Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset teiniäidit OFFICIAL

Vierailija
03.09.2018 |

Ohjelma alkaa tänään livillä klo 20. Tein jo nyt hyvissä ajoin official ketjun, toivottavasti kukaan ei ollut vielä ehtinyt tekemään. Ei osunut silmään ainakaan.

Joko odotatte innolla uutta kautta? Tänään sarjassa nainen jolla neljä lasta (tai siis neljäs tuloillaan sarjassa) ja ilmeisesti kaikilla eri isät? Ja naisella ikää 24v. Mielenkiinnolla odotan!

Kommentit (699)

Vierailija
301/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää se, kuinka paljon täällä kauhistellaan tuota lasten määrää. Itse olen kasvanut lestadiolaisperheessä ja niissä piireissä on enemmän sääntö kuin poikkeus että 25-vuotiaalla on 4 lasta (tai enemmänkin). Eivät nekään äidit ole koulutusta hankkineet tai töissä käyneet. Lapsilla toki on (ainakin nimellisesti) sama isä, mutta minusta se ei juurikaan muuta tilannetta. Äiti ne kuitenkin pääosin hoitaa. Ja ihan yhtälailla siellä on masentuneita äitejä, vaikka ovatkin "vakaasti" naimisissa. Masennuksesta ei vaan saa puhua, koska lapset ovat jumalan lahja jne.

Minusta Jenni on rohkea nainen, kun kertoi noin avoimesti henkilökohtaisista ja kipeistä asioista. Toivottavasti hän sai viimeistään ohjelman myötä kunnollista apua ongelmiinsa. Hän on selkeästi myös vahva ihminen, koska on vaikeuksistaan huolimatta kyennyt hoitamaan lapset kunnolla ja pitämään vielä yllä välejä lasten iseihinkin. Siihen ei moni kolmikymppisenä lapset saanutkaan pysty. Iso plussa siis Jennille siitä! Toivottavasti hän ei lue tätä nega-palstaa, jossa toinen lytätään vain siksi, että on tullut nuorena äidiksi.

302/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

pahoinvointiyhteiskunta kirjoitti:

Ja kehtaa vielä tulla telkkariin sellainen. Ok-talossa elävät ja valittaa kun ei ole rahaa. Käsittämätöntä touhua... Jotain rajaa lapsien hankkimiseen.

Itse asiassa ihan hyvä, että tulee niin joku saattaa ottaa onkeensa ja miettiä kahdesti, kannattaako niitä lapsia tehdä noin nuorena ja noin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama tässä kirjoittajien "aikuiset" vanhemmat vs teinivanhemmat asettelussa huvittaa:

- "Kauheaa, lapsilla on eri isät" - Niin on. Eikös aika monessa "aikuisessakin" perheessä ole? Eli mikä tässä on poikkeavaa?

- "Kauheaa, äiti tupakoi" - Ja kukaan "aikuinen" vanhempihan ei tietenkään tällaista tee...

-"Kauheaa, kotona epäjärjestystä" - Tervetuloa vaan näyttämään realistinen kuva omasta kodistanne. Tuskin ovat nekään mitään sisustuslehtien mallikoteja. Ja miksi pitäisi ollakaan?

-"Kauheaa äiti on masentunut" - No aika monikin äiti on. Ikään katsomatta. Kaikilla vaan ei ole pokkaa kertoa siitä julkisesti ja myöntää tarvitsevansa apua. 

304/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy kyllä pojilla/miehilläkin olla aivot valahtaneet housunlahkeeseen, kun pistävät paljaalla menemään vai oikeastiko ne haluavat lapsen tämän pirkon kanssa?!

Hävettää kyllä miehenä todistaa taas näitä keskenkasvuisia kloppeja, kun ei vissiin ole mitään väliä sillä, että naisella on jo ennestään lapsia, niin uutta tuleen vaan 😡

Toivottavasti tämä kuvio saadaan kuitenkin maaliin asti kunnialla.

Vierailija
305/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ohjelman tarkoitus olla viihdyttävä vai valistava vai ihan vaan tirkistelevä? Kyllä ringissä istuvien maha pystyssä olevien nuorten paikka olisi ihan jossain muualla ja toisenlaisessa elämäntilanteessa.

Vierailija
306/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen entinen teiniäiti myös. Edelleen olen lapsen isän kanssa onnellisesti yhdessä. Meillä on molemmilla hyvä ura ja lapsemme valmistu juuri korkeakoulusta ja on nyt hyvässä työpaikassa. Teiniäitiyleistys on surullista, toki tällaiset ohjelmat lisäävät mielikuvaa.

Vierailija
307/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ohjelman tarkoitus olla viihdyttävä vai valistava vai ihan vaan tirkistelevä? Kyllä ringissä istuvien maha pystyssä olevien nuorten paikka olisi ihan jossain muualla ja toisenlaisessa elämäntilanteessa.

Eiköhän se ole katsojasta kiinni, miten ohjelman haluaa ottaa. Mammat näyttävät ottavan sen kauhistelun aiheena, muuta nuorille voi olla ihan valaisevaakin nähdä millaista lapsiarki on. Toki ohjelmassa annetaan vain rajattu kuva, joka ei välttämättä vastaa koko totuutta. Itse en näe mitään väärää siinä, että jotkut hankkivat lapset nuorena (toki 14 on ihan liian nuori minustakin), joten katson ohjelmaa lähinnä mielenkiinnosta. Katsoin sitäkin versiota, jossa oli vanhempia äitejä. Kai sen sitten voi tulkita tirkistelynhaluksi, kun toisten elämäntilanteiden näkeminen kiinnostaa :D

Vierailija
308/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen entinen teiniäiti myös. Edelleen olen lapsen isän kanssa onnellisesti yhdessä. Meillä on molemmilla hyvä ura ja lapsemme valmistu juuri korkeakoulusta ja on nyt hyvässä työpaikassa. Teiniäitiyleistys on surullista, toki tällaiset ohjelmat lisäävät mielikuvaa.

Näistä olisi hyvä tulla kymmenen vuoden päästä sellainen "MItä heille kuuluu nyt"-jakso. Siinä näkisi varmasti, että elämässä voi pärjätä ihan hyvin, vaikka saisi lapset teininä. Toki kaikille ei käy yhtä hyvin. Tämän ohjelman perusteella on mahdotonta vetää johtopäätöksiä siitä, miten nuo äidit tulevat pärjäämään. Eikä tässä mielestäni edes tehdä yleistyksiä. Ennakkokuvausten mukaan mukana on myös esimerkiksi 19-vuotias, jolla on oma koti, mies, oma yritys ja toinen suunniteltu lapsi tulossa. Ei millään lailla "perinteinen" teiniäiti siis.

Vierailija
309/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 24 kun sain ekan lapseni ja meitäkohdeltiin tosi kivasti neuvolassa, mutta tilanne olikin hyvä, olin naimisiisa, saman miehen kanssa jo 4vuotta, amk-tutkinto taskussa ja hyvät tukiverkostot. Vain ekalla soitolla neuvolaan kysyttiin oliko toivottu raskaus.

Vierailija
310/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jotkut täällä tekevät yleistyksiä, niin nämä keskusteluun osallistujat. Kuvittelevat, että kaikki ohjelmassa olevat ovat samanlaisia kuin ensimmäisen jakson neiti. Hän kieltämättä täytti kaikki teiniäidin stereotypiat. Ja ohjelman tekijät vielä erikseen korostivat niitä kuvaamalla sekaista kotia ja tupakanpolttoa. Reilumpaa tuota äitiä kohtaan olisi ollut kuvata enemmän sitä, kuinka kauniisti hän kohteli lapsiaan. Ei huutanut, piti hyvänä, vei ulkoilemaan jne. Puistokuvassakin leikkien sijaan pääosaan nostettiin tupakanpoltto. Surullista, että ohjelmantekijät haluavat tuoda vain negatiivisen esiin. Vai kertooko se vain tästä ajasta, että kauhistelu myy paremmin kuin onnellisuus.

Vierailija
311/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ihmetyttää se, kuinka paljon täällä kauhistellaan tuota lasten määrää. Itse olen kasvanut lestadiolaisperheessä ja niissä piireissä on enemmän sääntö kuin poikkeus että 25-vuotiaalla on 4 lasta (tai enemmänkin). Eivät nekään äidit ole koulutusta hankkineet tai töissä käyneet. Lapsilla toki on (ainakin nimellisesti) sama isä, mutta minusta se ei juurikaan muuta tilannetta. Äiti ne kuitenkin pääosin hoitaa. Ja ihan yhtälailla siellä on masentuneita äitejä, vaikka ovatkin "vakaasti" naimisissa. Masennuksesta ei vaan saa puhua, koska lapset ovat jumalan lahja jne.

Minusta Jenni on rohkea nainen, kun kertoi noin avoimesti henkilökohtaisista ja kipeistä asioista. Toivottavasti hän sai viimeistään ohjelman myötä kunnollista apua ongelmiinsa. Hän on selkeästi myös vahva ihminen, koska on vaikeuksistaan huolimatta kyennyt hoitamaan lapset kunnolla ja pitämään vielä yllä välejä lasten iseihinkin. Siihen ei moni kolmikymppisenä lapset saanutkaan pysty. Iso plussa siis Jennille siitä! Toivottavasti hän ei lue tätä nega-palstaa, jossa toinen lytätään vain siksi, että on tullut nuorena äidiksi.

Lestadiolaiset ovatkin meidän muiden mielestä sairaita henkisesti

Vierailija
312/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin 24 kun sain ekan lapseni ja meitäkohdeltiin tosi kivasti neuvolassa, mutta tilanne olikin hyvä, olin naimisiisa, saman miehen kanssa jo 4vuotta, amk-tutkinto taskussa ja hyvät tukiverkostot. Vain ekalla soitolla neuvolaan kysyttiin oliko toivottu raskaus.

olitko mielestäsi teini äiti?

Vierailija
313/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva että teillä oli noin, mutta miten tämä liittyy teiniäiteihin. On "hieman" eri asia olla 24v kuin 17v tullessaan äidiksi.

Vierailija
314/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
315/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta jaksoa näitä tulee?

Vierailija
316/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelemaan kyllä pystyy lastenkin kanssa. Olen opiskellut itselleni ammatin, kun lapsia oli kolme. Nyt lapsia on viisi ja tähtäimessä opinnot amk:ssä. Toki on säätämistä kaikessa, mutta kyllä tämänkin paketin voi halutessaan saada toimimaan.

Vierailija
317/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki niin vuolaasti tuotakin tyttöä ylistää.. Ei tarvitse kamalasti nettiä pyörittää naisesta niin löytyy että tuo tyttö yritti lasta jo kauan ennen esikoisen saamista. Itseasiassa yritti jo kahdelle miehelle ennen sitä. Sitten vielä kusetti miehiä (ainakin ekoja) että hän käyttää pillereitä ja ohjelmassa sanoo kuitenkin että "Ei ajatellut että raskaaksi tulo on niin helppoa". Valehteleva eukko vai oliko se sittenkin vain "teini iän typeryyttä" ja juu ei ei se e pillereiden syönti poista vastuuta tietenkään myöskään mieheltä ja hienoa että isä kaikista naisen valheista huolimatta halunnut jäädä lapsensa elämään vaikka tuskin se tuollaisen valheiden verkon jälkeen on kamalan helppoa ollutkaan. Lähinnä naurattanut kuinka nainen kerää kaikilta sympatia pisteitä "olemalla läsnä lapsilleen". Mistä tuokin päätelmä lie tullut?

Jos olisi läsnä niin tuskin istuisi tupakalla vetelemässä jatkuvasti hermosauhuja että pää kestää sisällä. Olisi nainen nyt helvetti viisas ja hoitaisi itsensä kuntoon ensin ennen kuin alkaa leikkimään lapsilleen jotain vakaata äidin mallia!

Olisi kyllä ollut nuo kolme isääkin tavata tuon ohjelman kautta. Mitä jos ne isät olisivatkin tuota äitiä parempia vanhempia? Aijoo mutta äitihän on Suomessa niin pyhä asia vaikka olisi siinä kuinka paska tahansa... Tuota äitipuoltakin näytettiin niin vähän että ilmeisesti ei ollut tarpeeksi hyvä aiheuttamaan draamaa verraten leikkipuistossa Jennin kanssa tupakoivaan ystävään? Ja joo musta oli naurettavaa että äitiä kuvattiin noin paljon tupakalla ja ilman niitä lapsia! olisi varmasti saanut paremman kuvan koko hoidosta jos näytettäisiin sitä elämää eikä vaan tupakkaa ja kaljatölkkejä.

Toivon todella että kyseinen "äiti" ottaisi itseään niskasta kiinni ja jo lastensa tulevaisuuden takia hoitaisi itsensä nyt ekana kuntoon ja antaisi isien hoitaa sen aikaa noita lapsia. Eihän se nyt helvetti tarkoita että ne lopun elämää siellä isillä asuis ja olis vaan että toi vois olla se etä-äiti ja auttaa ensin itseään ja sitten lapsiaan. Koska musta tuosta naisesta paistoi voimakkaasti läpi ettei ole elämä tasapainossa ja romahtaa varmasti koska tahansa..

Vierailija
318/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki niin vuolaasti tuotakin tyttöä ylistää.. Ei tarvitse kamalasti nettiä pyörittää naisesta niin löytyy että tuo tyttö yritti lasta jo kauan ennen esikoisen saamista. Itseasiassa yritti jo kahdelle miehelle ennen sitä. Sitten vielä kusetti miehiä (ainakin ekoja) että hän käyttää pillereitä ja ohjelmassa sanoo kuitenkin että "Ei ajatellut että raskaaksi tulo on niin helppoa". Valehteleva eukko vai oliko se sittenkin vain "teini iän typeryyttä" ja juu ei ei se e pillereiden syönti poista vastuuta tietenkään myöskään mieheltä ja hienoa että isä kaikista naisen valheista huolimatta halunnut jäädä lapsensa elämään vaikka tuskin se tuollaisen valheiden verkon jälkeen on kamalan helppoa ollutkaan. Lähinnä naurattanut kuinka nainen kerää kaikilta sympatia pisteitä "olemalla läsnä lapsilleen". Mistä tuokin päätelmä lie tullut?

Jos olisi läsnä niin tuskin istuisi tupakalla vetelemässä jatkuvasti hermosauhuja että pää kestää sisällä. Olisi nainen nyt helvetti viisas ja hoitaisi itsensä kuntoon ensin ennen kuin alkaa leikkimään lapsilleen jotain vakaata äidin mallia!

Olisi kyllä ollut nuo kolme isääkin tavata tuon ohjelman kautta. Mitä jos ne isät olisivatkin tuota äitiä parempia vanhempia? Aijoo mutta äitihän on Suomessa niin pyhä asia vaikka olisi siinä kuinka paska tahansa... Tuota äitipuoltakin näytettiin niin vähän että ilmeisesti ei ollut tarpeeksi hyvä aiheuttamaan draamaa verraten leikkipuistossa Jennin kanssa tupakoivaan ystävään? Ja joo musta oli naurettavaa että äitiä kuvattiin noin paljon tupakalla ja ilman niitä lapsia! olisi varmasti saanut paremman kuvan koko hoidosta jos näytettäisiin sitä elämää eikä vaan tupakkaa ja kaljatölkkejä.

Toivon todella että kyseinen "äiti" ottaisi itseään niskasta kiinni ja jo lastensa tulevaisuuden takia hoitaisi itsensä nyt ekana kuntoon ja antaisi isien hoitaa sen aikaa noita lapsia. Eihän se nyt helvetti tarkoita että ne lopun elämää siellä isillä asuis ja olis vaan että toi vois olla se etä-äiti ja auttaa ensin itseään ja sitten lapsiaan. Koska musta tuosta naisesta paistoi voimakkaasti läpi ettei ole elämä tasapainossa ja romahtaa varmasti koska tahansa..

Sinä ilmeisesti tämän äidin tunnet täysin? Mistähän tollaset lähteet on, mistä olet ne netistä kaivanut?

Vierailija
319/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt ihan ymmärrä tätä purkaustasi. Vähän epämääräiseltä kuulostaa tuo "ei tarvitse kamalasti nettiä pyörittää". Ja entä sitten, jos isät ovat parempia vanhempia? Minusta tuossa tuli ihan selkeästi esiin se, että isä ovat mukana lastensa elämässä. Ei kai se mitään äidin pyhyyttä ole, että ohjelma nyt satuttiin tekemään äidistä eikä niistä isistä. 

Vierailija
320/699 |
06.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän opettavainen jakso. Jospa joku poliitikko sattuisi katsomaan. Jaksosta välittyi ihan selkeä avuntarve perheessä, mutta kaikesta huolimatta äiti oli yksin arkensa kanssa. Kauhistelu ja taivastelu ei auta jos äiti kärsii huonoista yöunista ja hoidettavana on monta pientä lasta. Näin suomessa lehdellään lapsiperheitä. Lapsia tarvitaan mutta miksi lisäännyt jos et itseksesi pärjää.

Hyvä pointti!!! Suomi ei ole varsinaisesti lapsiystävällinen maa tuossa suhteessa. Äidit ajetaan ihan piippuun eikä apuja saa. Vasta kun joku ulkopuolinen taho alkaa lastensuojen kautta ajamaan asiaa, voi tulla jotain pientä helppiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän