Toisenlaiset teiniäidit OFFICIAL
Ohjelma alkaa tänään livillä klo 20. Tein jo nyt hyvissä ajoin official ketjun, toivottavasti kukaan ei ollut vielä ehtinyt tekemään. Ei osunut silmään ainakaan.
Joko odotatte innolla uutta kautta? Tänään sarjassa nainen jolla neljä lasta (tai siis neljäs tuloillaan sarjassa) ja ilmeisesti kaikilla eri isät? Ja naisella ikää 24v. Mielenkiinnolla odotan!
Kommentit (699)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lapset on saavutus siinä missä biletys, matkustelu tai opiskelukin.
Itse olen kokenut raskauden, synnytyksen, lapsen hoidon ja kasvatuksen vaativammaksi kuin opiskeluni. Tohtori en ole mutta mm. amk on koettu.
Kyllä ne aamupahoinvoinnit ja supistelut, närästykset, huoli vatsassa kasvavassa lapsesta siinä työnteon ja arjen pyörittämisen ohella oli aika rankkaa. Samoin pitkä ja komplikaatioinen synnytys, alkuvaiheessa takkuinen imetys, yöheräilyt, uhmaiät, potalle, pyöräilemään, puhumaan opettelut, lapsen kasvattaminen empaattiseksi yhteiskuntakelpoiseksi kansalaiseksi. Kyllä siinä on sellaisia hommia, että matkustelun tai opiskelun vaativuus on niihin nähden pientä.
t. nelikymppinen kahden teinin äiti
No amk on yhtä tyhjän kanssa, täyttä käsienheiluttelua. Ei ihme, että opinnot tuntuivat helpoilta, sillä ne olivat sitä - varsinkin lastenhoitoon verrattuna.
No tähän on pakko sanoa että amk-tutkinto ei todellakaan tullut suoritetuksi pelkällä käsien heiluttelulla. Helpompaa se toki olisi varmasti ollut lapsettomana.
Kun hakee koulupäivän jälkeen kaksi lasta päiväkodista, on kotona klo 16.30, tekee päivällisen ja touhuaa illan lasten kanssa, lapset nukkumaan klo 20 ja sit alkaa itellä koulutehtävien teko, niin kyllä siinä useampana iltana meinasi itku päästä.
Mutta oma valinta, onneksi se on nyt suoritettu.
Oma valinta, todella. Olet oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa alkoi ärsyttää ihmisten tyhmyys. Ensin luultiin että lapsi laitetaan auton takakonttiin ilman turvavöitä. Ja kun Jenni sanoi että siellä on istuimet ja turvavyöt niin sitä ei meinattu millään uskoa ennen kuin Jenni sanoi että voi laittaa kuvan.
Missä julkaisussa tämä oli? Yritin stalkata mutten löytänyt.
Toisenlaiset teiniäidit siinä missä paljon kommentteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facebookissa alkoi ärsyttää ihmisten tyhmyys. Ensin luultiin että lapsi laitetaan auton takakonttiin ilman turvavöitä. Ja kun Jenni sanoi että siellä on istuimet ja turvavyöt niin sitä ei meinattu millään uskoa ennen kuin Jenni sanoi että voi laittaa kuvan.
Toisenlaiset teiniäidit siinä missä paljon kommentteja
Ja jos lasuja tehdään yhtä hatarin perustein mustatuntuuasenteella niin huh huh.
Terkkuja lastensuojelusta: Jenni on mielestäni ihan normaali nuori nainen, joka hoitaa lapsiaan rakkaudella. Koti ei ole tiptop, mutta lapset vaikuttavat iloisilta ja rakastetuilta ja äiti puhuu heille lämpimästi, ottaa syliin jne. Jenni on myös hakenut apua mielenterveyden ongelmiin, mikä on hieno juttu.
Tupakointi ei ole ihanteellista, mutta se nyt on hänen paheensa.
Ilmeisesti joku oikeasti luulee, että lapsia otetaan jonkun väärin tehdyn makaronilaatikon vuoksi huostaan. Jos jotain tukea Jennille antaisin niin kotipalvelun tapaista, jos hän itse toivoisi, ja sitäkään ei tarvitse lastensuojelusta hakea.
Toivon, että Jenni ei lue näitä älyvapaita viestejä ja ihme spekulointeja. >_<
Vierailija kirjoitti:
Terkkuja lastensuojelusta: Jenni on mielestäni ihan normaali nuori nainen, joka hoitaa lapsiaan rakkaudella. Koti ei ole tiptop, mutta lapset vaikuttavat iloisilta ja rakastetuilta ja äiti puhuu heille lämpimästi, ottaa syliin jne. Jenni on myös hakenut apua mielenterveyden ongelmiin, mikä on hieno juttu.
Tupakointi ei ole ihanteellista, mutta se nyt on hänen paheensa.
Ilmeisesti joku oikeasti luulee, että lapsia otetaan jonkun väärin tehdyn makaronilaatikon vuoksi huostaan. Jos jotain tukea Jennille antaisin niin kotipalvelun tapaista, jos hän itse toivoisi, ja sitäkään ei tarvitse lastensuojelusta hakea.
Toivon, että Jenni ei lue näitä älyvapaita viestejä ja ihme spekulointeja. >_<
P.s. Tämän siis pystyi päättelemään ihan ohjelman perusteella. Jos joku näki jotain muuta, niin vika on kyllä silmissä.
Tupakointi on liian yleistä varsinkin nuorilla äideillä. Miksi neuvolassa ei painokkaasti ohjata äitejä lopettamaan raskausaikana tupakointia?
Ohjelman idea jäi epäselväksi, ainakin ekan jakson perusteella. Okei, hän odottaa neljättä lasta 24- vuotiaana kolmannelle isälle, selvä, mutta jakso oli omituinen. Loppu siihen, että sai napakorun paikalleen, ihmeloppu.
Näin on kirjoitti:
Minulla on 2 lasta, ammatti, vakituinen työpaikka ja elämä kohdillaan. Lapset ovat suurin saavutukseni!
Mietipäs omalle kohdalle. Jos olisit lapsi ja vanhempasi esittelisivät sinut muille kertomalla että ”tässä on tää meidän saavutus”. Itse en ainakaan tykkäisi.
Vierailija kirjoitti:
Ohjelman idea jäi epäselväksi, ainakin ekan jakson perusteella. Okei, hän odottaa neljättä lasta 24- vuotiaana kolmannelle isälle, selvä, mutta jakso oli omituinen. Loppu siihen, että sai napakorun paikalleen, ihmeloppu.
Tytöstä ei ole saatu irti enempää. Ilmeisesti kamerat eivät ehtineet synnytykseen, mies ei halunnut osallistua, ei kai halunnut paljastaa lapsen nimeä koska sitä ei kerrottu... Jäikö jäljelle juuri muuta kuin tupakantumpit ja kolme isää?
Vierailija kirjoitti:
Näin on kirjoitti:
Minulla on 2 lasta, ammatti, vakituinen työpaikka ja elämä kohdillaan. Lapset ovat suurin saavutukseni!
Mietipäs omalle kohdalle. Jos olisit lapsi ja vanhempasi esittelisivät sinut muille kertomalla että ”tässä on tää meidän saavutus”. Itse en ainakaan tykkäisi.
Et nyt ymmärtänyt mitä tarkoitin, jos minulta kysytään paras saavutus elämässä, vastaan lapset. En todellakaan jotain ammattia tai matkakohdetta jossa olen käynyt, se muu on toissijaista elämässä jos on saanut haluamansa jälkikasvun ja elää heidän kanssaan onnellista elämää. Eihän se sana saavutus tarkoita tuollaista jolla lapsi esim. voidaan esitellä.
Itse ymmärrän sen tyyliin; mikä on parasta mitä olet elämältä saanut. Jos siihen lapsen/lapsia omaavana vastaa vaikka Espanjan matka, laittaa itselläni miettimään mitkä ovat tuon ihmisen elämän prioriteetit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sami Kurosen TV-ura on kyllä ollut aivan kammottavissa ohjelmissa. Ei ole miehellä mitään kunnioitusta uraansa kohtaan. Miettikää nyt jos vaikka Heikki Paasonen tai Jarkko Saariluoma tekisi tällaista
Mutta kuinka ohjelman luonne muuttuiskaan jos kurosen paikalla olis Janne Kataja tai Jaajo 😂
Tai jos Mäkkäri, eli Juuso Mäkilähde olisi tuossa. :D
"Juu-u, vai että viidettä harkitsette."
*pitkä ja merkitsevä katse kameraan*
Jennillä oli aika iso talo ja auto. Käyköhän nykyinen mies töissä ja makselee perheen elantoa?
Sohvaperunat tuijottaa televisiosta jotain häviäjämuijia kakaroineen.
Joko joku on katsonut 2-jakson netin kautta?
Vierailija kirjoitti:
Jennillä oli aika iso talo ja auto. Käyköhän nykyinen mies töissä ja makselee perheen elantoa?
Asuiko Jenni Kärkölässä? Siellä talot ei paljon maksa. Autokin oli vanha... Jenni hoitaa kodin ja mies käy töissä, helposti maksavat varmaan perhe-elämänsä miehen tuloilla. Plus tietty lapsilisät, elarit ja khtuki.
Miksi psykologi kannusti tekemään viidennen lapsen?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 28-vuotias. Minulla on pian kolmas ammatti (AMK-tasoinen) opiskeltu ja olen lisäksi opiskellut avoimessa yliopistossa kolme eri perusopintokokonaisuutta (25 op/kokonaisuus).
Olen saanut ensimmäisen lapseni 20-vuotiaana.
Minulla on lapsia kahdelle eri miehelle, toisen kanssa olen ollut pian 6-vuotta yhdessä. Esikoiseni isä sairastui ja jäin silloin odotuksen aikana yksin. Elämä riepottelee, muttei kannata yleistää, että ”nuori äiti polttaa raskauden aikana, panee kaikkia, on mt-ongelmia”.Lopetin itsekin heti testiin tupakoinnin, enkä koskaan edes aloittanut uudestaan kun esikoinen syntyi. Imetin 10 kk, OMG!!!!! Kävin muskarissa lapsien kanssa ja perhepuistoissa, OMG!!!! Olen käynyt viimeisten 8 vuoden aikana ehkä 5-8 kertaa juhlimassa, eli n. kerran vuodessa, jos sitäkään.
Ainiin, ja voitteko muuten uskoa, että minulla, joka aikanaan leimattiin liian nuoreksi äidiksi ja kylillä kiersi vaikka mitä huhuja minusta ”sossupummi ja lapset huostaanotettu”, niin minulla on keskivertoisesti enemmän rahaa, säästöjä ja sijoituksia kuin ikäisilläni. Itseasiassa tilastojen mukaan säästötilanteeni on sama kuin 35-40-vuotiailla, jotka ehkä jo säästävät eläkkeelle, tai johonkin rahastoon.
Niin, että sellainen sossupummi täällä MOI!Et taisa ymmärtää, että olet poikkeus nuorten äitien joukossa. Sinähän et ollut edes teini enää, vaan 30v kun sait lapsesi. Eihän tuota voi millään verrata 14-vuotiaaseen äitiin.
Sitä paitsi suurin osa teiniäideistä oikeasti elää sossurahoilla ja vanhempien tuella.Onko 20-vuotias nykyään 30-vuotias? :D
Ei varmaan voi verrata 14-vuotiaaseen, mutta kyllä neuvolassa vaan kohdellaan 20-vuotiasta äitiä eri tavalla kuin 30-vuotiasta, kysymykset ovat sitä luokkaa jne.
Minultakin kysyttiin suoraan ”oletko päättänyt mitä teet?”, jolla siis viitattiin aborttiin. Kysytäänkö kaikilta 30-vuotiailta tuollaista?Itse odotin ekaani 26-vuotiaana, mies samanikäinen. Yleensä mies pyrki olemaan mukana neuvolakäynneillä, mutta sen pari kertaa kun ei töiltään päässyt, niin terkka kysyi pokkana "mites isä, onko vielä mukana kuvioissa?".
Moneltakohan kolmekymppiseltä mahdetaan tuollaista kysellä 👍
Muutakin kommenttia tuli, kuten juuri tuota "kai tiedätte mihin ootte ryhtymässä" jne.Kyllä nuo ovat niin terkkakohtaisia juttuja. Meitä kohdeltiin kuin jotain pieniä lapsia kun esikoiseesta aloimme käymään neuvolassa. Ikää minulla 20v silloin. Muutimme toiselle alueelle ja eri terkka ja kohteli meitä ihan tasavertaisena aikuisena.
Oli ihana käydä hänellä myös toisen raskauden aikana.
Kolmannen kohdalla oli eri terkka, sillä tämä edellinen vaihtoi neuvolaa. Ja tämän kolmannen kohdalla terkka piti meitä ihan ensikertalaisina, puhui kuin emme tietäisi mistään mitään vielä, mitään ei kuunnellut mitä sanoin vaan kaiken piti mennä niinkuin oppikirjassa sanottiin jne.
Minä olin 17 esikoista odottaessani ja terveydenhoitaja kohteli kyllä ihan niinkuin muitakin. Kysyinkin myöhemmin että miten osasi olla niin asiallinen kun olinhan minä ihan liian nuori 😂 vastasi että kun en antanut mitään aihetta epäillä etteikö minusta tulisi hyvä äiti. Ihana terveydenhoitaja. Tuo lapsi on nyt 9 vuotias ja ihan älyttömän fiksu likka. Vieläkin kauhistelen sitä että miten olen selvinnyt.
Vierailija kirjoitti:
Miksi psykologi kannusti tekemään viidennen lapsen?!
Tätä ihmettelen myös. Aivan järjetöntä ja edesvastuutonta, eihän tuo jaksa entustenkään kanssa! Onkohan tuo psykologi ihan oikea laillistettu psykologi?
Vierailija kirjoitti:
Luulisin että asuvat vuokralla. Tuskin yhden palkalla neljän lapsen kanssa pystyy omaa maksamaan. Vuokra-asuntoon saavat varmaan hyvän asumistuen.