Sara Sieppi ei tiedä, kuinka maksetaan veroja!
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Veitola nolasi Siepparin tarkoituksella.
Ja näköjään monille tuo meni ihan täydestä läpi. On se niin kivaa nauraa kiusaamisen kohteelle. Tämä keskustelu kertoo karun totuuden siitä, miksi koulu- ja työpaikkakiusaaminen elää ja voi hyvin. "Mitäs meni, oma moka, pitäisi valmistautua, eikö se osaa edes veroja maksaa, tyhmä missi, ei liiku päässä mitään, jne."
Onhan tuo Sieppi ihan hmmmm ja erittäin huono esimerkki nuorille! Todella huono!
On varmasti. Mutta kyllä minä sanoisin, että tuhat kertaa huonompi esimerkki on tuollainen kiusaaja ja pilkaaja. Itse mieluummin hyväksyisin lapseni ottavan instagramiin kuvia merkkilaukuista, kuin ilkeilevän ihmisille televisiolähetyksessä. Vain toinen näistä on pahantahtoista ja julmaa.
Mitäs kiusaamista ja pilkkaamista tuossa oli??? Kaikki se, mistä Veitola puhui ja kyseli, on Sieppi lorikoinut somessa, netissä, erilaisissa lehdissä ja joka paikassa, missä häntä vaan on KUVATTU! Kerskunut rahakkaalla elämällään, olemalla samalla velkavankeudessa, verot jättänyt maksamatta ja ties mistä muualta "ansainnut" rahansa. Siinä sitten kehuskelee kalliilla laukuillaan.
Veitola Ei kiusannut ja piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Siepin suusta koskaan tullut mitään älyllistä ajatusta?
Tuskin, eikä tullut nytkään. Paljasti tyhmyytensä. Niin turha naikkonen kuin olla ja voi! Älykäs ihminen ei Vuittoneillaan kehuskele.
Saralla on myös Chanelia ja Yves Saint Laurentia.
Vierailija kirjoitti:
Huono haastattelu, molempien puolelta. Minua olisi oikeasti kiinnostanut mistä someihmisen raha tulee ja mitä hän tekee. Sara oli bloginsa mukaan valmistautunut tästä nimenomaan puhumaan. Harmi, olisin halunnut kuulla.
Sen sijaan Maria V pitikin oman minäpäkerronmitämieltämiäolen -latelusession, eikä jättänyt paljon Saralle suunvuoroa. Kamalaa haastattelua. Enemmän olisi kiinnostanut se haastateltavan mielipide.
Mutta oli myös huono haastateltava, alun tyhmien kaula-aukko ja laukkupiikkien jälkeen haastateltava jäätyi täysin, enkä saanut enää juuri mitään sanottua. Tässä kohtaa olisi pitänyt koota itsensä ja aloittaa se harjoiteltu osuus ja puhua niitä mistä oli sovittu. Nyt luulisi hänenkin juontajana osaavan ammattimaisesti toipua yllättävistä tilanteista eikä jäädä monttu auki suorassa lähetyksessä.
Ja heittipä Sara itsekin siihen alkuun aika mojovan piikin haastattelijan unettavista kirjallisista tuotoksista. Jos sille tielle lähtee Maria tuskin jää huonommaksi piikkien (lue: puukkojen) heittelyn suhteen.
Minä en kokenut sitä unettamista mitenkään tarkoituksellisena loukkauksena, vaan se oli aasinsilta ja viittaus siihen, että Sara on kuunnellut kotonaan Veitolan äänikirjaa ja pointti taisi olla se, että on tuntenut olonsa niiden kanssa rennoksi ja mukavaksi. Ajatteli ehkä, että on hyvä läppä siihen kohtaan, eikä ajatellut sitä tylsyysnäkökulmaa. Nolo moka kyllä, mutta ei mitenkään tahallista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näköjään monille tuo meni ihan täydestä läpi. On se niin kivaa nauraa kiusaamisen kohteelle. Tämä keskustelu kertoo karun totuuden siitä, miksi koulu- ja työpaikkakiusaaminen elää ja voi hyvin. "Mitäs meni, oma moka, pitäisi valmistautua, eikö se osaa edes veroja maksaa, tyhmä missi, ei liiku päässä mitään, jne."
Onhan tuo Sieppi ihan hmmmm ja erittäin huono esimerkki nuorille! Todella huono!
On varmasti. Mutta kyllä minä sanoisin, että tuhat kertaa huonompi esimerkki on tuollainen kiusaaja ja pilkaaja. Itse mieluummin hyväksyisin lapseni ottavan instagramiin kuvia merkkilaukuista, kuin ilkeilevän ihmisille televisiolähetyksessä. Vain toinen näistä on pahantahtoista ja julmaa.
Ihmettelisitkö yhtään mistä rahat laukkuihin on saatu jos lapsillasi yhtäkkiä olisi 4000 euron Chanelin ja 1000 euron LV:n merkkilaukkuja ja viikottain postaisi uusista laukuista kuvia?
Kertoi vain sen että Saralla on huono it. Veitolan olisi pitänyt huomata asia eikä kiusata lisää. Varmasti huomas miten Sara meni vaikeaks.
Toisaalta Saralle mietittävää minkä kuvan antaa itsestään. Erittäin kova kuori tuntuu olevan
Onko Veitola ihan eettinen toimittaja?
Sara ei ole penaalin terävin kynä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on eettinen toimittaja?
Melko eeppinen kysymys. Voisi kuulostaa Siepin tuotokselta.
Onko Sara poistanut ohjelmassa näytetyn kuvan Instasta? En ainakaan äsken sitä sieltä löytänyt.
No sen vähän mitä Sara sai sanottua tai halusi kierrellen sanoa, niin tuntuu, että hän itsekin häpeää somejuttuaan ja kääntyy heti puolustuskannalle selitellessään asioita. Ja sitten ei osannut sanoa sitä ja jäätyi.
Miksi ei voi vaan olla, että some on ammattini, tienaan sillä ihan kivasti, kuvat ovat osa juttua, ihmiset tykkäävät katsoa niitä. Työ on mielenkiintoista. Työllistän itse itseni. Olen ylpeä tästä. P.S. Rakastan merkkilaukkuja ja keräilen niitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs kiusaamista ja pilkkaamista tuossa oli??? Kaikki se, mistä Veitola puhui ja kyseli, on Sieppi lorikoinut somessa, netissä, erilaisissa lehdissä ja joka paikassa, missä häntä vaan on KUVATTU! Kerskunut rahakkaalla elämällään, olemalla samalla velkavankeudessa, verot jättänyt maksamatta ja ties mistä muualta "ansainnut" rahansa. Siinä sitten kehuskelee kalliilla laukuillaan.
"No, kerro nyt kuka sä sitten oot." Yksikään haastattelija ei heitä tuollaista ylimalkaista ja ylimielistä kysymystä asiallisessa tarkoituksessa. Tuossa vaiheessa kysymyksellä ei ollut kuin yksi ainoa tarkoitus: osoittaa, että Siepissä ei oikeasti ole mitään kiinnostavaa, vaan hän on pelkästään laukkujen kuvaaja.
Sen kuvan ruotiminen. Selvä pilkka piilotettu huumoriin. "Ai herääksä aamulla aina noin. Oliko sulla pää kipee, että halusit ottaa kuvan vai mikä tässä on ideana?"
Se, ettei antanut vastata kysymyksiin, vaan luetteli teatraalisesti laukkujen merkkejä ja jankutti kaula-aukoista, vaikka olisi voinut ihan vain puhua aiheesta ja antaa toiselle puheenvuoron.
Noinhan kiusaajat aina sanovat, kun ei ole varsinaisesti haukuttu tms. Jos et erota suoraa tai piilov*ttuilua, niin en voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelisitkö yhtään mistä rahat laukkuihin on saatu jos lapsillasi yhtäkkiä olisi 4000 euron Chanelin ja 1000 euron LV:n merkkilaukkuja ja viikottain postaisi uusista laukuista kuvia?
Kyllä ihmettelisin. Ja kysyisin ja odottaisin vastausta, enkä keskeyttäisi vastausta ja kantaisi eteen kukkakaalipirtelöä.
En tosiaan ole mikään Sara Sieppi -fani, mutta ihan hänen puolellaan tässä jutussa. Maria oli ihan kamala. "Ootsä feministi? Feministejä joko ollaan tai ei olla." Sitten vertailee tuota omaa kuvaansa Saran kuvaan ja korostaa omaa erinomaisuuttaan, että hän on ah niin luonnollinen ja sinut itsensä kanssa kun uskaltaa julkaista itsestään pöhöttyneen kuvan. Molemmat kuitenkin hakevat instragrammailemalla huomiota ja tykkäyksiä, vaikka toinen on laittautunut otosta varten ja toinen ei. Olisipa Sara laittanut kunnolla vastaan ja sanonut vaikka Veitolalle, että somea voi käyttää monella eri tavalla ja tämä on hänen tapansa eikä hänen tarvi julkaista itsestään homssuisia kuvia jos ei tahdo.
Maria Veitola on jotenkin karvat pystyyn nostava ihminen. Hän ei ikinä tunnu olevan aito ja laskeudu haastateltavan tasolle, vaan arvioi kaikkia jostain erinomaisuuden korkeuksista ja verhoaa piikittelynsä muka viattomilta kuulostaviin ja ihmettelevällä äänensävyllä lausuttuihin kysymyksiin. Ihminen, joka esittää kovasti mukavaa ja kiinnostunutta mutta on silti todella pelottava seuraa falskiutensa takia, ihan kuin ei ikinä tietäisi milloin hän vetäisee maton jalkojen alta. Monet eivät varmasti uskalla sanoa hänelle vastaan tai alkaa väittelemään. Olisi hauska, jos joku tekisi niin niin näkisi, pystyykö Maria oikeasti puolustamaan mielipiteitään ja arvojaan keskustellessa kun nyt vaikuttaa aika ehdottomalta mutta en ole ikinä kuullut häneltä substanssia mielipiteidensä tueksi. Meni vähän aiheen vierestä, mutta tällaisen kuvan olen hänestä saanut Maria yökylässä -ohjelmassa ja näiden tekemiensä haastatteluiden perusteella.
Kaikken pahin oli se, kun vuosia sitten omassa talk show'ssaan sanoi Johanna Tukiaiselle vakavalla naamalla ja sillä makeilevalla äänensävyllä: "Sä näytät tosi kauniilta, vähän Stiina Saariston maalaukselta. Ei Tuksu varmasti tuntenut taiteilijaa joten saattoi vain hymyillä. Googlatpaaka tosiaan, miltä Stiina Saariston maalaukset näyttävät...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska et näytä tietävän mitä tarkoittaa kiusaaminen niin mitä jos suksisit pisteinesi muualle.
Miten mahtaa olla Saran eläkkeen laita? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"No, kerro nyt kuka sä sitten oot." Yksikään haastattelija ei heitä tuollaista ylimalkaista ja ylimielistä kysymystä asiallisessa tarkoituksessa. Tuossa vaiheessa kysymyksellä ei ollut kuin yksi ainoa tarkoitus: osoittaa, että Siepissä ei oikeasti ole mitään kiinnostavaa, vaan hän on pelkästään laukkujen kuvaaja.
Sen kuvan ruotiminen. Selvä pilkka piilotettu huumoriin. "Ai herääksä aamulla aina noin. Oliko sulla pää kipee, että halusit ottaa kuvan vai mikä tässä on ideana?"
Se, ettei antanut vastata kysymyksiin, vaan luetteli teatraalisesti laukkujen merkkejä ja jankutti kaula-aukoista, vaikka olisi voinut ihan vain puhua aiheesta ja antaa toiselle puheenvuoron.
Noinhan kiusaajat aina sanovat, kun ei ole varsinaisesti haukuttu tms. Jos et erota suoraa tai piilov*ttuilua, niin en voi mitään.
Edelleen...Veitola toisteli vain sitä, mitä tekoelämää tuo Sieppi elää somessa, jonka auliisti itse myöntikin... Pinnallista, teeskentelevää, turhaa yms... Mahdollisimman paljon paljasta pintaa kuviin, yms. Yöks.
Olin myös tulossa kommentoimaan, että huono haastattelu. Varmaan Veitolallakin vähän alkukankeutta suorien lähetysten suhteen: koko haastattelu juostiin hirveällä vauhdilla läpi.
Mielestäni haastiksen idea oli ok: Sieppi on näkyvä somepersoona, annetaan hänelle mahdollisuus kertoa elämästään. Sieppi taisi jännittää haastattelua aika paljonkin, vastaili vähän miten sattuu eikä todellakaan onnistunut vakuuttamaan katsojaa siitä, että tekee kovasti töitä ja ymmärtää sen, mitä riskejä tällaiseen somekulissiin liittyy.
Yhteenvetona: Veitola mokasi, kun ei pehmentänyt haastattelutyyliään Siepin jäädyttyä. Sieppi jäätyi, eikä onnistunut vakuuttamaan ainakaan minua siitä, että täydellisen someprofiilin takana olisi jalat maassa -tyyppi. Siepin suurin moka oli kuitenkin blogissa asiasta mussuttaminen, tuskin häntä nyt kuitenkaan noin suuresti olisi vedätetty. Huonosti mennyt haastis harmitti, ja sitä pitää nyt sitten julkisesti puida.
Ärsyttää Veitolan tapa asettaa haastateltava johonkin muottiin. Tekee sen puhumalla näennäislempeällä äänellä, mutta jotenkin kummallisesti "pienentää" haastateltavansa.
Vaikea kuvaulla; ehkä jollain toisellakin sama kiusallinen tuntuma hänen tyylistään?
Vierailija kirjoitti:
Eettinen toimittaja?
Voi jessus teidän kanssanne.
Toimittajan (ei juontajan - jollainen esim se turhake Roope on) tehtävänä on selvittää, kyseinalaistaa, tuoda asioita esiin.
Veitola toi tässä esiin sen, että tyypillä on tuhansien eurojen arvoista kamaa, mutta millä rahalla.
Puoli seitsemän on leppoisa ja mukava ohjelma - mutta kyllä tässä Enbusken ja Veitolan shöyssä provosoidaan, ja ravistellaan.
Tuota Siepin edustamaa "ammattikuntaa" on syytä ravistellakin. Kokonaan toinen asia on se, pitikö se olla tämä hieman hitaallakäyvä bloggari vai olisiko se voinut olla vaikka joku Silja tai mitä näitä nyt on.
Huono haastattelu, molempien puolelta. Minua olisi oikeasti kiinnostanut mistä someihmisen raha tulee ja mitä hän tekee. Sara oli bloginsa mukaan valmistautunut tästä nimenomaan puhumaan. Harmi, olisin halunnut kuulla.
Sen sijaan Maria V pitikin oman minäpäkerronmitämieltämiäolen -latelusession, eikä jättänyt paljon Saralle suunvuoroa. Kamalaa haastattelua. Enemmän olisi kiinnostanut se haastateltavan mielipide.
Mutta oli myös huono haastateltava, alun tyhmien kaula-aukko ja laukkupiikkien jälkeen haastateltava jäätyi täysin, enkä saanut enää juuri mitään sanottua. Tässä kohtaa olisi pitänyt koota itsensä ja aloittaa se harjoiteltu osuus ja puhua niitä mistä oli sovittu. Nyt luulisi hänenkin juontajana osaavan ammattimaisesti toipua yllättävistä tilanteista eikä jäädä monttu auki suorassa lähetyksessä.
Ja heittipä Sara itsekin siihen alkuun aika mojovan piikin haastattelijan unettavista kirjallisista tuotoksista. Jos sille tielle lähtee Maria tuskin jää huonommaksi piikkien (lue: puukkojen) heittelyn suhteen.