Jos TE-palvelut yksityistetään, voiko yritys ohjata työttömän palkattomaan työkokeiluun itselleen?
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei?
Jos on firma, joka myös itse kurssittaa työttömiä. Voisin hyvinkin nähdä tällaisen kuvion.
Hyi olkoon
Työkokeilija rekrytöimässä toista työtöntä työkokeiluun :D
TE-toimisto pitää yksityistää tai vielä mielummin lakkauttaa. Turhempaa laitosta ei julkishallinnosta löydy.
Nuorillehan tarjotaan jo "Nuoret kohti työtä" -palvelua, jossa työllistyminen siirtyy jonkun firman "valmennukseen". Niissä lukee, että palvelun aikana voidaan tehdä työkokeilu.
Varmaan tulee sama juttu maakuntauudistuksen vuoksi kaikille.
Viilataanko tässä nyt jotakin linssiin?
Vierailija kirjoitti:
Nuorillehan tarjotaan jo "Nuoret kohti työtä" -palvelua, jossa työllistyminen siirtyy jonkun firman "valmennukseen". Niissä lukee, että palvelun aikana voidaan tehdä työkokeilu.
Varmaan tulee sama juttu maakuntauudistuksen vuoksi kaikille.
Ahaa, puhuitkin siis, että voiko se valmennusfirma pakottaa itselleen. Voihan se tietysti olla mahdollista, mutta luulen, että sille firmalle on parempi pakottaa työkokeiluun johonkin toiseen työpaikkaan, josta mahdollisesti työllistyisi myöhemmin vaikka vakituiseksi.
En tiedä, miten nämä palvelut rahoitetaan ja mistä valmennusfimroille maksetaan, mutta luulen, että saavat enemmän rahaa työllistyneistä kuin "yökokeilussa olevista, jotka eivät työllisty sen jälkeen.
Miksi ei?
Jos on firma, joka myös itse kurssittaa työttömiä. Voisin hyvinkin nähdä tällaisen kuvion.