Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaisiko joku auttaa?

Vierailija
03.09.2018 |

Olen voinut huonosti jo pitkään. Olen jatkuvasti allapäin eikä mikään oikein innosta. Mietin usein ettei kuolema pelota minua, sillä ei ole väliä olenko
hengissä vai kuollut. Sairastan ms-tautia ja endometrioosia. Ms saa minulla aikaan uupumusta ja kipuja. En käytä tähän sairauteen mitään lääkitystä, sillä ne saavat minut vain sairaammaksi eivätkä ne paranna tautia tai vaikuta muutenkaan merkittävästi, eli ovat turhia. Endo on saatu melko hyvin aisoihin e-pillereillä. Hormonihoidolla on sitten omat vaikutuksensa... Uskon että e-pillerit ja ms-taudin aiheuttama uupumus saavat yhdessä mieleni niin maahan, etten enää näe iloa tässä elämässä ja kaikki tuntuu turhalta.

Olen pohjalla enkä tiedä miten täältä pääsee pois... Tuntuu että kaikki vaihtoehdot ovat huonoja eikä mikään ratkaisu johda siihen että voisin hyvin ja olisin onnellinen. En voi lopettaa pillereitä koska sitten endometrioosi villiintyy. Ms-taudin aiheuttamaan uupumukseen ei ole lääkettä. En voi jäädä sairaseläkkeelle sillä olen vasta 30-vuotias eikä eläke ole ehtinyt kertyä... Elintaso romahtaisi aikalailla nollaan. Olen syönyt mielialalääkkeitä joitain vuosia sitten ja ne vain lopulta pahensivat oloani, sekään ei siis ole ratkaisu... Mitä ihmettä voin tehdä että voisin nauttia elämästä eikä tämä tuntuisi turhalta? Olen luopunut jo useista haluamistani asioista vaivojeni takia, kuten mm. perheen perustamisesta. En vain jaksaisi perhe-elämää ja se surettaa kovasti...

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene juttelemaan lääkärin kanssa, niin saat terapiaa ja lääkityksen.

Lääkäreiden määräämät lääkkeet kannattaa ottaa, jotta voit paremmin.

Vierailija
2/2 |
03.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänin on myös MS ja olen nyt vähän yli viisikymppisenä työkyvyttömyyseläkkeellä. Tuossa eläkkeessä huomioidaan kyllä ns. tulevan ajan odote, eli lasketaan, minkä verran elääkkeesi olisi JOS olisit jatkanut normaaliin eläkeikään. Itsellänikin eläkekertymä oli vain n. puolet siitä, mitä todellisuudessa saan.

Tuo uupumukseen saatava lääkitys on sitten juttu, jonka suhteen en oikein osaa auttaa. Itselleni tarjottiin efedriiniä, mutta pelkkä kokeilu olisi tullut maksamaan n. 100 euroa, enkä viitsinyt sitten alkaa rahajoani siihen laittamaan, kun en yhtään tiennyt, miten lääke edes minun kohdallani vaikuttaisi. Olen kuullut myös Provigil -nimisestä vamisteesta, joka on ilmeisesti narkolepsialääke, mutta ainakin se on edullisempaa kuin efedriini.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän