Voisitko perustaa perheen miehen kanssa joka ei halua olla tekemisissä aiemman lapsensa kanssa?
Tiedän pariskunnan joka on hankkimassa yhteistä lasta (naisella jo ennestään lapsi jolla on isä joka ei ole läsnä), mutta miehen ensimmäinen biologinen lapsi ei merkitse mitään miehelle, vaan lapsi elää äitinsä kanssa eikä isä halua olla tekemisissä lapsen kanssa. Nainen on sanonut että mies ei aio olla läsnä ensimmäisen biologisen lapsensa elämässä, mutta on silti hankkimassa lapsia miehen kanssa, joka käytännössä katsoen sivuuttaa oman lapsensa olemassaolon. Mun mielestä on hullu kuvio heillä. Ite en pystyisi tolleen elämään, en miehen enkä naisen asemassa, kyllä mun alitajunnassa omatunto kolkuttelis koko ajan. Moraalitonta käytöstä.
Kommentit (160)
Voisin.
Jos mies vastentahtoa pakotettu isäksi.
En minäkään todennäköisesti hyväksyisi äitinä oloa, jos yhtäkkiä joku vain pukkaisi minulle rääkyvän lapsen syliin ja päättäisi puolestani, että nyt olet äiti.
Tosi moni varmasti tästä mielen pahoittaa nyt ja sanoo minua vastuuttomaksi, mutta uskon, että toimisin täysin samoin ja hylkäisin tämän "viattoman" lapsen.
Vierailija kirjoitti:
Riippuen.
Jos on entisen puolison kanssa halunnut lapsen ja sitten muuttanut mieltään niin en.
Jos akka pamahtanut paksuksi ja mies halunnut abortin ja sitten ihmetellään, että miksei mies yhteyksissä lapsiin niin joo.Jos joku nyt pakottaisi minut äidiksi niin en olisi lapsen tai miehen kanssa tekemisissä enää. Karu fakta.
Elämäni on tällä hetkellä muutenkin niin sekaisin ja koitan järjestellä asioita, että en minä tähän lasta tarvi.Sama kuin joku tekisi minusta kissan omistajan tuomalla minulle kissan. (Se kissa saisi mennä omia polkujaan uuteen asuntoon asumaan).
Niin julmalta kuin tämä kaikki kuulostaakin niin anteeksi, en halua lasta nyt, en vuoden päästä, en kahdenkaan ja onneksi kukaan ei minulle sitä lasta yhtäkkiä voi lykätäkkään (luojalle kiitos siitä).
Mukavaa päivää kaikille av-mammoille!
Eihän siinä ole mitään väärää! Käytät tietysti tuplaehkäisyä/olet hankkinut sterilisaation/et harrasta seksiä kenenkään kanssa,joten et voi edes tulla raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuen.
Jos on entisen puolison kanssa halunnut lapsen ja sitten muuttanut mieltään niin en.
Jos akka pamahtanut paksuksi ja mies halunnut abortin ja sitten ihmetellään, että miksei mies yhteyksissä lapsiin niin joo.Jos joku nyt pakottaisi minut äidiksi niin en olisi lapsen tai miehen kanssa tekemisissä enää. Karu fakta.
Elämäni on tällä hetkellä muutenkin niin sekaisin ja koitan järjestellä asioita, että en minä tähän lasta tarvi.Sama kuin joku tekisi minusta kissan omistajan tuomalla minulle kissan. (Se kissa saisi mennä omia polkujaan uuteen asuntoon asumaan).
Niin julmalta kuin tämä kaikki kuulostaakin niin anteeksi, en halua lasta nyt, en vuoden päästä, en kahdenkaan ja onneksi kukaan ei minulle sitä lasta yhtäkkiä voi lykätäkkään (luojalle kiitos siitä).
Eihän siinä ole mitään väärää! Käytät tietysti tuplaehkäisyä/olet hankkinut sterilisaation/et harrasta seksiä kenenkään kanssa,joten et voi edes tulla raskaaksi.
Mä syön ehkäisypillereitä ja olen vakisuhteessa ja näin ollut jo 5 vuotta, eikä ole lasta näkynyt tai kuulunut.
Mutta kaikissa suhteissahan pelkkä pillereiden syönti ei toimi ehkäisyksi, minä olen vain onnekas tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuen.
Onhan aborttikin vaihtoehto?
Miksi se aina niin hanakasti pois suljetaan.
Ja tässähän puhuttiin, että ulkopuolinen lykkäisi lapsen sinun elämääsi, joten vastaamallesi henkilölle niin ei voi käydä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin.
En minäkään todennäköisesti hyväksyisi äitinä oloa, jos yhtäkkiä joku vain pukkaisi minulle rääkyvän lapsen syliin ja päättäisi puolestani, että nyt olet äiti.
Tosi moni varmasti tästä mielen pahoittaa nyt ja sanoo minua vastuuttomaksi, mutta uskon, että toimisin täysin samoin ja hylkäisin tämän "viattoman" lapsen.
Ei miestä voi pakottaa vastentahtoisesti isäksi. Jos hän tietää ettei ehdottomasti halua vanhemmaksi,hän tietysti hoitaa ehkäisyasiat kuntoon tai pidättäytyy seksistä. Miksi viaton on lainausmerkeissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuen.
Mä syön ehkäisypillereitä ja olen vakisuhteessa ja näin ollut jo 5 vuotta, eikä ole lasta näkynyt tai kuulunut.
Mutta kaikissa suhteissahan pelkkä pillereiden syönti ei toimi ehkäisyksi, minä olen vain onnekas tapaus.
Eli olette ottaneet tietoisen riskin raskaaksi tulosta. Eläkää seurausten kanssa sitten,turha huudella vahinkoa jos tuletkin raskaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuen.
Mutta kaikissa suhteissahan pelkkä pillereiden syönti ei toimi ehkäisyksi, minä olen vain onnekas tapaus.Eli olette ottaneet tietoisen riskin raskaaksi tulosta. Eläkää seurausten kanssa sitten,turha huudella vahinkoa jos tuletkin raskaaksi.
Joo en oo suunnitellukkaa tässä raskaaksi tuloa, että ei sun sitä tarvi huolehtia. 😊
Mutta kiitos, että välität.
Mulle tuo perhe arki on kaukauista tulevaisuutta kunhan olen urani luonut.
Jotkut on vaan niin epätoivoisia miesten suhteen että ottavat mitä sattuvat saamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin.
Ei miestä voi pakottaa vastentahtoisesti isäksi. Jos hän tietää ettei ehdottomasti halua vanhemmaksi,hän tietysti hoitaa ehkäisyasiat kuntoon tai pidättäytyy seksistä. Miksi viaton on lainausmerkeissä?
Ihan autocorrectin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin.
Mun eräs kaveri tökki kortsuun reiät, jätti pillerit pois ja tuli raskaaksi, koitti siis tällä saada miehen jäämään.
Toinen kaveri otti käytetyn kortsun, veti sieltä spermat ruiskuun ja tökkäs sisäänsä.
Tuli raskaaksi.Että se miesten ehkäsyn käyttäminen näinä päivinä alkaa tarkottaan sitä, että se käytetty kortsu laitetaa lukkojen taakse tai niellään käytön jälkeen.
Tai mitäs jos miettisi vähän,kenen kanssa seurustelee? Sinun mielenterveysongelmaiset kaverisi ovat marginaalitapauksia.
Tää on sitte tällänen ketju, missä ei saa ollakkaa niitä eriäviä mielipiteitä. 😂
Ei se mies varmaa sen lapsen olemassa ololle mitään voi, ensin selvittäisin, miksei ole tekemisissä ja sitten tekisin päätöksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolikolla on aina kaksi puolta. Sinäkään et varmaan tiedä taustoja miksi mies ei halua olla enää lapsen elämässä. Ihan läpiirissä on saman tyyppinen tapaus. Lapsi oli vahinko ja äiti luuli voivansa pitää miehen lapsen avulla. Äiti on niin hankala tapaus ihmisenä ja parisuhteessa ettei suhde toiminut. Lopulta äiti kiristi lapsella ja käytti lasta aseena. Lopputuloksena mies lähti lapsen elämästä pysyvästi. Tunnen siis tämän äidin henkilökohtaisesti ja voin itsekkin sanoa ettei ole helppo ihminen. Teki miehen ja lapsen tapaamisesta lähes mahdotonta. Kaikkea ei tarvitse kestää.
Älä tuomitse, jos et tiedä tapauksesta mitään.
Vastaus kysymykseesi olisi kyllä. Voisin harkita suhdetta ja perhettä.
Kuule,tällaisessa tilanteessa pitäisi asettua toisen eli sen viattoman lapsen asemaan. Lapsi on jo olemassa ja haluaisi että hänellä on isä joka pitää yhteyttä. On traumaattista,jos toinen vanhempi hylkää. Se on aivan se ja sama mitä lapsen äiti sekoilee tai mikä vanhempien suhteen tila on ollut,vai että "vahinko" vielä oletko tosissasi? Sillä ei ole kerrassaan mitään merkitystä! Ainoa mikä merkitsee on se,että lapsella ei ole isää koska isä käyttäytyy itsekin kuin lapsi ja on hylännyt hänet.
Ja ei,en voisi seurustella saati perhettä perustaa tuollaisen miehen kanssa. Näkeehän sen jo,miten hän hoitaa isyyttään(ei mitenkään.)Ja sullekin tiedoksi tämä äiti käyttää lapsiaan aseena ja kiristyksen kohteena myös muille sukulaisille. Minä olen edelleen hänen kanssaan väleissä vain siitä syystä että olen sujua näille lapsille ja muuten en saa nähdä heitä. Tuon "lapsi on viaton'' olen kuullut jo niin monta kertaa kiristyksen yhteydessä että alkaa jo kyllästyttää.
Niin? Ei ollut kyse äidistä vaan lapsesta. Sama vaikka tanssisi päällään se äiti. Lapsihan ON viaton.
Äiti voi selittää sille viattomalle lapselle miten on ajanut kaikki ihmiset pois. Kaikkea ei todellakaan tarvitse kestää edes sen lapsen takia. Ihmisillä saa edelleen olla se oma elämä vaikka se viaton lapsi siinä jaloissa pyörisi. Itse ehkä olet sylkykuppi ja tunget omat arvosi ja elämäsi koloon, että pääset olemaan sen lapsen kanssa.
Joo,kyllä nielisin ylpeyteni jotta saisin olla lapseni kanssa. Kestäisin lapsen takia mitä vain. Onko lapsen syy että äiti on mulk*u? Ei. Pitääkö lasta rankaista äitinsä käytöksestä? Ei.
Juu ei onnistu. En päästä siskoani enää elämääni. Voi haukkua minut sukulaisille uudestaan ja uudestaan, mutta yhteyttä en aio pitää. Lapset saa tulla käymään jos haluavat. Sisko ei päästä heitä. Enkä aio ruveta riitelemään. Minullahan ei käytännössä ole edes mitään oikeutta nähdä heitä jos äiti kieltää. Mites aiot nähdä näitä viattomia lapsia jos äiti estää ja kieltää? Laillista oikeutta ei ole. Sen verran tunnen oman arvoni etten hänen kanssaan keskustele. Ei tarvi kuunnella sitä haukkumista ja nälvimistä.
Oletko sinä siskosi lapsien isä?
Vierailija kirjoitti:
Tää on sitte tällänen ketju, missä ei saa ollakkaa niitä eriäviä mielipiteitä. 😂
Saahan kaikilla mielipiteensä olla. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö mielipide voisi olla esim. typerä tai itsekäs.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin.
Mun eräs kaveri tökki kortsuun reiät, jätti pillerit pois ja tuli raskaaksi, koitti siis tällä saada miehen jäämään.
Toinen kaveri otti käytetyn kortsun, veti sieltä spermat ruiskuun ja tökkäs sisäänsä.
Tuli raskaaksi.Että se miesten ehkäsyn käyttäminen näinä päivinä alkaa tarkottaan sitä, että se käytetty kortsu laitetaa lukkojen taakse tai niellään käytön jälkeen.
Olet katsonut liikaa saippuasarjoja, ne ihmiset ruudussa eivät ole sinun "kavereitasi", vaan fiktiivisiä hahmoja!
Vierailija kirjoitti:
Voisin.
Ei kukaan ole miehen syliin valmista lasta tyrkännyt ja pakottanut isäksi. Ihan itse se mies on ne siemenensä sinne emättimeen dumpannut. Täysin oma valinta se isyys silloin on. Mitäs lähdit ja et käyttänyt kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolikolla on aina kaksi puolta. Sinäkään et varmaan tiedä taustoja miksi mies ei halua olla enää lapsen elämässä. Ihan läpiirissä on saman tyyppinen tapaus. Lapsi oli vahinko ja äiti luuli voivansa pitää miehen lapsen avulla. Äiti on niin hankala tapaus ihmisenä ja parisuhteessa ettei suhde toiminut. Lopulta äiti kiristi lapsella ja käytti lasta aseena. Lopputuloksena mies lähti lapsen elämästä pysyvästi. Tunnen siis tämän äidin henkilökohtaisesti ja voin itsekkin sanoa ettei ole helppo ihminen. Teki miehen ja lapsen tapaamisesta lähes mahdotonta. Kaikkea ei tarvitse kestää.
Älä tuomitse, jos et tiedä tapauksesta mitään.
Vastaus kysymykseesi olisi kyllä. Voisin harkita suhdetta ja perhettä.
Kuule,tällaisessa tilanteessa pitäisi asettua toisen eli sen viattoman lapsen asemaan. Lapsi on jo olemassa ja haluaisi että hänellä on isä joka pitää yhteyttä. On traumaattista,jos toinen vanhempi hylkää. Se on aivan se ja sama mitä lapsen äiti sekoilee tai mikä vanhempien suhteen tila on ollut,vai että "vahinko" vielä oletko tosissasi? Sillä ei ole kerrassaan mitään merkitystä! Ainoa mikä merkitsee on se,että lapsella ei ole isää koska isä käyttäytyy itsekin kuin lapsi ja on hylännyt hänet.
Ja ei,en voisi seurustella saati perhettä perustaa tuollaisen miehen kanssa. Näkeehän sen jo,miten hän hoitaa isyyttään(ei mitenkään.)Kyllä vahinko eli suunnitelmaton siis miehen puolelta. Äidiltä pillerit "petti". Tosin kertoi jälkikäteen ettei edes niitä syönyt. Äiti luuli voivansa pitää miehen lapsen avulla.
Seksissä on aina riski raskauteen,ehkäisystä huolimatta. Mies tiesi tämän. Hän olisi voinut käyttää kondomia.
Kondomi on kyllä aivan paska ehkäisyväline parisuhteessa, sukupuolitaudeilta se suojaa tuntemattomien/epäluotettavien kanssa, silloinkin oletuksella, että se kestää menon. Itsekin tulin raskaaksi kun kondomi meni rikki (ja oltiin samaa merkkiä käytetty pitkään, olin just sopiva). E-pillerit ei sopineet ja minipillerit oli pettäneet aiemmin... ja sillä kertaa kortsu. Eikä jälkiehkäisystäkään ollut mihinkään, näin on näköjään Luoja halunnut. Onneksi on täydellinen parisuhde ja lasten syntymä oli molemmille iloinen asia alkushokeista huolimatta. Mutta olen kyllä jälkeenpäin huomannut, kun huudellaan, että miksi ette huolehdi ehkäisystä, että kaikki vahingot voisi estää. Kaikki eivät ole yhtä tuhkamunaisia ja -pilluisia kuin toiset ja meidän kaksi lasta on sienneet ihan ilman yritystä ehkäisystä huolimatta, kolmaskin ekasta kierrosta kun kerrankin tarkoituksella yritettiin. Mutta tosiaan nämä 99% ehkäisytehot tarkoittaa minusta, että joka sadannesta yhdynnästä tulee helposti raskaaksi vaikka käyttäisi oikein näitä ehkäisyjä varsinkin hedelmällisimmät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisin.
Ei kukaan ole miehen syliin valmista lasta tyrkännyt ja pakottanut isäksi. Ihan itse se mies on ne siemenensä sinne emättimeen dumpannut. Täysin oma valinta se isyys silloin on. Mitäs lähdit ja et käyttänyt kondomia.
Kuka lähti ja ei käyttäny kondomia?
Pillereissä on paljo parempi ehkäisy varmuus kuin kondoomissa.
Kondomi suojaa vain sukupuolitaudilta, mutta aika monesti jos pitkät seissot vetää nii niitä reikiä tulee.
Muistakaa kertoa myös omille miehille, että jos raskaaksi tulette niin lapsen pidätte.
Ja muistakaa muistuttaa tuplaehkäisystä ja että muistavat vaihtaa kondomin ainakin 5 session aikana, ettei vahinkoa pääse tapahtumaan.
Ja pitäkää puhtaat jauhot omassa pussissa.
Mitä itsekkyydestä tällä on puhuttu niin se lapsi on aina yhteinen päätös.
Antakaa niille omille miehille/yhden yön jutuille myös valtaa asioiden päättämisessä niin säästytään tämmöiseltä "on hylännyt lapsensa".
Itsekkyyttä on juurikin se, että päättää puolison puolesta noin ison asian kysymättä tämän mielipidettä ja menee sen portin kautta mikä on "omasta mielestä" paras vaihtoehto.
En voisi olla edes tekemisissä moisen ihmissaastan kanssa, saatika että perustaisin perheen.
N26