

Minulle appi sössötti, että anoppia pitää vaalia, koska se on niiiiiin paljon tehnyt ja antanut lastensa vuoksi. No, minähän en ole häneltä ikinä mitään saanut, eikä myöskään ole minun vikani, jos appi ei ole lasten tai kodin suhteen tehnyt yhtään mitään.

Vierailija
1404/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin aiemmin miniän ja minun suhteesta. Ehkä vähän töksähtävästi ja epätarkasti.

Olin valmiina auttamaan, mutta miniä ei halunnut useimmiten apuani. Hänellä oli äitinsä joka auttoi, ja loi myös lapsiin kiintymyssuhteen paremmin kuin minä. Mutta  kun tarvitsi apua pyysi ja minä autoin. Mutta kaikessa on halunnut rajata minut, lasten toisen mummin mahdollisimman paljon perheen ulkopuolelle. Sekin on ihan ok. En puutu nuorten elämään. Olen apuna jos tarvitsee, ja se siitä. 

Mutta se mikä itseäni on ärsyttänyt on kaikenlainen arvostelu ja kritiikki kun elänkin omaa elämääni. Vapaampana kuin koskaan! Ja toisen poikani perhe kutsuu jatkuvasti kylään(enkä aina ehdi) ja vierailevat luonani, myös etelässä. 

Mutta kuten aiemmin sanoin, kemiat eivät aina kohtaa.

Vierailija
1405/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroin aiemmin miniän ja minun suhteesta. Ehkä vähän töksähtävästi ja epätarkasti.

Olin valmiina auttamaan, mutta miniä ei halunnut useimmiten apuani. Hänellä oli äitinsä joka auttoi, ja loi myös lapsiin kiintymyssuhteen paremmin kuin minä. Mutta  kun tarvitsi apua pyysi ja minä autoin. Mutta kaikessa on halunnut rajata minut, lasten toisen mummin mahdollisimman paljon perheen ulkopuolelle. Sekin on ihan ok. En puutu nuorten elämään. Olen apuna jos tarvitsee, ja se siitä. 

Mutta se mikä itseäni on ärsyttänyt on kaikenlainen arvostelu ja kritiikki kun elänkin omaa elämääni. Vapaampana kuin koskaan! Ja toisen poikani perhe kutsuu jatkuvasti kylään(enkä aina ehdi) ja vierailevat luonani, myös etelässä. 

Miksi sinulla on noin surkeat välit omaan lapseesi???? Miksi olet ylipäätään sen miniäsi kimpussa?

Vierailija
1406/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epälooginen tarina kun kerrot että elät omaa elämääsi, mutta silti sinulla on energiaa ja aikaa kytätä miniän sukulaisiakin 24/7.

Vierailija
1407/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle appi sössötti, että anoppia pitää vaalia, koska se on niiiiiin paljon tehnyt ja antanut lastensa vuoksi. No, minähän en ole häneltä ikinä mitään saanut, eikä myöskään ole minun vikani, jos appi ei ole lasten tai kodin suhteen tehnyt yhtään mitään.

Mun anoppi myös on "kaikkensa" antanut. Jostain syystä anopin lapsilla on äidistään toisenlainen muistikuva. Äidin tarpeet edellä mentiin. Tästä on varsinkin käly kertonut. Hirviö oli jo silloin. Ikä ei ainakaan tässä tapausta jalostanut, ilkeämmäksi vain on tullut.

Vierailija
1408/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon saanut sen anopin pois hönkimästä niskaan pitämällä kunnon hajurakoa. Mutta eihän se kekseliästä huomioh****a estä yrittää saada sitä mitä kaipaa eniten. Nykyään tulee juhliin vähintään puoli tuntia myöhässä, tietenkään ei ilmoita asista etukäteen. Kun tulee, niin pitää kauheaa meteliä selitellen että kävi jonkun luona myymässä tekemänsä maton, ja jäi suustaan kiinni ja päläpäläpälä. Joskus on vähän suutahtanutkin, kun esim kynttilöiden puhaltaminen on jo tehty, eikä hän saa kuvaa. Mun äidin ottama kuva tilanteesta ei anopille kelpaa. 

Jotain edistystäkin on tapahtunut lahjojen suhteen, kiitos covid. Anoppi monisairaana ei enää saavu epämääräisen lahjaröykkiön kanssa kun välttelee kaupoissa juoksentelua, vaan tuo lahjakortin. 

Näytöstyyliin, aina myöhässä, narsistianoppi.

Jep. Jos ei älämölöinnillään saa riittävästi huomiota, anoppi alkaa laulaa. Kovaa. Mieheni häpeää äitinsä esiintymistä. No, myötähäpeä on käsin kosketeltavissa myös miehen sisaruksissa.

Mutta sehän on kauheaa, jos ei saa olla lapsenlapsen synttäreillä olla juhlien keskipisteenä!

Vierailija
1409/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kemiat eivät kohtaa, ja joskus vaan tapahtuu niin.

Mä en myöskään tajua ajatusta, että lapsiperheessä pitäisi olla joka akuutti hätä jatkuvasti, johon tarvitaan ulkopuolista apua. Joo, satunnaista lastenhoitoapua mekin ollaan tarvittu (muurama kerta vuodessa) mutta ei meillä kukaan ramppaa pyykkäämässä, hääräämässä keittiössä tai imuroimassa. Pienellä suunnittelulla saatu arki sujumaan kivasti puolisoni kanssa.

Vierailija
1410/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä mielelläni ottaisin pari voileipäkakkua juhliini. 

Mä en, koska itse tekemäni maistuvat paremmalta. Ainoa, jolle uskaltaisin voileipäkakkujen teon ulkoistaa, on serkkuni. 

Vierailija
1411/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin päin, että anoppi leipoo ja järjestelee muiden juhlia, mutta ei meidän. Miehen siskolle käy ihan kaupassakin, vaikka hän on hyväpalkkaisessa työssä.

Sun himassa varmaan huseeraa sun oma mutsi. Anoppia haukutaan ja moititaan aina teki hän niin tai näin. Anoppi ei ole mikään miniän kynnysmatto.

Kenelläkään ei ole velvollisuutta olla kynnysmattona. Oma anoppini edellyttää kynnysmattoutta lapsiltaan ja näiden puolisoilta. Sitten ihmettelee, miksi hän on yksin jätetty.

Vierailija
1412/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen:

Sinulle kerrottiin selkeästi että ei tarvitse tuoda mitään/ ei tarvita apua tai muutakaan, koska kaikki on kunnossa ja saat itse juhlat hoidettua niin Miksi kuitenkin on aivan pakko paikalle niitä pullia/kakkuja raahata?

Miksi jotkut edelleen ajattelevat, että nuoremman ihmisen olisi oltava automaattisesti aina ovimattona, sanottava kaunis kiitos leivotuista pullista, niiata niksauttaa ja laittaa pullat pöydän paraatipaikalle, ettei vanhukselle vaan tule pahamieli? Puhutaan kunnioituksesta ja käytöstavoista niin luulisi vanhemman ihmisen oppineen nämä taidot jo ajat sitten.

Jos mummo olisi aloituksessa kunnioittanut miniää, ollut aina tuomatta mitään kuivakakkuja juhliin ja hän olisi vain nauttinut vieraana juhlista, koko aloitusta ei olisi koska tehty. 

Vierailija
1413/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niistä leipomuksista jotain haittaa pöydännurkalla? Voi vaikka laittaa lapun keneltä leipomus on.

Vierailija
1414/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko niistä leipomuksista jotain haittaa pöydännurkalla? Voi vaikka laittaa lapun keneltä leipomus on.

Rajattomuudesta on haittaa. Ja kyllä ne pilaa sekä valmistautumisen että juhlimisen ilon.

Vierailija
1415/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtikaa tarjoiluista yhdessä jännittävän seikkailun puitteissa. Te tarvitsette anopin kanssa elämyksiä, jotka hitsaavat teitä yhteen ja opettavat teitä toimimaan yhdessä. Ehdotan teille elämysseikkailua, joka päättyy herkkuateriaan.

Varhaisaamun hiljaisina hetkinä pyörii kaupungin puistoissa omistajiltaan karanneita frettejä ihan vilisemällä. Varustutukaa pitkävartisilla atraimilla.

Kun ensimmäinen utelias fretti tulee nuuskimaan teitä, on iskun paikka. Sitten pitää vaan jaksaa vaania hiirenhiljaa, sillä fretit tietysti vilistävät tiehensä, kun ensimmäinen niistä napataan. Mutta pian ne takaisin tulevat.

Kun tarpeeksi frettejä on koossa, niin vain kotiin ja nylkypuuhiin. Nylkemisen jälkeen paloitelkaa fretti pienellä lihakirveellä 8-10 osaan. Ja valmistusohje on seuraava:

FRETTIPAISTI

Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin osia niin, että ne saavat kunnon paistopinnan. Lad

Tämä on suurenmoisen ihmisen hieno ehdotus. Kyllä sopu sijaa antaa. Tehkää yhteistyötä älkääkä riidelkö.

Suomen Jumalaksi korottaisin tuon vanhurskaan, joka on näin upean idean keksinyt.

Vierailija
1416/1602 |
01.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on se anopin rajaton käytös. Ei yksittäinen kakku. Mitä se lappu auttaa? Vai kirjoitetaanko siihen, että Pirkko toi tämän luomuksen Jennan toistuvista kielloista huolimatta, koska paskat välittää muista kuin itsestään?

Vierailija
1417/1602 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rajattomuudesta on haittaa. Ja kyllä ne pilaa sekä valmistautumisen että juhlimisen ilon.

Tämä! Lasten synttärien pitäisi olla iloinen asia. Mulle ne on muodostuneet taakaksi, koska ikinä ei voi olla varma mitä anoppi keksii tällä kertaa. Yksistään se jatkuva esiintyminen ja huomion kerjääminen on rasittavaa. Lisäksi tapahtuu aina jotain anopin toimesta, johon ei ole voinut varautua. Kertaakaan tämä yllätysmomentti ei ole ollut mitään kivaa. 

Minä en ole vuosiin kutsunut anoppia lasten synttäreille, mutta mieheni kutsuu. Olemme kyllä asiasta keskustelleet, mutta mies on sitä mieltä, että olisi liian epäkohteliasta jättää kutsumatta. 

Vierailija
1418/1602 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju on jatkunut niin kauan, että on ehdityy viettämään viidet synttärit, joihin tuo fiktiivinen kauhu-anoppi on ehtinyt kenties leipoa viisi kuivakakkua.  Itse olen joutilas vanhus, jolle annetaan lista toivotuista ruuista ja leipomuksista helpottamaan lapsiperheen kiireistä arkea ja ajoittaisia juhlia.  

Vierailija
1419/1602 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju on jatkunut niin kauan, että on ehdityy viettämään viidet synttärit, joihin tuo fiktiivinen kauhu-anoppi on ehtinyt kenties leipoa viisi kuivakakkua.  Itse olen joutilas vanhus, jolle annetaan lista toivotuista ruuista ja leipomuksista helpottamaan lapsiperheen kiireistä arkea ja ajoittaisia juhlia.  

Fiktiivinen?

Vierailija
1420/1602 |
02.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehtikaa tarjoiluista yhdessä jännittävän seikkailun puitteissa. Te tarvitsette anopin kanssa elämyksiä, jotka hitsaavat teitä yhteen ja opettavat teitä toimimaan yhdessä. Ehdotan teille elämysseikkailua, joka päättyy herkkuateriaan.

Varhaisaamun hiljaisina hetkinä pyörii kaupungin puistoissa omistajiltaan karanneita frettejä ihan vilisemällä. Varustutukaa pitkävartisilla atraimilla.

Kun ensimmäinen utelias fretti tulee nuuskimaan teitä, on iskun paikka. Sitten pitää vaan jaksaa vaania hiirenhiljaa, sillä fretit tietysti vilistävät tiehensä, kun ensimmäinen niistä napataan. Mutta pian ne takaisin tulevat.

Kun tarpeeksi frettejä on koossa, niin vain kotiin ja nylkypuuhiin. Nylkemisen jälkeen paloitelkaa fretti pienellä lihakirveellä 8-10 osaan. Ja valmistusohje on seuraava:

FRETTIPAISTI

Kuumenna paistinpannu ja loruta siihen öljyä. Paistele fretin

MIstä mä fretin löydän? Ei löytynyt Prismasta :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kuusi