Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti esittelyjaksossa kun Eetu sanoi oikeastaan pelkästään haluavansa hyvännäköisen naisen! Aikamoisen koulun joutui käymään nyt sitten tästä syystä... Ehkä jos sarjan jälkeen kysytään, saattaisi vastaus olla hieman toinen...
Niin ja Rosa on ihan ok, mutta itse mietin että ei välttämättä uskoisi hänen urheilevan niin paljon, kun ryhti tai olemus tai jokin ei ihan sellainen? Mutta joo, hyvännäköinen on makuasia. Eetu vaan aika komea mies ja ajan myötä varmastikin vaan paranee plus luultavasti miehistyy muutenkin. Kiltteys ei muutenkaan paha ominaisuus, kun miettii pitkää parisuhdetta ja isänä olemista lapsilleen, joskus sitten.
Mielestäni Eetu on tosi tavallisen näköinen perusinsinööri jolla ei todellakaan olisi varaa vaatia naiselta liikoja ulkonäön suhteen. Kyllä näistä Rosa vie puhtaasti ulkonäöllisesti pisteet kotiin.
Kaikkine luomineen ja lyhyydellään ?? Juu ei.
Ensin olin sitä mieltä että täällä liian kovasti arvostellaan Rosaa. Mutta kun miettii sitä viimeisen jakson kukkien ostamista ja istuttamistakin, niin voi hyvää päivää sentään...
Minulla on kokemusta vähän Rosan kaltaisen henkilön kanssa asumisesta. Emme siis olleet parisuhteessa, vaan hän asui samassa kimppakämpässä. Tuo Jyrä ailahteli päivästä toiseen, ja ikään kuin vastuutti meidät muut tunnetiloistaan. Ja omasta mielestään oli empaattinen ja mukava ihminen sen lisäksi että rehellinen ja suorapuheinen. Mielipide tuli milloin mistäkin, pyytämättä ja yllättäen. Jossain vaiheessa useamman kuukauden jatkuvan jyräämisen jälkeen minulla tuli lopulta mitta täyteen ja huusin Jyrälle kurkku suoranasuorat sanat. No siitähän se riemu repesi, Jyrä itki ja tunteili, kaipasi sääliä, huomiota ja lohdutusta. Ja muisti tietysti haukkua kaikille läheisilleen miten kauhea ihminen minä olen. Eetu on samalla tavalla "kutistanut" itseään Rosan seurassa mitä me kämppiksetkin teimme. Koska vaihtoehtoja ei ollut, ja koko ajan joutui pelkäämään seuraavaa reaktiota tai tulilinjalle joutumista. Jonkun toisen kumppanin kanssa Eetusta varmasti nähtäisiin ihan erilaiset puolet, vapautuneempi, ulospäinsuuntautuneempi ja nauravaisempi Eetu.
Olen hyvin helpottunut ettei minun tarvitse olla enää ikinä tuon isin pikku prinsessan, siis Jyrän kanssa tekemisissä. Jotenkin kummassa hänen miessuhteensa eivät koskaan kestäneet...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eetu ei ymmärrä vaimoaan yhtään. On kuin pikkupoika, joka ihmettelee mitä tekee väärin.
Rosa toivoi miestä ja sai pojan, joka ei ymmärrä edes selvällä suomella kerrottuja asioita. Yhtään kertaa Rosa ei ole haistatellut tai huutanut tai edes sanonut rumasti.
Vaikka Rosa lopuissa jaksoissa käyttäytyisi miten, suuri yleisö on leimannut hänet huonokäytöksiseksi ja kaikki eleet käännetään vastaamaan tätä näkemystä.
Minusta moni täällä kirjoittanut ja Rosaa arvostellut käyttäytyy huonommin kuin Rosa kertaakaan ohjelman aikana.
Toista tulee kunnioittaa. Vaikka ei pitäisi henkilöstä, on kuitenkin käyttäydyttävä kunnioittavasti. Tätä Rosa ei tee ja tätä käytöstä täällä myös arvostellaan.
Jos Rosa ei kunnioittaisi toista, hän nimenomaan haistattelisi ym.
Totuus on se, että Rosaa arvostellaan, koska hän ei innostunut Eetusta, kuten katsojien mielestä olisi pitänyt. Samat arvostelijat vaipuvat itse surutta hiljaiseloon selittämättä yhtään mitään deitille eivätkä tapaa enää uudestaan deittiä, kun deitti ei maksanut juomaa, oli liian nössö, ei miellyttävän ulkoisesti tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä missä vaiheessa suhdetta tullaan siihen pisteeseen, että luottaa siihen, että toinen uskaltaa sanoa rehellisesti, kun joku ei ole hyvin.
Kohteliaiden ihmisten parissa ei koskaan. Ihmisten väliseen käytökseen nyt vain kuuluu pehmentely.
Lasten kasvatuksessakin olennainen osa on opettaa lasta pehmentämään.
Lasten totuudet saattavat pikkulasten suusta olla vielä hauskoja, mutta vanhemmilta lapsilta odotetaan jo tahdikkaampaa käytöstä.
Nyt päästään alkuperäiseen väittämääni. Uskoin siis suhteuttamisen, unohtamiseen ja käytöstapoihin. Hyvien käytöstapojen sisällä pitäisi toimia, mutta jos puoliso tekee kuitenkin joskus virheitä asian suhteen, niin suhteuttaa virhe ja unohtaa asia eikä kantaa sitä mukana vuosia. Puhumatta katkeroitumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Eetu ei ymmärrä vaimoaan yhtään. On kuin pikkupoika, joka ihmettelee mitä tekee väärin.
Rosa toivoi miestä ja sai pojan, joka ei ymmärrä edes selvällä suomella kerrottuja asioita. Yhtään kertaa Rosa ei ole haistatellut tai huutanut tai edes sanonut rumasti.
Vaikka Rosa lopuissa jaksoissa käyttäytyisi miten, suuri yleisö on leimannut hänet huonokäytöksiseksi ja kaikki eleet käännetään vastaamaan tätä näkemystä.
Minusta moni täällä kirjoittanut ja Rosaa arvostellut käyttäytyy huonommin kuin Rosa kertaakaan ohjelman aikana.
Ehkä voi muullakin tavalla olla tyly ja töykeä, kuin haistattelemalla, huutamalla tai suoraan rumasti sanomalla. Sitä voi kauniitakin asioita sanoa kettuilumielessä. Tämä yleisellä tasolla, ei yksinomaan Rosaan liittyen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toista tulee kunnioittaa. Vaikka ei pitäisi henkilöstä, on kuitenkin käyttäydyttävä kunnioittavasti. Tätä Rosa ei tee ja tätä käytöstä täällä myös arvostellaan.
Totuus on se, että Rosaa arvostellaan, koska hän ei innostunut Eetusta, kuten katsojien mielestä olisi pitänyt. Samat arvostelijat vaipuvat itse surutta hiljaiseloon selittämättä yhtään mitään deitille eivätkä tapaa enää uudestaan deittiä, kun deitti ei maksanut juomaa, oli liian nössö, ei miellyttävän ulkoisesti tmv.
Eipäs vaan arvostellaan koska hän nolaa itsensä ja puolisonsa käyttäytymällä epäkohteliaasti ja töykeästi, vaikka voisi olla asiallinenkin sekä mielistelemällä asiantuntijoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti esittelyjaksossa kun Eetu sanoi oikeastaan pelkästään haluavansa hyvännäköisen naisen! Aikamoisen koulun joutui käymään nyt sitten tästä syystä... Ehkä jos sarjan jälkeen kysytään, saattaisi vastaus olla hieman toinen...
Niin ja Rosa on ihan ok, mutta itse mietin että ei välttämättä uskoisi hänen urheilevan niin paljon, kun ryhti tai olemus tai jokin ei ihan sellainen? Mutta joo, hyvännäköinen on makuasia. Eetu vaan aika komea mies ja ajan myötä varmastikin vaan paranee plus luultavasti miehistyy muutenkin. Kiltteys ei muutenkaan paha ominaisuus, kun miettii pitkää parisuhdetta ja isänä olemista lapsilleen, joskus sitten.
Mielestäni Eetu on tosi tavallisen näköinen perusinsinööri jolla ei todellakaan olisi varaa vaatia naiselta liikoja ulkonäön suhteen. Kyllä näistä Rosa vie puhtaasti ulkonäöllisesti pisteet kotiin.
