Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinkas moni av-mamma pitää vielä Marimekkoa junttina? Ottaen huomioon uusimman uutisen.

Vierailija
14.11.2007 |

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että jossain Japanissa tai Jenkeissä MM on jotain ihmettä, mutta kyllä tosiasia on se, että Marimekon ylitunnetut kuosit ja tuotteet Suomessa ovat junttia.

Mielelläni ostan Marimekon vähemmän tunnettuja kankaita ja tuotteita, mutta unikot, kivet, tasaraidat, jokapojat ja iso osa laukuista jää liikkeeseen. En ole kävelevä mainostolppa.

Vierailija
22/37 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin ennemmin että tylsä ja konservatiivinen, toivottavasti tähän tulee muutos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietämättömille tiedoksi, että Manolo on kenkien Ferrari...

ap

Vierailija
24/37 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vitun " muotigurut"

Vierailija
25/37 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tukahtua nauruun, kun kuulin tuosta ja heti ensimmäiseksi ajattelin, että AV-mammoille tuli nyt eteen niin ristiriitainen tilanne, että siitä ei selviä ilman persoonallisuuden jakautumista.

Vierailija
26/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ollut junntia

Vierailija
27/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan sietänyt Unikko-kuosia, edes silloin 70-luvulla kun navettatakkimallit oli muotia, se oli silloin karmea ja on edelleen

Vierailija
28/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli erilaisia kuoseja. Nyt vain se tylsä unikko.

Nykyään niitä kangaskasseja näkyy ties millä narkkareilla, tai kaljakasseina. Ei mitään hienoa.

Vierailija
29/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mitään uutisista, mutta unikkokuosiset kaavut on ainakin niin junttia kuin junttia voi olla. Hävettää että poliitikotkin voivat eduskuntaan pukeutua moisiin pikku kakkosen täti-asuihin, jotain kunnioitusta vois odottaa pukeutumisen suhteen päättäjiltä. Takki ja suorat housut päälle. 

Vierailija
30/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrettävästi Marimekko voi ulkomailla olla jännittävä ja raikas erilaisuudessaan, mutta täällä Suomessa sillä on erilainen asema.

Kyllähän jotain Unikkoakin nyt ehkä voi vähän ja varovaisesti käyttää, varsinkin jos on jokin epätavallisempi väriyhdistelmä. Mutta ne klassiset värit ja kuviot, ne on vain liian tunnettuja. Niitä käyttävät usein sellaiset sisustajat ja pukeutujat, jotka haluavat hakea hyväksyntää ja pelata varman päälle. Ensimmäisen polven keskiluokka. Eihän kukaan halua nousukkaaksi identifioitua. 

Harva yleensäkään yleensä kokee olonsa mukavaksi, jos päällä on liian ikoninen vaate tai asuste tai vaikka näkyvä logo. Esimerkiksi Marimekon Unikko-kuosi on Suomessa monille kuin logo, niin tunnettu. Samoin muut klassiset kuosit.

Vierailija
31/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina ollut junntia

Ei, kyllä ne Marimekon kuosit joskus 60-70-luvulla oli Suomessakin hyvin korkealle arvostettuja, ja vielä 80-luvullakin. 

Vierailija
32/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äiti oli marimekkofani jo lapsuudessani, itse en voi sietää enää koko marimekkoa. Äitiä makuni taitaa huvittaa, pidän kiiltävästä ja mummotyylistä, täysin marimekon vastaisesta tyylistä kodissani. Mut ei äiti silti hauku, ostelee mulle kirppateilta tavaraa, jonka aattelee miellyttävän minun silmää. Lapsenakin olin hinoinnut jotain glitterin kiiltävää mekkoa, äitiä oli hävettänyt mutta osti sen mulle silti, koska taidan esikoisena olla sen silmäterä ja heikoin lenkki. 😂

Kyllä se mua ja sisaruksia silti puki myös marimekon raitapaitoihin. Ne olikin ihan kivoja ja kestäviä paitoja. Mutta marimekon verhot sun muu tyyli ei kyllä mun juttu. 

Vierailija
33/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolustan nyt äitiäni vielä sen verran että sillä ei onneksi ikinä ole mitään karmeeta unikkomekkoa ollut.

Toi kommentti 32.

Vierailija
34/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikkoa yhä uusina variaatioina on kyllä hyvin paljon. Silti: Marimekolla on koko ajan tuotannossa enimmäkseen jotain muuta, sekä vanhoja klassikkoja että uutta. Verkkokauppaan tulivat noin viikko sitten tämän kevään uutuudet, eikä kylläkään ole pakko ostaa Unikkoa.

Vierailija
35/37 |
07.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mutta siltikään en laittaisi jalkaani unikkosandaaleja... Unikko on tylsä, ei mun mielipide muutu vaikka Karl Lagerfeld tekisi seuraavan kokoelmansa kokonaan siitä.

Lagerfeld on kuollut 2019!!

Vierailija
36/37 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällainen pesunkestävä av-mamma ei piittaa pätkääkään siitä, mikä on junttia, mikä wt ja milloin mitäkin.

Me käytämme sellaisia vaatteita, jotka miellyttävät meitä itseämme.

Vierailija
37/37 |
08.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mutta siltikään en laittaisi jalkaani unikkosandaaleja... Unikko on tylsä, ei mun mielipide muutu vaikka Karl Lagerfeld tekisi seuraavan kokoelmansa kokonaan siitä.

Lagerfeld on kuollut 2019!!

Ja tämä ketju aloitettu vuonna 2007.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme