"En ole palvelija," sanoi isä, eikä voidellut lapsen leipää.
Kuusivuotias pyysi, että isä tekisi hänelle leivän ja voitelisi. Isä kieltäytyi ja sanoi, että hän on nälkäinen, voitele itse leipäsi. Lapsi meni itkemään makuuhuoneeseen. Sanoin miehelle, että lapsi itkee, miksi et voinut voidella. Vähän suurtui ja sanoi, että ei ole palvelija ja sanoi, että lapsi itse osaa voidella leivän. Mielestäni ei ole monesti voidellut itse, ja ihmettelin, että eikös tuo ole vähän kylmää, ja eikös lasten tarpeet pitäisi huolehtia ensin? Toisti vain, että ei ole palvelija, ja siksi ei ole kylmää.
Olenko liian lälly äiti, kun tämä tuntuu minusta väärältä?
Kommentit (90)
Seuraavan kerran kun ukko pyytää ruokaa, seksiä whatever, sano "en ole mikään palvelija."
Celtic girl ah yes, staying at home withcrotch goblings while doing the basic household is very very complex.
Jospa se tosiaan on teillä niin, että perheen isä ei ole palvelija, vaan äiti hoitaa sen roolin. Ette ole ainut tällainen perhe.
Ukon ei kannata pyytää lapsiltaan apua vanhuksena.
Onko miehessä muita narsistisia piirteitä?
Vierailija kirjoitti:
Celtic girl ah yes, staying at home withcrotch goblings while doing the basic household is very very complex.
Grazie ma purtroppo non e posso
Vierailija kirjoitti:
Jospa se tosiaan on teillä niin, että perheen isä ei ole palvelija, vaan äiti hoitaa sen roolin. Ette ole ainut tällainen perhe.
Paremmissa piireissä palvelijat olivat erikseen sen varsinaisen perheen ohella. Katso vaikka Downton Abbeya!
Isä on oikeassa. Voidelkoot itse leipänsä.
Olen ihan samaa mieltä 6 vuotias saa voidella itse leipänsä.
Vierailija kirjoitti:
Käännöskone späm
No ihmettelinkin jo vähän, kuinka huonoa ja kömpelöä suomea.
Jos isällä oli veitsi kädessä ja teki itselleen leipää, niin oishan se lapsen leipä mennyt samalla. Mutta kyllä muuten 6v voi tehdä välipalansa itse.
Olisit vastannut, että et olekaan, vaan isä.
Se ukko on täysi kusipää, ja tuollaisen kanssa pitää kimpassa olla.
Voi hyvänen aika, kukas sen lapsen leivän voitelee pian koulussa jos ei lapsi itse?
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä piirre narsistinen?
Meillä on joskus tilanteita, joissa minä tarvitsisin apua esim. matkatavaroiden pakkaamisen kanssa kiireessä, mutta hän kieltäytyy auttamasta vedoten, että jokainen hoitaa omat tavaransa. Hän ei myöskään toisten jälkiä aio korjailla.
Tekee kyllä paljon kotitöitä ja auttaa vanhempia, jos apua pyytävät.
Vierailija kirjoitti:
Käännöskone späm
Niinpä. Minä aloitin koulunkäynnin 6 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Jos isällä oli veitsi kädessä ja teki itselleen leipää, niin oishan se lapsen leipä mennyt samalla. Mutta kyllä muuten 6v voi tehdä välipalansa itse.
Isällä ei ole silti oikeutta syödä lapsen vanukkaita jääkaapista.
Vierailija kirjoitti:
Mitä narsistista on siinä jos yrittää saada lapsen oppimaan ihan itse tekemään asioita?
Käännöskone späm