Ensitreffit alttarilla OFFICIAL 2018
Kommentit (8881)
Mäkin hiukka huolestuin ku luin Rosan blogia, miten pakottaa itsensä treenaamaan. Olen jotenki aatellut, että lähetään treenaamaan koska se on kivaa, siitä saa hyvän fiiliksen, _haluaa_ treenata jne. Mutta että on oltava oikeen erityiset konstit ja keinot että saa pakotettuu ittensä sinne... ei minusta kuulosta kivalta. Tosin en kyllä ymmärrä himoliikkujia, voihan toi olla ihan normaaliakin? Itse tykkään olla itselleni armollinen, jos laiskottaa ni laiskottaa ja on ihanaa vaan kääntää kylkee sohvalla.
Vierailija kirjoitti:
Mäkin hiukka huolestuin ku luin Rosan blogia, miten pakottaa itsensä treenaamaan. Olen jotenki aatellut, että lähetään treenaamaan koska se on kivaa, siitä saa hyvän fiiliksen, _haluaa_ treenata jne. Mutta että on oltava oikeen erityiset konstit ja keinot että saa pakotettuu ittensä sinne... ei minusta kuulosta kivalta. Tosin en kyllä ymmärrä himoliikkujia, voihan toi olla ihan normaaliakin? Itse tykkään olla itselleni armollinen, jos laiskottaa ni laiskottaa ja on ihanaa vaan kääntää kylkee sohvalla.
Joskus palkinto tulee vasta lopuksi ikävien asioiden tekemisen jälkeen. Pätee varmasti osittain myös urheiluharrastukseen. Joskus varsinaista palkintoa ei tule ollenkaan, vaan nautinto syntyy hallinnan tunteensa. Jos haluan, niin teen, vaikkei huvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi kun ammatit ja koulutus paljastetaan. Täälläkin pidetään Heikkiä ja Vesaa oikeina älykköinä, kun ovat ihan yliopiston käyneet, Heikki vielä helpon pääaineen.
Siniä pidetään suorastaan saappaana kun on käynyt vain lukion ja amiksen. Entäpä, jos ette tietäisi?
Jos Sini esitettäisiin päiväkodin johtajana ja Vesa rekkakuskina, Heikki maalarina. Veikkaan että miehet saisivat juntti-kommenttia jutuistaan ja Siniä kehuttaisiin kuten Miinaa nyt.
Jos Miinan sanottaisiin olevan kosmetologi, niin nokkelat heitot olisivatkin kauheaa minä-showta.Huoh.
Ai taloustieto on helppo pääaine? oletko itse opiskellut mahdollisesti, kun tällaisen arvion annat?
Olen, ja vaihdoin.
Ohis: yliopistossa opiskellaan taloustieteitä tai -tiedettä.
Ei ole kyllä mitään varsinaista tiedettä se.
Määrittele tiede.
Jos its Sixten Korkman on sanonut, että taloustiede ei ole varsinaista tiedettä, niin etkö sä nyt usko sitä "talousjeesusta"
Ja sitten onkin aika kerrata argumentaatiovirheet.
[/quote]
Määrittele tiede.[/quote]
Tiede on uuden tiedon tuottamista jotka tehdään ns. tieteellisten kritterien mukaan (esim. objektiivisuus, falsifioitavuus ja testattavuus) . Esim. taloustiede tuottaa nimestään huolimatta myös tutkimusta joissa ainakaan kaikkia johtopäätöksiä ei ole todistettu tieteellisten kriteerien mukaisesti. Ne voivat silti olla kiinnostavia ja myös hyödyllisiä jatkotutkimusten kannalta mutta eivät aina tiedettä.
Vierailija kirjoitti:
Itse harrastan myös tavoitteellista urheilua. Juoksen maratoneja, hiihdän massahiihtoja, polkujuoksen ym. Mitä aina keksinkin seuraavaksi tavoitteeksi. Mutta aina lähden vain voittamaan itseäni.
Teen yrittäjänä pitkää työpäivää, ja usein ahdistaa ja kovaa. Mutta se tunne kun saa purettua paineet lenkkipolulle ! Ilman liikuntaa en selviäisi! Työntekijätkin toteavat välillä, että pitäisikö sun painua lenkille, kun alan olemaan kireä.
Sellaiset jotka eivät tykkää liikunnasta niin paljon, ei pysty sitä ymmärtämään. Hyvä kunto auttaa jaksamaan vaativassa yritysmaailmassa .
Ja numerolapulla kisaaminen on niin mahtavaa! Se tunne kun on maalissa. Sitä ei voita mikään, se on vähän niinkuin huume !
Mutta kyllä sitä ihminen kerkeää vielä lisäksi sohvalla maata.
Ihmetys-I kirjoitti:
Määrittele tiede.
Tiede on uuden tiedon tuottamista jotka tehdään ns. tieteellisten kritterien mukaan (esim. objektiivisuus, falsifioitavuus ja testattavuus) . Esim. taloustiede tuottaa nimestään huolimatta myös tutkimusta joissa ainakaan kaikkia johtopäätöksiä ei ole todistettu tieteellisten kriteerien mukaisesti. Ne voivat silti olla kiinnostavia ja myös hyödyllisiä jatkotutkimusten kannalta mutta eivät aina tiedettä.
Hyvin tiivistetty. Ja epätiedettä tehdään kaikkien tieteiden alla, se ei kuitenkaan tarkoita, et ko tiede ei olisi tiedettä. Oma alani kasvatustieteilijänä ja sosiologina on usein keskustelun alla...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seuraavassa jaksossa Heikki syyttää Miinaa vihaisuudesta? Minulla on myös kokemusta miehistä jotka arvostelee ja sitten myös keksivät päästään että sinä olet riidanhaastaja vaikka koskaan ei ole aiheuttanut draamaa. Omassa tapauksessa ne miehet ovat toivoneet myrskyisää suhdetta, mitä itse en jaksanut.
Oli ahdistava kommentti Heikiltä. Jos syytetään suuttumisesta, vaikka tietää itse, ettei ole suuttunut... no, siihen on vaikea vastata mitään niin, ettei tosiaan sitten ala kuulostaa suuttuneelta. Toinen motittaa. Itse olisin tuossa tilanteessa reagoinut samoin kuin Miina, mutta sisälläni olisin kyllä huolestunut, että miten se toinen oikein tulkitsee. Jos tuollaiselle ylitulkinnan ja yliloukkaantumisen tielle lähtee, niin noista kahdesta Heikki on ehdottomasti ollut se, joka on vaikuttanut vihaiselta, joku toinen kuin Miina olisi niistä Heikin kommenteista ihan perustellusti loukkaantunutkin. Heikkiä on aika vaikea tulkita. Koska vitsailee, koska on tosissaan?
Jos tietää itse, ettei ole suuttunut, niin siitäkö nyt sitten pitäisi suuttua jos toinen sanoo toista? Minä lähinnä purskahtaisin nauruun, että mitäpä ukko höpöjät, nyt vähän todiste-dataa äkkiä pöytään :D Toisekseen minusta olisi mielenkiintoista kuulla, MIKSI toinen olisi tehnyt niin minun totuudesta poikkeavan tulkinnan. Hänen oma historiansa, olisi kiva kuulla tarkemmin!
Elkää olko niin herkkähipiäisiä naiset, vähän rennompaa asennetta elämään niin liitotkin sujuu paremmin!
No, visioidaanpa tätä, että toinen pyytää todistedataa ja perusteluita. Ja että miksikäs se toinen nyt näin tulkitsikaan.
Suuri osa ihmisistä ei perustelisi asioita mitenkään. Ei varsinkaan miehistä. Kun näitä perusteluita ja todisteita rohkenisi kysyä, saisi vain lisää veemäisen naisen imagoa. Että huhhuh, ihan uskaltaa kysellä asioista, kauhee jankuttava ja nalkuttava tyyppi.
Hyvin usein kaikenlaiset luonneanalyysikeskustelut menevät siten, että ensin sanotaan jotain, minkä jälkeen sanotaan, että "no mä vaan sanoin, emmä tiä, emmä osaa perustella, mulle on vaan tullu sellanen tunne". Meanwhile se kyselijä on tekemättä toisesta näitä syväanalyyseja.
Ei ihan reilua peliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi nauraa noin paljon jollekin kaalille, pää jääkaapissa. Olipa hauskaa. Kaali. Väärä kaali. Liian lerppa. Hihitytihii!
Vaikuttaa tyhjäpäältä. En kestäisi tollaista ihmistä edes ystävänä saati kumppanina. Tollainen tyhjännauraminen on sitäpaitsi alentavaa. No, pakko sitä on kai jossain yrittää päteä, kun lahjat ei riitä muuhun.
Aina näistä ”turhannauramis” kommenteista tulee mieleen oma pappani, totisempaa miestä sai etsiä. Hänestä kaikki arkipäiväinen hupi oli turhaa eikä turhaan saanut hänestä nauraa. Mikä sitten oli aihe hyväksytylle naurulle, sitä en tiedä.
Miksei elämässä saisi olla hauskaa ihan pienissäkin asioissa? Etkö ole itse koskaan saanut naurukohtausta jostain asiasta?
Kyllä olen ja saa, mutta mun käsitys hauskasta on vain hyvin erilainen kuin Sinin. Ei se arki ole silti itkua ja hampaiden kiristelyä meikäläisenkään taloudessa. Esim. siinä ei ole mun mielestä mitään hauskaa, jos mies tuo kaupasta väärää kaalia. Kyse on inhimillisestä erehdyksestä, ja niitä nyt sattuu jokaiselle. Hauskaa saa ja pitääkin olla, mutta Sinin naurunaiheet ovat usein tyhjänpäiväisiä.
Ei sinun mielipiteesi siitä, mikä on hauskaa, ole mikään absoluuttinen totuus ja ainua oikea näkemys. Meillä kaikilla on omanlaisemme huumorintaju, ja eri asiat naurattavat tai eivät naurata. Sinä et määrittele sitä, mikä on hauskaa tai ei.
Mitä ihmettä sä selität? Mielipiteestähän tässä olikin puhe, eikä mistään absoluuttisesta totuudesta. Kuten sanoin, mun käsitys hauskasta on hyvin erilainen kuin Sinin. Mun mielestä Sinin naurunaiheet ovat usein tyhjänpäiväisiä. Mun mielestä Sinin huumorintaju on huono ja antaa hänestä tyhjäpäisen vaikutelman. Mä en jaksaisi häntä ystävänä saati kumppanina, koska huumorintaju ei kohtaa. Se on mun mielipide. Vai sinäkö sen sitten määritteletkin, mikä saa mun mielestä olla hauskaa? Sinäkö sen päätät, millaisia mielipiteitä ketjussa saa esittää ääneen? Jestas.[/quote
Mun mielestä taas olis kivaa jos ois tuollainen kaveri kuin sini. en itse ole kovin "nauravainen" , mutta sellaisten ihmisten seurassa on aina mukavaa ja hyvä fiilis. pystyy itsekin vapautumaan eri tavalla kuin vakavampien tyyppien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei näy sormusta rosan vasemmassa nimettömässä blogin kuvissa.
Huomasin saman, mut toi ei kerro vielä mitään. Mäkään en pidä sormuksia urheillessa, en edes vihkisormusta. En silti usko, että he jatkavat yhdessä.
Kyllähän sitä toki jokainen yhdessä oleva EA-pari pitää sormuksia ja pistää näistä kuvia nettiin ennen sarjan päättymistä!
(Joo, eivät varmastikaan jatka, mutta nää sormusjutut on naurettavia. Kuka heistä muka pitäisi sormuksia vastaavissa kuvissa?)
Onko Heikki muuten joku pappi kun puhui vihkimisistä siinä yhdessä jaksossa? Ohjelman esittelyssähän hänet esiteltiin yliopiston tutkijana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen tuosta blogista voi aika helposti päätellä, että ei Rosa mitään avioelämää elä. Asuu edelleen Lahdessa, kämppäkin näyttää samalta, treenaa ja nukkuu ja tekee töitä. Sormusta ei ole ja jos olisi etäsuhde, niin varmaankin käyttäisi vapaitaan vähän eri tavoin kuin yksin metsässä.
Wtf? Miks naimisissa oleva ei vois viettää aikaa yksin metsässä? Miks naimisissa oleva ei vois elää kuten huvittää, reenata, nukkua ja tehdä töitä? Ei kaikki hylkää omia tärkeitä asioitaan liittoa solmittaessa ja ryhdy elämään okt + volvo + kultainen noutaja + 2 lasta ja vaimolle autoksi pieni kauppakassi -,elämää.
Ne, jotka eivät ole eläneet etäsuhteessa eivät ilmeisesti ymmärrä jutun juonta kovin helposti. Pointti onkin siiinä, että jos eläisi etäsuhteessa, niin käyttäisi ehkä vapaat olemalla miehensä kanssa joskus jossain muualla kuin Lahdessa yksin metsässä. Kun noita bloggauksia on kuitenkin aika tiheään. Tai voihan olla niinkin, että mies tulee aina Lahteen, Rosa ei koskaan matkusta ja muija menee vielä metsään yksin, joka kerta. Kun elää etäsuhteessa, joutuu joskus matkustamaankin, ja kun harvoin näkee, niin normaalisti ei silloin mennä yksin metsään joka kerta, kun on vapaata, vaan mieluummin tehdään asioita yhdessä. Turha ehkä selittää sellaisille, jotka eivät ole sitä kokeneet.
2 vuotta oltiin etäsuhteessa ja nyt muutettiin yhteen, 500 kilometrin ajelu suuntaasta oli liikaa. Eli ehkä jotain tiedän. Järjestelykysymys. Ja blogeissa nyt tuskin koko elämää avataan
Jep. Ja varmasti on painotettu, että blogeissa sun muissa medioissa ei saa paljastaa mitään nykytilanteesta. Eli voi se Eetukin siellä männyn takana olla piilossa ;)
Tuo Vesan jonnelippa saa aikaan kylmät väreet.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Vesan jonnelippa saa aikaan kylmät väreet.
Mulla saa kylmät väreet aikaan nämä av-palstalaiset jotka vaativat "todistedataa ja dokumentteja" pöytään jokaiseen maustekurkkujen ostoon. Ovat kuin verotarkastajat. Sitten itketään, kun ollaan hieman yksinäisiä.
Ihan yleisenä huomiona, miksiköhän niin moni EA nainen on ollut persoonaltaan ailahteleva? Joka kaudella vähintään yksi.
Miehissä on tietty ollut jotain muuta jännää piirrettä, eikä tarkoitus ole yleistää, koska ainakaan omassa lähipiirissä tuota niin hirveästi ole.
Tuohan se tietty ihan viihdettä ja draamaa katsojille. :)
Miten minusta välillä tuntuu siltä, että meidän telkkarista tulee ihan eri sarja kuin mistä täällä puhutaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten minusta välillä tuntuu siltä, että meidän telkkarista tulee ihan eri sarja kuin mistä täällä puhutaan?
Sä et vaan tajuu 😂😂😂😂😂 nää on nää tietäjät kato...
Vierailija kirjoitti:
Mielipide on täällä vapaa, kerro ihmeessä mitä juuri sä olet mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mielipiteistä ole kyse, analysaattorit suoltaa silkkaa FAKTAA muutaman minuutin havaintojen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä mielipiteistä ole kyse, analysaattorit suoltaa silkkaa FAKTAA muutaman minuutin havaintojen perusteella.
You must be fun at parties.
Jos its Sixten Korkman on sanonut, että taloustiede ei ole varsinaista tiedettä, niin etkö sä nyt usko sitä "talousjeesusta"