Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyihminen hankkii jalkavaivoihin tukipohjalliset ja selkävaivoihin supersängyn, vaikka pitäisi

Vierailija
07.09.2018 |

Nykyihminen hankkii jalkavaivoihin tukipohjalliset ja selkävaivoihin supersängyn, vaikka jalkavaivoihin auttaa paljain jaloin kävely ja selkävaivoihin lattialla nukkuminen. Ihmistä kohdellaan nykyään vain kuluttajana, jonka jokaiseen ongelmaan tuputetaan ratkaisua kaupasta!

Sama ruuansulatusongelmissa: vatsavaivoihin pitää ostaa Activiaa tai muuta markkinamiesten huijausta kun parhaiten auttaisi pieni paasto!

Niskavaivoihin taas pitäisi hankkia superkallis tyyny, vaikka monet niskan vaivat paranevat kun nukkuu välillä kokonaan ilman tyynyä.

Siitepöly- ja heinäallergiaan kaupataan tietenkin lääkkeitä, vaikka niihin tehoaa parhaiten siedätys.

Älkää ihmiset menkö markkinamiesten lankaan, vaan miettikää omilla aivoilla!

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tätä kansanperinnettä lättäjaloista ja armeijasta. Poikien on turha jännittää, lättäajalat eivät ole mikään automaattinen palvelukelpoisuuden este. Jos ne huomattavasti haittaavat liikkumista, asia on silloin eri juttu. Ja ihan niin kuin siviilissäkin, lättäjalkojen vaivoja armeijassakin lievitetään tukipohjallisilla. Lättäjalkojakin on moneen junaan, toiset hyötyy jumpasta toiset ei, toisille täydellinenkään holivttomuus ei ole liikkumisen este, toisten akuankan räpylät taas ei kestä juuri mitään.

Vierailija
62/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lattialla on paha nukkua kyljelleen ja selälleen nukkuminen ei onnistu.

Joo, mutta kovempi patja auttaa, halpakin. Ei tarvitse olla siis kallis supersänky. Kuten ap sanooikin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas tätä kansanperinnettä lättäjaloista ja armeijasta. Poikien on turha jännittää, lättäajalat eivät ole mikään automaattinen palvelukelpoisuuden este. Jos ne huomattavasti haittaavat liikkumista, asia on silloin eri juttu. Ja ihan niin kuin siviilissäkin, lättäjalkojen vaivoja armeijassakin lievitetään tukipohjallisilla. Lättäjalkojakin on moneen junaan, toiset hyötyy jumpasta toiset ei, toisille täydellinenkään holivttomuus ei ole liikkumisen este, toisten akuankan räpylät taas ei kestä juuri mitään.

Mun veljellä todettiin jo pienenä lättäjalka, ja teetettiin tukipohjallisia mittatilaustyönä (olin katsomassa kipsivalua). Armeijassa laitettiin automieheksi.

Vierailija
64/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis, ap. Kovalla lattialla nukkuminen ei todellakaan auta selkävaivoihin, se on oikeasti myrkkyä selälle. Paljain jaloin käveleminen on hyväksi lattajaloille, ei muuten. Ja niskavaivoihin tyynyttä nukkuminen sopii yhtä hyvin kuin happokäsittely ihon kutinaan eli ei todellakaan.

Kommenttisi on niin suoraan persutrollin puppugeneraattorista, osastosta "ennen oli kaikki paremmin ja kaikki hoito on turhaa".

Siitä olen samaa mieltä, että sänkyjen tai tyynyjen hinta ei ole mikään itseisarvo. Niiden hyöty on siinä, että kunnon sängyissä otetaan huomioon nukkujan yksilölliset tarpeet. Selällään nukkuja tarvitsee erilaisen sängyn kuin kyljellään nukkuja jne. Ja eri painoiset tarvitsevat erilaiset sängyt.

Esimerkiksi minulla on nivelrikko ja lapojen välissä nivellukko. Jos nukkuisin kovalla alustalla, lonkat olisivat ihan liikuntakyvyttömät - koska nukun siis kyljelläni.

Paljain jaloin kävely on luonnollista. Olen aina harrastanut urheilulajeja, joissa ollaan paljain jaloin. Toki lenkkareita ja kenkiä saa käyttää, niissä muuten asiantuntijat neuvovat vaihtelemaan kenkiä, ettei aina kävele samoilla.

Vierailija
65/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei paljain jaloin kävely tee mitään madaltuneille jalkaholveille.

