Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018

Kommentit (8881)

Vierailija
5941/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä ymmärrä tätä Rosan jatkuvaa parjaamista. Ymmärrän hyvin, että hän kaipaa reippaampaa miestä rinnalleen, joka ehkä tykkäisi välillä ottaa ohjat. Eetu ja Rosa ovat vain epäsopivat toisilleen ja sen takia välillä turhautuminen nousee pintaan. Eikö muka teilläkin jos asuisitte ihmisen kanssa, jonka yleinen tyyli tehdä asioita on hyvin erilainen?

Ja toinen asia, eikö asioista muka saisi sanoa ääneen rehellisesti? Ilman että haukutaan N*rtuksi ja ties miksi? Miten ne asiat sitten pitäisi voida alkaa korjaamaan tai ottaa käsittelyyn jos niitä ei saisi edes myöntää toiselle? En ole kuullut Rosan sanovan kertaakaan mitään rumaa Eetusta ja hänestä kyllä omaan silmään paistaa halu saada asiat toimimaan. Miksi muuten hän toisi esille asioita, jotka häntä häiritsevät (eli mitkä asiat ovat hänelle tärkeitä parisuhteessa ja arjessa)? Kyllä asioista pitää pystyä puhumaan avoimesti ja olla valmis tekemään sitten ratkaisuja ja muutoksia sen pohjalta.

Olen myöskin Sinin ja Vesan ihan ehdoton kannattaja ensimmäisestä jaksosta lähtien. Minusta heillä on selkeästi ollut kemiaa alusta lähtien ja muutenkin sopiva pari.

Kyllä Rosa on todella epäkohtelias ja inhottava Eetua kohtaan. Siinä pyöräilykohtauksessakin huomasi, miten munankuorilla Eetu kävelee kaikkien sanomistensa kanssa, ettei vaan ärsyttäisi enää enempää. Tai kun istuivat sillä pellolla, toinen oli ihan paniikissa ja toinen kuin myrskyn merkki.

Mitä haukkumiseen tulee, minusta on ihan asiallisesti sanottu, että Rosa on hemmetin kireä ja käyttäytyy nartun lailla. Itse asiassa jonkun Rosan kaverin jo pitäisi tehdä kaverin työ ja sanoa tästä. Niin kauan kuin ihmiset paapovat ja myötäilevät näitä Rosan lailla käyttäytyviä tyyppejä, ne eivät koskaan kohtaa omia vikojaan ja jatkavat samanlaisina ja sitten ihmettelevät, miksi ihmissuhteet hajoavat.

Mulla oli itsellä joskus kaveriporukassa täysin tosikko mies, joka käsitti (etenkin sarkastisen) huumorin väärin ja järjesti ihan hirveitä raivareita illanistujaisissa, kun otti itseensä jonkun viattomasta vitsistä (koskien ihan vaikka musiikkia, jota soitettiin - heiton ei siis välttämättä edes tarvinnut mennä henkilöön asti). Kaikki muut jätkät aina silottelivat tämän käytöstä ja kuittasivat sen sillä, että no se nyt vain on sellainen. Että koetetaan vain olla sanomatta mitään, mistä se ärsyyntyisi. Pari meistä naisista sitten kuitenkin avautui tälle tyypille, että hei, nyt olis aika katsoa peiliin eikä pilata jatkuvasti muidenkin iltaa. Kas kummaa, tyyppi alkoi mennä itseensä ja kasvattaa paksumpaa nahkaa huumorin suhteen (vaikkei tätä edelleenkään tajunnut kyllä) ja sen kanssa alettiin tulla toimeenkin lopulta. Ihmiset kun ei aina tiedosta omaa osuuttaa asioissa, niin olisi hyvä, että muut sanoisivat eivätkä vain sietäisi jonkin konfliktin pelossa.

En kyllä muista noita mainitsemiasi kohtauksia oikein kunnolla, mutta en vain näe asioita kanssasi samalla tavalla. Pikemminkin niin, kuin lopussa kertomassasi esimerkissä. Eli Rosan kaveripiiri on samanlainen kuin Rosa myös. Totuttu että rehellisesti saa näyttää tunteensa ja puhua miltä tuntuu. Siihen siis ei odotetata vastauksena, että toinen menisi itseensä ja "alkaisi kävelemään munankuorilla", vaan kertoisi itsekkin miten asiat kokee ja miten hänen mielestään sitten pitäisi asia korjata. Eli kasvattaa se paksumpi nahka ja aikuisesti puhua. Ei vaan vetäytyä ja tekeytyä martyyriksi. Tässä Rosa turhautuu kun Eetusta ei saa mitään irti, vaikka hän yrittää saada keskustelua aikaiseksi kertomalla että nykyinen tila ei ole hyvä.

Ja mietin nyt kuinka paljon ihmisten omatkin ennakko-oletukset painavat näitä kohtauksia katsoessa. Myönnän, että minulla voi olla tarve puolustaa Rosaa, koska itse olen joutunut erään entisen ystäväni lyttäämäksi vähän samalla tavalla kuin täällä palstalla nyt lytätään Rosaa. Eli minulla on RBF ja useimmat kaverini sen tietävät. Yksi ystäväni ei sitä ikinä ymmärtänyt (koska hän on niin hyvä lukemaan toisten tunteita ja elekieltä). Monesti hän yritti alkaa syyttämään minua, koska olin muka aina huonolla päällä (en siis koskaan ollut, vaan olin nauttinut hissuksiin yhteisestä shoppailureissustamme) ja kuulemma pidin häntä tyhmänä ja ties mitä koska muka elekieleni sanoi näin. Sanoin monesti että en ymmärrä mistä nuo hänen ajatuksensa kumpusivat, koska itse saatoin olla todella hyvällä tuulella siihen asti kunnes tämä tuli aina puheeksi. Sanoin että kertoisin kyllä rehellisesti jos olisin huonolla tuulella tai joku asia ärsyttäisi, mutta ei hän ikinä uskonut. Koska hän LUULI jotenkin maagisesti tietävänsä minun mielenliikkeeni paremmin kuin minä itse. :D

No me tosiaan nähdään tämä erilailla - minusta sinun kaverisi just on Rosa. :)

Ehkä voisi todeta av-klassikon: lika barn leka bäst. Rosa ja Eetu eivät ole samalla aaltopituudella, yhtään. Tuskin tulevat koskaan tajuamaan toisiaan niin, että kannattaisi naimisissa olla.

Vierailija
5942/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidän edelleenkin kiinni saamastani ensivaikutelmasta: Miina ja Heikki jatkavat, muut eroavat.

Vesa ja Sini ovat älyllisesti aivan eri tasolla, kuten täällä jo heti alkuunsa lähes kaikki sanoivatkin. Sini on tyypillinen kana-aivo, anteeksi nyt vaan. En jaksaisi itse kuunnella tuota hohottelua edes ystävänä. Lisäksi päteminen ja silmienpyörittely arjen askareiden tiimoilta, no siinä onkin sitten se ainoa tilaisuus ylentää itseä toista nähden. (Ja siis KUKA ei tiedä Monty Pythonia???)

Eetu ja Rosa... jälkimmäinen on ihan hirveä psykon*rttu. Tekee pahaa katsoa näiden osuus jaksoista aina, kun käy sääliksi ja suututtaa Eetun puolesta. Rosa on niin käsittämättömän kireä ämmmä, etten suosittele hänelle parisuhdetta ollenkaan. Eetu taas voisi ensi kerraksi miettiä muitakin kriteereitä kuin ulkonäön - ja tässä kohtaa hyvä muistutus myös palstan miehille siitä, mitä pelkän kuoren tavoittelu voi tuoda tullessaan.

Heikki ja Miina toimivat, koska ovat älyllisesti samalla tasolla, kiinnostuneet samoista asioista ja ihan vaan koska Miina on niin ihana. Keskusteluyhteyskin toimii ilman turhaa kikattelua tai kiukuttelua. Kannattaa valita feministi, niin ei tule turhaa nillitystä täysin turhista asioista - ainakaan sen naisen puolelta.

Täytyy myös muistaa se, että vaikka itselläsi olisi vaatimuslistalla älykäs kumppani, niin kaikilla ei niin ole. Tiedän useita miehiä, joille kumppanin älykkyys ei ole merkityksellinen asia, vaan oikeastaan nauttivat siitä kun saavat olla siinä mielessä kumppanin/vaimon ”yläpuolella”. Oli miten vanhanaikaista tai epätervettä tahansa, näin kuitenkin on. Siksi voin kuvitella että Vesa ja Sini jatkavaisivat silti yhdessä.

Ja tosiaan mikä on syynä, ettei Vesa ole löytänyt lukuisista naispuolisista ystävistään itselleen kumppania?

Ehkä ne naiset ovat sen verran ulkonäkökriittisiä, että kipinää ei ole syttynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5943/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää, kuinka Dunder & Rosa yhdessä leimasivat Eetun joksikin perässävedettäväksi nössöksi. Eetullahan on paljon omia ehdotuksia ja näkemyksiä, kuten hän selvästi ärsyyntyneenä siellä Dunderin vastaanotolla ilmaisikin. Rosa ei vaan ota niitä Eetun ehdotuksiakuuleviin korviinsakaan: vääränlaisia kukkia, vääränlaista ruokaa! Ei yhtään arvosta, miten Eetu ottaa suvereenisti esim. kokkaushommat keittiössä haltuun ja esittää tuosta vain omia sävellyksiään. Tuo mies ole mikään nössö vässykkä todellakaan (niitäkin on nähty), ja mukavamman kumppanin kanssa olisi sitä vielä vähemmän. Rosa vaan ei anna tyypille yhtään tilaa loistaa.

En ole hirveän aktiivisesti seurannut, mutta tän viikon jakson E&R terapiasessiossa pisti kyllä silmään että Dundee laittaa aikapaljon omia sanojaan terapioitavien suuhun ja lukee omia ajatuksiaan heidän ajatuksikseen. Ihan erilainen kuin se lyhyttukkainen nainen, joka ohjaa keskustelua ainoastaan kysymyksillä mutta antaa terapioitavien itse sanoittaa omia tunteitaan ja näkemyksiään ja tehdä otse johtopäätöksensä.

Vierailija
5944/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eetu ei ymmärrä vaimoaan yhtään. On kuin pikkupoika, joka ihmettelee mitä tekee väärin.

Rosa toivoi miestä ja sai pojan, joka ei ymmärrä edes selvällä suomella kerrottuja asioita. Yhtään kertaa Rosa ei ole haistatellut tai huutanut tai edes sanonut rumasti.

Vaikka Rosa lopuissa jaksoissa käyttäytyisi miten, suuri yleisö on leimannut hänet huonokäytöksiseksi ja kaikki eleet käännetään vastaamaan tätä näkemystä.

Minusta moni täällä kirjoittanut ja Rosaa arvostellut käyttäytyy huonommin kuin Rosa kertaakaan ohjelman aikana.

Sehän tästä vielä olis puuttunut, että Rosa haistattelis Eetulle. Pysähdy hetkeksi miettimään, että mitä pahaa Eetu on tehnyt? Mitä haistattelemisen arvoista se on onnistunut tekemään? Niin, ei mitään.

Vierailija
5945/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsytti esittelyjaksossa kun Eetu sanoi oikeastaan pelkästään haluavansa hyvännäköisen naisen! Aikamoisen koulun joutui käymään nyt sitten tästä syystä... Ehkä jos sarjan jälkeen kysytään, saattaisi vastaus olla hieman toinen...

Aika tyhmä täytyy olla jos vaatimuksena on tuo... Sitä saa mitä tilaa?

Mut eikö hän lausunut hääpäivänä että "Tais tulla mitä pitikin" tms..? :)

Joo mutta mielestäni se oli kommentti siihen, että Rosa näytti ilahtuneelta, eli se asia miellytti.

Vierailija
5946/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en kyllä ymmärrä tätä Rosan jatkuvaa parjaamista. Ymmärrän hyvin, että hän kaipaa reippaampaa miestä rinnalleen, joka ehkä tykkäisi välillä ottaa ohjat. Eetu ja Rosa ovat vain epäsopivat toisilleen ja sen takia välillä turhautuminen nousee pintaan. Eikö muka teilläkin jos asuisitte ihmisen kanssa, jonka yleinen tyyli tehdä asioita on hyvin erilainen?

