Voihan kielitaidottomat vanhukset :D Isäni tuli eilen käymään päällä musta hihaton paita, jossa sateenkaarenvärisin kirjaimin teksti
Eguality (suomeksi tasa-arvo), taitaa olla sitä Henkkamaukan keväistä pride-mallistoa.
isä on 72 v eikä osaa englantia sanaakaan saati, että ymmärtäisi sateenkaaren merkityksen . Ostaa paljon vaatteita kirppikseltä ja sieltä tuokin todennäköisesti on . No, ehkä ihmiset ajattelevat isäni olevan hyvin suvaitsevainen :)
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen, kun anoppi osti aikanaan miehelleni ison pinon boksereita joululahjaksi. "On niissä joku tekstikin koristeena" Joo... "Fat and happy" :D
:D
Suomessa erittäin sopiva malli kahdelle kolmesta. Tosin en ole ihan varma happy-osuudesta.
Voihan se housuissa oleva paksu tehdä jonkun onnelliseksi.
Vierailija kirjoitti:
Mun 75-vuotias anoppi oli Karibian risteilyllä ja osti sitten yhdestä pysähdyssatamasta aurinkosuojaksi lehtilippiksen.
Kaikissa muissa lippiksissä oli jotain tyhmiä ja rumia merkkejä ja tekstejä, tämä hänen ostamansa oli kiva, kun siinä oli luontoteemaa.Vähän meitä hymyilytti, kun kotiintullessaan esitteli sitä kannabiksenlehtihattuaan meille. Ei silloinkaan vielä tajunnut, selitti vaan, että hyvähän se on ja paikallisetkin näytti hänelle peukkujaan.
Siis voi hyvänen aika, muori kulkenut kannabislippis päässään maissa ja seilannut jenkkituristien seurassa laivassa pari viikkoa.
Entinen työkaveri oli laittanut työpaikalla seinälleen tosi kauniin kuvan kasvin lehdestä. Mainitsin, että muistuttaa kyllä kannabiksen lehteä...no oli se sitten poistunut kun seuraavan kerran kävin hänen luonaan.
Mikäs siinä, paita mikä paita. En tunne tarvetta pilkata.
Minulla on samanlainen paita kuin ap.n papalla, ostin h&M.n miestenosastolta .D
Erään seurakunnan syysmyyjäisten mainoslehtiseen oli etsitty jostain syksyisen vaahteranlehden kuva, mutta osui sitten sekin kannabiksen lehteen. No, mummelit eivät varmaan hoksanneet mitään.
Oma mummini osti myös kirppikseltä minulle paidan, kun aloitin venäjän opinnot lukiossa. Oli ollut kaunis ajatus ostaa jotain "venäläistä" mulle nyt, kun kieltäkin osaan, että sitten voin testata taitojani ja kertoa, mitä siinä paidassa lukee, kun ei se maksanutkaan kuin 50 senttiä. No siinähän luki "Gej Tampere" pinkeillä kirjaimilla, en tarvinnut edes sanakirjaa.
Onkohan urbaani legenda, mutta tarinan mukaan oli vanhempi sukulainen ostanut tuliaisiksi pienehkölle tytölle paidan, jossa oli kiva kirsikan kuva. Paha vain, että alla oli teksti Pop my cherry! (Vie neitsyyteni)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eguality" ;DDDDD
Ei o omppu kauas puusta pudonnut. Toinen ei osaa lukea eikä toinen kirjoittaa.
Kuka sanoi ettei osaa lukea? Teetkö sinä ikinä kirjoitusvirheitä? Et tietenkään.
Masentavinta tässä on se, että siinä paidassa saattoi hyvinkin lukea ’eguality’ - ihan järjestään on lastenkin printtipaidoissa jotain käsittämättömiä kielioppivirheitä tyyliin ’fairy tail’ (oletettavasti pitäisi kuitenkin olla tale - tuskin on myyvä teksti ’keiju häntä’ 🙄
www.engrish.com sieltä löytyy 😁
Vierailija kirjoitti:
Onkohan urbaani legenda, mutta tarinan mukaan oli vanhempi sukulainen ostanut tuliaisiksi pienehkölle tytölle paidan, jossa oli kiva kirsikan kuva. Paha vain, että alla oli teksti Pop my cherry! (Vie neitsyyteni)
Voi ei! Tämä ei valitettavasti ole urbaanilegenda - olen itse törmännyt nuoren tytön päällä samaiseen hirvitykseen. Tosin tässä ”kirjoitusasu” oli Pop my *kuva kirsikasta*. Vanhemmat tuskin ovat tajunneet ajatella kaksoismerkitystä.
Muistuu mieleeni kakarana saamani t-paita, sellainen pinkki, jossa oli hienoja rimpsuja. Ja tekstinä "enjoy cocaine".
Minulla on ollut joskus ujona ja pyöreähkönä kymmenvuotiaana Seppälästä t-paidat Athletic Sports ja Urban Legend. Ei silloin 80-luvulla edes kauheasti mietitty, mitä niissä mahdollisesti sanotaan, joten ymmärrän vanhuksia.
Ja sitten olis se japanikirjainkorvakorumuoti. Korvissa on voinut roikkua mitä tahansa viestiä.
Äiti osti mulle kirpparilta hupparin, jossa luki pussy. Olin ala-asteikäinen ja jokin vaisto käski tarkistaa sanakirjasta merkityksen. En sitten pitänyt paitaa paria kertaa enempää ja äiti tietenkin suuttui, kun olin kiittämätön paskapentu, joka ei osaa arvostaa edes saamiaan lahjoja :D
Sain itse rintavana 10-11-vuotiaana mummin kaverilta ison oranssin t-paidan, jonka rintamuksessa oli hedelmäkori, josta putoili persikoita ja rintojen kohdalle strategisesti "just picked" teksti. Se jäi vähälle käytölle.
Vierailija kirjoitti:
Loistavaa! Miestä ei varmasti kiinnosta tuollainen pride-agenda, on vaan katsonut että siinähän on hyvä musta paita, jossa nyt sattuu olemaan jokin teksti. Teksti ei liikaa häiritse. Laitetaan päälle.
Aivan. Tuo jos mikä on suvaitsevaisuutta kun ei hötkyile puolesta eikä vastaan.
..tää palsta on aina niin hauska ennakko olettamuksineen "kyllä yli nelikymppinenkin voi olla kuunnellut punkkia"..ihanko totta! jösses! ..mitenkä olisi pieni perehtyminen aiheeseen? olin itse teini 80-90 lukujen taitteessa, ja edelleen kuuntelen terveitä käsiä, lamaa, social distortionia, death kennedysia,ratsiaa nick cavea jne.ihan niinkuin silloinkin. Ja osa noistakin suosikeista on vielä vanhempien nuoruutta kuin mun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eguality" ;DDDDD
Kuka sanoi ettei osaa lukea? Teetkö sinä ikinä kirjoitusvirheitä? Et tietenkään.
Joo juon tässä kahvia ja kissa sohii hännällä silmiin , joten tulee kirotusvirheitä :D
Ap
Kirjoitusvirheeksi ton ymmärtäis, jos olisit kirjoittanut vaikka "ewuality". Q ja G kun ovat näppiksellä aika kaukana toisistaan.
Saisko tästä aiheesta vielä semmosen 30-sivuisen tutkielman? Tai kolmen tunnin esitelmän? Mites onnistuisko sellanen viikonloppukurssi aiheesta " Kirjoitusvirheet ja näppäimien paikat - Vauva-palstan viestien järkyttävät virheet"?
Voisko Seiska-lehti tehdä jutun näistä kirjoitusvirheistä ? Entäs Hesari? Ihan kunnon tutkivaa journalismia.
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eguality" ;DDDDD
Masentavinta tässä on se, että siinä paidassa saattoi hyvinkin lukea ’eguality’ - ihan järjestään on lastenkin printtipaidoissa jotain käsittämättömiä kielioppivirheitä tyyliin ’fairy tail’ (oletettavasti pitäisi kuitenkin olla tale - tuskin on myyvä teksti ’keiju häntä’ 🙄
Fairy Tail on animesarja, ja siinä kirjoitusvirhe on oikeasti tahallinen sanaleikki. Olisiko fanipaitoja olleet?
En tiedä tosiaankaan.
Oli joskus Prismassa myynnissä tyyliin koko 92 -164cm . Kuvassa oli kyllä muistaakseni jotain aika perinteisiä keijuja?
Vierailija kirjoitti:
Netissä kiersi kuva jonkun isovanhemmista, mummu oli kova käsityöihminen ja molemmilla oli päällään mustat paidat, joissa luki Slipknot, kun luulivat että se oli joku käsityötä mainostava pusero. :)
Mä toki ymmärrän ettei mainostanut käsitöitä mutta kertokaa nyt jo te 64 peukuttajaa miksi tuo kuva ’kiersi netissä’ - tarkoittaako tuo jotain muuta kuin vetosolmua? Siis tavallaan onko siinä mitään sen pöyristyttävämpää kuin josnsiinä paidassa olisi vaikka lukenut ”Superdry” (siis sen tuotemerkki - olis muuten itse asiassa ihan hassu jonkun pystyyn kuivuneen mummelin päällä 😂)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä kiersi kuva jonkun isovanhemmista, mummu oli kova käsityöihminen ja molemmilla oli päällään mustat paidat, joissa luki Slipknot, kun luulivat että se oli joku käsityötä mainostava pusero. :)
Mä toki ymmärrän ettei mainostanut käsitöitä mutta kertokaa nyt jo te 64 peukuttajaa miksi tuo kuva ’kiersi netissä’ - tarkoittaako tuo jotain muuta kuin vetosolmua? Siis tavallaan onko siinä mitään sen pöyristyttävämpää kuin josnsiinä paidassa olisi vaikka lukenut ”Superdry” (siis sen tuotemerkki - olis muuten itse asiassa ihan hassu jonkun pystyyn kuivuneen mummelin päällä 😂)
Oisko se tämä se hauska yhteys. Vai olisko nuo olleet salaa faneja kuitenkin.
Äitini osti kerran aikuiselle veljelleni boksereita joululahjaksi. Ei ollut sitten huomannut, että niissä lukee isolla ”look at my banana”. Tilanne oli kiusallinen.
Tv-uutisissa oli kerran juttua Afrikan käyhiin maihin vietävästä vaateavusta. Videopätkässä oli haastateltavana lahjoitusvaatteita saanut afrikkalaismies, jonka paidassa luki ”Tiltujen yöjuoksu”. Kyseessä on eräässä Kymenlaaksolaisessa kunnassa vuosittain järjestettävä naisten juoksutapahtuma.