Oletko oikeasti kokeillut esim. yhden kesän ajan? Ei vain paria päivää.

Kävelen paljain jaloin aina kun pystyn. Oma piha ja pitkä kesä. Mutta iän mukana jalan rakenteet vain rapistuvat eikä kipuja voi välttää. Kyllä kaupunkikävelyille on pakko pistää paksupohjaiset lenkkarit tai äkkiä muuttuu valittavaksi hitaaksi nilkuttajaksi.

Vierailija
66/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisevaan ja karvaiseen pilluun sekä kauniin vartalon saamiseen markkinoidaan giletteä vaikka oikea ratkaisu olisi alapesu ja asennoituminen naisvartaloon siten, että se on kaunis sellaisenaan.

Vierailija
67/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli hauska esimerkki työpaikallani kun asiakas osti energiajuomaa ja melatoniinipillereitä :D Molemmat turhia, jos jättäisi ensimmäisen ostamatta, ei tarvitsisi sitä toistakaan. No ostaja (tuttu nainen) ei ole ruudinkeksijä koskaan ollut.

Sinä et selvästi ole koskaan kärsinyt unettomuudesta. Et taida olla kummoinen ruudinkeksijä....

Joku jo huomauttikin ihan aiheellisesti, että et voi tietää, tulivatko nuo saman ihmisen käyttöön.

Ja jos on unensaantivaikeuksia ja on yöllä nukkunut kolme tuntia ja senkin max puolen tunnin pätkissä, jotain on pakko aamulla juoda herätäkseen, Purkillisessa energiajuomaa on vähemmän kofeiinia kuin mukillisessa kahvia!

Illalla se ei kuitenkaan enää vaikuta. 

Olen todennut omalla kohdallani, että ennen kello kahta (14.00) juodut energiajuomat ei vaikuta mun yöuniini, sitä myöhemmät estävät unensaantia ajoissa. Ja siis max yksi tölkki/päivä. En juo lainkaan kahvia.

Vierailija
68/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on urheilullinen ja hyvässä kunnossa. On pärjännyt hyvin armeijassakin (RUK). Jalat on kuitenkin aivan latuskat. Käyttää aina tukipohjallisia, mutta jotenkin häpee jalkojaan. Ei koskaan kulje avojaloin, ja sisälläkin aina mieluummin kengät jalassa.

Vierailija
69/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti kokeillut esim. yhden kesän ajan? Ei vain paria päivää.

Kävelen paljain jaloin aina kun pystyn. Oma piha ja pitkä kesä. Mutta iän mukana jalan rakenteet vain rapistuvat eikä kipuja voi välttää. Kyllä kaupunkikävelyille on pakko pistää paksupohjaiset lenkkarit tai äkkiä muuttuu valittavaksi hitaaksi nilkuttajaksi.

Multa lääkäri kielsi korkokengät 45-vuotiaana. Kuljen siis lenkkareilla tai muilla matalilla kengillä. Juhliin saatan pistää korkkarit, mutta en enää arkikäyttöön.

Vierailija
70/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitepöly- ja heinäallergiaan kaupataan tietenkin lääkkeitä, vaikka niihin tehoaa parhaiten siedätys.

Miten tämä omaehtoinen siedätys onnistuu? Olen kuvitellut, että siedättäminen tarkoittaa sitä, että pikku hiljaa annostellaan sitä allergiaa aiheuttavaa asiaa. Mutta aika vaikea on kenenkään ilman lääkärin apua ottaa talvella miniannoksia esim. koivun siitepölyä, kun sitä ei ilmassa vielä ole. Sitten kun on, niin sen määrään ei voi itse vaikuttaa.

Paljain jaloin kävelyä en itse viitsi kaupunkiolosuhteissa kokeilla, kun missä vain voi olla pieniä lasinsiruja. Av:n paljasjalkaketjussa moni sanoi kävelevänsä kaupungissakin ilman kenkiä. En ihan usko tavan yleisyyteen ainakaan sen mukaan, mitä itse näen, tai siis en näe. Hyvin harva kulkee kengittä.  

Olen pohtinut mahtaisko koivunmahlajuoma (kaupoissa limsapullon näköisessä pakkauksessa) tai koivuvihta tai jokin koivu-luontaistuote toimia siedätyksenä. En ole kuitenkaan uskaltanut kokeilla, sillä saan koivusta aivan järkyttävät oireet. Tuttu kertoi kananmunan syömisen auttavan omaan allergiaansa.

Vierailija
71/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä omaehtoinen siedätys onnistuu? Olen kuvitellut, että siedättäminen tarkoittaa sitä, että pikku hiljaa annostellaan sitä allergiaa aiheuttavaa asiaa. Mutta aika vaikea on kenenkään ilman lääkärin apua ottaa talvella miniannoksia esim. koivun siitepölyä, kun sitä ei ilmassa vielä ole. Sitten kun on, niin sen määrään ei voi itse vaikuttaa. 

Jos itselläni alkaisi siitepöly- tai heinäallergia vihoitella, niin laittaisin kovan kovaa vastaan. Menisin pahimpaan siitepölyaikaan johonkin pajukkoon / koivikkoon telttailemaan niin pitkäksi aikaa että seuraavaksi ei elimistö pienistä siitepölyistä hätkähtäisi! Sama heinäallergian kanssa. Viikko teltassa heinien keskellä niin eiköhän keho oppisi kuka määrää.

Et taida tietää mitä allergisen elämä on? Pienenä sain väriaineista ja appelsiinista pahimpia rokkoja muistuttavan allergian. Kroppani oli täynnä punaisia kutisevia näppylöitä, jotka lopulta yhdistyivät yhdeksi kirkkaanpunaiseksi ihoksi. Olo oli tuskainen. Ja 70-luvulla ainoa ohje oli välttää allergiaa aiheuttavia aineita. Onneksi ruoka-allergia helpotti aikuisena.

Vierailija
72/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toki on poikkeuksia. 

Mutta ihan oikeassa ap on. Normaalipainossa, liikunnallisella elämäntyylillä säästyttäisiin monelta vaivalta. 

Paljasjalkakävelystä puhutaan liian vähän. Se oikeasti ehkäisee jalka- ja selkävaivoja radikaalisti. Ja nimenomaan epätasaisessa maastossa kävely -- ei hissuttelu kotona varpaisillaan. Eli metsään paljain jaloin. Tämä vaatii nykyihmiseltä hieman totuttelua. Aluksi jalkapohjat aristelevat, mutta kun tottuu hyvä olo leviää koko kehoon ihan toisella tavalla kuin lenkkarit jalassa. 

Mulla on kotonakin epätasaista. On parkettia, laattoja ja listoja, ja paksuja pehmeitä mattoja, lasten ja lemmikkien leluja....

Vierailija
73/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä op voisi kertoa miten lattialla nukutaan kyljellään.

Selällään nukkujat nimittäin ovat alttiita saaman Alzheimerin nuorempana.

Vierailija
74/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä op voisi kertoa miten lattialla nukutaan kyljellään.

Selällään nukkujat nimittäin ovat alttiita saaman Alzheimerin nuorempana.

Olen aina sanonut, etten pysty edes makaamaan selälläni jalat suorina. Asento on joogassa nimeltään 'kuolleen miehen asento'.

Vierailija
75/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ketju! Kotikonsteja vaivojen hoitoon. Voihan näitä koittaa, jos ei esim. lääkkeet tai supersängyt tehoa. Vaivat taitavat olla usein niin yksilöllisiä, että jokaisen on vaan löydettävä se oma apu vaivaan kokeilemalla paljon erilaisia konsteja. Kun lääkäreilläkin pitää juosta useammalla, että saa apua.

Vierailija
76/77 |
08.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista jalkavaivoista. Kyllä yksi tuttu lääkäri sanoi, että tämä jalkatukein ympärillä oleva busines on vähän mennyt käsistä. Nyt kaikissa urheiluliikkeissä on jalkapeilit, joilla sitten joku lukioilainen muka asian tuntevasti analysoi sun jalan kaaret tai niiden puutteet ja sitten "suosittelee" jotakikin kallista tuki & lenkkari yhdistelmää. Että vähän pitäisi olla parempaa asiantuntemusta, että osaisi määritellä, minkälaisille lättäjaloille jalkatuista on hyötyä, siis muutakin kuin myyjän kukkaroa hyödyttävää. [Siis omassakin lähipiirissä on ihmisiä, joilla jalkojen muoto - tai siis epämuoto - kyllä ihan oikeasti edellyttää ammatti-ihmisen valmistamien jalkatukein käyttöä. En siis ole täysin samaa mieltä tuon aloittajan kanssa] 

Vierailija
77/77 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyihmisen on typeryksen kuvatus ja erillään koko kehostansa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan