Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Anoppi tyrkyttää leipomuksia juhliini

Vierailija
08.09.2018 |

Onko muilla kokemuksia sellaisesta, että jonkun tutun naishenkilön on aina pakko tarjoutua leipomaan sinun juhliisi, vaikket sitä edes haluaisi?

Olen niin kyllästynyt siihen, että anopin pitäisi aina saada osallistua kaikkiin perhejuhliemme järjestelyihin ja tehdä sinne erilaisia leipomuksia jne... Pidän tietyntyyppisistä leivonnaisista ja tykkään leipomisesta, teen siis sen mielelläni itse enkä koe siitä mitään vaivaa. Anopin taas on aina pakko päästävä mukaan leipomaan, ja hänen on pakko tuoda edes muutama kuivakakku, kun leipomisesta on muka minulle niin kovaa vaivaa.

Nyt on tulossa pojan syntymäpäivät ja anoppi on jo etukäteen ilmoittanut, että hän mielellään hoitaa leipomisen, kun juhlien järjestämisestä on minulle muka liian kovaa vaivaa. Sanoin, etten tarvitse apua ja siitä hän loukkaantui. eivätkö minun kakkuni kelpaa. Sinä varmaan teet paljon parempia.

Olen alkanut miettiä, että onko anoppi jotenkin kateellinen siitä, että saan järjestettyä juhlat ja ihmiset pitävät leipomuksistani (eikä hän saa kehuja)... Joka juhlia ennen saa käydä tappelun siitä, miksi häntä ei huolita juhlia järjestämään.

Kommentit (1602)

Vierailija
1161/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä kutsua anoppia mihinkään juhliin, niin sillä siitä pääsee.

Jos joku toisi pyytämättä meidän juhliimme itse leipomiaan kakkuja ja muita leivoksia tai mitä tahansa ruokaa, niin niitä ei tarjolle laiteta. Sellaiset voi viedä vaikka jonnekin leipäjonoon, kelpaa kyllä vähävaraisille.

Ohhoh! Oletpas itseäsi täysi.

Vierailija
1162/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei onnistunut. seuraava kommentti oli tarkoitettu anoppi ei kuulu perheeseen - tyypille, joka arvosteli tyttärensä tuntevaa anoppia. 

Sinut on joku onnistunut kasvattamaan sitten ihan toisenlaiseksi anoppien kauhuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1163/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lainaus ei onnistunut. seuraava kommentti oli tarkoitettu anoppi ei kuulu perheeseen - tyypille, joka arvosteli tyttärensä tuntevaa anoppia. 

Sinut on joku onnistunut kasvattamaan sitten ihan toisenlaiseksi anoppien kauhuksi.

No eipå ainakaan ole kynnysmatto.

ohis

Vierailija
1164/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käytän juhlien tarjoilujen suunnittelemiseen paljon aikaa ja vaivaa. En haluaisi, että sinne pöytään ilmestyisi jotain kokonaisuuteen sopimatonta. En ole kovin niuho noin yleisesti ottaen, mutta koska olen keittiöalan ammattilainen, niin haluan itse suunnitella ja valmistaa kaiken. Onneksi anoppi on edesmennyt, eikä se eläissäänkään ollut kova kokkaamaan ja leipomaan, oma äiti sen sijaan leipoi, mutta me saatiin aina hyvässä hengessä sovittua, että mitä leipoo.

Kuka sitä nyt alan ammatti-ihmiselle menisi kakkuja leipomaan, noin yleensä?

Vierailija
1165/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin päin, että anoppi leipoo ja järjestelee muiden juhlia, mutta ei meidän. Miehen siskolle käy ihan kaupassakin, vaikka hän on hyväpalkkaisessa työssä.

Ymmärräthän, että mikä  on ero anopilla ja äidillä? Ei se ole niin vaan anopin tunkeutua miniän huusholliin kokkaileen, siitä tahtoo tulla sanomista. Näin olen tällä vauvapalstalta havainnut.

Ei sinne tyttärenkään kotiin voi tunkwutua. Laissa kielletty.

Se paino on siinä tunkeutumisella. Se on asiatonta.

Anoppi siis tunkeutui kakkuineen miniän kotiin?  Mitä mieltä perheen isä oli tunkeutumisesta? 

Harva anoppi nyt sentään tunkeutuu ovesta väkisin sisälle, vaikka toinen yrittää työntää anoppia ulos ja ovea kiinni.  Anopin vierailu nyt vaan näyttää olevan monelle miniälle niin vastenmielistä, että ollaan valmiita syyttämään anoppia tunkeutuisesta, kun anoppi olisi vain halunnut leipoa kakun juhliin:D On kyllä jo tosi koomista!

Mutta kuten sanottua, sen oman tyttären kotiin voi mennä ja tytär ei syytä tunkeutumisesta. Tyttärelle se on äidin vierailu . 

Ehkä siksi tuokaan anoppi ei leivo nimiän juhliin , eikä niitä järjestele vaikka muille leipoo ja muille järjestelee. Muut ei tulkitse asiaa niin, että anoppi tunkeilee väkisin ja laittomasti toisen kotiin. 

Vierailija
1166/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on niin päin, että anoppi leipoo ja järjestelee muiden juhlia, mutta ei meidän. Miehen siskolle käy ihan kaupassakin, vaikka hän on hyväpalkkaisessa työssä.

Ymmärräthän, että mikä  on ero anopilla ja äidillä? Ei se ole niin vaan anopin tunkeutua miniän huusholliin kokkaileen, siitä tahtoo tulla sanomista. Näin olen tällä vauvapalstalta havainnut.

Anoppi siis tunkeutui kakkuineen miniän kotiin?  Mitä mieltä perheen isä oli tunkeutumisesta? 

Harva anoppi nyt sentään tunkeutuu ovesta väkisin sisälle, vaikka toinen yrittää työntää anoppia ulos ja ovea

Voi kuule. Mun anoppi on tunkenut väksiin sisään pyhäpäivänä 6.30. 

Vierailija
1167/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano anopille jotta työntää leipomuksensa syvälle hanuriinsa ja et ei kiinnosta saatana.

Kyllä luulis sen tajuavan mikä on pelin henki!

T.Sonja

Hyi, mikä miniä!

Vierailija
1168/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toisinpäin eli anoppi on loistava leipoja, tekee kaikenlaisia fantasiakakkuja. Kaikille muille paitsi meidän perheelle.Kertaakaan ei ole edes ehdottanut, että leipoisi jotain eikä ymmärrä, että leipomattomuutensa loukkaa meitä aika lailla. Viime viikolla oli anopin siskon 60-v synttärit (miehen kummi) ja siellä oli taivaalliset tarjoilut. Kaikki kehui anoppia ja minä ihmetelin ääneen, että miksi ei leivo meidän lapsen 2v synttäreille, miksi minun piti kaupasta hakea. Anoppi vain hymyili vinosti ja sanoi, että "kyllä sinä teet paljon parempaa".

Ehkä olet antanut ymmärtää että anoppi ei ole sinulle mieluinen tai ettet tarvitse anopin apua tai neuvoja. Odotatko anopin ehdotusta vain jotta voit sanoa kiitos, ei tarvitse ja sitten marista täällä kuinka anoppi aina tuputtaa.

Voisit ystävällisesti pyytää anoppia leipomaan teille vaikka kanssasi. 

Vierailija
1169/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä kutsua anoppia mihinkään juhliin, niin sillä siitä pääsee.

Jos joku toisi pyytämättä meidän juhliimme itse leipomiaan kakkuja ja muita leivoksia tai mitä tahansa ruokaa, niin niitä ei tarjolle laiteta. Sellaiset voi viedä vaikka jonnekin leipäjonoon, kelpaa kyllä vähävaraisille.

Ohhoh! Oletpas itseäsi täysi.

Se onkin hyvä idea, että vie ne leipomukset ja muut muusit työttömille ja vähävaraisille.

Vierailija
1170/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on toisinpäin eli anoppi on loistava leipoja, tekee kaikenlaisia fantasiakakkuja. Kaikille muille paitsi meidän perheelle.Kertaakaan ei ole edes ehdottanut, että leipoisi jotain eikä ymmärrä, että leipomattomuutensa loukkaa meitä aika lailla. Viime viikolla oli anopin siskon 60-v synttärit (miehen kummi) ja siellä oli taivaalliset tarjoilut. Kaikki kehui anoppia ja minä ihmetelin ääneen, että miksi ei leivo meidän lapsen 2v synttäreille, miksi minun piti kaupasta hakea. Anoppi vain hymyili vinosti ja sanoi, että "kyllä sinä teet paljon parempaa".

Ehkä olet antanut ymmärtää että anoppi ei ole sinulle mieluinen tai ettet tarvitse anopin apua tai neuvoja. Odotatko anopin ehdotusta vain jotta voit sanoa kiitos, ei tarvitse ja sitten marista täällä kuinka anoppi aina tuputtaa.

Voisit ystävällisesti pyytää anoppia leipomaan teille vaikka kanssasi. 

MIKSI?

Eikö nykyään saa edes omia juhliaan jörjestää???

Vierailija
1171/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ja sympaatinen anoppi. Kyllä ne anopinkin leipomukset siellä mukana menee muiden kanssa. Sympatiaa!!! Haluaa olla avuksi.

Vierailija
1172/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas ällöttää kaikki, mihin leipuri on ehkä koskenut ja on ollut kauan työn alla / huoneenlämmössä. Eli just ne hienot kakut. Otan aina mieluummin sitä kuivakakkua tai pullasiivun. 

Kaikessa se sama hygieniaongelma voi olla. Pullataikinaan tippua räkää, hikeä, hiuksia jne. Ja mummoilla varsinkin voi olla esim. vanhoja jauhoja, munia, härskiintynyttä voita yms. 

Vahvaa liioittelua, lähes ilkeä

Niin, eihän siltä miniältä missään tapauksessa voi sitä räkää tippua leipomukdiinsa.

Vierailija
1173/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva ja sympaatinen anoppi. Kyllä ne anopinkin leipomukset siellä mukana menee muiden kanssa. Sympatiaa!!! Haluaa olla avuksi.

Mitä apua tuo on? Sotkee juhlapöydän ja pilaa juhlamielen.

Vierailija
1174/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kirjoitus. Mitä sen on väliä, jos siinä pöydässä on myös anopinkin leipomuksia. Voitte leipoa kumpikin. Loput sitten pakkaseen, kun juhlista tahtoo aina jäädä herkkuja. Kateuskortti oli kyllä aiheeton ottaa esille. Mukavia kekkereitä.

Jos ei halua niitä muiden leipomuksia sinne ja haluaa itse järjestää oman perheensä juhlat! 

Ei kait se ole ko suurempaa pöytään laittamaan, että mahtuu kahden naisen leipomukset. Ettei vaan ole kyse anoppisyndroomasta. Jos joku leipoo juhliin jotain, niin kyllä siinä vielä jää emännällekin touhuamista, kun seitsemää sorttia tarjolle järjestetään.

Jokaiselöa on oikeus itse päättää oman perheensä juhlista omassa kodistaan.

Anoppi on omat juhlansa järjestänyt ja saa

Totta kai, mutta sitten on turha valittaa, että  "kyllä se anoppi oman tyttären juhlia järjestää ja käy kaupassakin"... 

Vävy ei vedä herneitä nenään siitä, että anoppi leipoo heidän juhlapöytään, tuksin edes välittää kenen leipomuksia siellä syödään, kunhan hyviä ovat. Eli saa olla sitä meiltä, että anoppi (miehen äiti)ei kuulu perheeseen ja anoppi ei saa puuttua juhlien järjestelyyn ym mutta sitten pitää sietää se, että anoppi osallistuu muiden (miehen) sisarusten juhlien järjestelemiseen ja leipoo ja laittaa niihin. Ei se yksi nimiä voi sitä, keitää, etteikö anoppi voisi omien tyttäriensä perheisiin leipoa ja laittaa niin paljon, kun tyttärelle sopii.  

Vierailija
1175/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun himassa varmaan huseeraa sun oma mutsi. Anoppia haukutaan ja moititaan aina teki hän niin tai näin. Anoppi ei ole mikään miniän kynnysmatto.

Vierailija
1176/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olipa kirjoitus. Mitä sen on väliä, jos siinä pöydässä on myös anopinkin leipomuksia. Voitte leipoa kumpikin. Loput sitten pakkaseen, kun juhlista tahtoo aina jäädä herkkuja. Kateuskortti oli kyllä aiheeton ottaa esille. Mukavia kekkereitä.

Jos ei halua niitä muiden leipomuksia sinne ja haluaa itse järjestää oman perheensä juhlat! 

Ei kait se ole ko suurempaa pöytään laittamaan, että mahtuu kahden naisen leipomukset. Ettei vaan ole kyse anoppisyndroomasta. Jos joku leipoo juhliin jotain, niin kyllä siinä vielä jää emännällekin touhuamista, kun seitsemää sorttia tarjolle järjestetään.

Jokaiselöa on oikeus itse päättää oman perheensä juhlista omassa kodistaan.

Kuka sellaista on valittanut?

Säälittää vain tytär, joka koulittu sietämään ylikävelyä.

Vävyt inhoaa rajattomia anoppeja ihan yhtä syvästi kuin miniätkin. Ja yleensä niiden omien äitienkin rajattomuuteen hikeennytään, usko pois.

Vierailija
1177/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siellä taas murheet eräällä unelmaminiällä. Varmasti nautit kovasti, kun saat päteä anopillesi ja halveksia häntä. Eipä ole ihme, että loukkaantuukin. 

Vierailija
1178/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva anoppi nyt sentään tunkeutuu ovesta väkisin sisälle, vaik

"Voi kuule. Mun anoppi on tunkeutunut sisään...."

Onhan ihmisissä sekopäitä, mutta se ei tarkoita, että kaikki olisivat. Anoppisi olisi sekopää, vaikka ei olisi kenenkään anoppi, ei siitä anoppius ole sekopäätä tehnyt. Toivottavasti miehesi ei ole yhtä sekaisin, kuin äitinsä?

Mitä miehesi, eli siis anopin poika tuumasi tunkeutumisesta? 

Vierailija
1179/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa sun leipomukset ei olekaan niin hyviä kuin luulet.

Vierailija
1180/1602 |
27.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohi aiheen:

Minä en pidä lainkaan leipomustuotteista, en makeasta ylipäätään.

Miehen sukulainen järjestää kahvikekkereitä, joissa on tarjolla jos jonkinlaista pullaa. Ja leipoja ei meinaa uskoa etten pidä makeasta. Tulee huono olo joten jos maistaisin kaikkia, olisi olo kauhea. 

Ymmärtäkää ettei kaikki aidosti tykkää edes hyvin tehdyistä pullista. 

Unelmoin näissä tilanteissa perusruisleivästä.

Ei niitä KAIKKIA tarvitse edes maistaa. Siinähän unelmoit ruisleivästäs.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi