Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset teiniäidit OFFICIAL

Vierailija
03.09.2018 |

Ohjelma alkaa tänään livillä klo 20. Tein jo nyt hyvissä ajoin official ketjun, toivottavasti kukaan ei ollut vielä ehtinyt tekemään. Ei osunut silmään ainakaan.

Joko odotatte innolla uutta kautta? Tänään sarjassa nainen jolla neljä lasta (tai siis neljäs tuloillaan sarjassa) ja ilmeisesti kaikilla eri isät? Ja naisella ikää 24v. Mielenkiinnolla odotan!

Kommentit (699)

Vierailija
281/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Briteissä näytetään neuvolassa tupakoiville äideille video, josta näkee miten vauva reagoi tupakkaan. Kun veren häkäpitoisuus nousee, vauvan vointi heikkenee. Viimeisen parin minuutin ajan vauva on ilman happea, tukehtumaisillaan. Kokeilkaapas olla edes minuutti hengittämättä, ei ole helppoa, ja sitten vielä tuplaatte ajan.

Vierailija
282/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi psykologi kannusti tekemään viidennen lapsen?!

Koska hän näki Jennissä lapsia rakastavan äidin. Hän näki kuinka lapset ovat hyvinvoivia ja onnellisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jennin kihlattu painaa töitä pitkää päivää elättääkseen perheensä. Kun vanhempien perhetausta rikkonainen, ei apua ole aina saatavilla.

Kihlatun tiedän ja vitut paina mitään töitä! Pahimman luokan sossupummi jolla ei ole ikinä edes yläasteella ollut muuta suuntaa kun ulosotto ja velka sekä päihdehelvetti. Toivon mukaan Jenni potkii koko miespuolisen roskan ulos eikä pilaa elämää mieheen joka välittää takuulla tästäkin naisraukasta vain silloin kun siitä hyötyy jollain tavalla. Kaljatölkit varmasti tämän herran ja ihme ettei missään löytynyt jotain pilveä tai vahvempaa miltään pöydältä.

Vierailija
284/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jennin kihlattu painaa töitä pitkää päivää elättääkseen perheensä. Kun vanhempien perhetausta rikkonainen, ei apua ole aina saatavilla.

Kihlatun tiedän ja vitut paina mitään töitä! Pahimman luokan sossupummi jolla ei ole ikinä edes yläasteella ollut muuta suuntaa kun ulosotto ja velka sekä päihdehelvetti. Toivon mukaan Jenni potkii koko miespuolisen roskan ulos eikä pilaa elämää mieheen joka välittää takuulla tästäkin naisraukasta vain silloin kun siitä hyötyy jollain tavalla. Kaljatölkit varmasti tämän herran ja ihme ettei missään löytynyt jotain pilveä tai vahvempaa miltään pöydältä.

Onks siellä joku katkera ex 😂😂

Vierailija
285/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niistä kukista. Olis nyt edes perennoja ostaneet, että olis iloa seuraavillakin vuosille. Ei kai kesäkukkia yleensäkään juuri maahan istuteta. Eikö muka kuvaustiimissäkään kukaan osannut neuvoa. Ihan nolo ja tekemällä tehty koko kukkahomma.

Jenni oli mielestäni jotenkin suloinen, vaikka se tupakanpoltto oli harmillista. Mutta sitä omaa aikaa hänelle voisi lasten isät välillä vähän antaa.

Vierailija
286/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin on kirjoitti:

Minulla on 2 lasta, ammatti, vakituinen työpaikka ja elämä kohdillaan. Lapset ovat suurin saavutukseni!

Mietipäs omalle kohdalle. Jos olisit lapsi ja vanhempasi esittelisivät sinut muille kertomalla että ”tässä on tää meidän saavutus”. Itse en ainakaan tykkäisi.

No mikä tuossa nyt on ongelmana? 

Vierailija
287/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 28-vuotias. Minulla on pian kolmas ammatti (AMK-tasoinen) opiskeltu ja olen lisäksi opiskellut avoimessa yliopistossa kolme eri perusopintokokonaisuutta (25 op/kokonaisuus).

Olen saanut ensimmäisen lapseni 20-vuotiaana.

Minulla on lapsia kahdelle eri miehelle, toisen kanssa olen ollut pian 6-vuotta yhdessä. Esikoiseni isä sairastui ja jäin silloin odotuksen aikana yksin. Elämä riepottelee, muttei kannata yleistää, että ”nuori äiti polttaa raskauden aikana, panee kaikkia, on mt-ongelmia”.

Lopetin itsekin heti testiin tupakoinnin, enkä koskaan edes aloittanut uudestaan kun esikoinen syntyi. Imetin 10 kk, OMG!!!!! Kävin muskarissa lapsien kanssa ja perhepuistoissa, OMG!!!! Olen käynyt viimeisten 8 vuoden aikana ehkä 5-8 kertaa juhlimassa, eli n. kerran vuodessa, jos sitäkään.

Ainiin, ja voitteko muuten uskoa, että minulla, joka aikanaan leimattiin liian nuoreksi äidiksi ja kylillä kiersi vaikka mitä huhuja minusta ”sossupummi ja lapset huostaanotettu”, niin minulla on keskivertoisesti enemmän rahaa, säästöjä ja sijoituksia kuin ikäisilläni. Itseasiassa tilastojen mukaan säästötilanteeni on sama kuin 35-40-vuotiailla, jotka ehkä jo säästävät eläkkeelle, tai johonkin rahastoon.

Niin, että sellainen sossupummi täällä MOI!

Et taisa ymmärtää, että olet poikkeus nuorten äitien joukossa. Sinähän et ollut edes teini enää, vaan 30v kun sait lapsesi. Eihän tuota voi millään verrata 14-vuotiaaseen äitiin.

Sitä paitsi suurin osa teiniäideistä oikeasti elää sossurahoilla ja vanhempien tuella.

Onko 20-vuotias nykyään 30-vuotias? :D

Ei varmaan voi verrata 14-vuotiaaseen, mutta kyllä neuvolassa vaan kohdellaan 20-vuotiasta äitiä eri tavalla kuin 30-vuotiasta, kysymykset ovat sitä luokkaa jne.

Minultakin kysyttiin suoraan ”oletko päättänyt mitä teet?”, jolla siis viitattiin aborttiin. Kysytäänkö kaikilta 30-vuotiailta tuollaista?

Itse odotin ekaani 26-vuotiaana, mies samanikäinen. Yleensä mies pyrki olemaan mukana neuvolakäynneillä, mutta sen pari kertaa kun ei töiltään päässyt, niin terkka kysyi pokkana "mites isä, onko vielä mukana kuvioissa?".

Moneltakohan kolmekymppiseltä mahdetaan tuollaista kysellä 👍

Muutakin kommenttia tuli, kuten juuri tuota "kai tiedätte mihin ootte ryhtymässä" jne.

Kyllä nuo ovat niin terkkakohtaisia juttuja. Meitä kohdeltiin kuin jotain pieniä lapsia kun esikoiseesta aloimme käymään neuvolassa. Ikää minulla 20v silloin. Muutimme toiselle alueelle ja eri terkka ja kohteli meitä ihan tasavertaisena aikuisena.

Oli ihana käydä hänellä myös toisen raskauden aikana.

Kolmannen kohdalla oli eri terkka, sillä tämä edellinen vaihtoi neuvolaa. Ja tämän kolmannen kohdalla terkka piti meitä ihan ensikertalaisina, puhui kuin emme tietäisi mistään mitään vielä, mitään ei kuunnellut mitä sanoin vaan kaiken piti mennä niinkuin oppikirjassa sanottiin jne.

Minä olin 17 esikoista odottaessani ja terveydenhoitaja kohteli kyllä ihan niinkuin muitakin. Kysyinkin myöhemmin että miten osasi olla niin asiallinen kun olinhan minä ihan liian nuori 😂 vastasi että kun en antanut mitään aihetta epäillä etteikö minusta tulisi hyvä äiti. Ihana terveydenhoitaja. Tuo lapsi on nyt 9 vuotias ja ihan älyttömän fiksu likka. Vieläkin kauhistelen sitä että miten olen selvinnyt.

Olet ollut onnekas. Minä olin 21v ja ensimmäinen terkkari kauhisteli, kun ollaan niin nuoria. Mies oli silloin 24v. Ärsytti silloin se siunailu ja ärsyttää vieläkin, kun tuota muistelen. Raskaus oli toivottu ja haluttu.

Samalla tavalla sai kavereille ja sukulaisille puolustella omaa valintaansa. Tai olisi saanut, en siihen ryhtynyt, koska ajattelin vain että sittenpäs näette. Yhtään onnittelua ei tullut muilta kuin äidiltäni (joka hänkin ensin kysyi, teenkö abortin). Yksi sukulainen tokaisi, että voi ei.

Mielestäni on todella epäkunnioittavaa alkaa kyseenalaistaa toisen perhettä. Siinä missä 30v vanhempia onnitellaan ja ollaan vauvasta innoissaan, nuoremmat saadaan tuntemaan häpeää ja syyllisyyttä. Meilläkin elämäntilanne oli ihan hyvä, mies töissä, mulla opinnot kesken, oma asunto ja kaikki kunnossa. Ymmärrän jos joku elämänhallintaongelmainen kyseenalaistetaan, mutta muuten on tosi törkeää alkaa kysellä abortista ja muutenkin vihjailla, että olette kelvottomia vanhempia.

Vierailija
288/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan kukaan kauhistellut. Paitsi oma lapseni, joka on nyt samanikäinen (18v). Sanoi, että "Ootko sä ollut ihan tyhmä ku on oot tänikäisenä alkanut lisääntymään".

Ja ihan nätisti hän sen sanoi, meillä on läheiset välit. Enemmän kaikkia varmaan kauhistutti se, kun puolisoni kuoli raskausaikanani.

Vierailija
289/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mullakaan kukaan kauhistellut. Paitsi oma lapseni, joka on nyt samanikäinen (18v). Sanoi, että "Ootko sä ollut ihan tyhmä ku on oot tänikäisenä alkanut lisääntymään".

Ja ihan nätisti hän sen sanoi, meillä on läheiset välit. Enemmän kaikkia varmaan kauhistutti se, kun puolisoni kuoli raskausaikanani.

Ja kyllä tuo sellaisen trauman raskausaikaa kohtaan jätti, että lapseni on ainokainen vaikka nykyisen puolisoni kanssa yhteisiä vuosia on 15.

Vierailija
290/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu lapsi, hyvin kasvatettu!

Vierailija
291/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaipa hän myös tajusi että jos olisit ehkäissyt tai tehnyt abortin niin häntä ei nyt olisi

Vierailija
292/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän opettavainen jakso. Jospa joku poliitikko sattuisi katsomaan. Jaksosta välittyi ihan selkeä avuntarve perheessä, mutta kaikesta huolimatta äiti oli yksin arkensa kanssa. Kauhistelu ja taivastelu ei auta jos äiti kärsii huonoista yöunista ja hoidettavana on monta pientä lasta. Näin suomessa lehdellään lapsiperheitä. Lapsia tarvitaan mutta miksi lisäännyt jos et itseksesi pärjää.

Vierailija
293/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä voi jokainen miettiä jaksaako / Onko järkeä monta kertaa päivässä järjestää vaatekasat. Jos tilanne on esim se että 7-vuotias kiskoo vaatteet lattialle etsiessään mieluista tai 1-vuotias kuljettaa niitä mihin sattuu. Pyykin pesulla ei ole kiirettä kun vaatteita on paljon (niin kuin heillä näkyi olevan). Jennihän sanoi että pyykit ehtii myöhemmin kun kaikille löytyy nyt puhtaita vaatteita ja lasten hoito on tärkeämpää.

Vierailija
294/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa vaikka sitä elämänriemua pulppuavaa kuopus-Sofiaa. Olisiko hänet pitänyt jättää tekemättä tai abortoida vain sen takia että äidillä ei ole esim koulutusta ja työpaikkaa (ne ehtii hankkia myöhemmin) ?? Ja koska oli jo 2 lasta ennestään Kamalan kylmiltä ja kolkoilta kuulostaa moni kommentoija täällä.

Vierailija
295/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko syntyvyyden laskua oikeasti edes olemassa? Somessa tulee vastaan enemmän odottavia ja vanhempia kuin paljon parjattuja veloja. Tää ohjelma vahvisti sen ;)

Hyvä vaan et on lisääntyviä yksilöitä, mutta herää kysymys ns. valeuutisesta kun pauhataan matalia lukemia.

Siksi toisekseen tällaisia perheitä voitaisiin tukea paremmin,jos useampi epäröivä jättäisi homman niille sijoilleen.

Vierailija
296/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse sain lapseni 20 vuotta sitten, aika nuorena minäkin, katsoin tv:stä dokumentin 17-vuotiaana raskaaksi tulleen Katrin raskaudesta, ja synnytyksestä.

Viime vuonna kuulin Katrin haastattelun. Hän oli edelleen saman miehen kanssa, olivat asuneet Yhdysvalloissa ja ainakin silloin tie oli vienyt heidät sitten Espanjaan, hyvien harjoitusmaastojen vuoksi.

Oli mielenkiintoista kuulla heidän tarinaansa näin paljon paljon myöhemmin.

Missä tuo haastattelu oli?

Vierailija
297/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ensimmäinen jakso katsottu Ruudusta

'"En mä mitään ehkäsyä käyttänyt ku luulin, ettei raskaaksi tuu niin helpolla". Jessus.   

Vierailija
298/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jennihän on ihan supernainen !  Itse en edes näin kolmivitosena jaksaisi noin monen lapsen kanssa , en ainakaan pysyen  Jennin tapaan iloisena ja kärsivällisenä äitinä.

Vierailija
299/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jennihän on ihan supernainen !  Itse en edes näin kolmivitosena jaksaisi noin monen lapsen kanssa , en ainakaan pysyen  Jennin tapaan iloisena ja kärsivällisenä äitinä.

Kiinnitin myös huomiota rentoon asenteeseen ja iloisuuteen. Sellainen leppoisa ja kärsivällisen oloinen ihminen, jota ei haittaa, vaikka lapset sotkevat ja heräilevät öisin. Olen itse yhden lapsen yh enkä todellakaan noin kärsivällinen ja jaksavan oloinen.

Ei ehkä ole fiksua tehdä monta lasta tuossa tilanteessa, mutta minäkin nostan hattua sille miten hyvin hän vaikutti lapsensa hoitavan. Röökin polttaminen on vastuutonta mutta muuten vaikutti siltä, että hän jaksaa osallistua ja olla lapsilleen läsnä.

Vierailija
300/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin aikoinaan teiniäidin alakerrassa. Lapsi heitteli parvekkeelta leluja ja äiti tupakannatsoja, päivittäin kaikui lattian läpi v""u saa"""aa.  Äiti oli ehkä 20v, lapsi  noin 2v kun muutin taloon ja eskarissa kun muutin ppis.   Kesti kauan tajuta, etteivät kaikki nuorena äidiksi tulleet ole samanlaisia, elä kuin pellossa ja kommunikoi karjumalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi