Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toisenlaiset teiniäidit OFFICIAL

Vierailija
03.09.2018 |

Ohjelma alkaa tänään livillä klo 20. Tein jo nyt hyvissä ajoin official ketjun, toivottavasti kukaan ei ollut vielä ehtinyt tekemään. Ei osunut silmään ainakaan.

Joko odotatte innolla uutta kautta? Tänään sarjassa nainen jolla neljä lasta (tai siis neljäs tuloillaan sarjassa) ja ilmeisesti kaikilla eri isät? Ja naisella ikää 24v. Mielenkiinnolla odotan!

Kommentit (699)

Vierailija
221/699 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse natsoin ruotsin teiniäitejä ja siinö oli pääasiassa fiksuja nuoria äitejä... Kannattss stalkata igstä, julia bergman, fayme elmen ja linn andersson. Viafreeltä näkee kyseistä ohjelmaa ja sitä on mukava jopa katsoa kun tätä suomen kuraa

Taitaa tää sarja tulla nyt olikohan Liv-kanavalta. Siinä näyttäisi että äidit tosiaan on jotenkin fiksumpia ja tulevaisuuden suunnitelmat on kans aika selkeät. Onkohan siellä miten erilaiset sosiaalietuudet?

Myös kodit on hyvin siistejä.

Ja siellä taitaa pääasiassa riittää se yksi enemmän tai vähemmän vahinkolapsi, Suomessa niitä aletaan työntää ihan urakalla kun huomataan että sossun rahoilla pärjääkin suht hyvin.

https://www.lily.fi/blogit/sara-g/aitiysloma-ruotsin-malliin

Paremmalta systeemiltä vaikuttaa. Ja se Fayme ja Moltas ovat ostaneet ja myyneet asuntoja ja sillä tienanneet vissiinkin, ruotsissa tosin asuntojen hinnat aivan eri kuin suomessa (paljon halvemmat)

Vierailija
222/699 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä vaiheessa maailma muuttui niin että on normi tehdä lapsia yli 30v ja nuoret äidit leimataan ongelmaisiksi. En moralisoi, kunhan pohdiskelen. Ihan sama milloin lapsia tehdään. Olen 60v ja minun nuoruudessa oli ihan normia tehdä lapsia n 20v. Myös heillä jotka ovat korkeakouluttautuneet. Tunnen useita ihan normaaleja työssäkäyviä ihmisiä, jotka tekivät nuorena lapsensa ja ovat naimisissa lasten isän kanssa.

Maailma muuttuu koko ajan ja ihmiset sen mukana. Moni asia on tänä päivänä eri tavalla kuin ennen -hyvässä ja pahassa. Siinä missä ennen oli normaalia saada lapsia parikymppisenä, normaalia oli myös tupakoida sisällä, autoilla ilman turvavyötä jne. Työelämä on tänä päivänä hyvin erilaista kuin ennen, pätkätyöt ja epävarmuus lisääntyneet. Ainakin omassa tuttavapiirissäni moni lykkää perheen perustamista kunnes elämäntilanne stabiili; opiskelut opiskeltu, työ ja asunto. On aikaa olla lasten kanssa eikä toimeentulosta tarvitse murehtia. Baarit on koluttu ja maailmaa nähty. Elämänkokemustakin on kertynyt enemmän.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/699 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse sain lapseni 20 vuotta sitten, aika nuorena minäkin, katsoin tv:stä dokumentin 17-vuotiaana raskaaksi tulleen Katrin raskaudesta, ja synnytyksestä.

Viime vuonna kuulin Katrin haastattelun. Hän oli edelleen saman miehen kanssa, olivat asuneet Yhdysvalloissa ja ainakin silloin tie oli vienyt heidät sitten Espanjaan, hyvien harjoitusmaastojen vuoksi.

Oli mielenkiintoista kuulla heidän tarinaansa näin paljon paljon myöhemmin.

facen mukaan yhdessä jo yli 25-vuotta

Vierailija
224/699 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näistäkin ehtii vielä tulla mitä tahansa kunhan lapset hieman kasvavat, tuskin kukaan on korkeakoulutettu vielä 17-20 vuotiaana eikä edes 25 vuotiaana jos haluaa ensin kasvattaa vauvat hieman isommiksi!

Vierailija
225/699 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä mietti, millainen mies oikein huolii näitä teiniäitejä...

Totuushan on, että kyllä sellainen nainen on monen miehen mieleen, joka on nuori, hoivaviettinen, vauvakuumeinen, luottavainen, luottaa siihen että elämä kantaa ja hänestä huolehditaan, haluaa lapsen sinun kanssasi, on hedelmällinen ja huoleton, elämäniloinen jne.

Uskon, että hieman naiivi, suloinen ja lapsekkaan hoivaviettinen, huoleton pää vähän pilvissä elävä nuori tyttö saa miehiä helpommin kuin laskelmoiva uranainen. Toisekseen, se laskelmoiva viileä uranainen on niin nirsokin, ettei sille juuri kukaan kelpaa. Se nuori yh taas voi nähdä aarteen ja piilevän sisäisen kauneuden luuserissakin.

Vierailija
226/699 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niinkuin tyyliin: tässä istuu Virtasen perhe sohvalla katsomassa luonto-dokumenttia ilmaston lämpeämisestä, tätä seuraamme 15 minuuttia ja sitten katsomme kuinka he nauttivat iltapalan ja menevät nukkumaan. Mielenkiintoistako??

Tällaisessa sarjassa näytetään että nuori äiti voi selvitä jokapäiväisestä arjesta vaikka erilaisia vaikeuksia on/on ollut elämässä. Suomesta löytyy samassa tilanteessa olevia ja he saavat varmasti uskoa ja toivoa että myös he voivat voittaa samanlaiset ongelmat eivätkä ole yksin.

Vierailija
227/699 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä sarjaa, mutta miksi he ovat juuri toisenlaisia? Teiniäideistä mulle tulee mieleen huono koulumenestys, päihdeongelmat, vaihtuvat miehet ja horjuva mielenterveys. Onko tässä sarjassa sitten niitä onnellisia, korkeasti kouluttautuneita ja raittiita teiniäitejä?

Onneksi kaikki sinulle mieleentuleva ei ole yhtä kuin totuus.

Vierailija
228/699 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nää on toisenlaisia, jos oikein pönkitetään stereotyyppistä kuvaa teiniäideistä? Voisko kerrankin tehdä ohjelmaa nuorista äideistä, jotka ovat a) kouluttautuneet b) ei lastenkotitaustaa tai muita sossujuttuja c) ei päihdeongelmaa tai mt-ongelmia d) jotka pärjäävät elämässä normaalisti, kuten vanhemmatkin äidit.

Ei sellaisia ole!

Vierailija
229/699 |
04.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 lasta, ammatti, vakituinen työpaikka ja elämä kohdillaan. Lapset ovat suurin saavutukseni!

Vierailija
230/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukas tuossa sarjassa on se mutsi joka toteaa, että "siis mä en kestä ajatusta et mä en olis täydellinen äiti!" siinä mainoksessa? :D en oo siis kattonu sarjaa.

Vierailija
231/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lapset on saavutus siinä missä biletys, matkustelu tai opiskelukin.

Itse olen kokenut raskauden, synnytyksen, lapsen hoidon ja kasvatuksen vaativammaksi kuin opiskeluni. Tohtori en ole mutta mm. amk on koettu.

Kyllä ne aamupahoinvoinnit ja supistelut, närästykset, huoli vatsassa kasvavassa lapsesta siinä työnteon ja arjen pyörittämisen ohella oli aika rankkaa. Samoin pitkä ja komplikaatioinen synnytys, alkuvaiheessa takkuinen imetys, yöheräilyt, uhmaiät, potalle, pyöräilemään, puhumaan opettelut, lapsen kasvattaminen empaattiseksi yhteiskuntakelpoiseksi kansalaiseksi. Kyllä siinä on sellaisia hommia, että matkustelun tai opiskelun vaativuus on niihin nähden pientä.

t. nelikymppinen kahden teinin äiti

Vierailija
232/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Jenni syyttänyt puolisoaan siitä kämpän sotkuisuudessa? Kuvasi ensin kämppää ympäriinsä ja tokaisi että ” miten mies onnistuu aina tässä?”

No tottahan se on että mieskin voisi auttaa kotitöissä jos äidillä on neljä lasta hoidettavanaan. Ehkä mies on ajatellut että hoitakoon itse omat lapsensa sotkut, mä hoidan vain omien lapsieni. (Eli kahden pienimmän).

Vierailija
233/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä lapset on saavutus siinä missä biletys, matkustelu tai opiskelukin.

Itse olen kokenut raskauden, synnytyksen, lapsen hoidon ja kasvatuksen vaativammaksi kuin opiskeluni. Tohtori en ole mutta mm. amk on koettu.

