Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun ammatit ja koulutus paljastetaan. Täälläkin pidetään Heikkiä ja Vesaa oikeina älykköinä, kun ovat ihan yliopiston käyneet, Heikki vielä helpon pääaineen.
Siniä pidetään suorastaan saappaana kun on käynyt vain lukion ja amiksen. Entäpä, jos ette tietäisi?
Jos Sini esitettäisiin päiväkodin johtajana ja Vesa rekkakuskina, Heikki maalarina. Veikkaan että miehet saisivat juntti-kommenttia jutuistaan ja Siniä kehuttaisiin kuten Miinaa nyt.
Jos Miinan sanottaisiin olevan kosmetologi, niin nokkelat heitot olisivatkin kauheaa minä-showta.Huoh.
Hyvin kirjoitettu! On ihan uskomatonta miten vaistomaisesti ihmiset tekevät stereotyyppisiä oletuksia ammatin/statuksen mukaan. Sitä meinaa syyllistyä itsekin väkisin.
Ihmeellistä jahuamista tuosta Rosasta. Ilmeisesti Rosan pitäisi hoitajana olla joku vajaaälyisen miehen unelma sisar hento valkoisesta, joka rakastaa hoivaamista ja on epäitsekäs. Tekisi työtään ilmaiseksi ja rakastaisi palvelemista. Nyt kun Rosa onkin sellainen tyty, joka sanoo suoraan eikä mielistele ketään, on lisäksi urheilullinen ja herra paratkoon vielä lyhythiuksinenkin, alkaa kauhistelu.
Totuus on, että esimerkiksi hoitajissa on hyvin paljon Rosan kaltaisia tyyppejä. Kyllä, he ovat tehokkaita ja ammatillisia, eivät mitään lässyttäviä mameroita, jotka pyytävät olemassaoloaankin anteeksi. Jos joskus joudun onnettomuuteen, toivon että minua hoitavat tuollaiset rosat.
Rosa ja Eetu eivät ole aviopariainesta, sillä he ovat liian erilaisia. Joskus erilaisuus täydentää, mutta liian usein se on se klassinen vesi/öljy-homma. Niin kuin tässäkin. En itseasiassa edes usko, että heillä olisi kavereinakaan kovin paljoa yhteistä. Se on ikävää, mutta kummankaan maailma ei tähän kaadu. Rosa saa tietysti paskat niskaan, mutta hän kestää sen. Mitä tulee ulkonäön kommentointiin, totean että kriitikoilla on joko silmissä tai päässä vikaa: Rosa on kaunis ja hänen tyylinsä muutenkin hieno.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun ammatit ja koulutus paljastetaan. Täälläkin pidetään Heikkiä ja Vesaa oikeina älykköinä, kun ovat ihan yliopiston käyneet, Heikki vielä helpon pääaineen.
Siniä pidetään suorastaan saappaana kun on käynyt vain lukion ja amiksen. Entäpä, jos ette tietäisi?
Jos Sini esitettäisiin päiväkodin johtajana ja Vesa rekkakuskina, Heikki maalarina. Veikkaan että miehet saisivat juntti-kommenttia jutuistaan ja Siniä kehuttaisiin kuten Miinaa nyt.
Jos Miinan sanottaisiin olevan kosmetologi, niin nokkelat heitot olisivatkin kauheaa minä-showta.Huoh.
Hyvin kirjoitettu! On ihan uskomatonta miten vaistomaisesti ihmiset tekevät stereotyyppisiä oletuksia ammatin/statuksen mukaan. Sitä meinaa syyllistyä itsekin väkisin.
Jos Miina käyttäytyisi kuin Sini, ihmettelisin miten hän on voinut suorittaa korkeakoulututkinnon. Tai jos Sini olisi päiväkodin johtaja, mä ikävä kyllä kyseenalaistaisin hänen pätevyytensä ja ansiot tulla valituksi tehtävään ihan telkkarista nähdyn käytöksen perusteella.
Syyllistyn itsekin stereotyyppiseen ajatteluun, mutta kyllä se käyttäytyminenkin vaan nakertaa ihmisen uskottavuutta. Esim. Heikin kommentit Miinan ulkonäöstä ovat olleet mun mielestä juntin käytöstä, enkä ole millään lailla yrittänyt puolustella niitä, vaikka hän onkin kouluttautunut pitkälle. Kaikki kritiikki ei selity koulutustaustan väheksymisellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen tuosta blogista voi aika helposti päätellä, että ei Rosa mitään avioelämää elä. Asuu edelleen Lahdessa, kämppäkin näyttää samalta, treenaa ja nukkuu ja tekee töitä. Sormusta ei ole ja jos olisi etäsuhde, niin varmaankin käyttäisi vapaitaan vähän eri tavoin kuin yksin metsässä.
Wtf? Miks naimisissa oleva ei vois viettää aikaa yksin metsässä? Miks naimisissa oleva ei vois elää kuten huvittää, reenata, nukkua ja tehdä töitä? Ei kaikki hylkää omia tärkeitä asioitaan liittoa solmittaessa ja ryhdy elämään okt + volvo + kultainen noutaja + 2 lasta ja vaimolle autoksi pieni kauppakassi -,elämää.
Ne, jotka eivät ole eläneet etäsuhteessa eivät ilmeisesti ymmärrä jutun juonta kovin helposti. Pointti onkin siiinä, että jos eläisi etäsuhteessa, niin käyttäisi ehkä vapaat olemalla miehensä kanssa joskus jossain muualla kuin Lahdessa yksin metsässä. Kun noita bloggauksia on kuitenkin aika tiheään. Tai voihan olla niinkin, että mies tulee aina Lahteen, Rosa ei koskaan matkusta ja muija menee vielä metsään yksin, joka kerta. Kun elää etäsuhteessa, joutuu joskus matkustamaankin, ja kun harvoin näkee, niin normaalisti ei silloin mennä yksin metsään joka kerta, kun on vapaata, vaan mieluummin tehdään asioita yhdessä. Turha ehkä selittää sellaisille, jotka eivät ole sitä kokeneet.
2 vuotta oltiin etäsuhteessa ja nyt muutettiin yhteen, 500 kilometrin ajelu suuntaasta oli liikaa. Eli ehkä jotain tiedän. Järjestelykysymys. Ja blogeissa nyt tuskin koko elämää avataan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosaa ei kiinnosta. Outoa että Elina sanoi että heillä on edelleen toivoa. Melko huono ammatissaan.
Niin kauan kuin on elämää on toivoa. Ihmeen kyynisiä monet. Minusta Rosa oli tänään ihan mukava.
Kyllä, ihan innoissaan ylisti Eetun munakastakin! Ja sitä miten Eetu syttyy keittiöhommissa. Näytti kyllä aika erikoiselta munakkaalta, mut ehkä pitää itsekin kokeille joskus :D
No erikoista oli että Rosa veti munakasta naamariin kun toinen vielä valmisti omaansa... Ei malttanut nälkäkiukku odottaa että istuvat yhdessä pöydän ääreen syömään! Minusta kertoo paljon minä-minä-ihmisestä!
Hei nyt oikeasti mammat vähän jotain rajaa tuohon vikojen etsimiseen Rosasta! Koko tilanteesta näytettiin vain muutama sekunti. Onko muka täysin mahdotonta, että Eetu on sanonut että ole hyvä aloita vain? Eetu tietää varmasti, että se valmis munakas jäähtyy pöydällä sillä aikaa kun itse tekee toista. Av-mamma ei moista tiedä?
Meillä tuollainen tilanne on meinaa aika normaali. Se ruoka on parhaimmillaan lämpimänä suoraan pannulta, ei enää jäähtyneenä ja sen jälkeen pikaisesti mikrotettuna. Kulinaristimiehelle on tärkeää, että vaimokin saa syödä ruoan kun se on maukkainta.
