Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voihan kielitaidottomat vanhukset :D Isäni tuli eilen käymään päällä musta hihaton paita, jossa sateenkaarenvärisin kirjaimin teksti

Vierailija
04.09.2018 |

Eguality (suomeksi tasa-arvo), taitaa olla sitä Henkkamaukan keväistä pride-mallistoa.
isä on 72 v eikä osaa englantia sanaakaan saati, että ymmärtäisi sateenkaaren merkityksen . Ostaa paljon vaatteita kirppikseltä ja sieltä tuokin todennäköisesti on . No, ehkä ihmiset ajattelevat isäni olevan hyvin suvaitsevainen :)

Kommentit (271)

Vierailija
41/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestä ei varmasti kiinnosta tuollainen pride-agenda

Hmmm mistäs sen tiedät? Vaikka ei nyt ehkä ymmärräkään tuota tekstiä. Kyllä häntä voi silti ihmisten välinen tasa-arvo kiinnostaa (se pride-agenda kun on juuri sitä).

Vierailija
42/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä aikanaan omaiset olivat tuoneet papalleen vaatteita. En tiedä, mitä kierrätys t-paitoja ne nyt oli, eikö ne itse osanneet englantia, oliko paita vahingossa päätynyt papalle vai eikö niitä itseään homma haitannut. Eniveis, paidassa oli melko härski ja törkeä teksti englanniksi, ja tätä sitten useampikin työkaveri nyki sille papparaiselle päälle. Eivät sitten nekään osanneet paremmin katsoa, että mikä se paita oikeasti oli...: :D

Yhden työkaverin kanssa sitten kerran iltavuorossa päätettiin, että se paita läks nyt. Ja lähti myös.

Ja ei, en muista enää mitä siinä tarkalleen sanottiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eguality" ;DDDDD

Ei o omppu kauas puusta pudonnut. Toinen ei osaa lukea eikä toinen kirjoittaa.

Kuka sanoi ettei osaa lukea? Teetkö sinä ikinä kirjoitusvirheitä? Et tietenkään.

Joo juon tässä kahvia ja kissa sohii hännällä silmiin  , joten tulee kirotusvirheitä :D 

Ap

Kirjoitusvirheeksi ton ymmärtäis, jos olisit kirjoittanut vaikka "ewuality". Q ja G kun ovat näppiksellä aika kaukana toisistaan.

Saisko tästä aiheesta vielä semmosen 30-sivuisen tutkielman? Tai kolmen tunnin esitelmän? Mites onnistuisko sellanen viikonloppukurssi aiheesta " Kirjoitusvirheet ja näppäimien paikat - Vauva-palstan viestien järkyttävät virheet"?

Voisko Seiska-lehti tehdä jutun näistä kirjoitusvirheistä ? Entäs Hesari? Ihan kunnon tutkivaa journalismia.

No mutta sehän ois hyödyllinen. Mukaan voisi ujuttaa informaation siitä, että q lausutaan "kuu" eikä "guu", jota kuulee myös monien kissattomien suusta.

Vierailija
44/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Q jaG ovat niin kaukana näppäistössä toisistaan, että ei tätä kirjoitusvirheillä selitetä. 

Usein kirjoitusvirheen voi päätellä myös vastakkaisista näppäimistä, joita käytetään eri kädellä, esim. I vaihtuu E-kirjaimeksi tms. 

Näin siis oikealla tietsikkanäppäimistöllä. Älyissä onkin sitten tietysti vähän omia tekniikoitaan kaikilla. Mutta kymmensormijärjestelmässä näin. 

Mitä sitten? Onko viisastelu ihan välttämätöntä?

Vierailija
45/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tää trolli joka tahalleen girjoittaa väärin englannin gieliset sanat.

Vierailija
46/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja mä nauroin tolle anopin joululahjalle...fat but happy tms :D

Vierailija
47/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm with stupid kirjoitti:

Mä olen huomannut, että on turha käyttää sellaisia paitoja, joissa on jokin hauska teksti. Yleensä kukaan ei edes huomaa, mitä paidassa lukee, ja hauskuus menee ihan hukkaan.

Kyllä mä ainakin luen sillä aikaa, kun asiakas etsii maksuvälinettä.

Monta kertaa saanut makeat naurut ;D

Vierailija
48/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap?

Vierailija
49/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kassalle tuli vanha, varmaan liki 90vuotias mummeli, t-paidassa haalistunut teksti "sex pistols".

Musta se oli hauskan näköistä ;)

Mietipä milloin Sex Pistols on perustettu ja minkä ikäinen mummeli on ollut silloin? Jos paita aito ja alkuperäinen ja mummelin oma? Kyllä monet yli nelikymppiset pitivät punkista.

Vierailija
50/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun nää on hyviä xD.

Vierailija
51/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap?

Tuota samaa olin tulossa linkittämään, mutta ehdit ensin! Ap, kissanhäntä silmillä ei ole pätevä selitys; kissaihminen antaa vaikka tv-haastattelun kissa päässään ja häntä naamalla 🤣

Vierailija
52/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eguality" ;DDDDD

Kuka sanoi ettei osaa lukea? Teetkö sinä ikinä kirjoitusvirheitä? Et tietenkään.

Masentavinta tässä on se, että siinä paidassa saattoi hyvinkin lukea ’eguality’ - ihan järjestään on lastenkin printtipaidoissa jotain käsittämättömiä kielioppivirheitä tyyliin ’fairy tail’ (oletettavasti pitäisi kuitenkin olla tale - tuskin on myyvä teksti ’keiju häntä’ 🙄

Fairy Tail on animesarja, ja siinä kirjoitusvirhe on oikeasti tahallinen sanaleikki. Olisiko fanipaitoja olleet?

Vierailija
53/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 75-vuotias anoppi oli Karibian risteilyllä ja osti sitten yhdestä pysähdyssatamasta aurinkosuojaksi lehtilippiksen.

Kaikissa muissa lippiksissä oli jotain tyhmiä ja rumia merkkejä ja tekstejä, tämä hänen ostamansa oli kiva, kun siinä oli luontoteemaa.

Vähän meitä hymyilytti, kun kotiintullessaan esitteli sitä kannabiksenlehtihattuaan meille. Ei silloinkaan vielä tajunnut, selitti vaan, että hyvähän se on ja paikallisetkin näytti hänelle peukkujaan.

Siis voi hyvänen aika, muori kulkenut kannabislippis päässään maissa ja seilannut jenkkituristien seurassa laivassa pari viikkoa.

Vierailija
54/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun 75-vuotias anoppi oli Karibian risteilyllä ja osti sitten yhdestä pysähdyssatamasta aurinkosuojaksi lehtilippiksen.

Kaikissa muissa lippiksissä oli jotain tyhmiä ja rumia merkkejä ja tekstejä, tämä hänen ostamansa oli kiva, kun siinä oli luontoteemaa.

Vähän meitä hymyilytti, kun kotiintullessaan esitteli sitä kannabiksenlehtihattuaan meille. Ei silloinkaan vielä tajunnut, selitti vaan, että hyvähän se on ja paikallisetkin näytti hänelle peukkujaan.

Siis voi hyvänen aika, muori kulkenut kannabislippis päässään maissa ja seilannut jenkkituristien seurassa laivassa pari viikkoa.

Olikohan joutunut tullissa yhtään tarkempaan syyniin...

Vierailija
55/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun ammoin opettajaisäni tuli koulunsa Ahvenanmaan-retkeltä kotiin ja nauroi kun eräs pieni oppilas oli ostanut laivalta lippiksen jossa luki "sex instructor".

Että ei ne kielitaidottomat aina vanhuksia ole.

Vierailija
56/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kassalle tuli vanha, varmaan liki 90vuotias mummeli, t-paidassa haalistunut teksti "sex pistols".

Musta se oli hauskan näköistä ;)

Mietipä milloin Sex Pistols on perustettu ja minkä ikäinen mummeli on ollut silloin? Jos paita aito ja alkuperäinen ja mummelin oma? Kyllä monet yli nelikymppiset pitivät punkista.

Mä oon 41 ja kuuntelin teininä esim. Nirvanaa joka oli silloin kova juttu. Menee edelleen, kuten punk. Sex Pistols oli omien vanhempieni nuoruuden aikaan pinnalla ja kuuntelin myös heitä. Lisäksi sitten tullut mm. suomirap-nimiä, kuten Dj Ibusal (Gasellien tuotanto myös). Hupaisa luulo, että jossain iässä sitä vain alkaisi kuunnella jotain, en edes tiedä mitä. Mikä se kuvitelma sitten on yli 40-vuotiaista

Vierailija
57/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulle anoppi toi reissultaan T-paidan, jossa oli kannabislehtiä :D. Käytän yöpaitana.

Vierailija
58/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä näin kerran venäläisen vanhan papan jonka pipossa luki PALIKKA!

Minä näin kerran eräällä palikkaoppilaallani yläasteella samanlaisen pipon, ja ajattelin että onpa harvinaisen osuva pipo. Oli suorastaan vaikea pysyä hiljaa, hymyillä nätisti ja leikkiä, ettei nähnyt tekstiä.

Joskus näiden tekstitekstiilien kantajat eivät oikeasti edes ymmärrä, miten oikeassa ne tekstit ovat.

Vierailija
59/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

I'm with stupid kirjoitti:

Mä olen huomannut, että on turha käyttää sellaisia paitoja, joissa on jokin hauska teksti. Yleensä kukaan ei edes huomaa, mitä paidassa lukee, ja hauskuus menee ihan hukkaan.

Ei, vaan sun kannattaa alkaa käyttämään eguality tai fairytail paitoja. Parasta kun tekisit ne itse. Naureskelet sitten kun muut ihan tosissaan kauhistelevat paitojesi kirjoitusvirheitä. Ne kun jostain syystä eivät jää huomaamatta.

Vierailija
60/271 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Eguality" ;DDDDD

Joo juon tässä kahvia ja kissa sohii hännällä silmiin  , joten tulee kirotusvirheitä :D 

Ap

Älä kissaa syytä.

Itse teit virheen, älä välitä, niin tekee moni muukin, ei haittaa!