Kyllä ne aamupahoinvoinnit ja supistelut, närästykset, huoli vatsassa kasvavassa lapsesta siinä työnteon ja arjen pyörittämisen ohella oli aika rankkaa. Samoin pitkä ja komplikaatioinen synnytys, alkuvaiheessa takkuinen imetys, yöheräilyt, uhmaiät, potalle, pyöräilemään, puhumaan opettelut, lapsen kasvattaminen empaattiseksi yhteiskuntakelpoiseksi kansalaiseksi. Kyllä siinä on sellaisia hommia, että matkustelun tai opiskelun vaativuus on niihin nähden pientä.

t. nelikymppinen kahden teinin äiti

En ole ikinä kuullutkaan, että joku pitäisi biletystä saavutuksena :) Mitäköhän se sitten vaatisi, ehkä joku pro-bilettäjä, esim. teekkari tietää. Matkustelun vaativuus ei myöskään oikein aukea. Näkisin, että esim. sitä voi pitää saavutuksena, että on onnistunut elämään omanlaistansa elämää, johon on vaikka kuulunut asumista ulkomailla ja matkustamista, vaikka taloudellisesti olisi ollut vakaampaa vaikka luoda uraa kotimaassa. Mutta että matkustelu yksistään olisi vaativaa tai joku saavutus, erikoista.

Vierailija
234/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 28-vuotias. Minulla on pian kolmas ammatti (AMK-tasoinen) opiskeltu ja olen lisäksi opiskellut avoimessa yliopistossa kolme eri perusopintokokonaisuutta (25 op/kokonaisuus).

Olen saanut ensimmäisen lapseni 20-vuotiaana.

Minulla on lapsia kahdelle eri miehelle, toisen kanssa olen ollut pian 6-vuotta yhdessä. Esikoiseni isä sairastui ja jäin silloin odotuksen aikana yksin. Elämä riepottelee, muttei kannata yleistää, että ”nuori äiti polttaa raskauden aikana, panee kaikkia, on mt-ongelmia”.

Lopetin itsekin heti testiin tupakoinnin, enkä koskaan edes aloittanut uudestaan kun esikoinen syntyi. Imetin 10 kk, OMG!!!!! Kävin muskarissa lapsien kanssa ja perhepuistoissa, OMG!!!! Olen käynyt viimeisten 8 vuoden aikana ehkä 5-8 kertaa juhlimassa, eli n. kerran vuodessa, jos sitäkään.

Ainiin, ja voitteko muuten uskoa, että minulla, joka aikanaan leimattiin liian nuoreksi äidiksi ja kylillä kiersi vaikka mitä huhuja minusta ”sossupummi ja lapset huostaanotettu”, niin minulla on keskivertoisesti enemmän rahaa, säästöjä ja sijoituksia kuin ikäisilläni. Itseasiassa tilastojen mukaan säästötilanteeni on sama kuin 35-40-vuotiailla, jotka ehkä jo säästävät eläkkeelle, tai johonkin rahastoon.

Niin, että sellainen sossupummi täällä MOI!

Et taisa ymmärtää, että olet poikkeus nuorten äitien joukossa. Sinähän et ollut edes teini enää, vaan 30v kun sait lapsesi. Eihän tuota voi millään verrata 14-vuotiaaseen äitiin.

Sitä paitsi suurin osa teiniäideistä oikeasti elää sossurahoilla ja vanhempien tuella.

Onko 20-vuotias nykyään 30-vuotias? :D

Ei varmaan voi verrata 14-vuotiaaseen, mutta kyllä neuvolassa vaan kohdellaan 20-vuotiasta äitiä eri tavalla kuin 30-vuotiasta, kysymykset ovat sitä luokkaa jne.

Minultakin kysyttiin suoraan ”oletko päättänyt mitä teet?”, jolla siis viitattiin aborttiin. Kysytäänkö kaikilta 30-vuotiailta tuollaista?

Vierailija
235/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että täällä on vähän naiivia porukkaa, jos tuon perusteella lapset pitäisi ottaa huostaa. Se että neljällä lapsella on kolme isää? Ei ihan ydinperheen mukaista, mutta mitä sitten? Kaikilla lapsilla on molemmat vanhemmat elämässään mukana. Äiti polttaa tupakkaa? Inhottava tapa, mutta valitettavasti Suomessa ihan sallittua, oli lapsia tai ei. Talo on sotkuinen? Sotkuinen, kyllä. Eiköhän jokaisen koti ole joskus sotkuinen. Ero on siinä, onko kyse vaatekasoista ja tiskeistä, vaiko viikkoja vanhoista roskapusseista, eläimenkusesta ja homeisesta ruuasta. Asunto ei ole likainen. Jos tuo järkyttää, ei varmaan kestäisi nähdä, miten paljon törkyisemmissä asunnoissa lapsia täällä elää, eikä heitäkään ole vielä huostaanotettu. Lastensuojelun asiakkaina ovat toki, mutta tukea annetaan muussakin muodossa kuin viemällä lapset pois. Niin paljon kuin tuosta ohjelmasta voi päätellä, Jennille lasten tarpeet ovat etusijalla, ja nämä ovat hyvinvoivia, energisiä lapsia. Niin minkä takia lapset pitäisi viedä pois? Voidaan olla eri mieltä Jennin elämänpäätöksistä, mutta ei se tarkoita että kaikki on tuossa huushollissa huonosti, vaan koska heidän arki on erilaisista lähtökohdista syntynyt. Enemmänkin tämä äiti kaipaisi "huostaanottoa", edes yöksi tai pari. Ehkä jopa molemmat vanhemmat. Saisivat vähän sitä paljon puhuttua omaa aikaa.

Vierailija
236/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan mukava jakso ja nuorella äidillä hyviä ajatuksia ja selkeesti palikat kasassa kuitenkin, vaikka vastoinkäymisiä on ollut.

Ihmetyttää miksi häntä ei auta kukaan? Vauvaa käy katsomassa sukulaiset ja puhelimessa kehoitetaan lepäämään enemmän mutta missä konkreettinen apu?

Vierailija
237/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauniisti yrittivät "laita joku paikka kuntoon kodistasi". Yrittivät. Ei ihan onnistunut. Montakohan minuuttia äidiltä olisi mennyt kun olisi siivonnut tupakan tumpit pois ja vienyt pulkat ym. Roinat pois? Montako ? Hyvin vastasi kaverinsa vastauksen haluaako olla muutakuin välillä kuin äiti..

Toivottavasti saa elämänhallinnan apua, ehkä nyt viimeistään ohjelman avulla.

Vierailija
238/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ihan mukava jakso ja nuorella äidillä hyviä ajatuksia ja selkeesti palikat kasassa kuitenkin, vaikka vastoinkäymisiä on ollut.

Ihmetyttää miksi häntä ei auta kukaan? Vauvaa käy katsomassa sukulaiset ja puhelimessa kehoitetaan lepäämään enemmän mutta missä konkreettinen apu?

En katsonut vielä ohjelmaa, mutta ehkäpä häntä on joskus autettukin? Kuitenkin vain tehnyt lisää ja lisää lapsia. Mä lakkasin auttamasta kaveriani sen jälkeen, kun hänen neljäs lapsensa syntyi. Olin työssäkäyvä yh ja katsoin, että ei ole mun velvollisuuteni käydä hoitamassa hänen lapsiaan ja siivoamassa hänen kotiaan, jotta hän voi tehdä krooniseen vauvakuumeeseensa aina uuden lapsen, kun edellinen on täyttänyt vuoden. 

Vierailija
239/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten huvittavaa, kun olen kertonut työpaikallani, että ”minulla on 3 lasta”, niin kaikki yli 30-vuotiaat äidit ovat olleet ihan kauhuissaan, kun ”olet niin nuori”. Tätä tapahtuu vieläkin, nyt 28-vuotiaana, kun kerron, että esikoiseni on ala-asteella.

Yksi päivä näin yhtä vanhaa kollegaa kirpparilla paimentamassa omia lapsiaan, jotka ovat siis tasan saman ikäisiä kuin minun lapseni.

Tämä äiti oli vanhentunut kahdessa vuodessa selvästi, oli erittäin hermostunut ja mulkaisi jopa minua vihaisesti.

Meissä on se ero, että olen tätä äitiä 16 vuotta nuorempi.

No, anyway, kun katselin sitä toimintaa, niin tajusin miksi minulle oltiin niin katkeria, jopa kateellisen oloisia ja kommentit olivat välillä erittäin outoja: vanhoilla äideillä voi alkaa jossakin vaiheessa loppumaan energia tietyissä tilanteissa, toisin kuin nuorilla ja muutenkin jaksaminen on ihan eri tasoa.

Olen tyytyväinen, että olen tehnyt lapseni nuorena!

Vierailija
240/699 |
05.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku täällä mietti, millainen mies oikein huolii näitä teiniäitejä...

Totuushan on, että kyllä sellainen nainen on monen miehen mieleen, joka on nuori, hoivaviettinen, vauvakuumeinen, luottavainen, luottaa siihen että elämä kantaa ja hänestä huolehditaan, haluaa lapsen sinun kanssasi, on hedelmällinen ja huoleton, elämäniloinen jne.

Uskon, että hieman naiivi, suloinen ja lapsekkaan hoivaviettinen, huoleton pää vähän pilvissä elävä nuori tyttö saa miehiä helpommin kuin laskelmoiva uranainen. Toisekseen, se laskelmoiva viileä uranainen on niin nirsokin, ettei sille juuri kukaan kelpaa. Se nuori yh taas voi nähdä aarteen ja piilevän sisäisen kauneuden luuserissakin.

On siis olemassa vain kaksi vaihtoehtoa: wt-yh ja uranainen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi