Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle ainakin työ ja vapaa-aika on kaks eri asiaa.
Olet siis jo pudonnut kehityksen kelkasta tai olet duunari tiukilla työajoilla etkä tuolla asenteella etene koskaan mihinkään. Raja työn ja vapaa-ajan välillä nimittäin hämärtyy koko ajan ja tulevaisuudessa ne sekoittuvat entistä enemmän keskenään.
Ei kyllä sitte mene ihan näinkään joka alalla. Jos olet hyvä organisoimaan ja keskityt duuniisi, niin ei sitä välttämättä tarvitse iltaisin ja viikonloppuisin tehdä. Eikä niitä työsähköposteja tarvite lukea joka välissä, ja lopun aikaa päteä kiireellä. Normityöajalla pärjää esim. keskijohdossa ja asiantuntijana varsin hyvin. Mutta jos lässytät kaikenlaista pitkin päivää työkavereiden kanssa ja keskityt epäolennaiseen, niin johan päivä kuluu mukavasti ja illalla sitten teet duunit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä me miehen kanssa ollaan oltu 19 vuotta yhdessä, kaksi lasta ja onnea ja rakkautta riittää. Ollaan ihan erilaisista yhteiskuntaluokista lähtöisin (inhoan jo tuota sanaakin!), mun vanhemmat korkeasti koulutettuja, itse myös huippuarvosanoin valmistunut ja koulujen mittapuulla "älykäs". Mun mies alkoholistiperheestä, on ollut todella vaikea nuoruus, mutta noussut sieltä kuitenkin kunnon kansalaiseksi äitinsä ja omien ponnistustensa ansiosta. Amispohjainen koulutus, mutta mieheni on todella fiksu ja pohdiskeleva ihminen. Voimme jutella mistä asioista tahansa.
Olemme perusluonteiltamme erilaisia, minä pitkäpinnainen ja mieheni kärsimättömämpi. Muitakin eroja löytyy, mutta myös paljon yhtäläisyyksiä. Intohimo ja yhteinen huumori veti meidät yhteen magneetin tavoin. Olemme myös molemmat erittäin perhekeskeisiä ja viihdymme kotona.
En ole koskaan ajatellut, että en voisi seurustella esim automekaanikon kanssa. Ihminen siellä ammattinimikkeen takana on tärkeintä. Itse karsastan ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa jotenkin ylempänä muita ihmisiä vain sen takia, että ovat lukeneempia. Tuntuu, että tällaisia ihmisiä on valitettavan paljon.
Huikea humblebrag! :D
Ihan ulkopuolisena, tuntuu ettei tuosta "akateemisten" ylemmyydentunnosta voi keskustella mitenkään ilman tämänkaltaisia kommentteja. Oma kokemus omasta avioliitosta ei riitä? Tuo lika barn-ajattelu on käännetty voimakkaasti koulutuskeskeiseksi, kun minä saa ähertäen valmiiksi maisterinpaperit en voi ajatellakaan muita kuin maistereita puolisoksi. Pohtikaapa tulevaisuutta, muistaakseni esim. sarjan Samuelilla, Antilla ja Jounilla oli joku AMK-tasoinen koulutus, MIkko käynyt AMKin jonka jälkeen tehnyt maisterin kauppatieteissä jota myös halveksittiin (ei mikään kunnon akateeminen). Kaikki suhteellisen kunnianhimoisia, todennäköisesti urallaan eteneviä. Kuinka kymmenen vuoden päästä, nämä av:n akateemiset naiset ovat jumahtaneet urallaan äityslomien ja pätkätöiden suohon, tekevät hanttihommia huonolla palkalla kun nämä AMK-lähtöiset miehet ovat tehneet uraa, hankkivat kolme kertaa enemmän kuin nämä naiset, ovat johtavassa asemassa, kulkevat työmatkoilla eri maissa jne. Tuossa voi ihan oikeasti pohtia kannattaako olla niin hirveän ylimielinen yliopistoon pääsemisestä - kun se ura tehdään vasta koulutuksen jälkeen, ja se koulutuksen jälkeinen elämä ja asenteet myös muokkaa eniten meidän samankaltaisuutta tai erilaisuutta ajatellen parisuhdetta, johtavassa asemassa olevilla on samanlaiset murheet ja kiinnostuksen aiheet, hanttihommat ja pelkän palkan vuoksi työssä käyminen on samaa teki niitä maisterina tai amiksena.
Koko homman raadollisuutta ei ymmärretä tai haluta ymmärtää eli mistä ei puhuta?
Heikki on tod. ns. hyvin varusteltu ja se pitää Miinan tyytyväisenä - ainakin aluksi. Jokainen joskus parisuhdeneuvojalla käynyt tietää, että jossain vaiheessa hän kysyy - mites teidän seksielämä? Tätä ei ohjelmassa nähdä ja toki ymmärrän syyn.
Se nyt vaan on niin, että jos seksi ei tuon viiden (?) viikon aikana suju tai sitä ei ole lainkaan, suhteella ei ole tulevaisuutta. No ok, seksi ei ole kaikki ja pidemmän päälle ratkaisee moni muukin asia, mutta alussa se seksi merkitsee vähintään puolet. Kaikki ne onnistuneet parit tämän ohjelman aikana on hyvin voinut kuvitella samaan sänkyyn kun taas joitain ei sitten millään.
Loputtomiin voidaan keskustella koulutuksesta, arvoista, harrastuksista, perhetaustoista ja tärkeitähän nekin ovat, mutta mikään niistä ei kompensoi sitä jos sänkyhommat ei suju, mieltymykset ei kohtaa jne. Sen sijaan hyvä seksi häivyttää kaikki muut puutteet olemattomiin, ainakin ensimmäiset viikot ja kuukaudet.
Hyvä seksi on tietty tärkeetä, mutta jos et tunne vetoa puolisoosi, niin ei auta vaikka se olis mikä virtuoosi, kun ei se pääse sitä todistamaan. Siksi se kemia, vetovoima, tykkääminen ja muu on tärkeetä. Se että HALUUT panna sitä tyyppiä. Ja kun tarpeeks tykkää, niin sängyssäkin on sitten kivempaa vaikka toinen ei oliskaan mikään panohommien maisteri.
Vierailija kirjoitti:
Koko homman raadollisuutta ei ymmärretä tai haluta ymmärtää eli mistä ei puhuta?
Heikki on tod. ns. hyvin varusteltu ja se pitää Miinan tyytyväisenä - ainakin aluksi. Jokainen joskus parisuhdeneuvojalla käynyt tietää, että jossain vaiheessa hän kysyy - mites teidän seksielämä? Tätä ei ohjelmassa nähdä ja toki ymmärrän syyn.
Se nyt vaan on niin, että jos seksi ei tuon viiden (?) viikon aikana suju tai sitä ei ole lainkaan, suhteella ei ole tulevaisuutta. No ok, seksi ei ole kaikki ja pidemmän päälle ratkaisee moni muukin asia, mutta alussa se seksi merkitsee vähintään puolet. Kaikki ne onnistuneet parit tämän ohjelman aikana on hyvin voinut kuvitella samaan sänkyyn kun taas joitain ei sitten millään.
Loputtomiin voidaan keskustella koulutuksesta, arvoista, harrastuksista, perhetaustoista ja tärkeitähän nekin ovat, mutta mikään niistä ei kompensoi sitä jos sänkyhommat ei suju, mieltymykset ei kohtaa jne. Sen sijaan hyvä seksi häivyttää kaikki muut puutteet olemattomiin, ainakin ensimmäiset viikot ja kuukaudet.
Niinpä (paitsi että kyse ei ole vain koosta, vaan yhteensopivuudesta sängyssä laajemminkin). Se kemiallinen hormonimyrsky sitoo parin yhteen ensimmäisinä pupukiimaviikkoina ja -kuukausina :) Ja vaikka olisi vähän hitaamminkin lämpeävä, ellei viiden viikon aikana tapahdu mitään lämpenemistä, niin on kumma, jos sitä ylipäätään tapahtuu.
Jotenkin Heikistä ja Miinasta näkee, että heillä on myös hyvä seksuaalinen kemia ja vetovoima välillään. Miina on lämmin ja myös seksuaalinen ihminen. Osaa varmasti nauttia ja pystyy heittäytymään.
Muista seksuaalista kemiaa ja vetovoimaa ei näy. Sinillä ja Vesalla sitä voi olla, mutta eivät välttämättä näytä sitä ulospäin, ei voi tietää.
No, tiedätte sen yhden parin, jolla ei todellakaan ole sitä. Koska toiselle on tärkeämpää suorittaa työtä, urheilua ja elämää kuin kuherrella, nauttia, rakastaa ja naida :D
Vierailija kirjoitti:
Hyvä seksi on tietty tärkeetä, mutta jos et tunne vetoa puolisoosi, niin ei auta vaikka se olis mikä virtuoosi, kun ei se pääse sitä todistamaan. Siksi se kemia, vetovoima, tykkääminen ja muu on tärkeetä. Se että HALUUT panna sitä tyyppiä. Ja kun tarpeeks tykkää, niin sängyssäkin on sitten kivempaa vaikka toinen ei oliskaan mikään panohommien maisteri.
No juuri tuossa aiemminkin puhutaan. Ei pelkästään naimisesta, vaan juuri siitä seksuaalisesta vetovoimasta ja kemiasta. Ja se lähtee liikkeelle tietenkin tykkäämisestä, ihastumisesta jne. Siitä se sitten vahvistuu, kunnes haluaa myös seksiä. Ja juuri tuo kaikki mitä kuvasit, on sitä, mitä suhteen pohjalle tarvitaan. Jostain koulutustasoista, ammateista ja muusta hölynpölystä on turhaa jankata määräänsä enempää, koska tuo tykkääminen -> vetovoima on se, mikä ratkaisee.
.illoin 5 viikkoa tulee täyteen ? Nämä on vihitty
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin täällä on sanottukin: alkuvaihe kestää viisi viikkoa. Kyllä se pitäisi jaksaa ja tsempata, edes ne lyhyet tunnit mitä kameraryhmä on paikalla.
Jos on työstressiä tms. niin ei olisi pitänyt hakea koko ohjelmaan. En todellakaan ymmärrä miksi Rosa on hakenut.
Ei kai niiden parien meidän katsojien takia tarvitse tsempata, vaan oman parisuhteensa takia. Ei siinä riitä, että tsemppaa ainoastaan kameratunnit. Viisi viikkoa voisi yrittää tietysti tsempata, ja sen jälkeen pistää kantapäät vastakkain, mutta aina sekään ei todella tempperamenttiseltä ihmiseltä onnistu.
Minä ihmettelen ensisijaisesti sitä, miten niin moni täällä pitää selviönä että Rosan olisi vain haudattava vaikeat tunteensa viideksi viikoksi, jotta katsojien (tai Eetun) ei tarvitsisi olla niitä todistamassa. Siis unohtaa itsensä ja tehdä tärkeitä elämän valintoja siitä näkökulmasta, mikä olisi muiden ihmisten mieleen.
Omassa suhteessani oli vaikeita aikoja alussa, koska miehelläni oli henkilökohtaisia haasteita hieman samaan tapaan kuin Rosalla tässä ohjelmassa, vaikkakin eri syistä. Hän saattoi joskus olla käsittämättömän äksy ja ikävä minua kohtaan, vaikka en ollut tehnyt mitään väärää, ihan vain koska satuin olemaan siinä lähellä. Hän kuitenkin tajusi itsekin kohtelevansa minua huonosti ja pyyteli anteeksi käytöstään, joka hävetti häntä itseäänkin. Jaksoin uskoa siihen, että hän on aidosti välittävä ja hyvä ihminen, ja ongelmat johtuvat vain hänen henk. koht. vaikeuksistaan. Parissa vuodessa tuo vaihe olikin historiaa ja nyt minulla on maailman paras aviomies, josta en ikimaailmassa luopuisi!
Miehen haaste noina alkuaikoina oli juuri se, että jos hän olisi vain haudannut tunteensa ja piilottanut ne minulta, olisimme kasvaneet erillemme. Suhteessa läheisyys rakentuu niin, että ollaan rehellisiä ja aitoja puolisolle, myös niistä kielteisistä tunteista, ja näytetään omat ikävämmätkin puolet avoimesti. Mies kävi myös terapiassa, ja terapeuttikin pyrki vahvistamaan hänen kykyään olla oma itsensä minun seurassani. Jos ihminen kokee huonoista puolistaan huolimatta tulevansa suhteessa hyväksytyksi, hän saa myös voimia päästä itsensä kanssa tasapainoon. Jos taas joutuu omassa parisuhteessaan teeskentelemään, seurauksena on ilman muuta se että koko suhde kuihtuu kokoon.
Meillä jokaisella on omat haasteemme ja virheemme, ja me jokainen toivomme että meitä niistä huolimatta rakastettaisiin. Tunteiden peittely ja piilottelu toiselta ei ole yhtään sen jalompaa kuin Rosankaan käytös, vaikka kulttuurissamme meidät kasvatetaankin ajattelemaan niin. Tästä meille opetetusta mykkyydestä ja kivikasvoisuudesta seuraa paljon pahuutta: alkoholismia, väkivaltaa (henkistä ja fyysistä), rakkaudettomuutta ja tunnekylmyyttä.
Kaikki tukeni Rosalle ja hänen pyrkimykselleen olla avoimesti oma itsensä, vaikka se tässä murhanhimoisessa ilmapiirissä varmasti vaikeaa onkin!
Tarkoitat siis että parisuhteessa pitää aina siis siinä alussa kestaa pari kolme vuotta kumppanin naama väärinpäin oloa,sieltähän ehkä voi kuoriutua vaikka minkälainen herkkupala...
En ole tuo jolle vastasit, mutta minä kestin ja tuin exääni monta vuotta. Hänellä oli ihan sinänsä perustellun syyn takia kriisi päällä kun tapasimme. Kun se oli ohi, oli rankkaa opintojen takia, seuraava kriisi oli lopputyön tekeminen ja ensimmäisen työpaikan takia oli myös tosi kuormittunut eikä siksi ollut oma mukava itsensä vaan minun piti tukea ja sietää kaiken maailman huonoa käytöstä.
Lopulta tajusin että kaava toistuu loputtomiin eikä koskaan tule elämässä olemaan sellainen tilanne että olisi hyvä olla.
Jännä juttu sekin että oikeasti kriisin paikat kuten läheisen sukulaisen sairaus ja kuolema oli mahdollista prosessoida paljon vähemmällä oirehtimisella kuin tavalliset opiskeluun, muuttoon tai töihin liittyvät "kriisit".
Mitäs luulette, mistä johtuu Miinan tapa puhua Heikille hieman lässyttäen? Oma teoriani on se, että hän tekeytyy pikkutyttömäiseksi, jotta Heikki kohtelisi häntä hellävaraisemmin. Haastatteluissa Miinan puhetyyli on aivan toisenlaista, enemmän ikäisensä kuuloista.
Heti kohtaamisesta alkanut vieroksunta Heikin osalta tuntuu varmaan todella satuttavalta, mutta Miina pääasiassa piilottaa epävarmuutensa rempseän huumorin alle. Uskon, että "altavastaajan" rooli vie Miinan energian niin, ettei hän tosiasiassa ehdi kunnolla edes miettiä mitä mieltä itse on Heikistä.
Onpa monelle opetettu kotona huonot käytöstavat kun ihmisistä puhutaan amiksina. En oo sellaseen törmännyt muualla kuin täällä.
Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää ettei kaikkia kiinnosta opiskelu vaikka edellytyksiä olisikin? Toiset haluavat suorittavan työn ja heillä on sitten elämässä muitakin tärkeitä asioita kuin työ? Kai fiksujen akateemisten pitäisi tämä tajuta 😉
Kyllä vetovoima on ainoa mikä ratkaisee. Joko toinen ihminen kiinnostaa sinua tai sitten ei. Ja sitä tunnetta ei voi pakottaa.
Itse en pidä ketään näistä miehistä puoleensavetävänä. Heistä puuttuu tietty miehisyys joka itseäni miellyttää. Mutta toivottavasti Miina ja Heikki & Sini ja Vesa pysyvät yhdessä, vaikuttavat potentiaalisilta.
No ne varpaankynnet on ihan eri asia. Siis hyi helvetti!!! Se on ihan henkilökohtaisesta hygieniasta huoltapitämistä, että leikkaa varpaankynnet. Toi oli jotain aika kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs luulette, mistä johtuu Miinan tapa puhua Heikille hieman lässyttäen? Oma teoriani on se, että hän tekeytyy pikkutyttömäiseksi, jotta Heikki kohtelisi häntä hellävaraisemmin. Haastatteluissa Miinan puhetyyli on aivan toisenlaista, enemmän ikäisensä kuuloista.
Heti kohtaamisesta alkanut vieroksunta Heikin osalta tuntuu varmaan todella satuttavalta, mutta Miina pääasiassa piilottaa epävarmuutensa rempseän huumorin alle. Uskon, että "altavastaajan" rooli vie Miinan energian niin, ettei hän tosiasiassa ehdi kunnolla edes miettiä mitä mieltä itse on Heikistä.
Moni nainen puhuu korkeammalla ja pehmeämmällä äänellä lapsilleen ja rakkaalleen verrattuna vaikka ammattitilanteisiin, joissa monet naiset madaltavavat ääntään itsekään tiedostamatta vahvistaakseen uskottavuuttaan. Ihan tutkittu juttu.
Minusta sinun analyysisi meni vähän jo överiksi :)
Heh-hih-hu-heh kirjoitti:
Anteeksi jo etukäteen, mut mua on alkanut ärsyttää Sinin jatkuva hihitys ja kikatus joka ikiseen asiaan. 🤨 Vesa sanoo ”piimä” niin Sini hihittää sitä ja seuraavan lauseen sanaa ”maito”. Ihan mukava pariskunta, mutta varmaan alkaa Vesaakin kohta ottaa ohimoon, kun toinen hihittää joka ikisessä lauseessa.
-Huoh- *hihi-hi he-he*
Onko Roosa puolestaan nauranut kertaakaan koko ohjelman aikana, ainakaan häiden jälkeen? :/
Vierailija kirjoitti:
Heh-hih-hu-heh kirjoitti:
Anteeksi jo etukäteen, mut mua on alkanut ärsyttää Sinin jatkuva hihitys ja kikatus joka ikiseen asiaan. 🤨 Vesa sanoo ”piimä” niin Sini hihittää sitä ja seuraavan lauseen sanaa ”maito”. Ihan mukava pariskunta, mutta varmaan alkaa Vesaakin kohta ottaa ohimoon, kun toinen hihittää joka ikisessä lauseessa.
-Huoh- *hihi-hi he-he*Onko Roosa puolestaan nauranut kertaakaan koko ohjelman aikana, ainakaan häiden jälkeen? :/
No on! Ihme vertailua taas ... eiköhän niistä jokainen ole ihan oma persoona. Onneksi olemme kaikki erillaisia !
Vierailija kirjoitti:
Mun varpaankynnet kellerti ja kuivui joskus, sitten ne parani itsekseen. En tiedä vaatiiko Heikin omat hoitoa, voisin näyttää lääkäritutulle ja kysäistä... Manikyyri tuskin olisi pahitteeksi.
Pedikyyristä puhumattakaan. Eikä tarvitse edes pedikyyriä tehdä, leikkaisi edes ne kynnet! Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten minusta välillä tuntuu siltä, että meidän telkkarista tulee ihan eri sarja kuin mistä täällä puhutaan?
Mielipide on täällä vapaa, kerro ihmeessä mitä juuri sä olet mieltä.
Ei tässä mielipiteistä ole kyse, analysaattorit suoltaa silkkaa FAKTAA muutaman minuutin havaintojen perusteella.
You must be fun at parties.
Depends on company
Hahaah, okei, myönnän, hyvä comeback :)
Feedback, ei comeback.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkuin täällä on sanottukin: alkuvaihe kestää viisi viikkoa. Kyllä se pitäisi jaksaa ja tsempata, edes ne lyhyet tunnit mitä kameraryhmä on paikalla.
Jos on työstressiä tms. niin ei olisi pitänyt hakea koko ohjelmaan. En todellakaan ymmärrä miksi Rosa on hakenut.
Ei kai niiden parien meidän katsojien takia tarvitse tsempata, vaan oman parisuhteensa takia. Ei siinä riitä, että tsemppaa ainoastaan kameratunnit. Viisi viikkoa voisi yrittää tietysti tsempata, ja sen jälkeen pistää kantapäät vastakkain, mutta aina sekään ei todella tempperamenttiseltä ihmiseltä onnistu.
Minä ihmettelen ensisijaisesti sitä, miten niin moni täällä pitää selviönä että Rosan olisi vain haudattava vaikeat tunteensa viideksi viikoksi, jotta katsojien (tai Eetun) ei tarvitsisi olla niitä todistamassa. Siis unohtaa itsensä ja tehdä tärkeitä elämän valintoja siitä näkökulmasta, mikä olisi muiden ihmisten mieleen.
Omassa suhteessani oli vaikeita aikoja alussa, koska miehelläni oli henkilökohtaisia haasteita hieman samaan tapaan kuin Rosalla tässä ohjelmassa, vaikkakin eri syistä. Hän saattoi joskus olla käsittämättömän äksy ja ikävä minua kohtaan, vaikka en ollut tehnyt mitään väärää, ihan vain koska satuin olemaan siinä lähellä. Hän kuitenkin tajusi itsekin kohtelevansa minua huonosti ja pyyteli anteeksi käytöstään, joka hävetti häntä itseäänkin. Jaksoin uskoa siihen, että hän on aidosti välittävä ja hyvä ihminen, ja ongelmat johtuvat vain hänen henk. koht. vaikeuksistaan. Parissa vuodessa tuo vaihe olikin historiaa ja nyt minulla on maailman paras aviomies, josta en ikimaailmassa luopuisi!
Miehen haaste noina alkuaikoina oli juuri se, että jos hän olisi vain haudannut tunteensa ja piilottanut ne minulta, olisimme kasvaneet erillemme. Suhteessa läheisyys rakentuu niin, että ollaan rehellisiä ja aitoja puolisolle, myös niistä kielteisistä tunteista, ja näytetään omat ikävämmätkin puolet avoimesti. Mies kävi myös terapiassa, ja terapeuttikin pyrki vahvistamaan hänen kykyään olla oma itsensä minun seurassani. Jos ihminen kokee huonoista puolistaan huolimatta tulevansa suhteessa hyväksytyksi, hän saa myös voimia päästä itsensä kanssa tasapainoon. Jos taas joutuu omassa parisuhteessaan teeskentelemään, seurauksena on ilman muuta se että koko suhde kuihtuu kokoon.
Meillä jokaisella on omat haasteemme ja virheemme, ja me jokainen toivomme että meitä niistä huolimatta rakastettaisiin. Tunteiden peittely ja piilottelu toiselta ei ole yhtään sen jalompaa kuin Rosankaan käytös, vaikka kulttuurissamme meidät kasvatetaankin ajattelemaan niin. Tästä meille opetetusta mykkyydestä ja kivikasvoisuudesta seuraa paljon pahuutta: alkoholismia, väkivaltaa (henkistä ja fyysistä), rakkaudettomuutta ja tunnekylmyyttä.
Kaikki tukeni Rosalle ja hänen pyrkimykselleen olla avoimesti oma itsensä, vaikka se tässä murhanhimoisessa ilmapiirissä varmasti vaikeaa onkin!
Tarkoitat siis että parisuhteessa pitää aina siis siinä alussa kestaa pari kolme vuotta kumppanin naama väärinpäin oloa,sieltähän ehkä voi kuoriutua vaikka minkälainen herkkupala...
Jos toista rakastaa, niin haluaa myös auttaa kumppaniaan hänen haasteissaan. Okei, kaikki ei halua ottaa vastaan haastetta kasvaa itsekin ihmisenä, mutta eiköhän heillekin löydy pintaliitoliitto, jossa kaikki on niin mahdottoman ihanaa koko ajan.
Vaatii siltä toiselta myös halua muuttua ja kehittyä, ottaa vastaan apua. Vaikka kuinka rakastaisi, niin harva haluaa uhrata oman elämänsä toisen tukihenkilönä olemiseen. Voin kokemuksesta sanoa että aikaa myöten tuesta tulee itsestäänselvyys ja vaatimukset kasvavat. Lopulta aluksi niin rakkaasta kumppanista on tullut liian raskas taakka ja ero on ainoa keino estää oma romahdus.
Saman huomion olen tehnyt uudestaan ja uudestaan. Luet ensin täältä kohtauksesta, ja kun katsot itse, se onkin aika erilainen, tuskin tunnistettavissa. Joillakin on vahva luottamus omaan kykyyn tulkita asioita absoluuttisen oikein, vaikka lopputulos olisikin aivan mielikuvituksellista monen muun mielestä :)
Onko kyse tahallisesta harhaanjohtamisesta vai omasta halusta nähdä asiat tietyn sapluunan mukaan? Vai ovatko ihmisillä itsellään niin negatiivisia kokemuksia, että kaikki, hyvätkin asiat värittyy niiden mukaan negatiivisiksi?