Ja toinen asia, eikö asioista muka saisi sanoa ääneen rehellisesti? Ilman että haukutaan N*rtuksi ja ties miksi? Miten ne asiat sitten pitäisi voida alkaa korjaamaan tai ottaa käsittelyyn jos niitä ei saisi edes myöntää toiselle? En ole kuullut Rosan sanovan kertaakaan mitään rumaa Eetusta ja hänestä kyllä omaan silmään paistaa halu saada asiat toimimaan. Miksi muuten hän toisi esille asioita, jotka häntä häiritsevät (eli mitkä asiat ovat hänelle tärkeitä parisuhteessa ja arjessa)? Kyllä asioista pitää pystyä puhumaan avoimesti ja olla valmis tekemään sitten ratkaisuja ja muutoksia sen pohjalta.

Olen myöskin Sinin ja Vesan ihan ehdoton kannattaja ensimmäisestä jaksosta lähtien. Minusta heillä on selkeästi ollut kemiaa alusta lähtien ja muutenkin sopiva pari.

Kyllä Rosa on todella epäkohtelias ja inhottava Eetua kohtaan. Siinä pyöräilykohtauksessakin huomasi, miten munankuorilla Eetu kävelee kaikkien sanomistensa kanssa, ettei vaan ärsyttäisi enää enempää. Tai kun istuivat sillä pellolla, toinen oli ihan paniikissa ja toinen kuin myrskyn merkki.

Mitä haukkumiseen tulee, minusta on ihan asiallisesti sanottu, että Rosa on hemmetin kireä ja käyttäytyy nartun lailla. Itse asiassa jonkun Rosan kaverin jo pitäisi tehdä kaverin työ ja sanoa tästä. Niin kauan kuin ihmiset paapovat ja myötäilevät näitä Rosan lailla käyttäytyviä tyyppejä, ne eivät koskaan kohtaa omia vikojaan ja jatkavat samanlaisina ja sitten ihmettelevät, miksi ihmissuhteet hajoavat.

Mulla oli itsellä joskus kaveriporukassa täysin tosikko mies, joka käsitti (etenkin sarkastisen) huumorin väärin ja järjesti ihan hirveitä raivareita illanistujaisissa, kun otti itseensä jonkun viattomasta vitsistä (koskien ihan vaikka musiikkia, jota soitettiin - heiton ei siis välttämättä edes tarvinnut mennä henkilöön asti). Kaikki muut jätkät aina silottelivat tämän käytöstä ja kuittasivat sen sillä, että no se nyt vain on sellainen. Että koetetaan vain olla sanomatta mitään, mistä se ärsyyntyisi. Pari meistä naisista sitten kuitenkin avautui tälle tyypille, että hei, nyt olis aika katsoa peiliin eikä pilata jatkuvasti muidenkin iltaa. Kas kummaa, tyyppi alkoi mennä itseensä ja kasvattaa paksumpaa nahkaa huumorin suhteen (vaikkei tätä edelleenkään tajunnut kyllä) ja sen kanssa alettiin tulla toimeenkin lopulta. Ihmiset kun ei aina tiedosta omaa osuuttaa asioissa, niin olisi hyvä, että muut sanoisivat eivätkä vain sietäisi jonkin konfliktin pelossa.

En kyllä muista noita mainitsemiasi kohtauksia oikein kunnolla, mutta en vain näe asioita kanssasi samalla tavalla. Pikemminkin niin, kuin lopussa kertomassasi esimerkissä. Eli Rosan kaveripiiri on samanlainen kuin Rosa myös. Totuttu että rehellisesti saa näyttää tunteensa ja puhua miltä tuntuu. Siihen siis ei odotetata vastauksena, että toinen menisi itseensä ja "alkaisi kävelemään munankuorilla", vaan kertoisi itsekkin miten asiat kokee ja miten hänen mielestään sitten pitäisi asia korjata. Eli kasvattaa se paksumpi nahka ja aikuisesti puhua. Ei vaan vetäytyä ja tekeytyä martyyriksi. Tässä Rosa turhautuu kun Eetusta ei saa mitään irti, vaikka hän yrittää saada keskustelua aikaiseksi kertomalla että nykyinen tila ei ole hyvä.

Ja mietin nyt kuinka paljon ihmisten omatkin ennakko-oletukset painavat näitä kohtauksia katsoessa. Myönnän, että minulla voi olla tarve puolustaa Rosaa, koska itse olen joutunut erään entisen ystäväni lyttäämäksi vähän samalla tavalla kuin täällä palstalla nyt lytätään Rosaa. Eli minulla on RBF ja useimmat kaverini sen tietävät. Yksi ystäväni ei sitä ikinä ymmärtänyt (koska hän on niin hyvä lukemaan toisten tunteita ja elekieltä). Monesti hän yritti alkaa syyttämään minua, koska olin muka aina huonolla päällä (en siis koskaan ollut, vaan olin nauttinut hissuksiin yhteisestä shoppailureissustamme) ja kuulemma pidin häntä tyhmänä ja ties mitä koska muka elekieleni sanoi näin. Sanoin monesti että en ymmärrä mistä nuo hänen ajatuksensa kumpusivat, koska itse saatoin olla todella hyvällä tuulella siihen asti kunnes tämä tuli aina puheeksi. Sanoin että kertoisin kyllä rehellisesti jos olisin huonolla tuulella tai joku asia ärsyttäisi, mutta ei hän ikinä uskonut. Koska hän LUULI jotenkin maagisesti tietävänsä minun mielenliikkeeni paremmin kuin minä itse. :D

No me tosiaan nähdään tämä erilailla - minusta sinun kaverisi just on Rosa. :)

Ehkä voisi todeta av-klassikon: lika barn leka bäst. Rosa ja Eetu eivät ole samalla aaltopituudella, yhtään. Tuskin tulevat koskaan tajuamaan toisiaan niin, että kannattaisi naimisissa olla.

Jep, tässä asiassa olen samaa mieltä. He eivät vain ole samalla aaltopituudella. Ja kiitos muuten perustellusta ja asiallisesta keskustelusta näin eri näkökannoilta! :) Välillä harvinaista tällä palstalla..

Vierailija
5947/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eetu ei ymmärrä vaimoaan yhtään. On kuin pikkupoika, joka ihmettelee mitä tekee väärin.

Rosa toivoi miestä ja sai pojan, joka ei ymmärrä edes selvällä suomella kerrottuja asioita. Yhtään kertaa Rosa ei ole haistatellut tai huutanut tai edes sanonut rumasti.

Vaikka Rosa lopuissa jaksoissa käyttäytyisi miten, suuri yleisö on leimannut hänet huonokäytöksiseksi ja kaikki eleet käännetään vastaamaan tätä näkemystä.

Minusta moni täällä kirjoittanut ja Rosaa arvostellut käyttäytyy huonommin kuin Rosa kertaakaan ohjelman aikana.

Sehän tästä vielä olis puuttunut, että Rosa haistattelis Eetulle. Pysähdy hetkeksi miettimään, että mitä pahaa Eetu on tehnyt? Mitä haistattelemisen arvoista se on onnistunut tekemään? Niin, ei mitään.

Eihän kukaan ole sanonut että Rosan pitäisi tai että sillä olisi aihetta haistatella Eetulle 😂 Eikä edes että Eetu tekis mitään väärin; vain että Eetu "On kuin pikkupoika, joka ihmettelee mitä tekee väärin. " Ei siis tee mitään väärin, mutta ehkä itse luulee että tekee ja kaiken johtuvan siitä?

Vierailija
5948/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kyllä joskus kiva päästä seuraamaan sivusta näiden mainostettujen mundien rehellistä ja avointa keskustelua. 

Minulle itselleni kun tulee suorasanaisuudesta paha mieli. Jos kysyn mieheltäni mielipidettä uudesta vaatteesta, niin en toivo, että hän vastaa rehellisesti, vaan oletan, että hän valitsee sanansa konteliaasti niin, että ymmärrän, mitä mieltä hän oikeasti on, mutta etteivät snat satuta.

Vierailija
5949/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä joskus kiva päästä seuraamaan sivusta näiden mainostettujen mundien rehellistä ja avointa keskustelua. 

Minulle itselleni kun tulee suorasanaisuudesta paha mieli. Jos kysyn mieheltäni mielipidettä uudesta vaatteesta, niin en toivo, että hän vastaa rehellisesti, vaan oletan, että hän valitsee sanansa konteliaasti niin, että ymmärrän, mitä mieltä hän oikeasti on, mutta etteivät snat satuta.

Minä taas toisaalta toivon, että mieheni sanoo rehellisesti milloin takamukseni näyttää jumbolta jossain housuissa ja jos paita kirraa rumasti rintojen kohdalla.

En tiedä missä vaiheessa suhdetta tullaan siihen pisteeseen, että luottaa siihen, että toinen uskaltaa sanoa rehellisesti, kun joku ei ole hyvin. Ilman, että se tarkoittaa toisen haukkumista.

Olisi kauheaa tulla kotiin ja todeta kuinka jokaisessa tapahtumassa otetussa kuvassa näytän ihan kauhealta väärien vaatteiden takia, mutta minun suuttumuksen ja loukkaantumisen pelossa mies ei olisi uskaltanut mainita asiaa mitään. Jotenkin ajattelen, että mieheni turvaa selustani eikä ikinä uskottelisi minulle, että asiat ovat hyvin, kun ne ei ole. Vaatteeni ei ole minä enkä ota henkilökohtaisesti sitä, että jonkun suunnittelijan suunnittelema vaate ole minun päälläni paras mahdollinen malliltaan tai väriltään.

Mutta onhan sitä tapoja ja tapoja sanoa asiat, mutta kaikesta ei vaan kannata loukkaantua eikä varsinkaan muistella niitä joka käänteessä. Koska jos toinen sanoo, että onpa harvinaisen rumat housut, hän puhuu housuista eikä sinusta ja se tuntuu toisille olevan vaikeaa ymmärtää.

Vierailija
5950/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä missä vaiheessa suhdetta tullaan siihen pisteeseen, että luottaa siihen, että toinen uskaltaa sanoa rehellisesti, kun joku ei ole hyvin.

Kohteliaiden ihmisten parissa ei koskaan. Ihmisten väliseen käytökseen nyt vain kuuluu pehmentely.

Lasten kasvatuksessakin olennainen osa on opettaa lasta pehmentämään.

Lasten totuudet saattavat pikkulasten suusta olla vielä hauskoja, mutta vanhemmilta lapsilta odotetaan jo tahdikkaampaa käytöstä.

Vierailija
5951/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsytti esittelyjaksossa kun Eetu sanoi oikeastaan pelkästään haluavansa hyvännäköisen naisen! Aikamoisen koulun joutui käymään nyt sitten tästä syystä... Ehkä jos sarjan jälkeen kysytään, saattaisi vastaus olla hieman toinen...

Niin ja Rosa on ihan ok, mutta itse mietin että ei välttämättä uskoisi hänen urheilevan niin paljon, kun ryhti tai olemus tai jokin ei ihan sellainen? Mutta joo, hyvännäköinen on makuasia. Eetu vaan aika komea mies ja ajan myötä varmastikin vaan paranee plus luultavasti miehistyy muutenkin. Kiltteys ei muutenkaan paha ominaisuus, kun miettii pitkää parisuhdetta ja isänä olemista lapsilleen, joskus sitten.

Vierailija
5952/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä toinen on perheestä, jossa on kommunikoitu rauhallisesti ja toisia kunnioittaen. Ja toinen (wt?)-perheestä, jossa lauotaan kaikki jaska toisen niskaan ja syödään puoliksi juosten.

Vierailija
5953/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukeekohan Roosa näitä keskusteluja...?

Toivottavasti ei.

Aivan varmasti lukee koska minä-minä-minä ja täältä on aivan varmasti ollut liikennettä blogiinsa.

Vierailija
5954/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole kiitoksen antamisen tarvetta, vaikka Rosa ei haistattele, ja huuda toiselle ihmiselle! Käyttänyt toistuvasti häämatkalta alkaen tylysti, ja alentuvasti kumppaniaan kohtaan. Hänellä ei ole käytöstapoja. En usko, että Rosa olisi hyvin vastaanottanut mitään häneen kohdistuvaa ”suoraa” puhetta.

Mitä tulee ystäväpiiriin, jossa on suorapuheisuuteen, ja rehellisyyteen vedoten tavallista ilmaista mielipiteensä ja tunteensa yhtään suodattamatta, en haluaisi sellaista ystäväjoukkoa ympärilleni. Ystävien ja perheen seurassa on toivottavaa voida olla omana itsenään, ilman että kanssakäyminen on jatkuvaa toinen toisensa negatiivisten tunteiden kohteena olemista. Läheinenkin suhde ansaitsee kunnioituksen osoittamista, niin sanoissa kuin teoissa. Rehellinen ja aito pystyy halutessaan olemaan loukkaamatta. Epäonnistumisia tulee, mutta niitä olisi hyvä osata itsekin pitää epäonnistumisena, ja pyrkiä korjaamaan käytöstään.

Vierailija
5955/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä toinen on perheestä, jossa on kommunikoitu rauhallisesti ja toisia kunnioittaen. Ja toinen (wt?)-perheestä, jossa lauotaan kaikki jaska toisen niskaan ja syödään puoliksi juosten.

Munda juoksee peruna suussa ehtimättä huomioida Eetua.

Vierailija
5956/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuollaisella olla ystäväpiiriä? Sellaista oikeaa vuorovaikutteista ja rentoa ystäväpiiriä. Uskon että ei, kun tähän saakka nähdyn perusteella ainoat kommunikoinnin muodot ovat olleet käskyttämistä ja epäselviä ohjeita lyhyitä lauserakenteita käyttäen.

Vierailija
5957/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Eetun valinta pukea univormu hääpäivänä on se mikä aiheutti kaiken pers*elleen menon. Rosa meni naimisiin univormumiehen kanssa, mutta huomasi häämatkalla että univormumies onkin muuttunut joksikin toiseksi, joten kiihottava fantasia ei enää innostanut.

Vierailija
5958/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin ja Rosa on ihan ok, mutta itse mietin että ei välttämättä uskoisi hänen urheilevan niin paljon, kun ryhti tai olemus tai jokin ei ihan sellainen? Mutta joo, hyvännäköinen on makuasia. Eetu vaan aika komea mies ja ajan myötä varmastikin vaan paranee plus luultavasti miehistyy muutenkin. Kiltteys ei muutenkaan paha ominaisuus, kun miettii pitkää parisuhdetta ja isänä olemista lapsilleen, joskus sitten.

Mielestäni Eetu on tosi tavallisen näköinen perusinsinööri jolla ei todellakaan olisi varaa vaatia naiselta liikoja ulkonäön suhteen. Kyllä näistä Rosa vie puhtaasti ulkonäöllisesti pisteet kotiin.

Vierailija
5959/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oonkohan mä siis akateemisesta wt-suvusta, jossa ollaan suorapuheisia ja jossa ei sitä myöten sitten edes kunnioiteta toisia? Aika monta oletusta siitä, että yksi asia johtaa toiseen. 

Vierailija
5960/8881 |
19.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan ole sanonut että Rosan pitäisi tai että sillä olisi aihetta haistatella Eetulle 😂 Eikä edes että Eetu tekis mitään väärin; vain että Eetu "On kuin pikkupoika, joka ihmettelee mitä tekee väärin. " Ei siis tee mitään väärin, mutta ehkä itse luulee että tekee ja kaiken johtuvan siitä?

Mielestäni ei ole ”kuin pikkupoika...jne”, eikä käyttäydy marttyyrimaisesti. Eikä käyttäydy perässävedettävänä. Mielestäni käyttäytyy, kuten vielä tässä vaiheessa itselleen vieraan ihmisen seurassa on luonnollista. Pyrkii kuuntelemaan, ja ottamaan huomioon! Yrittää tehdä omalta osaltaan mitä voi. Rosa on häämatkalta asti kertonut ettei miellytä se tai tämä. Kävellään väärään suuntaan, jäätelö ei ole hyvää jne. Kaupassa ei suoriduta Rosan tahtiin. On väsynyt! Käy työssä! Ei jaksa! Treena pitäisi! Ei ole aikaa! Ei ehdi tavata ystäviä! Kukkia valitessa: ” valitse Sinä Eetu! No ei noita, tulee mieleen hääkimppu”. Jne...

Rosa ei pidä Eetusta, eikä osaa aikuismaisesti hoitaa tilannetta. Ei varmaan koskaan ole tarvinnut oppia. Koska ystäväpiiri?’Koska perhe?

Ketju on lukittu.