Kamalin auto, millä olet ajanut?
Ex-anopin Mitsu Colt 80-luvun kieppeiltä. Aivan hirveä oli ajaa. Ohjaus puolsi, kaikki epätasaisuudet tiellä tuntui ratissa ja se kytkin. Moottoritiellä suorastaan pelotti. Never again.
Kommentit (755)
Kaikki joissa on joku 3-d ajotietokone siinä keskellä paneelia. En tarvitse.
Volvo 740, karmea lintta, traktoreissakin on paremmat ajo-ominaisuudet.
Vanha linja-auto, josta on tehty hevosauto. 6 hevosta kyydissä, niin ei meinaa uskaltaa hengittää, koska pienikin liike saa hevoset heilumaan ja auto samalla. Niillä kun ajoi, tiesi autolla ajaneensa.
Vierailija kirjoitti:
Kakstahtinen Wartburg 353. Siihen verrattuna Lada oli hyvä auto. Onneksi kokemus jäi yhteen kertaan.
Warre oli kuivalla asfaltillakin kuin jääradalla ajaisi.
Nuorena miehenä siirsin autoja eräälle tutulle autokauppiaalle. Helsingistä piti viedä MB 200D automaatti vuosimallia 1988 Lohjalle.
Auto oli noin 400tkm ajettu vanha taksi.
Kun moottoritielle käänsin, painoin kaasun pohjaan... pidin sen siellä oikeasti Lohjalle asti.
Koskaan ei mittari yltänyt sataan..
74 autoa omistanut plus käytössä ollut noin 10 yritysten autoa. Ei koskaan mersua.
Sen verran syvälle jäi kaamea kokemus.
Lada Niva, ehkä 80 luvun mallia.
Vierailija kirjoitti:
Dodge Dart talvikelissä lumisateella.
Uskon tuon. Itse olen ajanut Plymouth Valiantia joka on käytännössä sama auto ja siinä perä karkasi kurveissa aivan olemattomissakin vauhdeissa. Siis asfaltilla.
Wartburg, itä-saksalainen autohirvitys. Niin kova ääninenkin että hävetti. Ukko sen väenväkisin osti ja totta kai minun piti siten sillä ajaa kun hänellä ei ollut kun traktorikortti.
Kuplavolkkari talvikelillä. Lyhyt akseliväli, takavetoinen, tosi hankala vaikka oli kokemusta takavetoisistakin.
Mikroauto! Ei jousitusta eikä ohjaustehostinta. Jalkojen välissä kanisteribensatankki odottamassa räjähtämistä.
Vierailija kirjoitti:
Prototyyppi kirjoitti:
Joku Bemari. En ymmärrä ko. merkin hypetystä.
Taitaa olla vähän kallis sinulle myöskin. Sen takia parempi esittää että tietää asiasta jotakin.
Eihän se Bemari mikään Mersu ole. En ole kovin ylistäviä kommentteja ja korjaamotarinoita kuullu (siis ihan tuntemiltani ihmisiltä, en huhuja mistään "Esson baarista") uudehkoista baijerilaisista, siksi MB.
Taisi olla ensimmäinen autoni, vm.1967 kupla. Oli luotettava, mutta lasit huurtuivat ja ajo-ominaisuudet olivat mitä olivat. Warrella en ole ajanut, voisi olla vielä huonompi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dodge Dart talvikelissä lumisateella.
Uskon tuon. Itse olen ajanut Plymouth Valiantia joka on käytännössä sama auto ja siinä perä karkasi kurveissa aivan olemattomissakin vauhdeissa. Siis asfaltilla.
Jos Valiant(tai Dart) on kuutosmoottorilla, niin usein siinä on tehostamaton ohjaus, joka on todella hidas, taitaa ohjauspyörässä olla kuusi kierrosta laidasta laitaan.
Autolla ei uskalla eikä edes voi ajaa kovin lujaa missään olosuhteissa. Talvikeliin sillä ei mielellään lähde.
V8 moottorilla varustetuissa on ohjaustehostin, joka on jo kokonaan toista maata. Ja olisihan sen tietysti saanut lisävarusteena tuohon kuutoseenkin.
2000 -luvun alusta hiacen pakettiauto. Noi on tehty 150 senttisille, karmee paska
70/80 luvun vaihteessa jouduin turvautumaan naapurin farkku-ladaan. kevyt perä ja huonot renkaat tekivät talviajosta "pääkallokelillä" unohtumattoman kauhukokemuksen. Perä huiteli omilla teillään aina jarrujen, kaasun ja kytkimen käytön aikana.
1982 Toyota Land Cruiser FJ45 Troopy. 8-paikkainen. Hieno oikeissa paikoissa eli maastossa ym., mutta jouduin ajamaan sillä kerran maantiellä nuorena ja se tuntui lähinnä junan kääntämiseltä. Mutkat ja etenkin risteykset vaati koko hartiatyön, että yleensä edes tapahtui jotain. Hieno auto silti, ei oma.
Uudenkarheat autot ovat kaikki hyviä, joskin persoonallisia.
Ai niin se huonoin oli mazda 6 vikojen ja ruosteen takia. Muuten silläkin ajoi. Takajarrun ruostuminen kiinni oli viimenen pisara.