Miehet, onko ulkonäkö oikeasti luonnetta tärkeämpää?
Miksi tällä palstalla monesti etenkin miehet sanovat, että parisuhdekumppania etsiessä naisen ulkonäkö on tärkeämpi kuin luonne? Ja lisäksi vielä jos naiset sanovat luonteen olevan tärkeämpää, miehet syyttävät tekopyhyydestä, kaksinsismoralismista, paremman ihmisen esittämisestä, valehtelusta yms.
Miksi näin? Kuinka moni teistä miehistä ja miksei naisistakin aidosti pitää kumppanin ulkonäköä tärkeämpänä asiana parisuhteessa kuin luonteiden yhteensopivuutta ym? Miksi se on niin mahdotonta uskoa, että vaikka itse arvostaisitkin pinnallisia asioita eniten, läheskään kaikki muut ihmiset eivät ajattele samoin?
Toivoisin asiallista keskustelua ja monenlaisia näkökulmia asiaan. Ja kerro vastauksessasi oletko mies vai nainen. Tarkoitukseni ei myöskään ole syyttää kaikkia miehiä. Tunnen enimmäkseen vain sellaisia miehiä, joille naisen luonne on ulkonäköä tärkeämpää, ja siksi olenkin tällä palstalla niin monta kertaa vilpittömästi hämmästynyt, kun moni mies täällä väittää aivan päinvastaista, ja itse olen monesti saanut käytännössä haukut niskaani kun olen erehtynyt väittämään, että minulle ihmisen luonne on tärkeintä parisuhteessa.
N43v
Kommentit (126)
No ei ole tärkeämpää, mutta minä olenkin sokea, jota ei ulkonäölliset asiat kovin merkittävästi kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Naisten luonne on aina sen verran ikävä että parempi keskittyä kauneuteen.
Jos vedät vain ”ikäviä” naisia puoleesi niin kannattaa tarkistaa ettet itse ole sellainen.
Ensireaktio oli, että luonteenhan se pitäisi ratkaista, mutta totta puhuen minusta oli eksässä ihanaa se, että hän piti minua kauniina ja seksikkäänä naisena, vaikken yleisen mittapuun mukaan varmasti ole. Mutta että hänelle olin. Se oli ihanaa eikä varmaan enää koskaan kukaan mies ajattele minusta siten. No mutta, sain kokea sellaisenkin. En mielestäni silti ole kovin pinnallinen.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, jotka ovat viehättyneet kauniisiin (nuoriin) naisiin ovat saaneet geeninsä siirtymään tehokkaamin eteenpäin kuin kilpailijansa (koska naisen biologia). Evoluutio huolehti kilpailijat pois. Tässä lienee syy miesten ulkonäköoerusteiseen parinvalintaan.
M
Tarkoitatko siis, että ulkonäköä tärkeimpänä asiana pitävät miehet tekevät enemmän lapsia useiden eri naisten kanssa? Löytyykö tälle jotain tieteellistä vahvistusta ja mitä tuo kertoo noiden miesten parisuhdetoiveista ja -taidoista? Ovatko he parisuhteessa parempia ja luotettavampia kumppaneita kuin luonnetta painottavat miehet? Haluavatko he ylipäätään parisuhdetta, vaiko enemmän hyppiä kukasta kukkaan? Millä tavalla evoluutio on huolehtinut heidän kilpailijansa pois, kun edelleen ihmisyhteisöissä suositaan vakiintuneita parisuhteita perhettä perustaessa?
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vedät vain ”ikäviä” naisia puoleesi niin kannattaa tarkistaa ettet itse ole sellainen.
Miksi kuvittelet että muunlaisia naisia on ylipäätään olemassa?
Kauneudesta ei ole mitään iloa yhtä iltaa pidemmässä jutussa, jos luonne on perseestä tai vain omaan luonteeseen sopimaton.
Pelkkä ihana luonne ilman seksuaalista viehätysvoimaa ja keskinäistä värinää taas ei tule johtamaan kaverisuhdetta pidemmälle.
Pitää siis olla molempia: ulkonäöllistä viehättävyyttä (mitä se itse kullekin on) ja luonne itselle sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi? En minä ainakaan ole mitenkään ikävä eikä ole kyllä moni muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Etkö ole koskaan tavannut yhtään kivaa naispuolista ihmistä? Oletko minkä ikäinen ja paljonko sinulla on kokemusta naisten kanssa olemisesta paitsi parisuhdetasolla myös muuten?
- ap
Voin heti kumota nämä "luonne ulkonäköä tärkeämpää"-ihmisten lässytykset sillä, että tuolla ulkona on laumoittain mukavia ihmisiä jotka on kuitenkin jääneet yksin jonkun selkeän ulkonäköseikkansa vuoksi. Ettepä tekään ole heitä huolineet. Kyllä sillä ulkonäöllä on vaan merkitystä, sanottaisiinko että 50-50.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla on miehiä, joiden ainoat naissuhteet ovat kuvia tai videoita netissä. Niissä toki ulkonäkö painottuu. Miehet, joilla on oikeita ihmissuhteita oikeiden naisten kanssa, pitävät varmasti persoonaa vähintään yhtä tärkeänä kuin ulkonäköä.
Tällä palstalla on lähinnä luusereita joilla ei ole hyviä ystäviä tai kunnollista elämää muutenkaan.
Av on luusereiden palsta.[
Heh, ja tarkoittaa sinun kodalla, että.... kun olet myös palstalla:)
Vierailija kirjoitti:
Voin heti kumota nämä "luonne ulkonäköä tärkeämpää"-ihmisten lässytykset sillä, että tuolla ulkona on laumoittain mukavia ihmisiä jotka on kuitenkin jääneet yksin jonkun selkeän ulkonäköseikkansa vuoksi. Ettepä tekään ole heitä huolineet. Kyllä sillä ulkonäöllä on vaan merkitystä, sanottaisiinko että 50-50.
Eihän tässä kukaan ole väittänyt etteikö ulkonäöllä olisi mitään merkitystä? Luonne voi olla tärkeämpi, ei se tarkoita etteikö ulkonäöllä olisi mitään väliä.
Ja mistä sinä voit tietää laumoittaisten ihmisten syyt yksin olemiseen? Tunnetko heidät vai
Luonne ja kemiat. Itse olen 53v.ja mitä vanhempi niin sitä tärkeämpää on luonne ja yhteiset tekemiset.
Nuorille merkitsee paljon ulkonäkö ja vasta sitten pääsee jatkoon..,
Eikä tavallisen näköinen yleensä saa kaunotarta tai komistusta. No nuoruuteen kuuluu ulkonäkö asiat, olen minäkin ollut nuori.
Oltiin vielä 20v. sitten ok näköisiä, ei olla enää.
Pitkä liitto yhdessä tarpottu.
Ja ap sanoisin sulle että ne yhteiset tekemiset myös tärkeitä koska lapset lähtee pois kotoota niin jää se puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Miehet, jotka ovat viehättyneet kauniisiin (nuoriin) naisiin ovat saaneet geeninsä siirtymään tehokkaamin eteenpäin kuin kilpailijansa (koska naisen biologia). Evoluutio huolehti kilpailijat pois. Tässä lienee syy miesten ulkonäköoerusteiseen parinvalintaan.
M
Justiiinsa joo. Yhä useammat miehet ei nykyisin edes halua niitä hemmetin lapsia. Hirveintä mitä miehelle voi sattua, onkin se, että nainen valehtelee syövänsä pillereitä ja tulee miehelle raskaaksi. Joten se siitä geenien siirtymisestä ja miesten viehtymyksestä "hedelmällisiin kaksikymppisiin". Pah!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei olisi? En minä ainakaan ole mitenkään ikävä eikä ole kyllä moni muukaan.
Niin. Itsesi mielestä.
Ei siis millään pahalla kirjoitti:
Mutta kyllä se totta on että ulkonäöllä on merkitystä, tietysti olisi supersiistiä jos molempia löytyisi riittävästi, mutta harvoin niin on, tai en ainakaan minä ole vielä sellaista naista löytänyt.
Kun ikää tulee lisää niin sen merkitys vähän laskee, mutta ei katoa.
Ulkonäkö=70%
Luonne=30%Tai
Huonoin hyväksytty
Ulkonäkö 60%
Luonne 40%Mutta tämän alle ei mennä.
Kyllä kai kaikki sen pystyy ymmärtämään että ei 8-9 tason mies/nainen ihan ensimmäisenä halua sitä 5-6 tason miestä/naista vaikka sillä olisi kuinka ihana ja kiva luonne ?
Tottakai ymmärrän sen, että sekä ulkonäöllä että luonteella on merkitystä, mutta sitä minun on vaikea ymmärtää, että ulkonäkö olisi loppupeleissä tärkeämpää kuin luonne. Ja no, jos jollekulle onkin, niin kai se sitten vain on niin. Mutta sitten kun aletaan toisia syyttämään tyyliin tekopyhiksi valehtelijoiksi vain siksi, että nämä pitävät luonnetta tärkeimpänä, tulee todella häijy olo. Se toki on varmasti yksilöllistä, kuinka suuren painoarvon kukin ulkonäölle antaa, mutta siitä on kuitenkin aika pitkä matkat vielä siihen että arvottaa ulkonäön luonnetta merkityksellisemmäksi.
Osaatko sanoa miksi sinulle ulkonäkö on noin suuressa arvossa parisuhteen kannalta? Oletko ollut monessa pidemmässä parisuhteessa ja oletko kokenut itsesi onnelliseksi suhteissasi? Itselleni miehen ulkonäön merkitys on reilusti alle 30%. Minä olen ihastunut tosi monen näköisiin miehiin ja yleensä alan nähdä toisen sitä paremman näköisenä mitä syvemmin hänen luonteeseensa ihastun ja rakastun.
Noista tasojutuista ja sellaisten mittaamisesta kouluarvosanoilla en osaa valitettavasti sanoa oikein mitään. En osaa arvioida ihmisten ulkonäköä sillä tavalla enkä oikein ymmärrä miksi niin pitäisi edes tehdä, koska eri ihmisethän pitävät eri asioista myös ulkonäössä.
- ap
Nelikymppiseksi asti on.
Sitte ei enää niin paneta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä kukaan ole väittänyt etteikö ulkonäöllä olisi mitään merkitystä? Luonne voi olla tärkeämpi, ei se tarkoita etteikö ulkonäöllä olisi mitään väliä.
Ja mistä sinä voit tietää laumoittaisten ihmisten syyt yksin olemiseen? Tunnetko heidät vai
No kovin saa sellasen kuvan näistä, että minkälainen tahansa lapiolla hakattu lihamöntti muka kelpaisi kunhan sillä on kiva luonne. Yrittävät tehdä näin itsestään parempia ihmisiä, kun eivät muka ole pinnallisia, mikä on valetta. Tunnen monia yksin jääneitä, jotka treffailevat aktiivisesti eli yrittävät löytää kumppania, mutta eivät vaan tunnu kellekään kelpaavan koska on kaikenlaista ylikorostunutta silmien karsastusta, ylipurentaa yms.
Kyllä miehen ulkonäkö on luonteen lisäksi tärkeä: pituus +185, mieluummin vaalea viikinki, paino 79-85 lihaksikas, mutta jäntevä ja hoikka, paksut huulet, hyvä tuoksu, hyvät pakarat. Ikä miinus 10 vuotta omastani.
Akateeminen koulutus ja ahkera ja hyvätapainen.
T. Nainen 42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Itsesi mielestä.
No kerro ihmeessä mikähän minussa on sitten sinun teoriasi mukaan vikana? :D
Tämä on vaikea kysymys. Itse sanoisin, että ulkonäöllä on merkitystä mutta kokonaisuus ratkaisee.
N38