Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1341/1602 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joku aivan outo kuvio äitini kanssa näissä juhlissa. Ei se leivo, mutta on kovin tärkeää yrittää määrätä aikatauluista ja osallistua järjerstelyihin. Kerran kaksi vuodessa hermostuu lasten syntäreistä, joulusta tms. Jos jättää sanomatta käytöksestä, on aivan rajaton ja määräilee ja komentelee. Jos sanoo, saattaa suuttua. Tosi hankalaa. Olisi välillä vain kiva juhlia. Erityisen hankalaa on, jos parilla viikolla yrittää siirtää omassa kodissa omalla rahalla maksettavia synntäreitä varsinaisen syntymäpäiväjuhlan ohi, koska on kiire. On ollut aikanaan myös kova nahistelemaan sisarustensa kanssa. mietin, että onko tässä jotain outoja lapsuuskaikuja. 

Tuttua. Pitää päästä säätämään vieraista, ajankohdasta, kellonajasta, siitä mitä minun siskoni haluaa juhliin leipoa eli sopivat keskenään kysymättä minulta, jne jne jne

Mun esikoisen eskariryhmässä on melkein kaikilla synttärit huhti-toukokuussa joten se ajankohta pitää sovittaa niin, että ei mene päällekkäin kenenkään muun kanssa. Ei edes ole aina meidän päätettävissä.

Vierailija
1342/1602 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan homopareilla samanlaisia, jatkuvia ongelmia anoppien kanssa ?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/1602 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös anoppi ole ikuinen kilpailija miniänsä kanssa?

Ainakin mitä tulee ruokaan. Moni anoppi väittää tekevänsä parempaa ruokaa kuin miniä, antavansa isompia annoksia pojulleen jne

Miksi anopit ei pysty katkaisemaan napanuoraa poikaansa?

Vierailija
1344/1602 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole tehnyt tuota koko ikäänsä, on luultavasti merkki alkavasta otsalohkodementiasta

Vierailija
1345/1602 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin mitä tulee ruokaan. Moni anoppi väittää tekevänsä parempaa ruokaa kuin miniä, antavansa isompia annoksia pojulleen jne

Vastaukset tässä:

1) Ei ole.

2) Ei, moni ei väitä yhtään mitään tuollaista. Joku hullu varmaan väittää.

3) Kyllä pystyvät.

Parempaa onnea sinulle jatkossa, jos tosiaan tähän astisessa elämässäsi tuo kuvaamasi on millään tavalla normaalia.

Vierailija
1346/1602 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaukset tässä:

1) Ei ole.

2) Ei, moni ei väitä yhtään mitään tuollaista. Joku hullu varmaan väittää.

3) Kyllä pystyvät.

Parempaa onnea sinulle jatkossa, jos tosiaan tähän astisessa elämässäsi tuo kuvaamasi on millään tavalla normaalia.

Olen sivusta seurannut, härregood jos oma elämä olisi noin hirveää!

Vierailija
1347/1602 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on joku aivan outo kuvio äitini kanssa näissä juhlissa. Ei se leivo, mutta on kovin tärkeää yrittää määrätä aikatauluista ja osallistua järjerstelyihin. Kerran kaksi vuodessa hermostuu lasten syntäreistä, joulusta tms. Jos jättää sanomatta käytöksestä, on aivan rajaton ja määräilee ja komentelee. Jos sanoo, saattaa suuttua. Tosi hankalaa. Olisi välillä vain kiva juhlia. Erityisen hankalaa on, jos parilla viikolla yrittää siirtää omassa kodissa omalla rahalla maksettavia synntäreitä varsinaisen syntymäpäiväjuhlan ohi, koska on kiire. On ollut aikanaan myös kova nahistelemaan sisarustensa kanssa. mietin, että onko tässä jotain outoja lapsuuskaikuja. 

Tuttua. Pitää päästä säätämään vieraista, ajankohdasta, kellonajasta, siitä mitä minun siskoni haluaa juhliin leipoa eli sopivat keskenään kysymättä minulta, jne jne jne

Mun esikoisen e

Hah. Tuli mieleen. Lapsen synttärit. Ajankohta ilmoitettu vieraille. Käly ilmoitti, että ei pääse, syytä en muista. Sovittiin, että tulevat kun ehtivät. Kälyyn välit asialliset, mutta etäiset. Eivät ole ikinä olleet läheisiä mieheni kanssa. Lisäksi asuvat kaukana.

Eiköhän anoppi pyyhällä meille, ja vaatii että ajankohta tulee muuttaa, että Saara pääsee paikalle. Käly (ja mieheni) olivat ihan ok sen kanssa että käly ei tule juhliin. Anopille tämä ei käynyt. 

Vierailija
1348/1602 |
30.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On näitä nähty että anoppi määrää ketkä tulee pojan ja miniän juhliin, muuten menee välit poikki jos häntä ei totella. Ei pääse edes pojan isä, eikä anopin muutkaan exät vaikka pojalla heihin hyvät välit.

Vierailija
1349/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä täällä moni on väkisinkakuttajan puolella.

Vierailija
1350/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan on valtataistelua porukoilla! Koittaisitte ottaa elämän vähän rennommin. Rajoja vetäen kuitenkin. Ei tarvitse aina riidellä kun puhuu avoimesti ja suoraan.

Vierailija
1351/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tuntuu miniältä, jotka aina ja kaikkialla riitelevät miehensä suvun kanssa jostain turhasta. Miksi et antaisi anopin leipoa jotain? Vaikutat takakireältä. Sitten, kun syntyy lapsia, miin oletat, että hän hoitaa lapsiasi sormia napsuttamalla ja kirjoitat haukkumatekstejä tänne. Jotain rispektiä hei anoppia kohtaan 

Vierailija
1352/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun miniäni on ollut kovin omistushaluinen 'omastaan' eli pojastani ja kaikesta mikä liittyy heidän elämään. Kun tarjosin apua kestityksiin, sekin oli liikaa. En tyrkyttänyt vaan tarjouduin. No päätin sitten että hoitakoon hommansa miten haluavat. Itselläni olisi ollut aikaa auttaa. Kun ensimmäinen lapsi syntyi, tarjouduin hoitamaan ja auttamaan. Ei kelvannut. Suhde lapsenlapseen jäikin vähän löyhäksi. Yökylään ei saanut tulla ja kaikki oli tiukkaan kontrolloitua ettei vaan kukaan puutu heidän tapaansa toimia.

Nyt nautin elämästä, asun osan vuodesta etelässä ja matkustelen ja urheilen minkä pystyn. Tämä ei ole miniän mieleen tämäkään, sain kuulla kuinka minua haukutaan "kun en ikinä tarkjoa apua heille". Kerran kävivät etelässä luonani ja sekin oli yhtä mököttämistä miniän puolelta. Oli ilmeisesti kovin kateellinen kun anopilla on nyt muuta mukavaa elämässään. 

Poikani matkustelee edelleen paljon työnsä takia ja miniä on yksin lasten kanssa. Mutta ikinä ei pyydä apua. Ylpeys ei anna periksi.

Semmoista meillä. Ne kemiat vaan eivät aina kohtaa....

Vierailija
1353/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä moni on väkisinkakuttajan puolella.

Moni ymmärtää, että ongelma on se kakku. Mutta eihän se kakku ole se vilkakoiran ydin tässä, vaan se anopin käytös. 

Vierailija
1354/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan on valtataistelua porukoilla! Koittaisitte ottaa elämän vähän rennommin. Rajoja vetäen kuitenkin. Ei tarvitse aina riidellä kun puhuu avoimesti ja suoraan.

Mitem se on valtataistelu, jos haluaa päättää järjestämissään juhlissa tarjoilut? 

Vierailija
1355/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole hyvä. Toinen kaipaa apua ja ei saa sitä. Toinen haluaa tehdä kaiken itse ja hänelle tyrkytetään apua. 

Vierailija
1356/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun miniäni on ollut kovin omistushaluinen 'omastaan' eli pojastani ja kaikesta mikä liittyy heidän elämään. Kun tarjosin apua kestityksiin, sekin oli liikaa. En tyrkyttänyt vaan tarjouduin. No päätin sitten että hoitakoon hommansa miten haluavat. Itselläni olisi ollut aikaa auttaa. Kun ensimmäinen lapsi syntyi, tarjouduin hoitamaan ja auttamaan. Ei kelvannut. Suhde lapsenlapseen jäikin vähän löyhäksi. Yökylään ei saanut tulla ja kaikki oli tiukkaan kontrolloitua ettei vaan kukaan puutu heidän tapaansa toimia.

Nyt nautin elämästä, asun osan vuodesta etelässä ja matkustelen ja urheilen minkä pystyn. Tämä ei ole miniän mieleen tämäkään, sain kuulla kuinka minua haukutaan "kun en ikinä tarkjoa apua heille". Kerran kävivät etelässä luonani ja sekin oli yhtä mököttämistä miniän puolelta. Oli ilmeisesti kovin kateellinen kun anopilla on nyt muuta mukavaa elämässään. 

Paino sanoilla:

- Minun miniäni on ollut kovin omistushaluinen 'omastaan' eli pojastani ja kaikesta mikä liittyy heidän elämään.

On se merkillistä, että edes omaa elämääänsä ei saisi hallita.

- Ei se miniä ylpeyttään ole pyytämättä apuasi. HÄN EI HALUA NS. APUASI.

Vierailija
1357/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui leipomusten tyrkyttely siihen, kun sanoin anopille, että me tilataan tarjoilut leipomosta, ettei sinun tarvitse aina juhlissa syödä omia tekeleitäsi.

Vierailija
1358/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse ei välttämättä ole takakireydestä. Aina se rajojen vetäminenkään ei auta, sillä homma riippuu myös toisesta osapuolesta. Ihan pienistä ei kannata ruveta, mutta kyllä oma elämä sentään pitää olla oma elämä. Rajojen vetäminen tai joustaminen vaatii myös sen, että vastapuoli tajuaa, mitä toinen tekee.

Vierailija
1359/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskaan ei ole hyvä. Toinen kaipaa apua ja ei saa sitä. Toinen haluaa tehdä kaiken itse ja hänelle tyrkytetään apua. 

Kummassakaan tapauksessa ei ole kyse avusta, vaan vallankäytöstä.

Vierailija
1360/1602 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tuntuu miniältä, jotka aina ja kaikkialla riitelevät miehensä suvun kanssa jostain turhasta. Miksi et antaisi anopin leipoa jotain? Vaikutat takakireältä. Sitten, kun syntyy lapsia, miin oletat, että hän hoitaa lapsiasi sormia napsuttamalla ja kirjoitat haukkumatekstejä tänne. Jotain rispektiä hei anoppia kohtaan 

Missä on sen kakkutyrkyttäjän kunnioitus miniää kohtaan? Hei!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi