Mitkä sanat tai sanonnat ovat mielestäsi ärsyttäviä?
Sain idean tähän kun luin keskustelua missä luki "Ei mitään uutta auringon alla". Mikä tuossa sanonnassa niin kiehtoo? Minusta se on aivan hirveä ja loppuunkulutettu, eikä edes mikään nerokas.
Mistä sanat tai sanonnat nostavat sinulla verenpainetta?
Kommentit (161)
Jäätävä, twisti, kuplajuoma, pirtsakka, soikku. "I rest my case", "pienet suolat ja pippurit".
Vierailija kirjoitti:
Jäätävä, twisti, kuplajuoma, pirtsakka, soikku. "I rest my case", "pienet suolat ja pippurit".
Mikä on soikku?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on soikku?
Soija
"Minä en ymmärrä" niin kuin se merkitsisi jotain muuta kuin lausujansa ymmärryksen rajallisuutta.
Match made in heaven. Ja miksi ylipäätään pitää suomea puhuessa heittää väliin jotain englanniksi?
Vierailija kirjoitti:
"Mon|kulttuurisuus on rikkaus ja voimavara"
"Onhan meillä varaa"
"Yksittäistapaus"
"Ei saa antaa pelolle tilaa"
Ei sellaista keskustelua, johon ei palstapersu tulisi esittelemään ennakkoluulojaan.
Mua ärsyttää, kun kaikki yhtäkkiä sanovat 'apuja'. Mitä apuja? Se sana on APUA.
Soppari on raivostuttava sana. Ihan voi sanoa sopimus niin kuin aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on soikku?
Soija
Ai se on taas näitä järkeviä "lyhenteitä" :D
"Tämä oli vain minun mielipiteeni" Aijaa, mä kun luulin että se oli jonkun muun mielipide
"Para-aikaa". Olen oikeasti nähnyt tämän kirjoitusasun useammin kuin kerran.
"Olen tehnyt tämän useampaankin OTTEESEEN". Miksi ei vaan voi sanoa "useampaankin KERTAAN"? Mikä ihmeen ote?
Jokainen äiti on paras äiti lapselleen.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
"Olen tehnyt tämän useampaankin OTTEESEEN". Miksi ei vaan voi sanoa "useampaankin KERTAAN"? Mikä ihmeen ote?
Tuo on ihan normaalia kieltä. Ei kaikkea tarvitse aina sanoa täsmälleen samoilla sanoilla.
Kännykkä.
Vielä tänä päivänä jotkut käyttävät tuota sanaa. Kännykkä oli silloin kun oli Nokian 3310 jne. Nykyään käytetään taas nimitystä puhelin, kuten aikoinaan lankapuhelinten aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on ihan normaalia kieltä. Ei kaikkea tarvitse aina sanoa täsmälleen samoilla sanoilla.
Tässä pyydettiin mainitsemaan omasta mielestään ärsyttäviä sanoja tai sanontoja. En väittänyt, ettei tuo olisi normaalia kieltä. Se vaan ärsyttää minua.
Vierailija kirjoitti:
Kännykkä.
Vielä tänä päivänä jotkut käyttävät tuota sanaa. Kännykkä oli silloin kun oli Nokian 3310 jne. Nykyään käytetään taas nimitystä puhelin, kuten aikoinaan lankapuhelinten aikaan.
Joo sori, mä teen tätä. Tiedostan ongelman ja erityisesti aina kun puhun muiden kuin ikäisteni kalkkisten tai vielä vanhempien kanssa, yritän muistaa puhua puhelimesta enkä kännykästä.
Entinen kaverini käytti sanaa "nähtäillään". Se oli jotenkin vielä pahempi.