Mä oon samaa mieltä, että Rosalla on ollut täysi oikeus syödä ruokansa asap, koska on tullut todella väsyneenä yötöistä. Muta minun pointtini tuossa tuon kohdan ruotimisessa on se, että siitä näkyy esimerkinomaisesti hänen liika väsymyksenä ja ahdistuksensa. Hän on niin poikki ja ”vittuuntunutkin”, että ei pysty kertomaan Eetulle, millainen hänen olonsa on yötöiden jälkeen, että hän tarvitsisi ruokaa heti ja on sen takia niin ”kireä ämmä”. Olo on johtuu minun mielestäni sen perusteella mitä oletan ohjelman ja blogin perusteella liiasta suorittamisesta, siis liiasta hänen kaltaiselleen ahdistuja-suorittajapersoonalle. Ei ollut tarkoitus mollata vaan analysoida, mikä on liikaa tietyntyyppiselle ihmiselle. Ja olla Rosan puolella ja myötätuntoinen, sitä relaamista ei hänenkaltaisensa noin vain opi. Enkä tiedä, onko siinä pahaa, ettei osaa relata, me vaan ollaan erilaisia me ihmiset. Minun yhtälön oli, että kun ei osaa relata ja paahtaa täysillä (se voi olla jopa ihailtava ominaisuus, että on ahkera ja antaa itsestään kaiken) ja siitä seuraa paljon kireyttä ja ahdistusta, se käy läheisiäkin rassaamaan, jos toinen on kovin ahdistunut. Sitä me tiedetä, mistä tulee Rosan erittäin usein käyttämä ahdistus-sana, onko kyse ihan ahdistuneisuushäiriöstä vai vain tavasta käyttää ahdistus-sanaa kovin arkipäiväisesti. Hän käyttää sitä itse sekä vanhassa että uudessa blogissa että ohjelmassa. Onko lapsuudessa jotain, joka aiheuttaa herkästi ahdituvaisuuden, jota sitten voi urheilemalla lievittää. Uskon, että tuollainen persoona on paras työssänsä, koska haluaa olla tai ainakin esittää vahvaa. Että ei ollut tarkoitus etsiä vikoja vaan ymmärtää ja selittää, miksi itse uskon, ettei hänellä olo tilaa iloiselle parisuhteelle tai sitä on todella vaikealöytääja ylläpitää.
Käsittämätöntä miten itsevarmoja nämä köökkipsykologit ovat mutu analyyseistään 😂
Mut niinpähä se on, mitä vähemmän tietää, sitä varmempi on.
Vierailija kirjoitti:
Rosan blogin nimi on Liikun siis elän. Viimeisin postaus 3. lokakuuta.
"Live, love, laugh"
Juu juu. Aivopesu toimii.
Ei sitä tarvii pakonomaisesti liikkua ja siltikin elää.
Vierailija kirjoitti:
Rosan blogin viimeisimmässä postauksessakin on heti tsemppaamista. Täytyy voittaa laiskuus.
Tuo nainen voisi oikeasti vähän relata.
Ensin tekee rankkaa yötyötä ja sitten murehtii sitä, ettei ehkä jaksa treenata.
Pitäisköhän sen opetella syömään. Ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saattaahan olla, että Miina vaan on päättänyt olla kilahtamatta Heikille.
Ajattelee, että tuli mitä tuli, se on nyt fiksumpaa olla kuin ei olisikaan ja ohittaa naurahtamalla tai kuittaamalla jotain sinnepäin.Kodikkuuden määritelmä on tietenkin jokaisella hieman eri, mutta niin tyhmä ei ihmisen pitäisi olla, että ei näe mikä on epäkodikasta tai epäsiistiä.
Ja huolimattomasti repsottava verho, joka osittain roikuu siellä ja täällä ja osittain ei roiku ollenkaan ei ole kodikas.
Eri asia on jos on tarkoituksella ripustettu näyttämään rennolta, mutta älykäs ihminen huomaa kyllä huolimattoman, välinpitämättömän tai rennon sisustuksen eron.No mikäs vika "huolimattomassa" ja "välinpitämättömässä" on? Jos ei välitä, niin kenenkä mieliksi pitäisi välittää, sinunko?
En ymmärrä teitä poliiseja, tuomitsette ihmisiä mitättömistä ja minusta merkityksettömistä asioista. Kyllä, sinulle merkityksellisiä, mutta millä oikeudella ne pitää olla sitä kaikille?
Jotkut pitävät kodikkuutta virheellisesti viihtyisyyden synonyyminä. Esim. Marin koti viime kaudella oli pelkkää valkoista ja edustaa kai nykykäsitystä kodikkuudesta, mutta kun puhutaan viihtyisyydestä niin ollaankin jo täysin subjektiivisella alueella. En viihtyisi sellaisessa kodikkuudessa, mutta Heikin kodissa viihtyisin. Verhot vaan ripustaisin kunnolla, ettei valo säntää aamulla nukkuvan silmiin.
Mariz kirjoitti:
Ja huolestuttaa Rosan treenaamisessa se ettei tuloksia näy oikein.. Ehkä siksi niin kiukkunen? Ja miksi mennä ohjelmaan jos ei ole aikaa mihinkään ja yötyötkin väsyttää yhyhyy
Pitäis syödä. Ei niitä tuloksia aliravittuna tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai taloustieto on helppo pääaine? oletko itse opiskellut mahdollisesti, kun tällaisen arvion annat?
Olen, ja vaihdoin.
Ohis: yliopistossa opiskellaan taloustieteitä tai -tiedettä.
Ei ole kyllä mitään varsinaista tiedettä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälitti katsoa, kun eetukin lannistuneena selitti "meidän suhteen ongelmista" vaikka oikeasti ongelma tuntuu olevan vain rosalla. Eetu on ihailtavasti yrittänyt tutustua rosaan avoimin mielin, ja tehnyt kaikkensa saadakseen rosan syttymään. On kokkaillut, keskustellut, halaillut, flirttaillut, tutustunut rosan harrastuksiin, ottanut ymmärryksellä vastaan kiukuttelut ja epävarmuudet. Toiveikkaana halusi tauon jälkeen viettää kivaa aikaa rosan kanssa, mutta rosa päätti pilata tunnelmat heti kättelyssä kertomalla että ei muuten oo ollu ikävä. tuollaiset tuntemukset kannattaisi ehkä pitää hetken aikaa omana tietonaan, eikä täräyttää ensimmäisenä päin naamaa. ei tuollaisen jälkeen se tunnelma ainakaan kohoa. Rosa vaikutti jakson perusteella jotenkin liian maskuliiniselta naiselta eetulle. eetulle sopisi joku, jonka kanssa ällösöpöstellä, ja joka kikattaisi herttaisesti mukana. tätähän oli nähtävissä hääjaksossa, ja silloin eetu oikein loisti.
En kyllä suosittele esittämistä kenellekään enkä missään kohtaa suhteessa. Jos toinen sanoo, että oli ikävä ja toinen vastaa siihen samoin, niin siinähän tuo asia tuli jo sanottua vaikenemisella. Jos siitä ei vielä ymmärtänyt, vaan kysyy uudestaan, niin pakkohan siihen on vastata rehellisesti. Tyhmintä mitä voisi tehdä, olisi peitellä tunteitaan tai niiden puutetta, koska siitä seuraisi vain lisää kielteisiä asioita. Sen lisäksi, että toinen ei sytytä, sille pitäisi vielä valehdellakin ja pitää toivoa yllä. Aikuiset eivät toimi niin.
Eihän kenellekään näistä pareista ole tapahtunut mitään salamarakastumista, vaan muut ymmärtävät että tunteiden kehittyminen vie aikaa, ja ailahtelu kuuluu asiaan. Sini ja vesa ovat puhuneet, että nyt on kehittynyt lämpimiä tunteita, joiden kehittymistä edelleen tutkitaan. Rosa antaa negatiivisuudelle vallan, eikä anna suhteelle mitään mahdollisuutta. Vakava keskustelu kannattaa käydä päivän päätteeksi, eikä heti kun toinen vasta astui kynnyksen yli. Vaikuttaa siltä ettei halua edes tutustua eetuun.
Miten salamarakastuminen tai sen puute liittyy rehellisyyteen? Jos esitetään suora kysymys, kyllä siihen on hyvä vastata suoraan. Sitä paitsi emme katsojina tiedä, miten paljon mistäkin asiasta on jo keskustelu ennen kuvausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosaa ei kiinnosta. Outoa että Elina sanoi että heillä on edelleen toivoa. Melko huono ammatissaan.
Niin kauan kuin on elämää on toivoa. Ihmeen kyynisiä monet. Minusta Rosa oli tänään ihan mukava.
Kyllä, ihan innoissaan ylisti Eetun munakastakin! Ja sitä miten Eetu syttyy keittiöhommissa. Näytti kyllä aika erikoiselta munakkaalta, mut ehkä pitää itsekin kokeille joskus :D
No erikoista oli että Rosa veti munakasta naamariin kun toinen vielä valmisti omaansa... Ei malttanut nälkäkiukku odottaa että istuvat yhdessä pöydän ääreen syömään! Minusta kertoo paljon minä-minä-ihmisestä!
Hei nyt oikeasti mammat vähän jotain rajaa tuohon vikojen etsimiseen Rosasta! Koko tilanteesta näytettiin vain muutama sekunti. Onko muka täysin mahdotonta, että Eetu on sanonut että ole hyvä aloita vain? Eetu tietää varmasti, että se valmis munakas jäähtyy pöydällä sillä aikaa kun itse tekee toista. Av-mamma ei moista tiedä?
Meillä tuollainen tilanne on meinaa aika normaali. Se ruoka on parhaimmillaan lämpimänä suoraan pannulta, ei enää jäähtyneenä ja sen jälkeen pikaisesti mikrotettuna. Kulinaristimiehelle on tärkeää, että vaimokin saa syödä ruoan kun se on maukkainta.
Munakas= Kulinarismi
Hah hah hah, kiitos vitsistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hukassa nuo ihmiset, joiden identiteetti määrittyy ammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämätöntä miten itsevarmoja nämä köökkipsykologit ovat mutu analyyseistään 😂
Mut niinpähä se on, mitä vähemmän tietää, sitä varmempi on.
Ja sitä enemmän harhakuvitelmia, mitä pidetään yhtenä ja ainoana totuutena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rosan blogin nimi on Liikun siis elän. Viimeisin postaus 3. lokakuuta.
"Live, love, laugh"
Juu juu. Aivopesu toimii.
Ei sitä tarvii pakonomaisesti liikkua ja siltikin elää.
Rosa SUORITTAA, ei se elä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Nykypäivänä viel ihan normaalia, et.joku amis lähtee 39+ iässä yliopistoon ja sit työllistyy asiantuntijatehtäviim, toisaalta taas moni korkeakoulutettu downshiftaa ja ryhtyy puutarhuriksi tai joogaohjaajaksi. Ihmisen identiteetti on moninainen, joissain yhteydessä mainitaan jopa pirstaleiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai taloustieto on helppo pääaine? oletko itse opiskellut mahdollisesti, kun tällaisen arvion annat?
Olen, ja vaihdoin.
Ohis: yliopistossa opiskellaan taloustieteitä tai -tiedettä.
Ei ole kyllä mitään varsinaista tiedettä se.
Määrittele tiede.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Nykypäivänä viel ihan normaalia, et.joku amis lähtee 39+ iässä yliopistoon ja sit työllistyy asiantuntijatehtäviim, toisaalta taas moni korkeakoulutettu downshiftaa ja ryhtyy puutarhuriksi tai joogaohjaajaksi. Ihmisen identiteetti on moninainen, joissain yhteydessä mainitaan jopa pirstaleiseksi.
Mulle ainakin työ ja vapaa-aika on kaks eri asiaa.
Mitä ihmettä sä selität? Mielipiteestähän tässä olikin puhe, eikä mistään absoluuttisesta totuudesta. Kuten sanoin, mun käsitys hauskasta on hyvin erilainen kuin Sinin. Mun mielestä Sinin naurunaiheet ovat usein tyhjänpäiväisiä. Mun mielestä Sinin huumorintaju on huono ja antaa hänestä tyhjäpäisen vaikutelman. Mä en jaksaisi häntä ystävänä saati kumppanina, koska huumorintaju ei kohtaa. Se on mun mielipide. Vai sinäkö sen sitten määritteletkin, mikä saa mun mielestä olla hauskaa? Sinäkö sen päätät, millaisia mielipiteitä ketjussa saa esittää ääneen? Jestas.