Kaikkine luomineen ja lyhyydellään ?? Juu ei.
Pihtikintut on myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä ymmärrä tätä Rosan jatkuvaa parjaamista. Ymmärrän hyvin, että hän kaipaa reippaampaa miestä rinnalleen, joka ehkä tykkäisi välillä ottaa ohjat. Eetu ja Rosa ovat vain epäsopivat toisilleen ja sen takia välillä turhautuminen nousee pintaan. Eikö muka teilläkin jos asuisitte ihmisen kanssa, jonka yleinen tyyli tehdä asioita on hyvin erilainen?
Ja toinen asia, eikö asioista muka saisi sanoa ääneen rehellisesti? Ilman että haukutaan N*rtuksi ja ties miksi? Miten ne asiat sitten pitäisi voida alkaa korjaamaan tai ottaa käsittelyyn jos niitä ei saisi edes myöntää toiselle? En ole kuullut Rosan sanovan kertaakaan mitään rumaa Eetusta ja hänestä kyllä omaan silmään paistaa halu saada asiat toimimaan. Miksi muuten hän toisi esille asioita, jotka häntä häiritsevät (eli mitkä asiat ovat hänelle tärkeitä parisuhteessa ja arjessa)? Kyllä asioista pitää pystyä puhumaan avoimesti ja olla valmis tekemään sitten ratkaisuja ja muutoksia sen pohjalta.
Olen myöskin Sinin ja Vesan ihan ehdoton kannattaja ensimmäisestä jaksosta lähtien. Minusta heillä on selkeästi ollut kemiaa alusta lähtien ja muutenkin sopiva pari.
Mitä haukkumiseen tulee, minusta on ihan asiallisesti sanottu, että Rosa on hemmetin kireä
Mulla oli itsellä joskus kaveriporukassa täysin tosikko mies, joka käsitti (etenkin sarkastisen) huumorin väärin ja järjesti ihan hirveitä raivareita illanistujaisissa, kun otti itseensä jonkun viattomasta vitsistä (koskien ihan vaikka musiikkia, jota soitettiin - heiton ei siis välttämättä edes tarvinnut mennä henkilöön asti). Kaikki muut jätkät aina silottelivat tämän käytöstä ja kuittasivat sen sillä, että no se nyt vain on sellainen.
Ainoa vaan, että se, että on kireä tai tosikko, ei tee ihmisestä epäkunnioittavaa, epäkohteliasta tai muuten pahaa. Meitä on erilaisia ihmisiä, emmekä kaikki ole holjia heko-heko-tyyppejä, vaikka yhteiskunta varmasti tätä ihannoikin. Ehkäpä meistä on esim. tutkijoiksi, opettajiksi, lääkäreiksi tai muiksi vastaaviksi. Hoidamme asiat asiallisesti ilman pelleilyä.
Siis mä en tykkää luomista ja lyhyistä, pelkästään esteettisyysseikkoja :D Joku toinen voi tykätä ja jotakuta toista nuo eivät häiritse lainkaan. Mutta noista kahdesta... ei sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipäs vaan arvostellaan koska hän nolaa itsensä ja puolisonsa käyttäytymällä epäkohteliaasti ja töykeästi, vaikka voisi olla asiallinenkin sekä mielistelemällä asiantuntijoita.
Kaikki lienee suhteellista. Itselleni epäkohteliaisuus ei ole sitä, että haluaa olla itsekseen tai ei viihdy toisen seurassa. Itselleni epäkohteliaisuus on huutamista, kiroilemista, loukkaamista, valehtelua. En ole myöskään nähnyt mitään asiantuntijoiden mielistelyä, vaan ihan avoimesti on kertonut tilanteesta.
Miksi huolehtia siitä, nolaako joku ulkopuolinen itsensä vai ei? Haittaako se sinua? Tuskin täällä kukaan on siitä vilpittömästi pahoillaan, jos näin käy. Minusta hän tosin ei mitenkään ole nolannut itseään, mutta jos jonkun mielestä onkin, en usko, että henkilö hetkeäkään on tästä oikeasti pahoillaan, vaan nauraa sille pahantahtoisesti.
Tietääkö kukaan minkälainen on Rosan lapsuuden perhe ? Ja milloin tämä ohjelma loppuu, kun jo toukokuussa oli vihkitilaisuus ja 5 viikkoa piti olla yhdessä. Ja miten näille pareille kävi ? Sini on mielestäni melko yksinkertainen, enkä usko heidän liittoonsa. Enkä usko Rosan ja Eetun liittoon.Mutta Miina ja Heikki, heistä tulee pari ja heillä on mahtava sarkastinen huumori !
Eetussa ei ole mitään vikaa Rosalla pitäisi olla mies, joka nostaisi Rosa seinälle.
Ulkopuolisena, satunnaisena lukijana: Nyt näyttää ketju menevän sellaiseksi, että lähestytään kunnianloukkauksen rajoja, hyvä maku meni jo ajat sitten. Oli mitä mieltä tahansa näkemästään muistakaa, että nämä ihmiset ovat aivan oikeita, ei hahmoja, heillä on sukulaisia jne . Jos teidät filmattaisiin sanomassa näitä kommenttejanne millaisen kuvan teistä saisi tv:ssä? Eikö voi pysytellä kommentoinnissa ilman tarvetta moukaroida joitakin ja nostaa toisia pyhimyksiksi? Joku varmasti kohta ilmiantaa ketjua asiattomana panetteluna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin muuten ihmettelin tuota Dunderfeltin introvertti-ekstrovertti -jaottelua. Sen mukaan miten itse olen ymmärtänyt, niin Rosahan on nimenomaan introvertti, koska tarvitsee yksinoloa ja lataa akkujaan parhaiten yksin. Eetu taas vaikuttaa olevan hyvinkin seurallinen ja kaipaa läheisyyttä, vaikka onkin muuten rauhallinen. Ei introvertti tai ekstrovertti tarkoita sitä, millainen temperamentti ihmisellä on. Toki Dunderihan tässä se psykologi on, mutta...
Muutoin Eetun kanssa parhaimmillaankin, käyttäytynyt kuin omasta ajastaan hampaat irvessä luopumaan joutunut kyllästyneen oloinen aikuinen lapsen seurassa!
Heh. Mä en tajua. No sehän se Rosan ongelma juuri onkin, ettei hän haluaisi olla Eetun kanssa saati viettää tämän kanssa aikaa, joten varmasti on kireä hampaat irvessä -olo.
Ihmiset tuntuu mallailevan jotain satufiilistelyä, vaikka kahdella ihmisellä ei suju yhtään. Että kyllä nyt pitäis silti olla ihkudaata ja hohhoijaa. Okei, no sitten varmaan ihmiset on aina tehneet eroa niin loistavissa merkeissä itse, että suorastaan ihmetyttää, miksi he koskaan ovat edes eronneet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota noin, haistattelusta on niin pitkä matka kunnioitukseen, että siihen välille mahtuu vaikka mitä käytöstä. Kuten esimerkiksi Rosan tapa puhua Eetulle.
Ja kunnioitapa sinä meitä kanssakeskustelijoita myös - et sinä tiedä, millaisia deittejä meillä on ollut. Olen esimerkiksi itse paitsi maksanut omat juomani, myös antanut selityksen, jos en ole halunnut nähdä jotakuta uudemman kerran. Toisekseen, ainakin itse ymmärrän hyvin, miksei Rosa innostunut Eetusta: ovat liian erilaisia persoonia. Pointti kuitenkin on, että tästä huolimatta toista tulee kohdella kunnioittavasti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunnioitus = ei haistattele toiselle.
Hyvä suhde = mies ei hakkaa.
Av-mieslogiikka ftw.
Vierailija kirjoitti:
Ulkopuolisena, satunnaisena lukijana: Nyt näyttää ketju menevän sellaiseksi, että lähestytään kunnianloukkauksen rajoja, hyvä maku meni jo ajat sitten. Oli mitä mieltä tahansa näkemästään muistakaa, että nämä ihmiset ovat aivan oikeita, ei hahmoja, heillä on sukulaisia jne . Jos teidät filmattaisiin sanomassa näitä kommenttejanne millaisen kuvan teistä saisi tv:ssä? Eikö voi pysytellä kommentoinnissa ilman tarvetta moukaroida joitakin ja nostaa toisia pyhimyksiksi? Joku varmasti kohta ilmiantaa ketjua asiattomana panetteluna.
Jokin vastuu myös tuotannolle kun leikataan pätkiä mahdollisimman epäedustaviksi. Jotainhan sillä halutaan nostattaa, huomiota, kuohuntaa ja mielipiteitä. Kuten Dunderikin sanoi tätä jännittävimmäksi kaudeksi. Hommassahan ei olisi mitään vikaa jos tästä parista esitettäisiin myös sitä parempaa puolta, jos sellaista on. Siksi toivonkin ultimaalista ihmettä näihin loppujaksoihin ja onnellista loppua tällekin kriisiytyneelle parille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en kyllä ymmärrä tätä Rosan jatkuvaa parjaamista. Ymmärrän hyvin, että hän kaipaa reippaampaa miestä rinnalleen, joka ehkä tykkäisi välillä ottaa ohjat. Eetu ja Rosa ovat vain epäsopivat toisilleen ja sen takia välillä turhautuminen nousee pintaan. Eikö muka teilläkin jos asuisitte ihmisen kanssa, jonka yleinen tyyli tehdä asioita on hyvin erilainen?
Ja toinen asia, eikö asioista muka saisi sanoa ääneen rehellisesti? Ilman että haukutaan N*rtuksi ja ties miksi? Miten ne asiat sitten pitäisi voida alkaa korjaamaan tai ottaa käsittelyyn jos niitä ei saisi edes myöntää toiselle? En ole kuullut Rosan sanovan kertaakaan mitään rumaa Eetusta ja hänestä kyllä omaan silmään paistaa halu saada asiat toimimaan. Miksi muuten hän toisi esille asioita, jotka häntä häiritsevät (eli mitkä asiat ovat hänelle tärkeitä parisuhteessa ja arjessa)? Kyllä asioista pitää pystyä puhumaan avoimesti ja olla valmis tekemään sitten ratkaisuja ja muutoksia sen pohjalta.
Olen myöskin Sinin ja Vesan ihan ehdoton kannattaja ensimmäisestä jaksosta lähtien. Minusta heillä on selkeästi ollut kemiaa alusta lähtien ja muutenkin sopiva pari.
Mitä haukkumiseen tulee, minusta on ihan asiallisesti sanottu, että Rosa on hemmetin kireä
Mulla oli itsellä joskus kaveriporukassa täysin tosikko mies, joka käsitti (etenkin sarkastisen) huumorin väärin ja järjesti ihan hirveitä raivareita illanistujaisissa, kun otti itseensä jonkun viattomasta vitsistä (koskien ihan vaikka musiikkia, jota soitettiin - heiton ei siis välttämättä edes tarvinnut mennä henkilöön asti). Kaikki muut jätkät aina silottelivat tämän käytöstä ja kuittasivat sen sillä, että no se nyt vain on sellainen.
Ainoa vaan, että se, että on kireä tai tosikko, ei tee ihmisestä epäkunnioittavaa, epäkohteliasta tai muuten pahaa. Meitä on erilaisia ihmisiä, emmekä kaikki ole holjia heko-heko-tyyppejä, vaikka yhteiskunta varmasti tätä ihannoikin. Ehkäpä meistä on esim. tutkijoiksi, opettajiksi, lääkäreiksi tai muiksi vastaaviksi. Hoidamme asiat asiallisesti ilman pelleilyä.
Kerroin esimerkin miehestä, joka sai tosikkoutensa vuoksi raivareita muiden läpänheitosta. Lisäksi puhuin Rosan näytetystä käytöksestä Eetua kohtaan. Puhuin siis _suorasta_käytöksestä_, jonka syyt olivat näissä tietyissä luonteepiirteissä. En puhunut tosikkoudesta ja kireydestä itsestään - saa olla tosikko ja vaikka täysin huumorintajuton, kunhan ei pura niistä aiheutuvaa mielipahaansa muihin!
Ja olen muuten itse ammatiltani tutkija.
Heikki ja kahvi ei selkeästi sovi toisilleen :DD Ensin kaataa Miinan kahvit, sitten c-more jaksossa jätti kahvinkeittimen päälle ja kärähti.
Mutta oikeesti, miksi se puki sen? Näytti aika pelletouhulta.